Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elevator67
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1338
    • Jyväskylä

    saakos näihin vaihdettua mitenkä takavalon polttimoita? Meinaan niitä ledejä, pari hassua olisi palanut ja ei vaikuta mihinkään muuhunkuin omaan silmään. Auto siis 730d 03

    katoin realoem niin koko ledipaneeli vaihdettava.
    Last edited by Elevator67; 26-07-2014, 23:03.
    sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

    Comment

    • mr81
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 300
      • PK-seutu

      Originally posted by TheRipper View Post
      Onkos näissä joku tyypillinen vedenpoistoreiän tukkeutuminen? Sillä vaan kun tulivat pesuvedet matkustajan jalkatilaan....

      Ainakin joku on siellä raitisilmasuodattimen alla syvällä kolossa joka on aivan täynnä ties mitä saksalaisia puunosia...pahus kun ei oikein pääse käsiksi sinne millään...mistä mahtanee altapuolen tulla ulos jos sieltä kokeilisi koukkia...

      EDIT
      Vastataas itselle..

      Taitaa tyypillstä juurikin tuon kyseisen vedenpoistoreiän tukkeutuminen olla:


      Täytyy tehdä sama homma ja katsoa mitä löytyy...itsellä tosin matkustajan puoleinen mutta kaipa ne molemmat pitää putsata...onneksi ei ihan sentään tuumaa vettä lattialla ollut...vain sen verran että matto oli kostunut...aurinko kuivattanee...
      Käytin autopesulassa ja alko vettä tulemaan painepesussa A-pilarin alaosasta niin et kastu 1/3 osaa A-pilarin suojasta. Sama juttu matkustajan puolelta, mutta vähemmän vettä.

      Tsekkasin linkin vedenpoistoreiät ja ne oli puhtaat. Katsoin kattoluukun reiät ulkoapäin ja visualisesti olivat auki.
      A-pilari alaosa.jpg
      Matkustaja jalkatila
      E65 730d '08 Monaco blue
      Ex: E60 523iA '08

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5019
        • Paimio

        Originally posted by mr81 View Post
        Käytin autopesulassa ja alko vettä tulemaan painepesussa A-pilarin alaosasta niin et kastu 1/3 osaa A-pilarin suojasta. Sama juttu matkustajan puolelta, mutta vähemmän vettä.

        Tsekkasin linkin vedenpoistoreiät ja ne oli puhtaat. Katsoin kattoluukun reiät ulkoapäin ja visualisesti olivat auki.
        A-pilari alaosa.jpg
        Matkustaja jalkatila

        Kun purkasin tuon ilmanoton ja pääsin käsiksi noihin moottoritilojen vedenpoistoreikiin niin olivat kyllä aivan täynnä lehtiä ja ties mitä...jopa yksi suursukeltaja siellä oli (hengetön tosin)! Ja paljon jo maatunuttakin ainesta...kun kaivoin sen pois ja kokeilin niin ainakin vesi lirisi nätisti sieltä mistä pitääkin...Noh kaipa varmasti näkee vasta kun seuraavan kerran pesee josko vielä jostain kusee...

        Tuli myös tuo kattoluukku mieleen, mutta kun a-pilarit olivat täysin kuivat niin en uskonut siinä vikaa olevan..

        Molemmat tosiaan jonkinmoisia tyyppi tukkeutujia vissiin ovat...kannattanee tarkkailla tilannetta.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • mr81
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 300
          • PK-seutu

          http://www.realoem.com/bmw/showparts...51&fg=20&hl=13
          Eli tossa osa numero14 "valuma-altaat" olisikohan A-pilarin alapäässä. Mistähän sinne pääsis kurkkaan onko tukossa.
          E65 730d '08 Monaco blue
          Ex: E60 523iA '08

          Comment

          • raven82
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 378
            • tampere

            http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=625020 Tuolta löytyy juttua Veden sisälle valumiseen liittyen Englanniksi. Kuviakin on kun vähän selailee.

            Nähdäkseni etu pyörä koteloista joutuu purkamaan sisä lokarin muovit edestä pois. Jos haluaa putsata sade vesi poisto letkun pään. Näyttää olevan läpällinen malli joka saattaa kerätä roskaa.

            Sen lisäksi että sisäilmalle tarkoitetut filtterit ja niiden muovi kotelot pitää purkaa pois päästäkseen käsiksi veden poisto reikien alkupäähän.
            Last edited by raven82; 28-07-2014, 05:46.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5019
              • Paimio

              Originally posted by mr81 View Post
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...51&fg=20&hl=13
              Eli tossa osa numero14 "valuma-altaat" olisikohan A-pilarin alapäässä. Mistähän sinne pääsis kurkkaan onko tukossa.
              Niin siis jos oikein ymmärrän niin nuo on juuri ne mitkä putsasin.

              Linkki ohjeeseen on aikaisemmassa viestissäni.

              Löytyvät siis mikrofiltterin ja siitä lähtevän ilmaputken alta...

              Vai onko noita muka enemmänkin?
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • mr81
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 300
                • PK-seutu

                Niimpä vissiin onkin ne samat, kun tarkemmin katsoo. Onko siellä sivumpana vielä mitään paikkaa mistä veden pitäisi valua alas.
                Last edited by mr81; 28-07-2014, 12:45.
                E65 730d '08 Monaco blue
                Ex: E60 523iA '08

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5019
                  • Paimio

                  Originally posted by mr81 View Post
                  Niimpä vissiin onkin ne samat, kun tarkemmin katsoo. Onko siellä sivumpana vielä mitään paikkaa mistä veden pitäisi valua alas.
                  En usko...konepellin (Tai oikeammin kait lokasuojan yläreunaa) pitkin valuu etupäähän päin ja sitten umpioiden vierestä ulos.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • mr81
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 300
                    • PK-seutu

                    Purin A-pilari suojan ja sieltähän se kuskin puoleisesta kattoluukun nurkasta tuli alas suoraan kuskin penkille. Siinä suojan takana on muovilista jota pitkin vesi pääse alas ja näin ollen vuoto ilmenee a-pilarin alapalkissa.
                    E65 730d '08 Monaco blue
                    Ex: E60 523iA '08

                    Comment

                    • Janza182
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4988
                      • 013

                      Sain vihdoin ja viimein auton pajalta (10vk). Nyt huomasin että etupäästä vasen laitimmainen tutka-anturi on irti ja tipahtaa ihan kohta puskurin sisään.
                      Pajalle ei kiinnosta enää autoa viedä, koska kusivat jo homman näin huolella...

                      Eli kysymys kuuluu: saako tuon mitään kautta paikalleen? Ja miten se yleensä on kiinni?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Lista irti ja painaa paikalleen.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4988
                          • 013

                          JES!

                          Hyvä että noin yksinkertainen

                          Comment

                          • Janza182
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4988
                            • 013

                            Miten seisontajarrua saa kiristettyyn?

                            Leimalla alkoi olla rajoilla että menee hyväksyttävään.. Eli olisi aika vähän kiristellä.

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5019
                              • Paimio

                              Originally posted by Janza182 View Post
                              Miten seisontajarrua saa kiristettyyn?

                              Leimalla alkoi olla rajoilla että menee hyväksyttävään.. Eli olisi aika vähän kiristellä.
                              Siellähän on se kiristyspyörä jarrulevyn sisällä...siitä vain...takapyörät toki otetaan pois ja pultinreiästä sitten meisselillä tms.

                              Tuossa kuvassa siis osa 6:


                              Vaikeahan tuota ihan käsipelillä on arvioida koska on riittävän tiukassa, mutta pääasia ettei jää laahaamaan...
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • Janza182
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4988
                                • 013

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Siellähän on se kiristyspyörä jarrulevyn sisällä...siitä vain...takapyörät toki otetaan pois ja pultinreiästä sitten meisselillä tms.

                                Tuossa kuvassa siis osa 6:


                                Vaikeahan tuota ihan käsipelillä on arvioida koska on riittävän tiukassa, mutta pääasia ettei jää laahaamaan...
                                OK.
                                Eli ihan vanhanaikaisesti
                                Eikun mietin pitääkö jotain tietokonejuttuja tuohonkin sotkea tms.

                                Kiitosta taas!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎