Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i3 koeajoraportti blogissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbmy
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 71

    Kiitos vastauksista.

    Vaasan käyttöautossa katselin näitä autoja (kolme).
    Kovanlaiselta tuntui hintapyynnöt, lähellä uusia.
    Yksi, 6000 ajettu kuulema ollut maahantuojan käytössä.
    Koeajoauto oli jollakin kahden viikon koeajossa, joten ajamatta jäi.
    Sen hinta oli alle 30k.


    Eipähän ne ovet mene "kassakaapin" äänellä kiinni materiaaleista johtuen.
    Euro NCAP testi on kyllä vakuuttava ainakin pylvästestissä.
    Luja kori.

    Voisi olettaa, että auton hinnat alkavat laskea, kun valmistuskin lopetetaan.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6768
      • PK-seutu

      Originally posted by mbmy View Post
      Kiitos vastauksista.

      Vaasan käyttöautossa katselin näitä autoja (kolme).
      Kovanlaiselta tuntui hintapyynnöt, lähellä uusia.
      Yksi, 6000 ajettu kuulema ollut maahantuojan käytössä.
      Koeajoauto oli jollakin kahden viikon koeajossa, joten ajamatta jäi.
      Sen hinta oli alle 30k.


      Eipähän ne ovet mene "kassakaapin" äänellä kiinni materiaaleista johtuen.
      Euro NCAP testi on kyllä vakuuttava ainakin pylvästestissä.
      Luja kori.

      Voisi olettaa, että auton hinnat alkavat laskea, kun valmistuskin lopetetaan.
      Et kovin tarkkaan kertonut nyt. Mutta nämähän ovat maksaneet uutena 45-60k€ riippuen varusteista. Että jos 6tkm ajetusta on pyydetty alle 30k€ niin en sanoisi lähelle uuden hintaa tai pahaksi.
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • mbmy
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 71

        No huonosti olen kertonut.
        Alla linkki mainitsemiini autohin.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6768
          • PK-seutu

          Originally posted by mbmy View Post
          No huonosti olen kertonut.
          Alla linkki mainitsemiini autohin.

          https://www.kayttoauto.fi/fi/autohak...location=Vaasa
          Ok en itsekään ehkä noilla hinnoilla ostaisi. Mutta onneksi on hienoa valinnanvaraa. Jos haluat 120Ah mallin, etkä tarvitse REX:iä, niin tästä vaikka valitsemaan:






          HUOM. Muista varmistaa, että autossa on sekä lämpöpumppu (lisävaruste), että penkinlämmittimet (tuo mukanaan akunlämmittimen).
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • mbmy
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 71

            Kalliinlaisilta tuntuivat.

            No nyt on autoja ihmeteltäväksi.

            Kiitos myös tärkeästä lisävarustetiedosta.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6768
              • PK-seutu

              Originally posted by mbmy View Post
              Kalliinlaisilta tuntuivat.

              No nyt on autoja ihmeteltäväksi.

              Kiitos myös tärkeästä lisävarustetiedosta.
              Lisätään muuten listalle vielä isompinäyttöinen Pronavi. Sen myötä tulee samalla stereoihinkin lisäpotkua. Ei missään nimessä kannata ottaa autoa pienellä business navilla / näytöllä.
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • mbmy
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 71

                No nyt on evästeitä riittämiin.
                Kiitokset!

                Comment

                • racc
                  Newbiemmer
                  • Nov 2021
                  • 1
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Lisätään muuten listalle vielä isompinäyttöinen Pronavi. Sen myötä tulee samalla stereoihinkin lisäpotkua. Ei missään nimessä kannata ottaa autoa pienellä business navilla / näytöllä.
                  Tuo Business-navi on näissä joo melkoinen haava silmällekin.

                  Mutta mikä vaikutus navilla on stereoihin? Mielenkiintoinen huomio.

                  Hyvään lisävarustelistaan jatkoksi vielä pari asiaa joiden ei luulisi edes voivan puuttua... vakionopeudensäädin ja automaatti-ilmastointi. En ole varma olenko nähnyt kuvia LCI-autoista ilman näitä, mutta tällaisiakin on maahan tuotu. Pikalataus taisi sentään vakiona kaikissa 94Ah ja 120Ah malleissa.

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6768
                    • PK-seutu

                    Originally posted by racc View Post
                    Tuo Business-navi on näissä joo melkoinen haava silmällekin.

                    Mutta mikä vaikutus navilla on stereoihin? Mielenkiintoinen huomio.

                    Hyvään lisävarustelistaan jatkoksi vielä pari asiaa joiden ei luulisi edes voivan puuttua... vakionopeudensäädin ja automaatti-ilmastointi. En ole varma olenko nähnyt kuvia LCI-autoista ilman näitä, mutta tällaisiakin on maahan tuotu. Pikalataus taisi sentään vakiona kaikissa 94Ah ja 120Ah malleissa.
                    Isompi navigaattori tuo lisätehoa kaiuttimille. Tämä siis pätee mikäli autossa ei ole Harman Kardon hifivarustetta.

                    Pikalatausvarusteet eivät ole vakiovarusteita edes 94Ah malleissa. Tarkkana syytä olla.
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2091
                      • Naantali

                      Heinäkuussa hommasin diesel e39 tilalle I3 60ah rexin työmatka ja nurkka-ajoon.
                      Täytyy sanoa että tyytyväinen olen ollut ja itselle riittää tämä pikkuakkuinen hyvin kun työmatka 26 km edestakaisin, jää siis hyvin virtaa vielä kauppareissuillekkin. Auto on 2014 mallinen ja ajettu n.82tkm. Kulutus oli kesällä 14kw ja nyt alkutalvesta 16kw, eli edullista ajoa kyllä Range oli kesällä luokkaa 110-120km ja nyt alkutalvesta 70-100km riippuen kelistä ja esilämmityksestä, tulee esilämmitettyä työpaikalla joka päivä ennen kotiinlähtö ilman latausta.

                      Taitaa olla ihan normaalit Range lukemat vielä tälläiselle :think

                      Autohan on käytännössä kaikilla herkuilla ja pikalatauksella, paitsi penkinlämppärit puuttuu kun auto tuotu Belgiasta ja ei ole niin sanottu kylmän ilmaston versio. Olikos se niin että silloin puuttuu myös akunlämmitin ?
                      No kaiken kaikkiaan siis todella tyytyväinen tähän hankintaan varsinkin näillä polttoainehinnoilla, vaikka ulkonäko ja koko aluksi hiukan arvelutti.
                      Last edited by miyli; 21-11-2021, 09:00.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6768
                        • PK-seutu

                        Originally posted by miyli View Post
                        ...paitsi penkinlämppärit puuttuu kun auto tuotu Belgiasta ja ei ole niin sanottu kylmän ilmaston versio. Olikos se niin että silloin puuttuu myös akunlämmitin ?
                        Kyllä näin on.
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1022
                          • Pikis

                          Akunlämppärin puute ei kuitenkaan liene kovin kriittistä, meidän autosta oli sen vastus rikki enkä olisi huomannut mitään ellen olisi lukenut vikakoodeja. Korjauksen jälkeen ehkä range piteni talvikeleissä hiukan mutta ei mitään radikaalia. Autolla ajeltiin ihan tyytyväisenä viime tammikuussa kun vastus oli poissa pelistä.
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2091
                            • Naantali

                            Originally posted by kooma View Post
                            Akunlämppärin puute ei kuitenkaan liene kovin kriittistä, meidän autosta oli sen vastus rikki enkä olisi huomannut mitään ellen olisi lukenut vikakoodeja. Korjauksen jälkeen ehkä range piteni talvikeleissä hiukan mutta ei mitään radikaalia. Autolla ajeltiin ihan tyytyväisenä viime tammikuussa kun vastus oli poissa pelistä.
                            En usko kanssa että täällä etelässä on kovin suuri merkitys tällä, kun ei kovia pakkasia juurikaan ole. Penkinlämmpäreitä en myöskään koe tarvitsevani koska saa esilämmitettyä auton.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2091
                              • Naantali

                              Meni 12v akku kerrasta i3, eli edellisenä päivänä ei mitään ongelmia ja seuraavana aamuna virrat niin heikot että kaikki valot vaan vilkkui kojetaulussa eikä mistään tapahtunut mitään . Akku oli alkuperäinen ja auto käyttöönotettu 2014 ihan loppuvuodesta, voihan se olla että on jo vaihdettu kertaalleen jossain vaiheessa. Hain alkuperäisen 20Ah 300A tilalle kun ei oikein tarvikkeena löytynyt sopivaa, aika suolainen hinta oli Autokeskuksella 155€
                              Rangekin selkeesti hiukan lisääntyi akunvaihdolla
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • huupi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 1192
                                • Tyrnävä

                                Tässä on toista viikkoa tullut ajeltua -18 vuoden 94Ah i3s:llä, ja on kyllä ollut todella positiivinen kokemus. Auto on luonnollisesti lci-mallia, kun s:ää ei ole aiemmin ollutkaan, ajettu oli 18tkm ja tuotu autoliikkeen toimesta kesällä Saksasta, jossa ollut nähtävästi yhdellä omistajalla ja nyt minä olen sitten toinen.

                                Vaihdoin F11 530xd:n tähän, ja moni on kysynyt, että eikö jo harmita, mutta olen vastannut, että harmittaa se, että en heti laittanut tällaista. Tuo täysin viiveetön voimalinja on niin hieno - ei automaattilaatikon vaihteen arpomisia eikä turboviivettä.

                                Näillä nurkilla on koko ajan ollut vähintään n.15 astetta pakkasta ja on osoittautunut erinomaiseksi kylmän kelin autoksi. No okei, range ei järin kummoinen ole noilla keleillä, mutta riittää omaan ajoprofiiliini hienosti. Pari kertaa on ollut jotenkin rajoitetut tehot, eli se ”mittariston” oikean puoleinen power-käppyrä on vain puoliväliin laatikoitu, kun normaalisti on ylös asti. Olen arvellut sen liittyvän kylmiin olosuhteisiin, että akku on kylmä tms. suojausominaisuus. Tuon kanssa saa olla tarkkana, kun motarin rampilla ei paukkuja olekaan rivakkaan kiihdytykseen.

                                Blizzak kitkat eivät ”yllättäen” järin hyvät ole talviominaisuuksiltaan, mutta onhan noilla pärjännyt vielä. Adaptiivinen cruise tahtoo myös hyppiä pois päältä, jos ei nyt ihan päivittäin, niin ainakin joka toinen päivä. Liekkö Opelin vikaa, että kamera huurtuu, mutta onneksi saa toimimaan myös ilman etäisyydenvalvontaa.
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎