Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Originally posted by Tyramies View Post
    jaa tää on vissiin ihan normaalia että kun on ostanu osan ja aikoo sen vaihtaa autoon niin vanha osa rupeekin toimimaan... humps pumps vaihetaan kuitenkin
    Ai se sun puhallin? Meilläkin pelaa taas tällä hetkellä. Tänään tuli vironpojalta paketti missä oli uusi puhallin, flekti ja hihnapyöriä. Tuolta taitaa nimittäin saada noita välirullia erillään, ilman niitä kiristimen runkoja, jolloin yhdelle rullalle jää hintaa 11e/kpl
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • pope
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 687
      • Harjavalta

      -99 740 automaatti-ilmastoinnilla on puhaltimen säätöpaneelista hanttarinpuolelta 4 napista valo palanut. Sen ihkan jo irroitin ja siitä takaa kuoret, mutta piirilevyjä itse säätöpaneelista en alkanut irroittelemaa.

      Ne valothan on ilmeisesti piirilevyyn juotettu, eikö? Onko näitä joku vaihtanut tai onko vaihdettavissa? Entäs mistä niitä saa? Tai kuka vaihtaisi ettei ite tarttis alkaa?

      Kiitokset jo etukäteen vastauksista
      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

      Comment

      • Tyramies
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 272
        • Helsinki

        Originally posted by makkis View Post
        Ai se sun puhallin? Meilläkin pelaa taas tällä hetkellä. Tänään tuli vironpojalta paketti missä oli uusi puhallin, flekti ja hihnapyöriä. Tuolta taitaa nimittäin saada noita välirullia erillään, ilman niitä kiristimen runkoja, jolloin yhdelle rullalle jää hintaa 11e/kpl
        juuh tää on seiska omistajan arkea että se mitä ei tänään korjaa joutuu huomenna korjaamaan ja vielä siihenki jotai ylimäärästä päälle... vaihoin moottorin mutta ei vaikutusta, uus propelli pyöri sillonku oli irti kojelauta, nyt taas kojelauta kiinni yms nii hiljasuus... rupee vituttaa nii vois kohta varmaa lähtee taas johki ostoksille
        -Kevin, i wanna double...
        -Harry! ...
        -I need a double, right now!
        "thank you son."

        Comment

        • Tyramies
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 272
          • Helsinki

          Ja päivitystä, eli koko hoska vaihettu ja ei vieläkään mitään. Joku asiantuntija nyt saisi kertoa että mitenkä ja mistä kohtaa löytäis sinne menevät johdot, onko sille jotain omia releitä tai muuta tolle stna puhaltimelle, ja muutenki miten se koko kokonaisuus toimii.

          kiitos etukäteen.
          -Kevin, i wanna double...
          -Harry! ...
          -I need a double, right now!
          "thank you son."

          Comment

          • natech
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 7
            • Tampere

            Elikkä vm. 2000 740i kyseessä.

            Normaalisti olen pyrkinyt korjaamaan itse, mutta kun tuntuu että kokoajan hajoaa jokin, niin ei sitten vaan aina jaksa. Viimeisimpänä alkoi ohjaustehostimen nestettä vuotaa. Vein korjattavaksi liikkeeseen josta laskutettiin 4h työt kun painepuolen letku vaihdettiin ohjaustehostimesta.

            Nyt vaihdon jälkeen, heti pihasta pois kurvatessa huomasin että ohjaustehostimessa ei tuntuisi olevan lainkaan tehoa vasemmalle käännettäessä, mutta oikealle päin kääntää aivan normaalisti. Suuremmissa vauhdeissahan tätä ei huomaa, koska ohjaustehostin ei kai juuri silloin vaikuta. Omassa autossa on servotronic, mutta kai se kaikissa taitaa vakiona ollakkin?

            Huollosta ongelmalle viitattiin kintaalla, että ei voi vaikuttaa letkun vaihtaminen ja että olisi jokin sähkövika kyseessä. Itse en tätä kyllä ihan heti uskoisi. Hassua että tuollainen sähkövika olisi ilmaantunut juuri samaan aikaan ohjaustehostimen letkun vaihdon yhteydessä. Itse epäilen että järjestelmässä on nyt jotain roskaa. Uusi letku on jokatapauksessa joku kotikutoinen, eikä alkuperäisosa.

            Eli mitenköhän ongelmaa kannattaisi lähteä paikantamaan? Suurella todennäköisyydellä taitaa silti tämäkin vika mennä minun maksettavakseni, vai miten luulette?

            Edit:
            Unohdin vielä mainita että INPAlla olen general modulen katsonut, eikä virheitä näkynyt ainakaan siellä.
            Ohjaus on siis huomattavan raskas vasemmalle päin kun auto seisoo paikallaan. Mikäli loppuun asti kääntää niin kaksi kättä tarvitaan. Oikealle päin toimii kuten ennenkin.
            Olen myös ongelmaa googlettanut ennen foorumeilla avautumista, ja eräs melko samanlainen löytyi: http://forums.bimmerforums.com/forum...-at-low-speeds . Suunnat oli eri mutta ilmeisesti sama letku on vaihdettu kuin itseltäkin. Kannattaakohan tuota ratkaisua nyt kokeilla edes, mikäli tukos on kyseessä. Eikös se silloin vain siirry toiseen paikkaan?

            Rattia on tullut veivattua kymmeniä kertoja äärirajojen välillä, eikä vaikutusta.

            Edit 2:
            Testasin sitten tuota laittamani urlin kikkaa. Kun liitin oli auki, ohjaus muuttui raskaammaksi oikeallekkin, saattoi myös hieman muuttua raskaammaksi vasempaan suuntaan myös. Lopputulos: Eipä ollut hyötyä, nyt testailujen jälkeen kun liitin on uudelleen kiinni, ongelma pysynyt muuttumattomana.
            Last edited by natech; 15-05-2013, 20:55. Reason: Lisäyksiä

            Comment

            • Tyramies
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 272
              • Helsinki

              päivitystä numero 2, erilaisia tapoja kokeiltu jotta saisi toimimaan, tähän asti toimivaksi todettu ainoastaan se että mitä enemmän vauhtia, sitä enemmän tuntuis puhaltavan, eli noin 90 vauheissa rupee jotai ihan pientä tulee reijistä. Syitä?
              -Kevin, i wanna double...
              -Harry! ...
              -I need a double, right now!
              "thank you son."

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Tyramies View Post
                päivitystä numero 2, erilaisia tapoja kokeiltu jotta saisi toimimaan, tähän asti toimivaksi todettu ainoastaan se että mitä enemmän vauhtia, sitä enemmän tuntuis puhaltavan, eli noin 90 vauheissa rupee jotai ihan pientä tulee reijistä. Syitä?
                Eli puhallin ei toimi ja vauhdissa ilman patopaine puskee ilmaa sisään.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  edit: pois
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Noxman
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 136
                    • Kokkola

                    Peräpään tasonsäätöremppa käynnissä ja nyt hämmästyttää. Eli vaihtolistalla on tasonsäätöventtiili, pommit ja iskareiden yläpäät.

                    Tähän asti mennyt hyvin mutta nyt heräsin kysymys kun iskari sai irroitettaessa(yläpään vaihtoa varten) ilmaa sisäänsä niin miten se ilmataan? Tasonsäätöventtiilissähän on ilmausruuvi mutta sehän on paljon alempana kuin esimerkiksi pommit.

                    EDIT: Ai niin, autohan oli 1/96 750iL
                    Last edited by Noxman; 17-05-2013, 15:45.
                    - E32 735iA - E38 750iAL -

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      Originally posted by Tyramies View Post
                      Ja päivitystä, eli koko hoska vaihettu ja ei vieläkään mitään. Joku asiantuntija nyt saisi kertoa että mitenkä ja mistä kohtaa löytäis sinne menevät johdot, onko sille jotain omia releitä tai muuta tolle stna puhaltimelle, ja muutenki miten se koko kokonaisuus toimii.

                      kiitos etukäteen.
                      Ymmärsinköhän nyt oikein..?

                      Sulla on kaksi puhallinta, jotka pyörivät suoralla virralla moiteetta - sitten paikallaan eivät toimi? Oiskohan vika tuo vanha tuttu puhaltimen etuvastus, "siili" eli "siile"... Maksaa sen 60 - 100e ja vaihtaa vartissa

                      Edit: siis e39:ssä menee vartissa... E38: http://www.bavariandominator.co.uk/p...tor_137123.cfm :think
                      Last edited by jakeluvesimies; 17-05-2013, 18:50.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by jakeluvesimies View Post
                        Ymmärsinköhän nyt oikein..?

                        Sulla on kaksi puhallinta, jotka pyörivät suoralla virralla moiteetta - sitten paikallaan eivät toimi? Oiskohan vika tuo vanha tuttu puhaltimen etuvastus, "siili" eli "siile"... Maksaa sen 60 - 100e ja vaihtaa vartissa

                        Edit: siis e39:ssä menee vartissa... E38: http://www.bavariandominator.co.uk/p...tor_137123.cfm :think
                        Hyvä että korjasit kun E38:ssa tosiaan se on kiinni puhaltimen kyljessä.
                        Vaihto ei ihan vartissa onnistu.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎