Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyramies
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 272
    • Helsinki

    hyvää krapulaista kenelle ei krapulaista huomenta.
    Aiemmin siis kirjottin tosta 730 e38 1995 puhaltimen sammumisesta, ja kun rupes tarpeeksi vituttamaan niin kävin ostamassa kaapelit ja asensin INPAn. Ei mitään elektroniikkaan liittyvää löytynyt....?
    Eli tässä nähtävästi on kuvalliset ohjeet puhaltimen purkamiseen http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351

    MUTTA, mitä kannattaisi tehdä ennenkuin alkaa purkamaan koko paskaa todetakseen että sieltä on päätevastus mennyt rikki tjsp? INPA:lla lukiessani ei tullut kuin seuraavat:
    42 speed signal frequency error 53
    57 FGR frequency error 57
    6 Vmin frequency error 4

    ei oikeen selvinnyt googlesta näin aamulla että mitä kyseiset voivat olla, tai missä olisi mikäkin rikki. Ehkä pitäisi syödä ja käydä hommiin. Pystyykö tolla ohjelmalla jotenkin pääsemään tohon ajotietokoneeseen tjsp siihen keskikonsoliin? Kun yritti sieltä valikosta jotain säätää niin antoi vaan erroria ei suostunut päästämään elektroniikasta oikeastaan muualle kuin airbagiin tjsp... Saako tästä myös vaihettua auton kielen englanniksi?

    kiitos etukäteen neuvoista, ilman foorumia olisin korviani myöten paskassa.
    -Kevin, i wanna double...
    -Harry! ...
    -I need a double, right now!
    "thank you son."

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      ^

      Itse vaihdoin just E39:iin uuden puhallinmoottorin. Oireilu alkoi noin vuosi sitten ns. "mörinänä" eli piti kamalaa ääntä. Keväällä puhallusteho väheni ja ihan finaalissa sai laittaa tehot täysille jotta sai sen herätettyä antamaan edes pienen lehmänhengen kabiiniin. Lopussa sitten ei puhaltanut mitään vaan antoi kamalan käryn hyttiin.

      Seiskassa oireet varmaan ihan samanlaiset ja vaihto-operaatio pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta aika samanlainen.

      Itsellä meni hommaan aikaa about 5 tuntia. Siihen sisältyi muutamat virheet, jotka vei aikaa ja 2 taukoa (15-45min), toisella kertaa hommaan menisi aikaa varmaan about pari tuntia. Hyvä jos sitäkään.
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14354
        • Oulu

        Puhaltimen vaihto on helppoa. N. 2h menee vaihdossa. Omassa projekti topikissa muutamia kuvia kun vaihdoin.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Noxman
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 136
          • Kokkola

          Originally posted by _charger- View Post
          '95 750 ja auton oma häly, missä vika kun lähtee kesäsin itestään huutamaan herkästi? talvella tai huutaa vaan kerran.... joku tunnistin/sensori temppuilee...? pystyykö hälyn "herkkyyttä" säätämään millään?
          Sisätilatutka alkaa pitämään tillitystä jos esim kattoluukku auki, puhelin sisällä, kaupan pihalla linnunkarkoitin kaiuttimet(ultraääntä) yms. yms. juttuja. On siis luonteeltaan yliherkkä.

          Korjaus: retrofittaa uudempi sisätilatutka facelift mallista, pikkuhomma. Ohjeet

          Voi olla toki viallinen konepellin anturi tai auton asentoanturi, mutta itsellä ainakin tuo. Lukitusnäppäintä kahdesti painamalla saa ainakin sisätilatutkan pois käytöstä.
          - E32 735iA - E38 750iAL -

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by Tyramies View Post
            hyvää krapulaista kenelle ei krapulaista huomenta.
            Aiemmin siis kirjottin tosta 730 e38 1995 puhaltimen sammumisesta, ja kun rupes tarpeeksi vituttamaan niin kävin ostamassa kaapelit ja asensin INPAn. Ei mitään elektroniikkaan liittyvää löytynyt....?
            Eli tässä nähtävästi on kuvalliset ohjeet puhaltimen purkamiseen http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351

            MUTTA, mitä kannattaisi tehdä ennenkuin alkaa purkamaan koko paskaa todetakseen että sieltä on päätevastus mennyt rikki tjsp? INPA:lla lukiessani ei tullut kuin seuraavat:
            42 speed signal frequency error 53
            57 FGR frequency error 57
            6 Vmin frequency error 4

            ei oikeen selvinnyt googlesta näin aamulla että mitä kyseiset voivat olla, tai missä olisi mikäkin rikki. Ehkä pitäisi syödä ja käydä hommiin. Pystyykö tolla ohjelmalla jotenkin pääsemään tohon ajotietokoneeseen tjsp siihen keskikonsoliin? Kun yritti sieltä valikosta jotain säätää niin antoi vaan erroria ei suostunut päästämään elektroniikasta oikeastaan muualle kuin airbagiin tjsp... Saako tästä myös vaihettua auton kielen englanniksi?

            kiitos etukäteen neuvoista, ilman foorumia olisin korviani myöten paskassa.
            Mulla ei ainakaan tullu mitään vikakoodeja puhaltimesta, tai en nyt ole varma kumpi sieltä sökähti, etuvastus vai puhallin.
            Mutta yhden päivän se piti pientä sirinää ja sitten loppui puhallus, mitään muita oireita ei ollut missään vaiheessa.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Tyramies
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 272
              • Helsinki

              dilemma. Eli siis nytku on kaikki levällää nii tuli sellane pulma vastaa et onks täs autos automaatti vai manuaali ilmastointi? saa nauraa.

              autossa siis tälläiset kytkimet:

              eli tollaset napit, ei rullat vaan napit, niin onko tää sillon automaatti vai manuaali? 1995 730i auto kyseessä. Ymmärsinkö oikein jos ne vanhat rullalla toimivat on manuaaleja? Vai tämäkin?
              Last edited by Tyramies; 10-05-2013, 11:01.
              -Kevin, i wanna double...
              -Harry! ...
              -I need a double, right now!
              "thank you son."

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                Luukehan tossa napissakin jo "AUTO"

                Comment

                • Tyramies
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 272
                  • Helsinki

                  kylläpäs tunnen itseni vajaa-älyiseksi... sapomaalla vaan totes että vitut tää mikää automaatti ole, eli uskaltaa ostaa 1999 purkuautosta sen puhaltimen...?
                  -Kevin, i wanna double...
                  -Harry! ...
                  -I need a double, right now!
                  "thank you son."

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Tyramies View Post
                    kylläpäs tunnen itseni vajaa-älyiseksi... sapomaalla vaan totes että vitut tää mikää automaatti ole, eli uskaltaa ostaa 1999 purkuautosta sen puhaltimen...?
                    En tiedä kannattaako puhallinta hankkia purkuautosta.
                    Kuluva kapine kuitenkin ja sitten sen pääsee vaihtamaan uudelleen. Kun on laakerit / hiilet loppu.

                    Ei se uusikaan niin kauhean kallis ole.

                    Ja tosiaan autossasi on automaatti ilmastointi joten manuaalin puhallin on erilainen.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      siis täsmennyksenä... Noita paneeleja on kolmea mallia, tuo uusin nappimalli, sitten on vanhempi automaatti-ilmastoinnillisen rullamalli ja vielä manuaali-ilmastoinnillisen perinteinen nuppimalli.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7045
                        • Forssa

                        Originally posted by BeamR View Post
                        siis täsmennyksenä... Noita paneeleja on kolmea mallia, tuo uusin nappimalli, sitten on vanhempi automaatti-ilmastoinnillisen rullamalli ja vielä manuaali-ilmastoinnillisen perinteinen nuppimalli.
                        Ja niitä nappimallejakin on montaa erilaista, ainakin kahta...
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by |foder| View Post
                          Ja niitä nappimallejakin on montaa erilaista, ainakin kahta...
                          Ja vääränkätiset tähän päälle.

                          Mutta luultavasti tuo aiempi määrittely riittää.

                          Comment

                          • _charger-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2011
                            • 380
                            • Helsinki

                            Originally posted by Noxman View Post
                            Sisätilatutka alkaa pitämään tillitystä jos esim kattoluukku auki, puhelin sisällä, kaupan pihalla linnunkarkoitin kaiuttimet(ultraääntä) yms. yms. juttuja. On siis luonteeltaan yliherkkä.

                            Korjaus: retrofittaa uudempi sisätilatutka facelift mallista, pikkuhomma. Ohjeet

                            Voi olla toki viallinen konepellin anturi tai auton asentoanturi, mutta itsellä ainakin tuo. Lukitusnäppäintä kahdesti painamalla saa ainakin sisätilatutkan pois käytöstä.

                            enpä omasta löytäny moista palikkaa...:think tänään taas huus, pääsin autolta rapun ovelle kun rupes mehkaa, missä takaa toi hälyn torvi on? jos ottais ees väliaikaisesti piuhat pois ettei naapurit yöllä kyrpiinny
                            1966 Dodge Monaco
                            1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                            EX:1994 BMW 750 IA e38
                            EX:1994 BMW 740 IA e38

                            Comment

                            • _charger-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2011
                              • 380
                              • Helsinki

                              itelleni vastaten, tuoltahan infoa kanssa löytyi, pitääpä tutkia ja hutkia:
                              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                              1966 Dodge Monaco
                              1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                              EX:1994 BMW 750 IA e38
                              EX:1994 BMW 740 IA e38

                              Comment

                              • Tyramies
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 272
                                • Helsinki

                                jaa tää on vissiin ihan normaalia että kun on ostanu osan ja aikoo sen vaihtaa autoon niin vanha osa rupeekin toimimaan... humps pumps vaihetaan kuitenkin
                                -Kevin, i wanna double...
                                -Harry! ...
                                -I need a double, right now!
                                "thank you son."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎