vanhassa yli 4000 postausta ja takkuilee niin uusi topikki. Jos joku mode lukittas vanhan ja stickkyttäs tän uuden.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Last edited by Haju69; 14-08-2012, 14:51.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.Tags: None
-
-
Originally posted by Ramzez View PostPitäisikö vielä erikseen luoda topikki, johon kerättäisiin vain faktatietoa E38:sta ja vastauksia sen yleisimpiin kysymyksiin? On nimittäin helposti melkoinen urakka käydä läpi se vanha topikki, jos ei satu haulla jotakin tiettyä vastausta löytämään.
Vikana rikkinäinen lamppu
Lamppu vaihdettiin uuteen
Eikä mitään muuta, näin voisi aina lukea vian ja millä se saatiin toimimaan. Ei tartteis lukea kymmentä sivua pohdintaa miten se saatiin toimimaan.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostVoisihan tuo olla.. selvittelee asiaa kysymykset topiikissa niin kuin ennenkin, ja kun on homma saatu pakettiin niin tekisi toiseen topikkiin tiivistelmän:
Vikana rikkinäinen lamppu
Lamppu vaihdettiin uuteen
Eikä mitään muuta, näin voisi aina lukea vian ja millä se saatiin toimimaan. Ei tartteis lukea kymmentä sivua pohdintaa miten se saatiin toimimaan.Last edited by Ramzez; 23-06-2012, 15:07.
Comment
-
-
E38:n tyyppiviat
Tässä vaikka vähän esimerkkiä ohjeista:
E38:n tyyppiviat koskien erityisesti V8-malleja:
- Vuotavat venttiilikopan tiivisteet (öljyä lohkojen kyljissä, öljyn käry ajettaessa kuumalla koneella)
- imuvuodot (tehottomuus, kasvanut polttoaineenkulutus, käyntihäiriöt, yms.)
- jäähdytysjärjestelmän vuodot M62 koneisissa (käyntilämpötila 105 astetta)
- vanoksen rallatus uudemmissa M62, eli TU-koneissa.
- jos seokset pidemmän aikaa pielessä, menevät katit entisiksi
- nokka-akselin asentotunnistin reistaa
- öljypumpun kiinnitys voi löystyä ajan saatossa (vaatii joka tapauksessa tsekkaamisen mielenrauhan säilyttämiseksi)
Kaikkia 7-sarjalaisia koskevat viat:
- sähköpumpun toimimattomuus (ei riitä lämmintä kabiiniin tyhjäkäynnillä)
- vesiventtiilien korroosio ja siitä johtuva jumittaminen (tuulilasiin ja jalkotilaan tulee ajoittain tai jatkuvasti pelkkää kuumaa ilmaa)
- bensatankin vuotaminen (huohotus tukossa, vaatii useimmiten tankin uusimisen)
- alustan nivelet yleensä 200+ tkm ajetuissa vaihtokunnossa, iskareita näistä harvoin menee
- sähköjarjestelmän erinäiset viat (joku anturi ei pelaa, tai joku boksi oikkuilee/ei toimi)
- electrochrome peilinlasit ovat entiset (pysyvät tummina)
- joissakin tapauksissa automaattilaatikko on antautunut (useimmissa tapauksissa siitä johtuen, että on alkanut vuotaa öljyä ja koska öljyjä harvemmin tutkitaan näissä, aiheuttaa se laatikon hajoamisen)
- takalasin verho ei toimi (muoviratas rikki)
- takaluukun kaasujouset ovat kuoleentuneet
- jonkin verran lieviä ruostevaurioita ovien reunoissa ja takaluukussa
- joissakin erityistapauksissa toinen kateista voi mennä entiseksi, vaikka seokset olisivat kunnossa
- pikseliviat mittaristossa
- tehostimen letkujen vuodot
- mittariston oikkuilu, jossa nopeus- ja kierrolukumittari alkavat elää omaa elämäänsä (kylmäjuotos piirilevyllä, pullahtanut konkka, tms. Useimmiten helposti korjattavissa oleva vika)
__________________________________________________ ____
Ja sitten noiden tyyppivikojen perään voisi lisäillä linkkejä foorumilaisten tekemiin korjausohjeisiin, jolloin niidenkin etsintä helpottuisi ja ei tarvitsisi kahlata kymmenittäin vanhoja threadeja läpi.
.Last edited by Ramzez; 23-06-2012, 15:24.
Comment
-
-
Kellään kokemuksia FK High Sport coilover alustasarjasta eekolmekasissa? Itellä sellaista onkelmaa että pulttasin uuden satsin kiinni, mutta etu tolpista/jousista tai jostakin sieltä päin kuuluu sellainen pauke rattia kääntäessä. Ääni muistuttaa sellaista, että joku on jollain lailla jännityksessä ja muljahtelee jotenkin??? koitin sellasta että löysäsin kaikki nivelet ja laskin auton vähä niiku tekeytymään pyörille ja kääntelin vähä rattia ja taas nivelet tiukalle mutta eipä mitään auttanut. Lyhyet koiranluut on paikallaan mitkä tuli satsin mukana mutta jotenkin sieltä jousen luota se ääni on minun mielestä peräsin? vaihtoehtoja on varmaan miljoona mutta jos jollain jotaa vastaavaa ollut niin vinkit olisi jees niin piti vielä sanoman että vakio alustalla ei mitään moisia onkelmia!!-Nyt e38 740iA
-ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T, e28 518i
----------------------------------------
KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN
Comment
-
-
Originally posted by makko View PostKellään kokemuksia FK High Sport coilover alustasarjasta eekolmekasissa? Itellä sellaista onkelmaa että pulttasin uuden satsin kiinni, mutta etu tolpista/jousista tai jostakin sieltä päin kuuluu sellainen pauke rattia kääntäessä. Ääni muistuttaa sellaista, että joku on jollain lailla jännityksessä ja muljahtelee jotenkin??? koitin sellasta että löysäsin kaikki nivelet ja laskin auton vähä niiku tekeytymään pyörille ja kääntelin vähä rattia ja taas nivelet tiukalle mutta eipä mitään auttanut. Lyhyet koiranluut on paikallaan mitkä tuli satsin mukana mutta jotenkin sieltä jousen luota se ääni on minun mielestä peräsin? vaihtoehtoja on varmaan miljoona mutta jos jollain jotaa vastaavaa ollut niin vinkit olisi jees niin piti vielä sanoman että vakio alustalla ei mitään moisia onkelmia!!F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postyläpään laakeri koottu väärin -> jousilautanen ei käänny-Nyt e38 740iA
-ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T, e28 518i
----------------------------------------
KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN
Comment
-
-
Originally posted by Rudenorth View PostHuomenna olisi tarkoituis vaihtaa uudet linssit ajovaloihin. Onko kyseisen operaation tehneitä? pikaisesti kattelin että lamput olisi kiinnitetty ainakin 2x ristipää, 2x pultti ja 2x torx. Onko muita kiinnikkeitä, klipsuja tms?
Jos tarkoitat niitä muovisia koristeita lamppujen kohdalla, niin niistä saa hyvät ihan sopivalla hiontatahnalla, helppo irrottaa. Jos tarkoitat ihan ajovalojen linssejä, niin sitten joutuu purkamaan käytännössä umpion lähes kokonaan. Mutta miksi ne varsinaiset linssit pitäisi vaihtaa? nehän ei mene juuri miksikään.
However:
- irrota kulmavilkku, ristipääruuvarilla löysätään lukitus lokasuojassa olevasta reiästä ja vedetään vilkku varovasti ulos. Irrota johto.
- lampun alla oleva lista irti (facelift: vedä varovasti alareunasta, pre-facelift: listan sisäreunassa (munuaisten puolella) on klipsi, joka lukittaa listan paikalleen. Lista tulee vetää pois lampun alta kohti munuaisia.
- listan alta löytyy kaksi torxia, jotka löysätään. Huom: torxit ei tule pois vaan jää roikkumaan kiinni umpioon.
- lampun alla, ULKOREUNASSA, on jälleen klipsi, joka kohdistaa lokasuojan siihen lampun listaan., Avaa tämä klipsi vetämällä sitä kohti munuaisia (jos et avaa, niin lokasuoja taipuu...)
- päältä kaksi ristipäätä löysälle jotta ohjurit vapautuu
- päältä 2 kymppimillistä auki jotta umpio vapautuu
- ota umpiota ulos ja irrota johdot (huom: kuskinpuolella konepellin vaijeri saattaa ahdistaa joten ota se varovaisesti, tyypillisesti ottaa kiinni korkeudensäätöruuviin ja hyvä ei heilu jos se lähtee sieltä umpiosta väkisin irti)
- lasi on kuudella klipsillä kiinni, avaa varovasti ruuvarilla ettet taivuta niitä löysiksi. Mieluummin osta uudet, koska jos nää jää löysälle niin umpioista tulee akvaariot
- irrota umpion päällä/ulkosivulla kiertävä tiiviste/muovi. Tämä klipseillä umpiossa, varo rikkomasta kiinnikeitä.
- irrota lasi, varo rikkomasta tiivistettä. Jos tiiviste on kuoleentunut (on n. 0,5-1cm paksu), niin osta uusi.
- koristelinssit on kiinni umpion etulevyssä, joka on kolmella pikkutorxilla kiinni umpiossa -> putsaa ne linssit
- jos aiot vaihtaa varsinaiset valolinssit, niin sitten pitää irrottaa sisuskalut. Itse en ole mennyt niin pitkälle, mutta aika vittumaiset ne on saada takaisin säätöurille jos ne sisukset irrotat (yksissä umpioissa oli löysätty liikaa ja valot oli pudonneet niiltä säätöurilta pois -> järjetön taistelu saada paikoilleen).
Ja kasaan tietty käänteisessä järjestyksessä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postoliskohan jännitteensäädin kaput?..
on satunnaisesti oireillut siten että kun reilummin polkasee niin toinen xenon on sammunut (tätä esiintynyt pakkasilla).
nyt viime päivinä vilautellut laturin valoa samoissa tilanteissa. aloin seuraamaan latausjännitettä salavalikosta ja se pyörii kylmänä 13,3-13.5v välillä, lämpösenä 13,5-13,7v välillä. olisko voltin verran liian vähän? ryntäyttäessä saattaa vilauttaa laturinvaloa ja latausjännite käy alle 13v.
Erikoisuudet alkavatkin siinä kohtaa kun ilmastoinnin kopressori kytkeytyy, latausjännite tipahtaa 13,0-13,2v paikkeille ja toinen erikoisuus on kun sammuttaa valot (tyhjäkäynti tipahtaa 750rpm -> 650rpm) niin latausjännite nousee 13,8-14.0v kuitenkaan mm. takalasinlämmitin ei vaikuta latausjännitteeseen.
vaikuttaisi siltä että mitä enemmän kierroksia, sen huonommin lataa :think
onkos tuossa edes muuta mahdollisuutta kuin säätimen hiilet loppu? :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMistäköhän sitä saisi lainatuksi 96/3 eteenpäin olevan abs/asc ohjainyksikön.
Pitäisi kokeilla onko vika siinä.
jos näin niin tervetuoloa kerhoon, v-lopun aikaan haetaan käytetty abs/asc purkki. potilas kylläkin e39 :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postantaako jotain outoa vikakoodia, "continuous control"? sytyttelee valoja kuun asennon mukaan? abs pumppu rutisee heti kun jarruun koske? nopeusviisari seilaa? tietokoneen näyttämä kulutus pilvissä?
jos näin niin tervetuoloa kerhoon, v-lopun aikaan haetaan käytetty abs/asc purkki. potilas kylläkin e39 :think
Ei poistunut hydrauliyksikön vaihdolla.
Koitin tutkia olisiko johtoja poikki mutta ei ainakaan vielä löytynyt.
Ja valot palaa koko ajan.
Comment
-
Comment