Kovasti kiinnostaa tuollainen arkipyörittimeksi. Asutaan landella joten ajoa töihin, kauppaan ja lasten harrastuksiin tulee paljon mutta tuo riittäisi hyvin. Vaimo tykkää ajaa isommalla autolla eikä jaksa säätää sähköjen kanssa joten sen autolla menee lomamatkat. ja jos taas tekee mieli polttaa bensaa rajummin niin sitä varten mulla on harrasteautoja.
Autoilun kustannuksiin vaikuttaa suurestikin kuka/missä autoa huoltaa ja korjaa. Ei noissa kai paljoa vikoja ole ollut mutta jos/kun jotain tulee niin löytyykö suomesta(mieluiten eteläisestä) bmw welhoa joka tietää noista? vai onko vietävä maahantuojalle tai opeteltava kaikki itse.
Jenkeistähän noita saisi halvalla. Ainakin mobilen halvimmat taitaa olla sieltä. Latvian pojilta muutostyöt onnistuu mutta onnistuuko täällä? Jotain koodierojakin noissa on. Valtaosassa Jenkki vuosimalleista esmes rex:in taitaa saada pitämään latausta vain koodaamalla tai muuten se lähtee päälle vasta kun akku melkein tyhjä. Vai voiko homma olla niin simppeliä että kaikki menis ECU:n päivityksellä kuten allaolevasta voisi käsittää? https://electrocars.lt/en/menu/bmw-i...as-8-valandos/ vai jatkuuko ikuinen säätäminen.
Onko kenelläkään kokemusta / tietoa menisikö i3 yhtään leveämmät vanteet ja sen myötä leveämmät kumit alle? Pelkästään siis ulkonäkö seikkoja ajatellen?
Tosin taitaa kapeimmat 19" vanteet olla luokka 8 tai 8½" leveitä.
Voisikohan tuollaiset leveydet jollakin ET lukemalla pyöriä alla?
Noi vakio vanteet on kuin kaivonkannen ja pesuvadin yhdistelmät niin mielellään päivittäisi jotakin asiallisemman näköistä settiä alle. :think
Tulipa itsekin ajettua ekaa kertaa i3:lla, tai sähköautolla ylipäänsä, Münchenissä viime viikolla. Eipä tuota voi moittia, kulkuja on mukavasti taajamanopeuksissa ainakin. Jos tommosen ~5v vanhan ~50tkm ajetun vaikka kymppitonnilla sais, niin vois vakavasti harkita talouden kakkosautoksi. Noilla vallitsevilla hinnoilla jää kyllä minulta ainakin kauppaan.
Viime kesänä asuntomessuilla pääsi kruisailemaan, niin kiihtyvyys taajamassa pikku nopeuksilta jonnekin 60-80 asti on huima ja muutenkin hauska laite. Hiukan häiritsevää pikku nopeuksilta on liiallinen "turboviive" pitäisi saada jollain kuskin varpaan valittavaksi kuinka paljon kaasua painaa.
I3 vähän kiinnostaisi käyttöautoksi. Käytännössä valinta osuu tuonne 2014-2016 välille jotta hintaluokka on tuolla 18-23k€ suunnilla.
Onko näissä vuosimallien suhteen jotain muutosta miksi esim juuri -14 mallin autoa ei kannata välttämättä ostaa. Onko näissä joku akuston takuu vielä päällä jolloin tietty uudempi on parempi?
Käytetyssä laitteessa ei kaikkia varusteita pysty valkkaamaan, mutta vähän mietityttää mitkä siinä on hyvä olla.
REX; varmaan hyvä, mutta omassa arjessa ei tod näk tarpeen. Mahdollistaa toki turvallisemman liikennöinnin mihin vain mikä näin ajatuksellisesti on kiva. Aiheuttaako sitten enemmän murheita? Jotain päästö vaikeuksia taisi jossain olla jo? Käyttömaksut ilmaisesti marginaalisesti halvemmat tällähetkellä Rexissä vs. Täyssähkö (150€ vs.199€?))
Pikalataus : mahdollistaa ilmeisesti nimensä mukaisesti nopean latauksen esim bensiksillä matkalla jonnekin. Miten arvokas hankkia myöhemmin? Saako tällä myös kotona ladattua nopeammin jos ns. Voimavirta on saatavilla vai vaatiiko siihen väliin vielä jonkinlaisen latausaseman? Kotona kyllä 16A pistokkeellakin päässee pitkälle.
Lämpöpumppu: jostain ymmärsin että ei voi olla samassa autossa kuin Rex on? Tämä parantaa talviajoa ratkaisevasti? Jos tätä ei ole voiko silti auton esilämmittää sen bmw sovelluksen avulla? Ehkä vain tehottomammin ja enemmän sähköä kuluttavasti? Pärjääkö ilman lämpöpumppua ettei tarvitse sisäpistiketta ja sisälämppäriä asentaa?
Auto on kuitenkin lähinnä työmatka-ajossa ~20km suunta ja erityisesti talvella. Kotona pystyy lataamaan kylmässä katoksessa. Siirtyminen webastollisesta autosta kylmään koppiin ei ole toivottavaa. Eli onko silloin syytä priorisoida lämpöpumppu malliin?
Prof navigointi näyttää kivemmalta mutta tuleeko sen mukana jotain muuta teknistä hyvää minkä takia sellainen kannattaa erityisesti etsiä?
I3 vähän kiinnostaisi käyttöautoksi. Käytännössä valinta osuu tuonne 2014-2016 välille jotta hintaluokka on tuolla 18-23k€ suunnilla.
Onko näissä vuosimallien suhteen jotain muutosta miksi esim juuri -14 mallin autoa ei kannata välttämättä ostaa. Onko näissä joku akuston takuu vielä päällä jolloin tietty uudempi on parempi?
Käytetyssä laitteessa ei kaikkia varusteita pysty valkkaamaan, mutta vähän mietityttää mitkä siinä on hyvä olla.
REX; varmaan hyvä, mutta omassa arjessa ei tod näk tarpeen. Mahdollistaa toki turvallisemman liikennöinnin mihin vain mikä näin ajatuksellisesti on kiva. Aiheuttaako sitten enemmän murheita? Jotain päästö vaikeuksia taisi jossain olla jo? Käyttömaksut ilmaisesti marginaalisesti halvemmat tällähetkellä Rexissä vs. Täyssähkö (150€ vs.199€?))
Pikalataus : mahdollistaa ilmeisesti nimensä mukaisesti nopean latauksen esim bensiksillä matkalla jonnekin. Miten arvokas hankkia myöhemmin? Saako tällä myös kotona ladattua nopeammin jos ns. Voimavirta on saatavilla vai vaatiiko siihen väliin vielä jonkinlaisen latausaseman? Kotona kyllä 16A pistokkeellakin päässee pitkälle.
Lämpöpumppu: jostain ymmärsin että ei voi olla samassa autossa kuin Rex on? Tämä parantaa talviajoa ratkaisevasti? Jos tätä ei ole voiko silti auton esilämmittää sen bmw sovelluksen avulla? Ehkä vain tehottomammin ja enemmän sähköä kuluttavasti? Pärjääkö ilman lämpöpumppua ettei tarvitse sisäpistiketta ja sisälämppäriä asentaa?
Auto on kuitenkin lähinnä työmatka-ajossa ~20km suunta ja erityisesti talvella. Kotona pystyy lataamaan kylmässä katoksessa. Siirtyminen webastollisesta autosta kylmään koppiin ei ole toivottavaa. Eli onko silloin syytä priorisoida lämpöpumppu malliin?
Prof navigointi näyttää kivemmalta mutta tuleeko sen mukana jotain muuta teknistä hyvää minkä takia sellainen kannattaa erityisesti etsiä?
Moi
BMW leirissä takaisin 5kk MB omistamisen jälkeen
Ostin -18 mallin 90Ah i3s REX:n kesällä. JOtain tietoa tullut vastaan.
Kesällä 60Ah laitteella ajaa sen lähemmäs 100km, riippuu tietysti nopeudesta. Talvella huomattavasti vähemmän, koska lämmitys. Pikalaturi välttämätön, jos aiot ajaa yhtään pidemälle (ei tietääkseni voi asentaa jälkikäteen). REX olisi valintani 60Ah akulle, REX pois sulkee lämpöpumpun. Ensimmäisissä REX maleissa ollut ongelma jossain pensasäiliön paineentasauksessa? Useimmat kuulemma korjattu takuuseen. Itse REX moottori 650ccm BMW scootterista Toimii...
Vanhemmissa malleissa alle-17, AC lataus hitaampi? Ei vaadi latausasemaa, vaan johdon.
Normaalisti akut latautuu Suko-pistorasiasta yön aikana. Latausta ja esilämmitystä voi hallita kännykällä etänä, kuulemma? kaikilla malleilla.
Tässä jotain mitä tuli mieleen, FB maailmasta löytyy BMW sähköautot ryhmä, siellä on tietoa lisää...
Näillä on taipumuksena muuttua 2 auton paikalta 1 autoksi
Itsellä on ollut i3:n noin 7kk, aivan pirun mukava peli normi käytössä. Meillä on rex malli jossa on dc lataus mahdollisuus.
Ainut mistä annan miinuksia, ohjaus on melko herkkä maantiellä.
i3 myynti-ilmoituksia on tullut katseltua ja yhden osalta ihmettelin kun oli kuva "konepellin" alta että mites pyyhkijän varsi menee ihmeellisen alas mutta netissä on kuvia missä ne on vielä hullummassa asennossa... onko niissä jotain tyyppivikaa vai onko vaan esim lasin vaihdon jäljiltä asennettu päin honkia?
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment