memebuy23buy

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joccede
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Tuosta m50 suuttimesta tiedä, mutta m70 suutin on sama, kuin m40/ m43 moottoreissa.
    Itselläni ei ole paljoa annettavaa M50 suuttimien suhteen mutta omasta laitoin muutaman suuttimen vaihtoon, ja juuri nuo M40/M43 suuttimet tuli tilalle. 12 suuttimesta meni muistaakseni 4-5 kpl vaihtoon.

    MikkoJII: Vaasassa Dynolabilla saat myös testattua suuttimet.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Tuosta m50 suuttimesta tiedä, mutta m70 suutin on sama, kuin m40/ m43 moottoreissa.

    Leave a comment:


  • Peivola
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    E32 koppa, mutta M70B50 moottori.

    Suuttimista kysymys. Olen muistaakseni lukenut jostain, että tähän moottoriin kävisi myös M50B25 moottorin suuttimet. Eikös M70B50 oma suutin ole 1-piste ja tuo M50B25 ole 4-piste suutin? Ovat nuo 4-piste suuttimet varmaan hiljaisemmat, mutta onko niistä muuta hyötyä? Auto on siis seisonut vuosia ja nyt alkaa olemaan aikaa fiksailla tuota kuntoon niin suuttimet olisi varmaan hyvä huoltaa.

    Punnitsen tässä siis, että huoltaisiko nuo orkkis suuttimet esim. Finjectorilla (saa ehdottaa myös muuta paikkaa) niin saisi testauksen samalla, että kaikki on ok vai hommaisiko suoraan nuo em. suuttimet ja huoltaisi ne, jos niistä on jotain muutakin hyötyä kuin hiljaisuus. Kokemuksia? :think
    Onko jollain tästä jotain tietoa? Kiinnostaa itseänikin:think

    Leave a comment:


  • Peivola
    replied
    .....
    Last edited by Peivola; 14-06-2020, 22:35. Reason: Homma selvä

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    E32 koppa, mutta M70B50 moottori.

    Suuttimista kysymys. Olen muistaakseni lukenut jostain, että tähän moottoriin kävisi myös M50B25 moottorin suuttimet. Eikös M70B50 oma suutin ole 1-piste ja tuo M50B25 ole 4-piste suutin? Ovat nuo 4-piste suuttimet varmaan hiljaisemmat, mutta onko niistä muuta hyötyä? Auto on siis seisonut vuosia ja nyt alkaa olemaan aikaa fiksailla tuota kuntoon niin suuttimet olisi varmaan hyvä huoltaa.

    Punnitsen tässä siis, että huoltaisiko nuo orkkis suuttimet esim. Finjectorilla (saa ehdottaa myös muuta paikkaa) niin saisi testauksen samalla, että kaikki on ok vai hommaisiko suoraan nuo em. suuttimet ja huoltaisi ne, jos niistä on jotain muutakin hyötyä kuin hiljaisuus. Kokemuksia? :think
    Täältä löytyisi sarja m52b25 suuttimia ~200tkm ajetusta koneesta, samat kuin m50 koneessa. Jos päädyt vaihtamaan niin voin luopua huokeaan hintaan noista. 👍

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    E32 koppa, mutta M70B50 moottori.

    Suuttimista kysymys. Olen muistaakseni lukenut jostain, että tähän moottoriin kävisi myös M50B25 moottorin suuttimet. Eikös M70B50 oma suutin ole 1-piste ja tuo M50B25 ole 4-piste suutin? Ovat nuo 4-piste suuttimet varmaan hiljaisemmat, mutta onko niistä muuta hyötyä? Auto on siis seisonut vuosia ja nyt alkaa olemaan aikaa fiksailla tuota kuntoon niin suuttimet olisi varmaan hyvä huoltaa.

    Punnitsen tässä siis, että huoltaisiko nuo orkkis suuttimet esim. Finjectorilla (saa ehdottaa myös muuta paikkaa) niin saisi testauksen samalla, että kaikki on ok vai hommaisiko suoraan nuo em. suuttimet ja huoltaisi ne, jos niistä on jotain muutakin hyötyä kuin hiljaisuus. Kokemuksia? :think

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Perjantaina 3.4. alkaa Karppi-sarjan toinen kausi YLE:n Areenassa ja telkkarissa 5.4. toisen kauden eka jakso.

    Jännää nähdä, mitä mun Kasille tapahtui...
    Tolla ikkunasta oven paiskomisella varmistui, että 3. kausi menee vanhalla kuvausmateriaalilla tai toisella autolla.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Hieno homma, että sähköviat selätettiin. Ei muuta kuin kohti uusia ongelmia E31:n kanssa .
    Huomenna tosuus valkenee, kun on eka ajelu mun Kasilla talven jälkeen...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Hieno homma, että sähköviat selätettiin. Ei muuta kuin kohti uusia ongelmia E31:n kanssa .

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    No niin kyl tää tästä
    Akut oli ladattu, joo. Toiminut tähän asti. Mittasimpa latauksen jälkeen jänniteet , toisesta akusta oli jossain välissä kuollut yksi kenno.
    Gm poksin sähkäri vaihto konkat uusiin ja varmasti laadukkaisiin.

    Ekalla testauksella muutama toiminta pelasi hetken jonka jälkeen kuoli sähkölasit ja keskus lukko ja peräkontti. Syyllinen oli tällä kertaa kaksi sulaketta kontista.uudet sulakkeet ja Auto käynnissä toimii kaikki. ja sammuksissa myös.
    Kiitos vinkeistä.
    Tässä saa alkaa siirtymään seuraavaan huolto kohteeseen.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Akut on ladattu. Yhdessä ja erikseen täyteen. Gm2 vein sähkärille että vaihtaa konkat vielä varmuudeksi uusiin.
    Olin jo hommannut uudet konkat summassa mutta edellinen omistaja oli kerennyt vaihtaa joten alkuun menin sillä. Tuleepa ammattilaisen toimesta tehtyä. Olikin konkkien jalat väännetty juuri miten niitä ei saa vääntää..

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Räjähti

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Perjantaina 3.4. alkaa Karppi-sarjan toinen kausi YLE:n Areenassa ja telkkarissa 5.4. toisen kauden eka jakso.

    Jännää nähdä, mitä mun Kasille tapahtui...

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    Käytin vielä gm ja rm poksit sisällä lämpimässä leivin uunin päällä pari tuntia että onko vaikutusta , ei muuttunut tilanne..

    Sulakkeet mitoin. Ehjät oli. Käytin sitten vielä yksitellen irti. Kaikki vähänkin sulakkeen nastat jotka oli sameat vaihdoin uusiin.
    Kontissa etimmäisen releen alimmainen 10a sulakeen kontaktit oli aika karut ja niin oli pinnit muovikotelossakin. Purin ja putsasin. Ei vaikutusta.

    Konetilassa tein saman samea kantaiset vaihdoin uusiin.

    Kontin releet numeroin ja vaihtelin ristiinsä , ei vaikutusta. Nämä pitää uusia.

    Oikean puolen akun vieressä se 200a sulake oli muuttunut 110a ja kontaktit oli kans sameat , putsasin ja pulttasin ilman sulaketta kokeeksi. Ei vaikutusta.

    Virrat pois päältä, ei lukossa mutta ovet kiinni ja kontin luukku auki niin kontissa jotkut releet pitää ihan omaa elämää vähän väliä naksuttaa :think
    Siinä kun kyttää sormet releiden päällä niin ei tietenkään naksahtele pari kertaa varmaan 5min jaksoin kytätä mutta ei...
    Onhan akut kunnossa ja tarpeeksi hyvin ladatut?

    Mulla alkoi esim. sivuikkunat jumppaamaan omatoimisesti, kun akkujen varaus oli liian alhaalla. Ja sitten keskuslukitus ja mitä lieneekään. Kun akut oli ladattu, niin jumppaaminen loppui.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    Käytin vielä gm ja rm poksit sisällä lämpimässä leivin uunin päällä pari tuntia että onko vaikutusta , ei muuttunut tilanne..

    Sulakkeet mitoin. Ehjät oli. Käytin sitten vielä yksitellen irti. Kaikki vähänkin sulakkeen nastat jotka oli sameat vaihdoin uusiin.
    Kontissa etimmäisen releen alimmainen 10a sulakeen kontaktit oli aika karut ja niin oli pinnit muovikotelossakin. Purin ja putsasin. Ei vaikutusta.

    Konetilassa tein saman samea kantaiset vaihdoin uusiin.

    Kontin releet numeroin ja vaihtelin ristiinsä , ei vaikutusta. Nämä pitää uusia.

    Oikean puolen akun vieressä se 200a sulake oli muuttunut 110a ja kontaktit oli kans sameat , putsasin ja pulttasin ilman sulaketta kokeeksi. Ei vaikutusta.

    Virrat pois päältä, ei lukossa mutta ovet kiinni ja kontin luukku auki niin kontissa jotkut releet pitää ihan omaa elämää vähän väliä naksuttaa :think
    Siinä kun kyttää sormet releiden päällä niin ei tietenkään naksahtele pari kertaa varmaan 5min jaksoin kytätä mutta ei...
    Takakontin releiden naksuminen on GM-boksin klassinen oire, joten vaikka konkat on vaihdettu niin kaivelisin sen esiin ja tarkistaisin juotokset hyvin tarkalleen.

    Last edited by Morkai; 01-04-2020, 11:47.

    Leave a comment:

Working...
X