Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i3 koeajoraportti blogissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha65
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 35
    • Tuusula

    #76
    Odotetaan niitä + kelejä ja kesärenkaita.
    EX 17 kpl Bemareita
    Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

    Comment

    • 318iS
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 55

      #77
      Lämmin talviautona?

      Moi,

      i3:n rex malli kiinnostaa. Siinä ei ole kuitenkaan ilmalämpöpumppua.
      Mikä on kokemus rex versiosta Suomen talvessa? Saa ohjelmoitua lämpimäksi, pysyy lämpimänä, etc.?

      Comment

      • Erik Bruce
        Newbiemmer
        • Mar 2016
        • 11
        • Kangasala

        #78
        Originally posted by 318iS View Post
        Moi,

        i3:n rex malli kiinnostaa. Siinä ei ole kuitenkaan ilmalämpöpumppua.
        Mikä on kokemus rex versiosta Suomen talvessa? Saa ohjelmoitua lämpimäksi, pysyy lämpimänä, etc.?

        Tämä kiinnostaisi itseäkin.


        Toinen asia mitä olen miettinyt on tuo REX, pystyykö sitä itse ohjaamaan ollenkaan vai lähteekö se päälle vain akun varauksen laskiessa matalaksi? Voiko sen käynnistää jostain auton valikoista pitämään akun varaustasoa yllä esim. maantieajossa?
        I3 60Ah REX

        Ex. BMW:t: E21 318i, E30 316i, E32 735i, E34 520i, E39 540ia, E46 316i&M3, E61 525d, F07 535xd GT.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17839
          • PKS

          #79
          Originally posted by Erik Bruce View Post
          Toinen asia mitä olen miettinyt on tuo REX, pystyykö sitä itse ohjaamaan ollenkaan vai lähteekö se päälle vain akun varauksen laskiessa matalaksi? Voiko sen käynnistää jostain auton valikoista pitämään akun varaustasoa yllä esim. maantieajossa?
          Kyllä voi ohjata pitämään nykyinen akun varaustila. Ota toki huomioon, että REX ei riitä isoissa nopeuksissa pitämään varaustasoa yllä, kyseessä on kuitenkin sähköauto jolla on tarkoitus ajaa maksimaalisesti sähköllä ja REX on tehty vain pelastamaan sinut akun loppumiselta yllättäen kesken matkan. Vastaavasti autossa on "Max EV" moodi jolla auto pyrkii lähtökohtaisesti ajamaan akun tyhjäksi ennenkuin REX käynnistetään.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • moisku
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 45
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by Dualfun View Post
            Kyllä voi ohjata pitämään nykyinen akun varaustila. Ota toki huomioon, että REX ei riitä isoissa nopeuksissa pitämään varaustasoa yllä, kyseessä on kuitenkin sähköauto jolla on tarkoitus ajaa maksimaalisesti sähköllä ja REX on tehty vain pelastamaan sinut akun loppumiselta yllättäen kesken matkan. Vastaavasti autossa on "Max EV" moodi jolla auto pyrkii lähtökohtaisesti ajamaan akun tyhjäksi ennenkuin REX käynnistetään.
            Maksiminopeus tyhjällä akulla, pelkän REXn varassa on muutaman videon perusteella 110km/h ja täysi tankki pitäisi riittää sen 100 kilsaa.
            E30/2C vfl 320i luxorbeige metallic

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17839
              • PKS

              #81
              Originally posted by moisku View Post
              Maksiminopeus tyhjällä akulla, pelkän REXn varassa on muutaman videon perusteella 110km/h ja täysi tankki pitäisi riittää sen 100 kilsaa.
              Sitä luokkaa, mutta suhtautuisin tuohon kuitenkin varauksella ottaen huomioon kelin ja kiihdytysten määrän (ajon tasaisuus). Kuten sanoin, REX ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #82
                Ei nyt ihan kuulu tähän mutta kuitenkin:


                BMW testaa i3-mallin sähköautollaan Parkkisähkön latausratkaisua, jossa perinteiset lämpötolpat voidaan muuttaa helposti ja halvalla sähköautojen latauspisteiksi pikaliittimellä. Lataustolpat ja sähköauto löytävät toisensa bIoTope-hankkeen kehittämällä applikaatiolla. Applikaatio välittää tiedon vapaasta parkkipaikasta ja latauspisteestä BMW:n ajotietokoneelle sekä kuljettajan kojelaudan näytölle, josta latauksen voi käynnistää.

                Suomen tavoite on saada liikenteeseen 250 000 sähköautoa vuoteen 2030 mennessä.

                Tarkoittaa noin 20 000 uutta sähköautoa per vuosi.

                Tätä nykyä täyssähköautoja on liikenteessä noin 1 900 kappaletta ja ladattavia hybridejä noin 9 500 kappaletta.

                Comment

                • Niiickeee
                  BTCF Member
                  • Jun 2007
                  • 163
                  • Stadi

                  #83
                  Mielenkiintoista keskustelua. Itellä semi-unelma tilanne olisi että e46 M3 CSL olisi harrasteena ja i3 arkiautona. Vertaa hevonen harrasteena ja t-ford kulkineena.

                  Mutta kun lottovoittoa ei vieläkään tullut niin jospa toi e93 lähtis vaihtoon niin sen seurajaksi on mietinnässä niin i3 rex kuin e60/61 M5 (ja liuta muita ”tyhmiä” autoja). Käytettynä nämä on hankintahinnaltaan suht saman hintaisia. Eli itellä ei taloudellisuus, ekoilut tai muut tyypilliset sähköauto argumentit ole se ydin vaan ihan auto itsessään. i3 kun vaan olisi järjellä ajateltuna itelle hyvinkin täydellinen auto kun ajot lähinnä Helsingin keskustassa + mökkimatkat. ( alle 10tkm/vuosi) Latauksia tosin en voi himassa hoitaa mutta duuniparkki on Foorumin halli ja siellä on niitä tolppia vino rivi. (Onko kellään muuten niistä kokemusta?)

                  i3 plussaa, pieni ulkoa iso sisältä, cityautoksi suunniteltu ja kaikki sen tuomat edut ja tekniikkana vaan sähkö on mielestäni parempi (ei siistimpi)

                  e61 plussaa, ...ne soundit!
                  Skodillac Superb ”voll”
                  ex. E93 325i ”330i” Showroom
                  ex. e46 M3 Showroom

                  Comment

                  • _Bäri_
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2014
                    • 928
                    • Turku

                    #84
                    Noilla vaihtoehdoilla ja kilsoilla ei itsellä olis kahta puhettakaan kumman ottaisi. Voi olla ettei töihin lähtö vituta niin paljoo kun sais lyödä aamulla m5 tulille.
                    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                    Ex:
                    E61 535dA -05
                    E91 320dA -06
                    E53 X5 3.0dA - 03
                    E39 535iA -01
                    E39 520i -97
                    E39 530dA - 00

                    Comment

                    • Niiickeee
                      BTCF Member
                      • Jun 2007
                      • 163
                      • Stadi

                      #85
                      Originally posted by _Bäri_ View Post
                      Noilla vaihtoehdoilla ja kilsoilla ei itsellä olis kahta puhettakaan kumman ottaisi. Voi olla ettei töihin lähtö vituta niin paljoo kun sais lyödä aamulla m5 tulille.

                      Nojoo onhan se näinkin ja varsinkin töistä lähtiessä olis kiva kun olis fiilis auto niin tietäis miks tuli taas raadettua duunissa pitkää päivää. Mutta todellisuus on että useimmiten meen ratikalla tai fillarilla duuniin ja jos meen autolla niin se on ruuhkassa pari kilsaa ajoa eikä kone edes kerkii lämpiämään niin ei oikein voi edes polkasta... Tuo onkin muuten yks juttu että sähkökonetta ei käsittääkseni juurikaan tartte hirveesti lämmitellä ennen polkemista ja lämmötkin tulevat heti kabiiniin.
                      Skodillac Superb ”voll”
                      ex. E93 325i ”330i” Showroom
                      ex. e46 M3 Showroom

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17839
                        • PKS

                        #86
                        Originally posted by Niiickeee View Post
                        Nojoo onhan se näinkin ja varsinkin töistä lähtiessä olis kiva kun olis fiilis auto niin tietäis miks tuli taas raadettua duunissa pitkää päivää. Mutta todellisuus on että useimmiten meen ratikalla tai fillarilla duuniin ja jos meen autolla niin se on ruuhkassa pari kilsaa ajoa eikä kone edes kerkii lämpiämään niin ei oikein voi edes polkasta... Tuo onkin muuten yks juttu että sähkökonetta ei käsittääkseni juurikaan tartte hirveesti lämmitellä ennen polkemista ja lämmötkin tulevat heti kabiiniin.
                        Jos pelkästään näillä kriteereillä menee niin onhan tuo i3 ihan ässä. Minä taas en tohtisi töissä käydä tuollaisella E60 M5:lla, tai käydä lähikaupassa, sen sijaan kaikki muut ajot varmasti mieluusti ajaisin sillä. Mutta jos ei muuta ajoa tule liiemmin, kyllä tuollaisen i3 käytön helppous on täysin omaa luokkaansa.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1761
                          • HKI/Orimattila

                          #87
                          Itse kulkisin nuo pakollisuudet HSL:llä ja keksisin muuta ajokeikkaa sitten harrasteella. Saa autoilusta enemmän irti kun ei sotke sitä helsingissä töihin liikkumiseen turhaan vaan keskittyy nautiskelemaan.

                          Tällaista ratkaisua itse olen tässä miettinyt, kun kaikki mihin täytyy oikeasti päästä on satojen metrien päässä niin jospa sitä autoilusta tekis täysin harrastuksen kun parhaimmillaan autoilu ruokkii meikäläisen sielua. Nautintoa ei Mannerheimintietä i3:lla (eikä M5:llä) töihin ajellessa saa
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • Niiickeee
                            BTCF Member
                            • Jun 2007
                            • 163
                            • Stadi

                            #88
                            Kyllähän se näin on että i3 olisi itelle se järkivalinta ja M5 se sydämen valinta mutta mutta... pitihän sitä googlata i3 drift

                            Nähtävästi luistonestoa ei saa pois ihan niinkuin normaali Bemarissa? Mutta ”salavalikosta” löytyy ”roller mode” https://youtu.be/vx90MrdLLSM

                            Rauno Aaltonen näyttää mallia soralla https://youtu.be/O9pQuu4JuCk
                            (Märällä) asfaltilla driftinkiä https://youtu.be/wDGV-CVvPD4

                            Ja joo ei oo järkee mutta missä nyt olisi
                            Skodillac Superb ”voll”
                            ex. E93 325i ”330i” Showroom
                            ex. e46 M3 Showroom

                            Comment

                            • Juha65
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 35
                              • Tuusula

                              #89
                              Originally posted by Niiickeee View Post
                              Kyllähän se näin on että i3 olisi itelle se järkivalinta ja M5 se sydämen valinta mutta mutta... pitihän sitä googlata i3 drift

                              Nähtävästi luistonestoa ei saa pois ihan niinkuin normaali Bemarissa? Mutta ”salavalikosta” löytyy ”roller mode” https://youtu.be/vx90MrdLLSM

                              Rauno Aaltonen näyttää mallia soralla https://youtu.be/O9pQuu4JuCk
                              (Märällä) asfaltilla driftinkiä https://youtu.be/wDGV-CVvPD4

                              Ja joo ei oo järkee mutta missä nyt olisi
                              En ole päivääkään katunut i3 hankintaa, on suhteelisen nopea. Tästä puuttu se i3 vs. M3 kanssa otettu skapa 0-60 km/h Kuka osaisi laittaa, mutta en usko, että M3 oli tosissaan
                              Last edited by Juha65; 07-10-2018, 19:36. Reason: Kirjoitusvirheet
                              EX 17 kpl Bemareita
                              Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

                              Comment

                              • EDF7X40
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 89
                                • Pääkaupunkiseutu

                                #90
                                Mahdollinen sähköautokuume nostamassa päätään.. Minulle kynnyskysymys i3:n kanssa on kolmen istuttava takapenkki. Onko näitä saatavilla? Ja minkä ikäisiin autoihin?


                                /Tommi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎