Originally posted by Tyramies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
-
-
-99 740 automaatti-ilmastoinnilla on puhaltimen säätöpaneelista hanttarinpuolelta 4 napista valo palanut. Sen ihkan jo irroitin ja siitä takaa kuoret, mutta piirilevyjä itse säätöpaneelista en alkanut irroittelemaa.
Ne valothan on ilmeisesti piirilevyyn juotettu, eikö? Onko näitä joku vaihtanut tai onko vaihdettavissa? Entäs mistä niitä saa? Tai kuka vaihtaisi ettei ite tarttis alkaa?
Kiitokset jo etukäteen vastauksistae34 m60b40 tuplaturbo 912hv
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostAi se sun puhallin? Meilläkin pelaa taas tällä hetkellä. Tänään tuli vironpojalta paketti missä oli uusi puhallin, flekti ja hihnapyöriä. Tuolta taitaa nimittäin saada noita välirullia erillään, ilman niitä kiristimen runkoja, jolloin yhdelle rullalle jää hintaa 11e/kpl-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Ja päivitystä, eli koko hoska vaihettu ja ei vieläkään mitään. Joku asiantuntija nyt saisi kertoa että mitenkä ja mistä kohtaa löytäis sinne menevät johdot, onko sille jotain omia releitä tai muuta tolle stna puhaltimelle, ja muutenki miten se koko kokonaisuus toimii.
kiitos etukäteen.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Elikkä vm. 2000 740i kyseessä.
Normaalisti olen pyrkinyt korjaamaan itse, mutta kun tuntuu että kokoajan hajoaa jokin, niin ei sitten vaan aina jaksa. Viimeisimpänä alkoi ohjaustehostimen nestettä vuotaa. Vein korjattavaksi liikkeeseen josta laskutettiin 4h työt kun painepuolen letku vaihdettiin ohjaustehostimesta.
Nyt vaihdon jälkeen, heti pihasta pois kurvatessa huomasin että ohjaustehostimessa ei tuntuisi olevan lainkaan tehoa vasemmalle käännettäessä, mutta oikealle päin kääntää aivan normaalisti. Suuremmissa vauhdeissahan tätä ei huomaa, koska ohjaustehostin ei kai juuri silloin vaikuta. Omassa autossa on servotronic, mutta kai se kaikissa taitaa vakiona ollakkin?
Huollosta ongelmalle viitattiin kintaalla, että ei voi vaikuttaa letkun vaihtaminen ja että olisi jokin sähkövika kyseessä. Itse en tätä kyllä ihan heti uskoisi. Hassua että tuollainen sähkövika olisi ilmaantunut juuri samaan aikaan ohjaustehostimen letkun vaihdon yhteydessä. Itse epäilen että järjestelmässä on nyt jotain roskaa. Uusi letku on jokatapauksessa joku kotikutoinen, eikä alkuperäisosa.
Eli mitenköhän ongelmaa kannattaisi lähteä paikantamaan? Suurella todennäköisyydellä taitaa silti tämäkin vika mennä minun maksettavakseni, vai miten luulette?
Edit:
Unohdin vielä mainita että INPAlla olen general modulen katsonut, eikä virheitä näkynyt ainakaan siellä.
Ohjaus on siis huomattavan raskas vasemmalle päin kun auto seisoo paikallaan. Mikäli loppuun asti kääntää niin kaksi kättä tarvitaan. Oikealle päin toimii kuten ennenkin.
Olen myös ongelmaa googlettanut ennen foorumeilla avautumista, ja eräs melko samanlainen löytyi: http://forums.bimmerforums.com/forum...-at-low-speeds . Suunnat oli eri mutta ilmeisesti sama letku on vaihdettu kuin itseltäkin. Kannattaakohan tuota ratkaisua nyt kokeilla edes, mikäli tukos on kyseessä. Eikös se silloin vain siirry toiseen paikkaan?
Rattia on tullut veivattua kymmeniä kertoja äärirajojen välillä, eikä vaikutusta.
Edit 2:
Testasin sitten tuota laittamani urlin kikkaa. Kun liitin oli auki, ohjaus muuttui raskaammaksi oikeallekkin, saattoi myös hieman muuttua raskaammaksi vasempaan suuntaan myös. Lopputulos: Eipä ollut hyötyä, nyt testailujen jälkeen kun liitin on uudelleen kiinni, ongelma pysynyt muuttumattomana.
Comment
-
-
päivitystä numero 2, erilaisia tapoja kokeiltu jotta saisi toimimaan, tähän asti toimivaksi todettu ainoastaan se että mitä enemmän vauhtia, sitä enemmän tuntuis puhaltavan, eli noin 90 vauheissa rupee jotai ihan pientä tulee reijistä. Syitä?-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View Postpäivitystä numero 2, erilaisia tapoja kokeiltu jotta saisi toimimaan, tähän asti toimivaksi todettu ainoastaan se että mitä enemmän vauhtia, sitä enemmän tuntuis puhaltavan, eli noin 90 vauheissa rupee jotai ihan pientä tulee reijistä. Syitä?
Comment
-
-
Peräpään tasonsäätöremppa käynnissä ja nyt hämmästyttää. Eli vaihtolistalla on tasonsäätöventtiili, pommit ja iskareiden yläpäät.
Tähän asti mennyt hyvin mutta nyt heräsin kysymys kun iskari sai irroitettaessa(yläpään vaihtoa varten) ilmaa sisäänsä niin miten se ilmataan? Tasonsäätöventtiilissähän on ilmausruuvi mutta sehän on paljon alempana kuin esimerkiksi pommit.
EDIT: Ai niin, autohan oli 1/96 750iLLast edited by Noxman; 17-05-2013, 15:45.- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostJa päivitystä, eli koko hoska vaihettu ja ei vieläkään mitään. Joku asiantuntija nyt saisi kertoa että mitenkä ja mistä kohtaa löytäis sinne menevät johdot, onko sille jotain omia releitä tai muuta tolle stna puhaltimelle, ja muutenki miten se koko kokonaisuus toimii.
kiitos etukäteen.
Sulla on kaksi puhallinta, jotka pyörivät suoralla virralla moiteetta - sitten paikallaan eivät toimi? Oiskohan vika tuo vanha tuttu puhaltimen etuvastus, "siili" eli "siile"... Maksaa sen 60 - 100e ja vaihtaa vartissa
Edit: siis e39:ssä menee vartissa... E38: http://www.bavariandominator.co.uk/p...tor_137123.cfm :thinkLast edited by jakeluvesimies; 17-05-2013, 18:50.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostYmmärsinköhän nyt oikein..?
Sulla on kaksi puhallinta, jotka pyörivät suoralla virralla moiteetta - sitten paikallaan eivät toimi? Oiskohan vika tuo vanha tuttu puhaltimen etuvastus, "siili" eli "siile"... Maksaa sen 60 - 100e ja vaihtaa vartissa
Edit: siis e39:ssä menee vartissa... E38: http://www.bavariandominator.co.uk/p...tor_137123.cfm :think
Vaihto ei ihan vartissa onnistu.
Comment
-
Comment