Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 omistajia onko heitä?=)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PearlE31
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 16
    • Luoma

    Originally posted by Laku View Post
    Ootkos moodyn kaveri, joka osti sen miitissä olleen Kasin?
    Minä ite

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      Oisko jollain heittää linkkiä kaasuläppien synkkaamisesta M70 pataan, kasia herätellään henkiin ja tuntuu kaipaavan tuon kun ollut akut irti koko talven, muuten laakista tulille 6kk seisonnan jälkeen

      Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • jori
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1011
        • Vantaa

        Originally posted by ongelmalapsi View Post
        Oisko jollain heittää linkkiä kaasuläppien synkkaamisesta M70 pataan, kasia herätellään henkiin ja tuntuu kaipaavan tuon kun ollut akut irti koko talven, muuten laakista tulille 6kk seisonnan jälkeen

        Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
        Kaasuläppien synkronointi meni jokseenkin näin:
        -Akkujen piuhat irti vähintään tunniksi
        -piuhat takaisin paikoilleen
        -auto käyntiin, antaa käydä käynti lämpimäksi tyhjäkäynnillä, automaatti mielellään "N" asennossa
        -Ykkösvaihteella, (automaatti pakkoykkösellä),kiihdytettävä niin että kierrokset nostetaan viiteen tuhanteen ja sitten annetaan laskea rauhallisesti tyhjäkäynnille asti, sama kiihdyttely toistetaan vielä kahdesti.
        -Sit se ois vissiin siinä, joku korjatkoon jos meni metsään.
        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5520
          • Vaasa

          Originally posted by PearlE31 View Post
          Minä ite
          Rekkari BAY-xxx?


          Originally posted by ongelmalapsi View Post
          Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
          Muistaakseni orkkisavaimella sai nitkuteltua ne sieltä. Tiukkaa se kuitenkin oli.
          sigpic

          Comment

          • P-J
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 491
            • Hervanta

            Originally posted by MarQ83 View Post
            Rekkari BAY-xxx?
            Vai oisko tämä: http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...pictureid=4325
            sigpic

            xenonled.com

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5520
              • Vaasa

              Originally posted by P-J View Post
              Niin eipä noita paljoo enempää oo miiteis vielä ehtiny kiertää
              sigpic

              Comment

              • hrajasso
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 213
                • Järvenpää

                Originally posted by jori View Post
                Kaasuläppien synkronointi meni jokseenkin näin:
                -Akkujen piuhat irti vähintään tunniksi
                -piuhat takaisin paikoilleen
                -auto käyntiin, antaa käydä käynti lämpimäksi tyhjäkäynnillä, automaatti mielellään "N" asennossa
                -Ykkösvaihteella, (automaatti pakkoykkösellä),kiihdytettävä niin että kierrokset nostetaan viiteen tuhanteen ja sitten annetaan laskea rauhallisesti tyhjäkäynnille asti, sama kiihdyttely toistetaan vielä kahdesti.
                -Sit se ois vissiin siinä, joku korjatkoon jos meni metsään.
                Noinhan se menee. Suoraan tehtaan korjauskirjasta käännettynä:
                1. Käytä moottori käyntilämpimäksi.
                2. Aja ykkösellä kierrokset yli 5000 ja takaisin tyhjäkäynnille vähintään kolmesti, vedätys/moottorijarrutuksen kesto yhteensä noin 10s pätkissä.
                3. Jätä vapaalle tai P:lle käymään tyhjäkäyntiä vähintään 5min.

                Kohdan kaksi ~10s ajan kääntäisin itse noin, mutta minusta se oli vähän epäselvästi sanottu. Tuskin tarkoittaa, että 10s pitää kierrättää yli 5000rpm ja 10s tyhjäkäynnin tuntumassa. Eikä nuo ajat nyt niin pilkun päälle ole. Sinne päin on ihan ok. Alkuperäinen teksti menee: "...the car must coast three times from speeds above 5000 rpm to the idling range in transmission range 1 (approx. 10 seconds)."

                Tuolla synkkaa siis DMEt ja EML:ät. Pelkkä EML synkkaa jatkuvasti, kun moottorin lämpötila on yli 80ºC, kiekat alle 1200rpm, kaasuun ei paineta ja yli 20min kulunut starttauksesta. Kestää noin 3min ja toistuu aina 20min välein, jos ehdot täyttyy. Jos muistit nollaantunut, niin synkkaa suoraan, jos muut kuin 20min ehto täyttyy.

                Muistien nollaantumiseen riittää kyllä joku varttikin akku irti, mutta tunti on ainakin varman päälle. Ja kyllä nuo kaikki synkkaantuu myös ihan normaaliajossa ajan kanssa. Noilla toimilla saa vain nopeammin ja varmemmin synkkaan.

                Auton oma tulppa-avain oli muistaakseni aika pakollinen tulppien vaihdossa. Sellainen teleskooppihylsy.
                Last edited by hrajasso; 09-03-2011, 14:27.

                Comment

                • PearlE31
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 16
                  • Luoma

                  Originally posted by P-J View Post
                  Kyllä se on se BAY-994 joka on (tampereen?) 8 miittingin kuvissa!

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5520
                    • Vaasa

                    Originally posted by PearlE31 View Post
                    Kyllä se on se BAY-994 joka on (tampereen?) 8 miittingin kuvissa!
                    Mun vanha peli siis kyseessä. Mulla olis sulle siihen pari osasta jotka voin laittaa tulemaan mikäli koet tarpeelliseksi. Juu ja tampereen kuvat. Maalia se tosiaan kaipaa niskaansa. Kai sulle tuli se huoltokansio mukaan? Oli aika paljo kuitteja ja viimmeisten omistajien huoltoja.
                    sigpic

                    Comment

                    • PearlE31
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 16
                      • Luoma

                      Originally posted by MarQ83 View Post
                      Mun vanha peli siis kyseessä. Mulla olis sulle siihen pari osasta jotka voin laittaa tulemaan mikäli koet tarpeelliseksi. Juu ja tampereen kuvat. Maalia se tosiaan kaipaa niskaansa. Kai sulle tuli se huoltokansio mukaan? Oli aika paljo kuitteja ja viimmeisten omistajien huoltoja.
                      Kansio on, mitäs tavaraa?

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5520
                        • Vaasa

                        Originally posted by PearlE31 View Post
                        Kansio on, mitäs tavaraa?
                        Sen öljynsuodattimen kotelon jalat/kumit
                        Konepellin etutiiviste
                        Jommalle kummalle puolelle puskurin kiinnike
                        Toinen vilkkuvalo/lisäpitkä/sumari josta lasi rikki mutta esim vilkun voi vielä hyödyntää ja johtosarjan tietenkin.
                        Yms pientä nippeliä mitä on marmorin pussissa tallessa.
                        Sitten jos oikein kiinnostaa niin on myös alkuperänen 16 aluvanne siihen mutta tästä voisin jokusen euron haluta.
                        sigpic

                        Comment

                        • PearlE31
                          Newbiemmer
                          • Mar 2011
                          • 16
                          • Luoma

                          Originally posted by MarQ83 View Post
                          Sen öljynsuodattimen kotelon jalat/kumit
                          Konepellin etutiiviste
                          Jommalle kummalle puolelle puskurin kiinnike
                          Toinen vilkkuvalo/lisäpitkä/sumari josta lasi rikki mutta esim vilkun voi vielä hyödyntää ja johtosarjan tietenkin.
                          Yms pientä nippeliä mitä on marmorin pussissa tallessa.
                          Sitten jos oikein kiinnostaa niin on myös alkuperänen 16 aluvanne siihen mutta tästä voisin jokusen euron haluta.
                          Kiinnostaa tiiviste, kiinnike, nippelit.
                          Valot on uudet molemmin puolin, vissiin sun toimesta toinen vaihdettu itse onnistuin toisen rikkomaan
                          Vanteet on eilen tilattu ni en tarvitse originellejä
                          Onko sulla tietoa matoista, mihin on hävinny?

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5520
                            • Vaasa

                            Originally posted by PearlE31 View Post
                            Kiinnostaa tiiviste, kiinnike, nippelit.
                            Valot on uudet molemmin puolin, vissiin sun toimesta toinen vaihdettu itse onnistuin toisen rikkomaan
                            Vanteet on eilen tilattu ni en tarvitse originellejä
                            Onko sulla tietoa matoista, mihin on hävinny?
                            niin siis mulla on yks vanne vaan juu toisen valon vaihdoin ja toisen tilasin käytettynä ruotsista mutta tuli kiinnikkeet paskana oleva malli joten jouduin sitä vähän soveltamaan ts vaihdoin lasin siihen vanhaan.

                            laitas privaan tietoja niin pistä osat tulemaan.

                            Etumatot oli ainakin silloin vielä tallella jos ihan väärin en muista mutta takamatot tais puuttua jo mun aikaan.
                            sigpic

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14453
                              • Oulu

                              Originally posted by ongelmalapsi View Post
                              Minkäs laisilla kokoelmilla ootte saanut vasemmalta puolelta 2. viimeistä tulppaa irroiteltua? ei tunnu sopivaa työkalua löytyvän tallista
                              Tulppahylsy, nivel, 2x pitkiä jatkoja ja räikkä. Noilla välineillä olen 3 kertaa vaihtanut E32 750iL:ään tulpat. 11. ja 12. on ihan yhtä helppoja ku muutki.

                              Täytys koittaa synkata omastaki joku päivä...
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • ongelmalapsi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1063
                                • Hämeenlinna

                                Lisättämpä tuohon tulpan vaihtoon pari vinkkiä,

                                Tuossa kun pari tuntia painin kasin tulppien kanssa.

                                Paras yhdistelmä oli 2 viimiseen kuskin puolella 1/2 räikkä noin 4cm jatko pala ja tulppa hylsy kamasatoolsilta. näillä onnistui paremmin kuin hyvin.

                                Tossa synkkaamisessa ei varmaan mitään eroa oo automaatti Vs. manuaali lootalla? itselle kun on onneksi tullut tuo soppakauha komistamaan sisustaa Onko kellään muuten tietoa montako 850i:tä on tehtaalta rullannut manuaalina pihalle?

                                Nyt odotellaan että lumet sulaa
                                Last edited by ongelmalapsi; 10-03-2011, 15:00.
                                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                                GMC Topkick C6500 rollback -95
                                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                                E46 330xiA -02
                                Chrysler neon -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎