Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pelti kiinni
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 72

    Originally posted by Ramzez View Post
    TÄSSÄ, ole hyvä!

    Suosittelen vaihtamaan.
    Vastauksesi on nii-iin täsmä, kiitos !!
    ctrl c + v ainesta sinne pajalle,
    ja miettimistä, mitä kaikkea sitä kohta 16-v. autolle pitäisi tehdä,
    turvallisena & leimakelpoisena pitämiseksi, tnx. t. ' pe ki '

    Comment

    • Styroxi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 384
      • Vaasa

      Vetopyörästö

      Kuinkahan monella eri perämurikalla tota e38 on tehty?
      Tilasin varaosahausta vm:97 740ia:n perän ja itellä on vm:94 740ia, niin murikka oli muuten identtinen paitsi kuori oli uudemassa 20mm lyhyempi.. eikös nois pitäs olla sama murikka 94-98 malleissa. :think
      No onneks oli se vanha murikka jossa oli perän ja kardaanin välinen laippa just sen vaadittavat 20mm. Eli siitä sai sovitteen/keskittimen väliin.. Ainut et 11cm tuli pulteille pituutta.. tilaukseenhan ne sit meni...

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Styroxi View Post
        Kuinkahan monella eri perämurikalla tota e38 on tehty?
        Tilasin varaosahausta vm:97 740ia:n perän ja itellä on vm:94 740ia, niin murikka oli muuten identtinen paitsi kuori oli uudemassa 20mm lyhyempi.. eikös nois pitäs olla sama murikka 94-98 malleissa. :think
        No onneks oli se vanha murikka jossa oli perän ja kardaanin välinen laippa just sen vaadittavat 20mm. Eli siitä sai sovitteen/keskittimen väliin.. Ainut et 11cm tuli pulteille pituutta.. tilaukseenhan ne sit meni...
        Ei näytä sama olevan M62 ja M60 koneisen välillä.

        Comment

        • A^A
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2168
          • Seinäjoki

          Onko aivan normaalia että kylmillä keleillä ja kylmällä koneella turbiinilukko ei kytkeydy mutta n.4-5km ajettua alkaa toimia? Auto siis e38 730ia -95
          Laatikkoon öljyt nyt ainakin ajattelin muutenkin vaihtaa kun ei ole tietoa onko ikinä edes vaihdettu ja huuhtelemalla tietysti..
          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14354
            • Oulu

            Originally posted by A^A View Post
            Onko aivan normaalia että kylmillä keleillä ja kylmällä koneella turbiinilukko ei kytkeydy mutta n.4-5km ajettua alkaa toimia? Auto siis e38 730ia -95
            Laatikkoon öljyt nyt ainakin ajattelin muutenkin vaihtaa kun ei ole tietoa onko ikinä edes vaihdettu ja huuhtelemalla tietysti..
            On aivan normaalia.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by A^A View Post
              Onko aivan normaalia että kylmillä keleillä ja kylmällä koneella turbiinilukko ei kytkeydy mutta n.4-5km ajettua alkaa toimia? Auto siis e38 730ia -95
              Laatikkoon öljyt nyt ainakin ajattelin muutenkin vaihtaa kun ei ole tietoa onko ikinä edes vaihdettu ja huuhtelemalla tietysti..
              normaalia.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                Entäs sitten lämpösellä laatikolla tasaisessa ajossa ainakin 5-vaihteella rupeaa nytkyttelemään, ihan kuin yrittäisi lukittaa turbiinia siinä onnistumatta.
                Viime viikolla teki vähän pahemmin vielä tuon, eli kun ajo tasa-ajoa niin rupes nytkyttelemään ja aina kun nykäyksen teki niin heitti "vapaalle" eli nosti kierroksia ~300rpm n. 1 sekunniksi ja taas meni eteenpäin ja taas nykäisy ja kierrosten nousu. Tätä teki tasaiseen tahtiin n. 5sek välein, kunnes vaihdoin stepille ja 3-vaihteelle.

                Sama homma jos D päällä ja nostaa jarrua että lähtee liikkeelle niin silleen nytkytellen liikkuu, ei tasaisesti.

                Uudet öljyt ja suodin odottaa jo pöydällä, mutta voisiko tuolla olla jotain muutakin mitä kannattaisi samalla sitten purkaa/vaihtaa/putsata kun suodattimen vaihtaa?
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Emppu
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 4
                  • Keski-Suomi

                  Mittaristo sekoilee ajoittain

                  Anteeksi, jos tätä jo kysytty aijemmin, mutta kun en löytänyt mitään..ja ihan uutena täällä kyselen..
                  Mittaristo sekoilee, ja ihan ilman syytä.. välillä viikkoja, ei mitään ongelmaa, mutta välillä yhtäkkiä menee kaikki ihan sekaisin ja kaasutuntumalla ajellaan.
                  Eli kaikki sekoaa ja neulat menee "pohjaan". Joskus auttaa virran katkaisu ja joskus ei. Toisinaan menee puolikin tuntia, että "rauhoittuu". Eli kun katkaiset virrat, niin neulat elää vaan ja heiluu.. Olen ottanut akunkengänkin irti ja tietty silloin kaikki nollautuu, mutta vaiva palaa aina silloin tällöin. Ottaakohan joku anturi jotain kylmää tai vettä tms. mistä tämä johtuu?? Kun tätä on tapahtunut niin kesällä kuivalla kelillä ja pakkasellakin?

                  Comment

                  • Styroxi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 384
                    • Vaasa

                    Anteeksi, jos tätä jo kysytty aijemmin, mutta kun en löytänyt mitään..ja ihan uutena täällä kyselen..
                    Mittaristo sekoilee, ja ihan ilman syytä.. välillä viikkoja, ei mitään ongelmaa, mutta välillä yhtäkkiä menee kaikki ihan sekaisin ja kaasutuntumalla ajellaan.
                    Eli kaikki sekoaa ja neulat menee "pohjaan". Joskus auttaa virran katkaisu ja joskus ei. Toisinaan menee puolikin tuntia, että "rauhoittuu". Eli kun katkaiset virrat, niin neulat elää vaan ja heiluu.. Olen ottanut akunkengänkin irti ja tietty silloin kaikki nollautuu, mutta vaiva palaa aina silloin tällöin. Ottaakohan joku anturi jotain kylmää tai vettä tms. mistä tämä johtuu?? Kun tätä on tapahtunut niin kesällä kuivalla kelillä ja pakkasellakin?
                    Se vika on siel mittariston pohjassa oleva liitin/juotos.. mittaristo sekoaa "tärinästä" eli siel on joku kosketus häiriö.. mulla teki ihan samaa.. kunnes nappasin mittariston kainaloon ja kävin paikalisella sähkärillä joka meni kaikki juotokset/kolvaukset läpi yms. ja löysikin se sieltä juurikin nuo viat. sen jälkeen on toiminut moitteitta.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Emppu View Post
                      Anteeksi, jos tätä jo kysytty aijemmin, mutta kun en löytänyt mitään..ja ihan uutena täällä kyselen..
                      Mittaristo sekoilee, ja ihan ilman syytä.. välillä viikkoja, ei mitään ongelmaa, mutta välillä yhtäkkiä menee kaikki ihan sekaisin ja kaasutuntumalla ajellaan.
                      Eli kaikki sekoaa ja neulat menee "pohjaan". Joskus auttaa virran katkaisu ja joskus ei. Toisinaan menee puolikin tuntia, että "rauhoittuu". Eli kun katkaiset virrat, niin neulat elää vaan ja heiluu.. Olen ottanut akunkengänkin irti ja tietty silloin kaikki nollautuu, mutta vaiva palaa aina silloin tällöin. Ottaakohan joku anturi jotain kylmää tai vettä tms. mistä tämä johtuu?? Kun tätä on tapahtunut niin kesällä kuivalla kelillä ja pakkasellakin?
                      Originally posted by Styroxi View Post
                      Se vika on siel mittariston pohjassa oleva liitin/juotos.. mittaristo sekoaa "tärinästä" eli siel on joku kosketus häiriö.. mulla teki ihan samaa.. kunnes nappasin mittariston kainaloon ja kävin paikalisella sähkärillä joka meni kaikki juotokset/kolvaukset läpi yms. ja löysikin se sieltä juurikin nuo viat. sen jälkeen on toiminut moitteitta.
                      Jep, ongelma on mitä todennäköisimmin mittariston jossakin juotoksessa. Nimimerkillä itsekin saman ongelman kanssa painineena. Ei maksa kauheita käydä korjauttamassa jollakin ammattilaisella tai foorumilaisella jolla pysyy kolvi kädessä ja tietää mitä tekee.

                      Comment

                      • JiPe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2548
                        • Kuopio

                        Hoplaa, missäs sijaitsee anturi mikä tunnistaa auton nopeuden? Paikotellen hävittää nopeustiedon (muuten mittaristo toimii) ja syttyy abs-valo. Monilla kuulemma selvinny kun on putsannu, mutta sanokaas missä se liitin on, ettei tarvii jokaista liitintä irrottaa.
                        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by JiPe View Post
                          Hoplaa, missäs sijaitsee anturi mikä tunnistaa auton nopeuden? Paikotellen hävittää nopeustiedon (muuten mittaristo toimii) ja syttyy abs-valo. Monilla kuulemma selvinny kun on putsannu, mutta sanokaas missä se liitin on, ettei tarvii jokaista liitintä irrottaa.
                          Taitaapi olla vasen abs anturi takana kun tuota hoitaa.

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Taitaapi olla vasen abs anturi takana kun tuota hoitaa.
                            Kiitoksia. Tulikin käytyä joka nurkka läpi. Melkosesti oli kuraa ja hiekkaa noihin laatikoihin kertyny. Noh joka liitoksen käytin auki ja vähän putsailin, eikä tuo ainakaan 50km testilenkin mukaan enää oireillut.
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1295
                              • Kajaani

                              Ei tuo abs vika tahdo kadota Kun sytytti ensikertaa valon, lukasin koodit ja anto oikean taka anturin. Vaihdoin, nollasin koodit ja kolme viikkoa toimi. Sen jälkeen syttyi taas, luin koodit ja ilmottaa jälleen oikeaa taka anturaa mutta nyt oli tullut joku singnaali häiriökin :think liekkö tuo boxi sökö? kyseessä siis vm96 740ia eli sillä vanhalla boxilla
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • 2bar..ahhh
                                BTCF Honorary Member
                                • Nov 2004
                                • 3351
                                • haapavesi

                                Originally posted by Soininen View Post
                                Ei tuo abs vika tahdo kadota Kun sytytti ensikertaa valon, lukasin koodit ja anto oikean taka anturin. Vaihdoin, nollasin koodit ja kolme viikkoa toimi. Sen jälkeen syttyi taas, luin koodit ja ilmottaa jälleen oikeaa taka anturaa mutta nyt oli tullut joku singnaali häiriökin :think liekkö tuo boxi sökö? kyseessä siis vm96 740ia eli sillä vanhalla boxilla
                                johto poikki liittimeltä.tarvikeanturi tahi poksi.
                                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎