Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kasaantuvat sähköongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni666
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 168
    • Kotka

    Originally posted by Ramzez View Post
    Mitäs täällä nyt säädetään?

    En ole täysin varma, että onko tämä jo tullut täällä esille, mutta mikä mahtaa olla auton latausjännite? Eli siis mitä yleismittari näyttää jännitteeksi auton käydessä? Terveessä järjestelmässä jännitteen tulisi olla yli 13 volttia.

    Samaa kyselin jo toisessa topicissa samalta kaverilta. Mittaristoon piilovalikosta akkujännite esille niin ei tarvi mitään yleismittareita kaivella esille. Alle 13,5 V jos on jännite auton käydessä niin syyllinen löytyi.
    1995 E38 740iAL
    1994 E38 740iA
    2004 E61 530d touring
    1989 Nissan 200SX S13
    1981 Datsun Sunny B310

    Comment

    • shaaka
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 59
      • Jyväskylä

      Originally posted by Doni666 View Post
      Samaa kyselin jo toisessa topicissa samalta kaverilta. Mittaristoon piilovalikosta akkujännite esille niin ei tarvi mitään yleismittareita kaivella esille. Alle 13,5 V jos on jännite auton käydessä niin syyllinen löytyi.
      Piilovalikon "mittari" nyt sattumoisin hyppäsi aina pois, kun iski käyntiin ja tulloin ei ollut mittaria saatavilla.

      Latasin akun -> iskin autoon ja nyt on päivän wörkkinyt. Auto käynnissä näyttää pyörivän 13.90-14.10 välillä ja sammuksissa pyörii 12.3 tuntumissa. Nyt taas ei mene nukkumaan, ei edes virtalukon pohjan johto irti, eli jotain uutta on nähtävästi tullut ilmi taas.

      Ajaessa huomasin, että kylmänä käy melkolailla normaalisti, mutta lämpimänä alkaa täristämään, tuntuis tippuvan 6-7 pytylle? Tyhjäkäynti tippuu välillä sille ensinmäiselle viivalle, joka on varmaan noin 400-500rpm kohdalla?

      Pitäisi käydä lukemassa koodit ja katsoa, näkyykö sieltä jotain.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎