Toiset ovat ilmeisesti Rial Daytonat? Speksit? Äkkiseltään täältäkin ääni MK:lle, speksien ja selkeyden vuoksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View PostToiset ovat ilmeisesti Rial Daytonat? Speksit? Äkkiseltään täältäkin ääni MK:lle, speksien ja selkeyden vuoksi.
Siitä huolimatta yhtä hyvään istuvuuteen niillä ei mielestäni pääse kuin noilla MK:lla. Nuo ovat kyllä niin hyvät spekseiltään kuin olla ja voi. Edessä 9,5x18 et5 ja takana 11x18 et21. Vanteet asettuvat identtisesti kariin nähden edessä ja takana ja pystyy käyttämään kunnon renkaitakin vielä! Hankin niille tänä kesänä uudet Hankook ventus S1 evo 2 renkaat koossa 245/40 ja 285/35. Näkymä etenkin hieman kauempaa takaa on melkoisen muhkea! Lisäksi on sopivasti vielä profiiliakin vanteen ja tienpinnan välissä. Eikä missään tilanteessa tuo 285 ota kiinni vaikka tässäkin autossa on madallusta. Stance on itse asiassa melko herkullinen noilla H&R:n jousilla.
Olen kyllä itsekin samalla kannalla tässä asiaa mietittyäni että kyllä nuo MK:t ovat paremmat.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Kävin lahen extreme show kääntymässä.
Yllättävän monta kasia, siis 4-5 kpl tuli bongailtu näyttelyssa ( janin orange beauty, ja musta vahattavana sisällä) ja ainakin pari ulkona parikessa...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostKävin lahen extreme show kääntymässä.
Yllättävän monta kasia, siis 4-5 kpl tuli bongailtu näyttelyssa ( janin orange beauty, ja musta vahattavana sisällä) ja ainakin pari ulkona parikessa...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Orange Beauty
Moody laittoi myyntitiliin (?):
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostAuto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostSaas nähdä alkaako mennä? Olen hieman ihmetellyt kun on vuosikausia pitänyt myynnissä kovalla hinnalla ilman tulosta. Pitää olla juuri tietynlainen ostaja joka haluaa juuri tuollaisen auton ja osaa arvostaa tuunauksia. Se on melkein kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Tuntuisi siltä että kasien ostajat arvostavat kaikista eniten alkuperäisyyttä. Vaikka kyseinen Moodyn auto olisi kuinka hyvin rakennettu tahansa niin suurelle osalle se on vain pilattu.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Itse olen sopivaa kasia katsellut jo vuosikausia, aluksi lähinnä haaveillen, mutta nyt alkaa talous olla sillä mallilla että ostan heti kun sopiva tulee eteen. Eli jos täällä joku haluaa luopua hyvinpidetystä ei tunaroidusta kasista järkihintaan, niin laittakaahan yv:tä. Tuo viimeksi linkattu ei tule kysymykseen.-
Comment
-
-
Laitetaas päivitystä tänne vähän omasta autosta. Ostin auton Heinäkuussa ja siitä lähtien on mun mekaanikko sitä laitellut ja moottorin puolesta alkaa asiat olla kunnossa.
Autoon tehty paljon tiivisteiden, putkien yms vuotojen korjauksia. Öljyä vuoti molempien puolien venttiilikoppien tiivisteestä sekä öljypohjan tiivisteestä, jäähdytysnestettä katosi lohkojen välissä olevasta putkesta (hankala vuoto tunnistaa kun ei jätä mitään lätäkköä allensa), sytytyspuolen osia vaihdettu, mm. tulpista pari oli pimeänä. Bensaputket vaihdettiin koneelle myös kun olivat aika haparaa. Seuraavana pitäisi alustasta kuluvaa osaa vaihtaa, jotta auton saa leimalle. Nyt laitoin auton kuitenkin viikonloppuna talveksi säilöön ja jos keväämmällä jatkaisi vikojen korjauksella. Myllytytin myös maalipinnan, mutta en ole kovin tyytyväinen lopputulokseen eli joutunee tulevaisuudessa maalaamaan.
Tuli noin 600km mittariin kesän aikana ja kyllähän tuolla on mukava ajella.
E31 850 -91
EX: E36 325i -93 Coupé
EX: E30 318i - 89
Comment
-
-
Minuakin kasi alkanut kiinnostaa tänä syksynä. Varmaan 850 ei-CSI automaatti, ihan valikoiman puolesta... Muuta vielä mennään tiedonhankintavaiheessa
Eilen tuli tällainen linkki eteen Facebookin puolella: http://www.250kmh.com/top-10-autot/.
- 850 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat niin ostoksina kuin jälleenmyyntiarvoltaan mielestäni huonoimpia mitä maastamme löytyy. Listauksessa esiintyvien autojen keskimääräinen myyntiaika on yli 2 vuotta josta ne viettävät ison osan korjaamolla. Vältä näitä autoja viimeiseen asti, paitsi jos olet kyseisen merkin intohimoinen harrastaja." )
- 840 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat mielestäni hinta-laatusuhteeltaan parhaimpia mitä maastamme löytyy alle 10.000 euron luokassa. Näiden autojen haluttavuus, ajettavuus, laatu ja hinta kohtaavat poikkeuksellisen suotuisalla tavalla."
Löytyy toki ihan perustelut: http://www.250kmh.com/home/2016/6/19/bmw-850-cia-1992Last edited by O.K.; 03-11-2016, 09:35.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Originally posted by O.K. View PostMinuakin kasi alkanut kiinnostaa tänä syksynä. Varmaan 850 ei-CSI automaatti, ihan valikoiman puolesta... Muuta vielä mennään tiedonhankintavaiheessa
Eilen tuli tällainen linkki eteen Facebookin puolella: http://www.250kmh.com/top-10-autot/.
- 850 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat niin ostoksina kuin jälleenmyyntiarvoltaan mielestäni huonoimpia mitä maastamme löytyy. Listauksessa esiintyvien autojen keskimääräinen myyntiaika on yli 2 vuotta josta ne viettävät ison osan korjaamolla. Vältä näitä autoja viimeiseen asti, paitsi jos olet kyseisen merkin intohimoinen harrastaja." )
- 840 on listalla "Tämän listauksen erikoisautot ovat mielestäni hinta-laatusuhteeltaan parhaimpia mitä maastamme löytyy alle 10.000 euron luokassa. Näiden autojen haluttavuus, ajettavuus, laatu ja hinta kohtaavat poikkeuksellisen suotuisalla tavalla."
Löytyy toki ihan perustelut: http://www.250kmh.com/home/2016/6/19/bmw-850-cia-1992! Olen jo aiemmin lukenut nuo jutut. Mielestäni E31 PITÄÄ olla täysmoottorilla, vaikka V8 on toki vaihtoehto ja lähtökohtaisesti vähän kalliimpi. Väittäisin kuitenkin, että v12 on halutumpi versio.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Niin ja ei sitä 850:stä siellä korjaamolla tarvitse seisottaa, jos sen laittaa oston jälkeen kuntoon kun siitä kuitenkin jotain sanomista löytyyTyypillisistä vioista M70 padassa korjaamot ei tajua hölkäsen pöläystä ja maksat vain heidän arpomisesta turhaa rahaa. Siksi ostajalla olisi syytä pysyä työkalut käsissä edes kohtalaisesti.
850 on kasassa samoilla ruuveilla kuin muutkin autot ja kun siitä ottaa selvää, niin osaa pitää siitä oikealla tavalla huolta. Sitten ei tarvitse lapin reissulla jännittää turhia.
840:stä on kokoonpanolinjalla unohtunut pari mukia hihnalleTiedäppä sitten miksi.
-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Varovasti uskaltaisin väittää että ostat minkä tahansa yksilön niin laittamista löytyy. Nämä on niin vanhoja autoja ja suurta osaa uskoakseni vaivaa se että ne ovat olleet viimeisen kymmenen vuotta huonolla huolenpidolla. Toisin sanoen moni, joka on uutena näistä haaveillut, on pystynyt ostamaan auton viimein mutta auton ollessa jo siinä vaiheessa sen kymmenen viisitoista vuotta vanha on autoon tullut vikoja joita ei sitten olekaan enää ollut varaa laittaa kuntoon. Auton ylläpidon kustannukset siis ovat olleet ylivoimaiset. Uskoisin että juuri tästä syystä markkinoilla olevat autot ovat suurin osa sellaisia että niistä löytyy kaikenlaista pikkuvikaa ja "patenttiratkaisuja".
Ei kasi kyllä halpa harrasteauto ole. Yksilölliset osat ovat melkoisen kalliita ja jos haluaa auton hienoon kuntoon, kuten yleensä harrasteauton haluaa, niin pikku pisteosia saa todennäköisesti vaihdella olan takaa ja yhtäkkiä onkin mennyt jo useampi tuhat kaikenlaiseen listaan ja tiivisteeseen ym. Lisäksi bensaa menee ihan perkeleesti pikkurullailussa ja oikeastaan miltei joka kaupunkireissun jälkeen on polttoainemittari hieman pudonnut. Menohaluja ei kuitenkaan samassa suhteessa ole.
Kuitenkin kaikinpuolin kunnossa oleva yksilö tarjoaa kyllä hienoa fiilistä joka kerta kun sen käynnistää ja lähtee liikenteeseen tauon jälkeen. Tietyllä tavalla tällainen auto antaa arkeen pienen pakotien kaiken keskelle tarjoten ajajalleen joka kerta yhtä hienon nostalgiatripin vanhaan hyvään kulta aikaan kun autoissa soi Sandran "In the heat of the night" ja arki ei ollut ihan niin stressaavaa.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTietyllä tavalla tällainen auto antaa arkeen pienen pakotien kaiken keskelle tarjoten ajajalleen joka kerta yhtä hienon nostalgiatripin vanhaan hyvään kulta aikaan kun autoissa soi Sandran "In the heat of the night" ja arki ei ollut ihan niin stressaavaa.!
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment