Oisko jollain heittää linkkiä kaasuläppien synkkaamisesta M70 pataan, kasia herätellään henkiin ja tuntuu kaipaavan tuon kun ollut akut irti koko talven, muuten laakista tulille 6kk seisonnan jälkeen
Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Oisko jollain heittää linkkiä kaasuläppien synkkaamisesta M70 pataan, kasia herätellään henkiin ja tuntuu kaipaavan tuon kun ollut akut irti koko talven, muuten laakista tulille 6kk seisonnan jälkeen
Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
Kaasuläppien synkronointi meni jokseenkin näin:
-Akkujen piuhat irti vähintään tunniksi
-piuhat takaisin paikoilleen
-auto käyntiin, antaa käydä käynti lämpimäksi tyhjäkäynnillä, automaatti mielellään "N" asennossa
-Ykkösvaihteella, (automaatti pakkoykkösellä),kiihdytettävä niin että kierrokset nostetaan viiteen tuhanteen ja sitten annetaan laskea rauhallisesti tyhjäkäynnille asti, sama kiihdyttely toistetaan vielä kahdesti.
-Sit se ois vissiin siinä, joku korjatkoon jos meni metsään.
Kaasuläppien synkronointi meni jokseenkin näin:
-Akkujen piuhat irti vähintään tunniksi
-piuhat takaisin paikoilleen
-auto käyntiin, antaa käydä käynti lämpimäksi tyhjäkäynnillä, automaatti mielellään "N" asennossa
-Ykkösvaihteella, (automaatti pakkoykkösellä),kiihdytettävä niin että kierrokset nostetaan viiteen tuhanteen ja sitten annetaan laskea rauhallisesti tyhjäkäynnille asti, sama kiihdyttely toistetaan vielä kahdesti.
-Sit se ois vissiin siinä, joku korjatkoon jos meni metsään.
Noinhan se menee. Suoraan tehtaan korjauskirjasta käännettynä:
1. Käytä moottori käyntilämpimäksi.
2. Aja ykkösellä kierrokset yli 5000 ja takaisin tyhjäkäynnille vähintään kolmesti, vedätys/moottorijarrutuksen kesto yhteensä noin 10s pätkissä.
3. Jätä vapaalle tai P:lle käymään tyhjäkäyntiä vähintään 5min.
Kohdan kaksi ~10s ajan kääntäisin itse noin, mutta minusta se oli vähän epäselvästi sanottu. Tuskin tarkoittaa, että 10s pitää kierrättää yli 5000rpm ja 10s tyhjäkäynnin tuntumassa. Eikä nuo ajat nyt niin pilkun päälle ole. Sinne päin on ihan ok. Alkuperäinen teksti menee: "...the car must coast three times from speeds above 5000 rpm to the idling range in transmission range 1 (approx. 10 seconds)."
Tuolla synkkaa siis DMEt ja EML:ät. Pelkkä EML synkkaa jatkuvasti, kun moottorin lämpötila on yli 80ºC, kiekat alle 1200rpm, kaasuun ei paineta ja yli 20min kulunut starttauksesta. Kestää noin 3min ja toistuu aina 20min välein, jos ehdot täyttyy. Jos muistit nollaantunut, niin synkkaa suoraan, jos muut kuin 20min ehto täyttyy.
Muistien nollaantumiseen riittää kyllä joku varttikin akku irti, mutta tunti on ainakin varman päälle. Ja kyllä nuo kaikki synkkaantuu myös ihan normaaliajossa ajan kanssa. Noilla toimilla saa vain nopeammin ja varmemmin synkkaan.
Auton oma tulppa-avain oli muistaakseni aika pakollinen tulppien vaihdossa. Sellainen teleskooppihylsy.
Kyllä se on se BAY-994 joka on (tampereen?) 8 miittingin kuvissa!
Mun vanha peli siis kyseessä. Mulla olis sulle siihen pari osasta jotka voin laittaa tulemaan mikäli koet tarpeelliseksi. Juu ja tampereen kuvat. Maalia se tosiaan kaipaa niskaansa. Kai sulle tuli se huoltokansio mukaan? Oli aika paljo kuitteja ja viimmeisten omistajien huoltoja.
Mun vanha peli siis kyseessä. Mulla olis sulle siihen pari osasta jotka voin laittaa tulemaan mikäli koet tarpeelliseksi. Juu ja tampereen kuvat. Maalia se tosiaan kaipaa niskaansa. Kai sulle tuli se huoltokansio mukaan? Oli aika paljo kuitteja ja viimmeisten omistajien huoltoja.
Sen öljynsuodattimen kotelon jalat/kumit
Konepellin etutiiviste
Jommalle kummalle puolelle puskurin kiinnike
Toinen vilkkuvalo/lisäpitkä/sumari josta lasi rikki mutta esim vilkun voi vielä hyödyntää ja johtosarjan tietenkin.
Yms pientä nippeliä mitä on marmorin pussissa tallessa.
Sitten jos oikein kiinnostaa niin on myös alkuperänen 16 aluvanne siihen mutta tästä voisin jokusen euron haluta.
Sen öljynsuodattimen kotelon jalat/kumit
Konepellin etutiiviste
Jommalle kummalle puolelle puskurin kiinnike
Toinen vilkkuvalo/lisäpitkä/sumari josta lasi rikki mutta esim vilkun voi vielä hyödyntää ja johtosarjan tietenkin.
Yms pientä nippeliä mitä on marmorin pussissa tallessa.
Sitten jos oikein kiinnostaa niin on myös alkuperänen 16 aluvanne siihen mutta tästä voisin jokusen euron haluta.
Kiinnostaa tiiviste, kiinnike, nippelit.
Valot on uudet molemmin puolin, vissiin sun toimesta toinen vaihdettu itse onnistuin toisen rikkomaan
Vanteet on eilen tilattu ni en tarvitse originellejä
Onko sulla tietoa matoista, mihin on hävinny?
Kiinnostaa tiiviste, kiinnike, nippelit.
Valot on uudet molemmin puolin, vissiin sun toimesta toinen vaihdettu itse onnistuin toisen rikkomaan
Vanteet on eilen tilattu ni en tarvitse originellejä
Onko sulla tietoa matoista, mihin on hävinny?
niin siis mulla on yks vanne vaan juu toisen valon vaihdoin ja toisen tilasin käytettynä ruotsista mutta tuli kiinnikkeet paskana oleva malli joten jouduin sitä vähän soveltamaan ts vaihdoin lasin siihen vanhaan.
laitas privaan tietoja niin pistä osat tulemaan.
Etumatot oli ainakin silloin vielä tallella jos ihan väärin en muista mutta takamatot tais puuttua jo mun aikaan.
Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
Tulppahylsy, nivel, 2x pitkiä jatkoja ja räikkä. Noilla välineillä olen 3 kertaa vaihtanut E32 750iL:ään tulpat. 11. ja 12. on ihan yhtä helppoja ku muutki.
Tuossa kun pari tuntia painin kasin tulppien kanssa.
Paras yhdistelmä oli 2 viimiseen kuskin puolella 1/2 räikkä noin 4cm jatko pala ja tulppa hylsy kamasatoolsilta. näillä onnistui paremmin kuin hyvin.
Tossa synkkaamisessa ei varmaan mitään eroa oo automaatti Vs. manuaali lootalla? itselle kun on onneksi tullut tuo soppakauha komistamaan sisustaa Onko kellään muuten tietoa montako 850i:tä on tehtaalta rullannut manuaalina pihalle?
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment