Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i3 koeajoraportti blogissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha65
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 35
    • Tuusula

    #91
    Ei käsittääkseni ole saatavilla kolme paikkaista takaistuinta, vaihtoehdoksi jää Leaf, Ampera, Volt, Tesla.
    I5 tulee sitten joskus tulevaisuudessa.
    EX 17 kpl Bemareita
    Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

    Comment

    • Juha65
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 35
      • Tuusula

      #92
      Tässä linkki i3 häviöön 0-100 km/h, i3 vs.m3, mutta se 0-60 km/h...

      http://www.youtube.com/watch?v=PO5z32L32aY
      Last edited by Juha65; 20-10-2018, 06:35. Reason: Linkki
      EX 17 kpl Bemareita
      Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #93
        Ostan tuollaisen heti paikalla, kun pääsen X5:sta eroon.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Kawa_m3
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 143
          • Porvoo / Helsinki

          #94
          Kovasti kiinnostaa tuollainen arkipyörittimeksi. Asutaan landella joten ajoa töihin, kauppaan ja lasten harrastuksiin tulee paljon mutta tuo riittäisi hyvin. Vaimo tykkää ajaa isommalla autolla eikä jaksa säätää sähköjen kanssa joten sen autolla menee lomamatkat. ja jos taas tekee mieli polttaa bensaa rajummin niin sitä varten mulla on harrasteautoja.

          Autoilun kustannuksiin vaikuttaa suurestikin kuka/missä autoa huoltaa ja korjaa. Ei noissa kai paljoa vikoja ole ollut mutta jos/kun jotain tulee niin löytyykö suomesta(mieluiten eteläisestä) bmw welhoa joka tietää noista? vai onko vietävä maahantuojalle tai opeteltava kaikki itse.

          Jenkeistähän noita saisi halvalla. Ainakin mobilen halvimmat taitaa olla sieltä. Latvian pojilta muutostyöt onnistuu mutta onnistuuko täällä? Jotain koodierojakin noissa on. Valtaosassa Jenkki vuosimalleista esmes rex:in taitaa saada pitämään latausta vain koodaamalla tai muuten se lähtee päälle vasta kun akku melkein tyhjä. Vai voiko homma olla niin simppeliä että kaikki menis ECU:n päivityksellä kuten allaolevasta voisi käsittää?
          https://electrocars.lt/en/menu/bmw-i...as-8-valandos/ vai jatkuuko ikuinen säätäminen.
          Last edited by Kawa_m3; 04-05-2019, 09:17.

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            #95
            Tuolla vois olla paremmin tietoa, olikohan Salon suunnalla ainakin yksi kaveri joka on näihin perehtynyt....https://www.facebook.com/groups/391046021291318/
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            • Kawa_m3
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 143
              • Porvoo / Helsinki

              #96
              Iso kiitos. Tuolla varmaan kokemusta.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3451
                • Janakkala

                #97
                Onko kenelläkään kokemusta / tietoa menisikö i3 yhtään leveämmät vanteet ja sen myötä leveämmät kumit alle? Pelkästään siis ulkonäkö seikkoja ajatellen?
                Tosin taitaa kapeimmat 19" vanteet olla luokka 8 tai 8½" leveitä.
                Voisikohan tuollaiset leveydet jollakin ET lukemalla pyöriä alla?
                Noi vakio vanteet on kuin kaivonkannen ja pesuvadin yhdistelmät niin mielellään päivittäisi jotakin asiallisemman näköistä settiä alle. :think
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Palomies
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 192
                  • Home

                  #98
                  Kerran viel´tankataan dieseliä.

                  https://www.nettiauto.com/bmw/i3/10366523

                  Comment

                  • j-a
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1522
                    • PohojosPohojammaa

                    #99
                    Tulipa itsekin ajettua ekaa kertaa i3:lla, tai sähköautolla ylipäänsä, Münchenissä viime viikolla. Eipä tuota voi moittia, kulkuja on mukavasti taajamanopeuksissa ainakin. Jos tommosen ~5v vanhan ~50tkm ajetun vaikka kymppitonnilla sais, niin vois vakavasti harkita talouden kakkosautoksi. Noilla vallitsevilla hinnoilla jää kyllä minulta ainakin kauppaan.
                    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                    Ylimääräisenä tarjolla:

                    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Aika hyvin imuroitu hieman enemmän käytetyt i3:t Saksan ja Ruotsin markkinoilta...

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Viime kesänä asuntomessuilla pääsi kruisailemaan, niin kiihtyvyys taajamassa pikku nopeuksilta jonnekin 60-80 asti on huima ja muutenkin hauska laite. Hiukan häiritsevää pikku nopeuksilta on liiallinen "turboviive" pitäisi saada jollain kuskin varpaan valittavaksi kuinka paljon kaasua painaa.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • saki
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 247

                          I3 vähän kiinnostaisi käyttöautoksi. Käytännössä valinta osuu tuonne 2014-2016 välille jotta hintaluokka on tuolla 18-23k€ suunnilla.

                          Onko näissä vuosimallien suhteen jotain muutosta miksi esim juuri -14 mallin autoa ei kannata välttämättä ostaa. Onko näissä joku akuston takuu vielä päällä jolloin tietty uudempi on parempi?

                          Käytetyssä laitteessa ei kaikkia varusteita pysty valkkaamaan, mutta vähän mietityttää mitkä siinä on hyvä olla.

                          REX; varmaan hyvä, mutta omassa arjessa ei tod näk tarpeen. Mahdollistaa toki turvallisemman liikennöinnin mihin vain mikä näin ajatuksellisesti on kiva. Aiheuttaako sitten enemmän murheita? Jotain päästö vaikeuksia taisi jossain olla jo? Käyttömaksut ilmaisesti marginaalisesti halvemmat tällähetkellä Rexissä vs. Täyssähkö (150€ vs.199€?))

                          Pikalataus : mahdollistaa ilmeisesti nimensä mukaisesti nopean latauksen esim bensiksillä matkalla jonnekin. Miten arvokas hankkia myöhemmin? Saako tällä myös kotona ladattua nopeammin jos ns. Voimavirta on saatavilla vai vaatiiko siihen väliin vielä jonkinlaisen latausaseman? Kotona kyllä 16A pistokkeellakin päässee pitkälle.

                          Lämpöpumppu: jostain ymmärsin että ei voi olla samassa autossa kuin Rex on? Tämä parantaa talviajoa ratkaisevasti? Jos tätä ei ole voiko silti auton esilämmittää sen bmw sovelluksen avulla? Ehkä vain tehottomammin ja enemmän sähköä kuluttavasti? Pärjääkö ilman lämpöpumppua ettei tarvitse sisäpistiketta ja sisälämppäriä asentaa?

                          Auto on kuitenkin lähinnä työmatka-ajossa ~20km suunta ja erityisesti talvella. Kotona pystyy lataamaan kylmässä katoksessa. Siirtyminen webastollisesta autosta kylmään koppiin ei ole toivottavaa. Eli onko silloin syytä priorisoida lämpöpumppu malliin?

                          Prof navigointi näyttää kivemmalta mutta tuleeko sen mukana jotain muuta teknistä hyvää minkä takia sellainen kannattaa erityisesti etsiä?
                          BMW i3 REX

                          Comment

                          • jee39
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2003
                            • 114
                            • Pori

                            Originally posted by saki View Post
                            I3 vähän kiinnostaisi käyttöautoksi. Käytännössä valinta osuu tuonne 2014-2016 välille jotta hintaluokka on tuolla 18-23k€ suunnilla.

                            Onko näissä vuosimallien suhteen jotain muutosta miksi esim juuri -14 mallin autoa ei kannata välttämättä ostaa. Onko näissä joku akuston takuu vielä päällä jolloin tietty uudempi on parempi?

                            Käytetyssä laitteessa ei kaikkia varusteita pysty valkkaamaan, mutta vähän mietityttää mitkä siinä on hyvä olla.

                            REX; varmaan hyvä, mutta omassa arjessa ei tod näk tarpeen. Mahdollistaa toki turvallisemman liikennöinnin mihin vain mikä näin ajatuksellisesti on kiva. Aiheuttaako sitten enemmän murheita? Jotain päästö vaikeuksia taisi jossain olla jo? Käyttömaksut ilmaisesti marginaalisesti halvemmat tällähetkellä Rexissä vs. Täyssähkö (150€ vs.199€?))

                            Pikalataus : mahdollistaa ilmeisesti nimensä mukaisesti nopean latauksen esim bensiksillä matkalla jonnekin. Miten arvokas hankkia myöhemmin? Saako tällä myös kotona ladattua nopeammin jos ns. Voimavirta on saatavilla vai vaatiiko siihen väliin vielä jonkinlaisen latausaseman? Kotona kyllä 16A pistokkeellakin päässee pitkälle.

                            Lämpöpumppu: jostain ymmärsin että ei voi olla samassa autossa kuin Rex on? Tämä parantaa talviajoa ratkaisevasti? Jos tätä ei ole voiko silti auton esilämmittää sen bmw sovelluksen avulla? Ehkä vain tehottomammin ja enemmän sähköä kuluttavasti? Pärjääkö ilman lämpöpumppua ettei tarvitse sisäpistiketta ja sisälämppäriä asentaa?

                            Auto on kuitenkin lähinnä työmatka-ajossa ~20km suunta ja erityisesti talvella. Kotona pystyy lataamaan kylmässä katoksessa. Siirtyminen webastollisesta autosta kylmään koppiin ei ole toivottavaa. Eli onko silloin syytä priorisoida lämpöpumppu malliin?

                            Prof navigointi näyttää kivemmalta mutta tuleeko sen mukana jotain muuta teknistä hyvää minkä takia sellainen kannattaa erityisesti etsiä?
                            Moi

                            BMW leirissä takaisin 5kk MB omistamisen jälkeen

                            Ostin -18 mallin 90Ah i3s REX:n kesällä. JOtain tietoa tullut vastaan.
                            Kesällä 60Ah laitteella ajaa sen lähemmäs 100km, riippuu tietysti nopeudesta. Talvella huomattavasti vähemmän, koska lämmitys. Pikalaturi välttämätön, jos aiot ajaa yhtään pidemälle (ei tietääkseni voi asentaa jälkikäteen). REX olisi valintani 60Ah akulle, REX pois sulkee lämpöpumpun. Ensimmäisissä REX maleissa ollut ongelma jossain pensasäiliön paineentasauksessa? Useimmat kuulemma korjattu takuuseen. Itse REX moottori 650ccm BMW scootterista Toimii...

                            Vanhemmissa malleissa alle-17, AC lataus hitaampi? Ei vaadi latausasemaa, vaan johdon.
                            Normaalisti akut latautuu Suko-pistorasiasta yön aikana. Latausta ja esilämmitystä voi hallita kännykällä etänä, kuulemma? kaikilla malleilla.

                            Tässä jotain mitä tuli mieleen, FB maailmasta löytyy BMW sähköautot ryhmä, siellä on tietoa lisää...

                            Näillä on taipumuksena muuttua 2 auton paikalta 1 autoksi

                            Jari
                            ex.535D M-sport, 123d M-sport -11

                            Comment

                            • petnen
                              BTCF Member
                              • May 2003
                              • 1082
                              • Kannus

                              Itsellä on ollut i3:n noin 7kk, aivan pirun mukava peli normi käytössä. Meillä on rex malli jossa on dc lataus mahdollisuus.
                              Ainut mistä annan miinuksia, ohjaus on melko herkkä maantiellä.
                              Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                              Bmw i4 M50

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1016
                                • Pikis

                                i3 myynti-ilmoituksia on tullut katseltua ja yhden osalta ihmettelin kun oli kuva "konepellin" alta että mites pyyhkijän varsi menee ihmeellisen alas mutta netissä on kuvia missä ne on vielä hullummassa asennossa... onko niissä jotain tyyppivikaa vai onko vaan esim lasin vaihdon jäljiltä asennettu päin honkia?



                                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎