Originally posted by Laku
View Post
850 omistajia onko heitä?=)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oisko jollain heittää linkkiä kaasuläppien synkkaamisesta M70 pataan, kasia herätellään henkiin ja tuntuu kaipaavan tuon kun ollut akut irti koko talven, muuten laakista tulille 6kk seisonnan jälkeen
Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
Kaasuläppien synkronointi meni jokseenkin näin:Originally posted by ongelmalapsi View PostOisko jollain heittää linkkiä kaasuläppien synkkaamisesta M70 pataan, kasia herätellään henkiin ja tuntuu kaipaavan tuon kun ollut akut irti koko talven, muuten laakista tulille 6kk seisonnan jälkeen
Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
-Akkujen piuhat irti vähintään tunniksi
-piuhat takaisin paikoilleen
-auto käyntiin, antaa käydä käynti lämpimäksi tyhjäkäynnillä, automaatti mielellään "N" asennossa
-Ykkösvaihteella, (automaatti pakkoykkösellä),kiihdytettävä niin että kierrokset nostetaan viiteen tuhanteen ja sitten annetaan laskea rauhallisesti tyhjäkäynnille asti, sama kiihdyttely toistetaan vielä kahdesti.
-Sit se ois vissiin siinä, joku korjatkoon jos meni metsään.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
Rekkari BAY-xxx?Originally posted by PearlE31 View PostMinä ite
Muistaakseni orkkisavaimella sai nitkuteltua ne sieltä. Tiukkaa se kuitenkin oli.Originally posted by ongelmalapsi View PostMinkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
sigpic
Comment
-
Vai oisko tämä: http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...pictureid=4325Originally posted by MarQ83 View PostRekkari BAY-xxx?
Comment
-
Niin eipä noita paljoo enempää oo miiteis vielä ehtiny kiertääOriginally posted by P-J View PostVai oisko tämä: http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...pictureid=4325
sigpic
Comment
-
Noinhan se menee. Suoraan tehtaan korjauskirjasta käännettynä:Originally posted by jori View PostKaasuläppien synkronointi meni jokseenkin näin:
-Akkujen piuhat irti vähintään tunniksi
-piuhat takaisin paikoilleen
-auto käyntiin, antaa käydä käynti lämpimäksi tyhjäkäynnillä, automaatti mielellään "N" asennossa
-Ykkösvaihteella, (automaatti pakkoykkösellä),kiihdytettävä niin että kierrokset nostetaan viiteen tuhanteen ja sitten annetaan laskea rauhallisesti tyhjäkäynnille asti, sama kiihdyttely toistetaan vielä kahdesti.
-Sit se ois vissiin siinä, joku korjatkoon jos meni metsään.
1. Käytä moottori käyntilämpimäksi.
2. Aja ykkösellä kierrokset yli 5000 ja takaisin tyhjäkäynnille vähintään kolmesti, vedätys/moottorijarrutuksen kesto yhteensä noin 10s pätkissä.
3. Jätä vapaalle tai P:lle käymään tyhjäkäyntiä vähintään 5min.
Kohdan kaksi ~10s ajan kääntäisin itse noin, mutta minusta se oli vähän epäselvästi sanottu. Tuskin tarkoittaa, että 10s pitää kierrättää yli 5000rpm ja 10s tyhjäkäynnin tuntumassa. Eikä nuo ajat nyt niin pilkun päälle ole. Sinne päin on ihan ok. Alkuperäinen teksti menee: "...the car must coast three times from speeds above 5000 rpm to the idling range in transmission range 1 (approx. 10 seconds)."
Tuolla synkkaa siis DMEt ja EML:ät. Pelkkä EML synkkaa jatkuvasti, kun moottorin lämpötila on yli 80ºC, kiekat alle 1200rpm, kaasuun ei paineta ja yli 20min kulunut starttauksesta. Kestää noin 3min ja toistuu aina 20min välein, jos ehdot täyttyy. Jos muistit nollaantunut, niin synkkaa suoraan, jos muut kuin 20min ehto täyttyy.
Muistien nollaantumiseen riittää kyllä joku varttikin akku irti, mutta tunti on ainakin varman päälle. Ja kyllä nuo kaikki synkkaantuu myös ihan normaaliajossa ajan kanssa. Noilla toimilla saa vain nopeammin ja varmemmin synkkaan.
Auton oma tulppa-avain oli muistaakseni aika pakollinen tulppien vaihdossa. Sellainen teleskooppihylsy.Last edited by hrajasso; 09-03-2011, 14:27.
Comment
-
Kyllä se on se BAY-994 joka on (tampereen?) 8 miittingin kuvissa!Originally posted by P-J View PostVai oisko tämä: http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...pictureid=4325
Comment
-
Mun vanha peli siis kyseessä. Mulla olis sulle siihen pari osasta jotka voin laittaa tulemaan mikäli koet tarpeelliseksi. Juu ja tampereen kuvat. Maalia se tosiaan kaipaa niskaansa. Kai sulle tuli se huoltokansio mukaan? Oli aika paljo kuitteja ja viimmeisten omistajien huoltoja.Originally posted by PearlE31 View PostKyllä se on se BAY-994 joka on (tampereen?) 8 miittingin kuvissa!sigpic
Comment
-
Kansio on, mitäs tavaraa?Originally posted by MarQ83 View PostMun vanha peli siis kyseessä. Mulla olis sulle siihen pari osasta jotka voin laittaa tulemaan mikäli koet tarpeelliseksi. Juu ja tampereen kuvat. Maalia se tosiaan kaipaa niskaansa. Kai sulle tuli se huoltokansio mukaan? Oli aika paljo kuitteja ja viimmeisten omistajien huoltoja.
Comment
-
Sen öljynsuodattimen kotelon jalat/kumitOriginally posted by PearlE31 View PostKansio on, mitäs tavaraa?
Konepellin etutiiviste
Jommalle kummalle puolelle puskurin kiinnike
Toinen vilkkuvalo/lisäpitkä/sumari josta lasi rikki mutta esim vilkun voi vielä hyödyntää ja johtosarjan tietenkin.
Yms pientä nippeliä mitä on marmorin pussissa tallessa.
Sitten jos oikein kiinnostaa niin on myös alkuperänen 16 aluvanne siihen mutta tästä voisin jokusen euron haluta.sigpic
Comment
-
Kiinnostaa tiiviste, kiinnike, nippelit.Originally posted by MarQ83 View PostSen öljynsuodattimen kotelon jalat/kumit
Konepellin etutiiviste
Jommalle kummalle puolelle puskurin kiinnike
Toinen vilkkuvalo/lisäpitkä/sumari josta lasi rikki mutta esim vilkun voi vielä hyödyntää ja johtosarjan tietenkin.
Yms pientä nippeliä mitä on marmorin pussissa tallessa.
Sitten jos oikein kiinnostaa niin on myös alkuperänen 16 aluvanne siihen mutta tästä voisin jokusen euron haluta.
Valot on uudet molemmin puolin, vissiin sun toimesta toinen vaihdettu itse onnistuin toisen rikkomaan
Vanteet on eilen tilattu ni en tarvitse originellejä
Onko sulla tietoa matoista, mihin on hävinny?
Comment
-
niin siis mulla on yks vanne vaanOriginally posted by PearlE31 View PostKiinnostaa tiiviste, kiinnike, nippelit.
Valot on uudet molemmin puolin, vissiin sun toimesta toinen vaihdettu itse onnistuin toisen rikkomaan
Vanteet on eilen tilattu ni en tarvitse originellejä
Onko sulla tietoa matoista, mihin on hävinny?
juu toisen valon vaihdoin ja toisen tilasin käytettynä ruotsista mutta tuli kiinnikkeet paskana oleva malli joten jouduin sitä vähän soveltamaan ts vaihdoin lasin siihen vanhaan.
laitas privaan tietoja niin pistä osat tulemaan.
Etumatot oli ainakin silloin vielä tallella jos ihan väärin en muista mutta takamatot tais puuttua jo mun aikaan.sigpic
Comment
-
Tulppahylsy, nivel, 2x pitkiä jatkoja ja räikkä. Noilla välineillä olen 3 kertaa vaihtanut E32 750iL:ään tulpat. 11. ja 12. on ihan yhtä helppoja ku muutki.Originally posted by ongelmalapsi View PostMinkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
Täytys koittaa synkata omastaki joku päivä...
Comment
-
Lisättämpä tuohon tulpan vaihtoon pari vinkkiä,
Tuossa kun pari tuntia painin kasin tulppien kanssa.
Paras yhdistelmä oli 2 viimiseen kuskin puolella 1/2 räikkä noin 4cm jatko pala ja tulppa hylsy kamasatoolsilta. näillä onnistui paremmin kuin hyvin.
Tossa synkkaamisessa ei varmaan mitään eroa oo automaatti Vs. manuaali lootalla? itselle kun on onneksi tullut tuo soppakauha komistamaan sisustaa
Onko kellään muuten tietoa montako 850i:tä on tehtaalta rullannut manuaalina pihalle?
Nyt odotellaan että lumet sulaa
Last edited by ongelmalapsi; 10-03-2011, 15:00.-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
Comment