Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Hmm... Mitä sulla on siellä rikki, saiskohan näistä yhden ehjän tehtyä?
    Hmm vähän huonosti selitin =) ajotietokonetta tarkoitin tässä viestissä.

    Mutta olikos sulla siis se nouseva lamppu ylimääräisenä vai puhutaako pikkuvaloista? Olen vähän kujalla.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17543
      • Turku

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Hmm vähän huonosti selitin =) ajotietokonetta tarkoitin tässä viestissä.

      Mutta olikos sulla siis se nouseva lamppu ylimääräisenä vai puhutaako pikkuvaloista? Olen vähän kujalla.
      Ok. Voin tuosta vanhasta ajotietokoneesta luopua. WSE1 ja Supa sitä molemmat yrittivät ehjätä tuloksetta. Tietokone kyllä toimii, näyttö ei.

      Ei nousevaa lamppua, vaan kuskin puoleinen vilkku-parkki-lisäpitkä-yhdistelmä on vapaana. Apukuskinpuoleinen on myyty. Privaa, jos kiinnostaa.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Ok, katselen.

        Onkohan olemassa sopivaa palloniveltä siihen etupyörän alumiinivarren ulkopäätyyn? Vaikka ei toi tarvike hirveitä maksa, mutta kuitenkin? Ei tuntunut löytyvän, mutta ehkä jonkun muun mallin alapallo?

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          Ajotietsarin näytön fiksaus

          Tossa korjasin ton ajotietokoneen jokuaika takaperin. Toimii edelleen.

          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Hyvä vinkki, mutta mun tapauksessa näyttö on halki kontaktipinnasta. Siin ei paljon ribbonit auta ;D

            Comment

            • LiquidStone
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 5
              • Rauma

              Tässä nyt vähän selvitellyt faktoja kasista ja monessa paikassa väitetään, että on erittäin kallis auto ylläpitää. Mutta en nyt oikein jaksa lähteä uskomaan tuota väitettä. Tietysti jos vie jokaisen vian takia merkkihuoltoon, niin varmasti saa maksaa itsensä kipeäksi, mutta omalla kohdalla autot huolletaan itse. Ja osia tässä on jo vuosia tullut tilailtua pitkin maailmaa.

              Joten onko nuo puheet kalleudesta vain puhetta niiltä, joilta ei löydy rohkeutta itse ostaa kasia?

              Lähinnä siis tuo V12 versio on alkanut kiinnostamaan. Bensa tuolle varmaan kelpaa hyvin, mutta johan sitä on yksi auto ollut, jolla reilun 70 litran tankilla yleensä pääsi 400km etenemään.

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                No niinno, sellainen täytyy sanoa että monikin kuluva osa esim. alustassa maksaa hunajaa, ja tarvikkeena ei ole olemassakaan. Että siinä tulee heti kalliimmaksi kuin joku yleisempi malli, vaikka tilaisit sen osan mistä päin maailmaa: maksaa oem sielläkin.

                Mutta muuten enemmänkin säkästä kiinni paljon sitä rahaa tulee menemään.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19178
                  • -

                  Alustassa ainakin etupäässä on moni osa samanlainen, kuin muissa BMW:n malleissa. Takapäässä tilanne on jo eri. Mutta olipa osa sitten mihin puolelle autoa tahansa, niin sitten kun osa on vain 8-sarjaan tarkoitettu, pääsääntöisesti sen saa vain alkuperäisenä ja kyllä maksaa! Yllättävän moni auton osa on vain E31 mallisarjaan räätälöity, eli ei käy muista malleista. Myös käytetyt purkuosat maksavat runsaasti. Eli vaikka osaa huoltaa itse, niin kyllä osiin saa huonolla tuurilla menemää melkoisen summan rahaa. Lisäksi kun autoilla on parhaimmillaan jo yli 20 vuotta ikää, niin vikoja on varmasti tiedossa. Jollei sitten osta valmiiksi sellaista yksilöä, josta on jo kaikki kalliit viat laitettu.

                  8-sarjan BMW:hän on ehjänä, siistinä ja toimivana ihan helvetin hyvä auto. Mutta huonosti huollettua ja joka paikasta repsottavaa paskaa en suosittele ostamaan..
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • hrajasso
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 213
                    • Järvenpää

                    Suhteellista. Moni osa on ainakin vielä ihan normihintaisia sekä tarvikkeena, että bemarilta. Sitten on toki jotain erikoisosia, joita ei joko saa tai maksavat munuaisia. Mutta nuo ovat lähinnä jotain peltejä, sisustan osia jne. jotka nyt maksavat yleensä missä tahansa mallissa hunajaa.

                    Toki on hyvä ymmärtää, että koneeseen laitetaan sitten se normaalihintainen osa kertaa 12. Sytytystulpillekin tulee jo hintaa, kun niitä pitää ostaa 12kpl. Puhumattakaan jos pitää mennä syvemmälle. Aina kaikki kertaa 12

                    Mitään korjattavaa yksilöä ei kannata kuitenkaan ostaa tyyliin säästän ja remppaan.

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Ei myöskään riitä kylläkään eka kymppi eikä varmaan toinenkaan että saa täydellisen yksilön. Kannattaa siis vähän kartoittaa että mikä on remppatarve kun sitä jonkin verran lähes aina on, ja sitten tehdä kustannusarviota. Ja lisäksi tonnin varaat päälle, se riittää yllättäviin menoihin, esim. saa jo ehjän koneen.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17543
                        • Turku

                        Komppaan edellisiä. Alustan osat etenkin takana merkkikohtaisia ja lähes aina orkkista. Kasiin mennyt 5-7000€ kahdessa vuodessa kunnostukseen ja Csi:hin tähän mennessä ehkä pari tonnia osiin. Köyhän auto tämä ei ole.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • MouTine
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2011
                          • 803
                          • Pori

                          Asiasta rasiaan... Onko 8-srj omistajilla muilla noi puskurin pitkät tummuneet mutta muuten lyhty ehjä? Onko kiinnostusta lähettä niitä tuonne Suomen Metallointi nimiseen firmaan? Sain tarjouksen tyyliin 100€ / kpl ja 180€ 2kpl ja jne plus alvi. Itse harkitsen vakavasti tätä vaihtoehtoa. Esim. Lakukin jos sulla on ne molemmat kauhtuneet niin paremman hinnan niistä Ebayssä saat kun pitkien heijastin kaukalot kiiltää.
                          Last edited by MouTine; 20-04-2012, 14:25.
                          Nykyiset...
                          '14 E500 Coupe

                          Ollut joskus...
                          '07 MB CL63 AMG
                          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                          '94 Audi A8 4.2i V8
                          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                          '92 BMW 850i 5.0i V12
                          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                          '77 Ford Capri 2.8i V6

                          ...Ja pienet sille!

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17543
                            • Turku

                            Originally posted by MouTine View Post
                            Asiasta rasiaan... Onko 8-srj omistajilla muilla noi puskurin pitkät tummuneet mutta muuten lyhty ehjä? Onko kiinnostusta lähettä niitä tuonne Suomen Metallointi nimiseen firmaan? Sain tarjouksen tyyliin 100€ / kpl ja 180€ 2kpl ja jne plus alvi. Itse harkitsen vakavasti tätä vaihtoehtoa. Esim. Lakukin jos sulla on ne molemmat kauhtuneet niin paremman hinnan niistä Ebayssä saat kun pitkien heijastin kaukalot kiiltää.

                            No saan niistä ton hinnan tossakin kunnossa. Siis toi metallointihintahan on ihan järjetön! Saan kokonaan uudet vilkkupitkähässäkät alle 200€/kappale!
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • P-J
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 491
                              • Hervanta

                              Originally posted by LiquidStone View Post
                              Tässä nyt vähän selvitellyt faktoja kasista ja monessa paikassa väitetään, että on erittäin kallis auto ylläpitää. Mutta en nyt oikein jaksa lähteä uskomaan tuota väitettä. Tietysti jos vie jokaisen vian takia merkkihuoltoon, niin varmasti saa maksaa itsensä kipeäksi, mutta omalla kohdalla autot huolletaan itse. Ja osia tässä on jo vuosia tullut tilailtua pitkin maailmaa.

                              Joten onko nuo puheet kalleudesta vain puhetta niiltä, joilta ei löydy rohkeutta itse ostaa kasia?

                              Lähinnä siis tuo V12 versio on alkanut kiinnostamaan. Bensa tuolle varmaan kelpaa hyvin, mutta johan sitä on yksi auto ollut, jolla reilun 70 litran tankilla yleensä pääsi 400km etenemään.
                              Kannattaa ehdottomasti muutama yksilö ainakin käydä koeajamassa, jos ei muuten ole jo tuttu peli. Ihan että tietää, millainen auton pitäisi olla. Ja tosiaan ei sitä halvinta kannata ostaa, jos haluaa nautiskellakin eikä vain kirota.

                              Yksi paikka mistä löytyy suht edullista osaa, on bildelsbasen.se, eli purkuosaa ruotsista.
                              sigpic

                              xenonled.com

                              Comment

                              • MouTine
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2011
                                • 803
                                • Pori

                                Ei noita perkeleen vilkkuja löydy mistään, ja jos löytyy niin ovat juurikin noista pitkistä kauhtuneet. Ebayssa on yksi, vissiinkin ehjä.
                                Nykyiset...
                                '14 E500 Coupe

                                Ollut joskus...
                                '07 MB CL63 AMG
                                '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                                '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                                '94 Audi A8 4.2i V8
                                '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                                '92 BMW 850i 5.0i V12
                                '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                                '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                                '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                                '77 Ford Capri 2.8i V6

                                ...Ja pienet sille!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎