Originally posted by jani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i3 koeajoraportti blogissa
Collapse
X
-
2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
-
-
Originally posted by jokes911 View PostVäittäisin että tuosta vertailusta puuttuu noiden vanhojen osalta korjauskulut joita uudessa i3:ssa ei ole. Tämä kasvattaa i3:n kannattavuutta. Jos vielä tuo melkein uuden 5-45tkm ajetun i3:n sakuista niin tuo pääomakulu putoaa myös merkittävästi.
Mahdolliset vian aihettamat korjauskulut jätin pois kun niiden arviointi on ihan mahdotonta. 15v vanha bmw tuntuu lisäksi tänäpäivänä luotettavammalta kuin noi uudemmat autot joissa mikä tahansa n-sarjan kone voi leipoa jo 50tkm ajolla. N47 parhaimpana esimerkkinä..
Viimeiset 5v ja 90tkm on mulle vanhusten( 15v) osalta maksanut "korjauskuluina" kahdet jarrulevy sarjat, yhden m54 talvihuohotin paketin, koiranluut eteen, yks pyöränlaakeri, webaston ohjainkortin korjaus.
Ei siis miljoonia. Samaan aikaan 3v vanha f10 nelikko 80tkm ajettuna tarvii molemmat etu vetarit..
Toki todennäköisempää on että vanhaa saa korjata enemmän.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Nyt sen kolme viikkoa ollut 18,8 kwh i3 täyssähkö, ei pakoputkea, niin lyhyen kokemuksen perusteella hyvä valinta 520d e61 jälkeen. Käytettynä i3 hankinta hinnat kohtuulliset, toki vielä sillä hinnalla olisi saanut uusia sähköautoja sekä bensa/ diesel kulkeneita.
Katsotaan sitten kustannuksia kun ensimmäinen sähkölasku tulee. Tavallisesti meillä noin 70€/kk. En ole vielä saanut uutta sähkölaskua, auto koko ajan kiinni laiturissa sekä ajastettu lämmitys.
Hyvää alkavaa Uutta Vuotta 2018EX 17 kpl Bemareita
Nykyinen: BMW F11 3.0d-13
Comment
-
-
Nyt on tulossa 120Ah, eli noin 42 kWh mallikin.
https://www.facebook.com/sahkoautoil...87282537952470Last edited by Sarkka; 27-12-2017, 22:09.
Comment
-
-
Tässä tämä sähkölaite:
Kuvan muokkauksessa ongelmia.
Uusia isompia tosiaan on tulossa, pitempi range jne... vaatii sitten isommat laturit ja paukut, jos meinaa ajoissa päästä lähtemään liikenteeseen. Uusia malleja tulee markkinoille 2020 mennessä paljon, myös BMW:ltä, Youtube kertoo...EX 17 kpl Bemareita
Nykyinen: BMW F11 3.0d-13
Comment
-
-
Originally posted by Juha65 View PostTässä tämä sähkölaite:
Kuvan muokkauksessa ongelmia.
Uusia isompia tosiaan on tulossa, pitempi range jne... vaatii sitten isommat laturit ja paukut, jos meinaa ajoissa päästä lähtemään liikenteeseen. Uusia malleja tulee markkinoille 2020 mennessä paljon, myös BMW:ltä, Youtube kertoo...
http://www.autotie.fi/tien-sivusta/s...yppia-naytilla
Mutta tuosta että isompia akku tarttis isommat laturit päästäkseen ajoissa liikenteeseen olen omalla kokemuksella hieman myös toista mieltä. Esim itselle tulossa nyt 40 kWh Leaf ja totesin, että koska ajan vain noin 40tkm/vuosi, niin tuo isompi akku tekee sen, että esim. kotona riittää jatkossa vaikka 8A, kun nykyisin 20A meinaa tehdä joskus tiukkaa. Samoin matkalatauksen tarve ylipäätään laskee dramaattisesti. Jos siihen olisi jo saatavilla 60 kWh akku, niin latausnopeus ei olisi koskaan kynnys, ei matkan aikana eikä kotona tai töissä. Toki siis jokaisen omat tarpeet ratkaisevat.
Comment
-
-
Originally posted by Sarkka View PostToivottavasti tosiaan Bemu saisi noita uusia malleja liikenteeseen. Bemarin osastolla Frankfurtissa oli esillä kaksi konseptia, joista etenkin tuo i Vision Dynamics näytti kyllä todella hienolta.
http://www.autotie.fi/tien-sivusta/s...yppia-naytilla
Mutta tuosta että isompia akku tarttis isommat laturit päästäkseen ajoissa liikenteeseen olen omalla kokemuksella hieman myös toista mieltä. Esim itselle tulossa nyt 40 kWh Leaf ja totesin, että koska ajan vain noin 40tkm/vuosi, niin tuo isompi akku tekee sen, että esim. kotona riittää jatkossa vaikka 8A, kun nykyisin 20A meinaa tehdä joskus tiukkaa. Samoin matkalatauksen tarve ylipäätään laskee dramaattisesti. Jos siihen olisi jo saatavilla 60 kWh akku, niin latausnopeus ei olisi koskaan kynnys, ei matkan aikana eikä kotona tai töissä. Toki siis jokaisen omat tarpeet ratkaisevat.
60 ah I3 päivitystä:
https://www.tori.fi/vi/42682898.htm?w=3&ca=8
Ei paha hintainen jos toimii, takuu, asennus ym.EX 17 kpl Bemareita
Nykyinen: BMW F11 3.0d-13
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMitä tarkoitat tällä?
Esim. Softa jolla voi auton ominaisuuksia kännykällä käyttää maksaa 450€, äpin saa ilmaiseksi
Mutta näihän se on kaikessa teknologiassa.EX 17 kpl Bemareita
Nykyinen: BMW F11 3.0d-13
Comment
-
-
Originally posted by Juha65 View PostOlemme joka tapauksessa edelläkävijöitä, markkinointi, huolto,varaosat,latausasemmat ym.Originally posted by Juha65 View PostAivan hiukkasen, eli edelläkävijät maksavat täydet kustannukset, huollosta, varaosista, koska kilpailua kun ei ole.
Tuon kilpailun puutteen voi tulkita monopoliriesaksi. Mobilessa on noin 350 käytettyä i3. Varsin suppea valikoima siis, vaikkakin 20-kertainen Suomen tarjontaan. (Joista osa KAMUX-yms Suomeen verottamattomia.)
Hinnat Suomessa ovat tähtitieteellisiä:
Käyttöauton esittely-REX 94Ah 48.900,- missä on yli 10k€ enemmän hintaa kuin vastaavissa saksalaisissa.
Odotellaan...
Comment
-
-
Originally posted by Juha65 View PostAivan hiukkasen, eli edelläkävijät maksavat täydet kustannukset, huollosta, varaosista, koska kilpailua kun ei ole.
Esim. Softa jolla voi auton ominaisuuksia kännykällä käyttää maksaa 450€, äpin saa ilmaiseksi
Mutta näihän se on kaikessa teknologiassa.
Ja tuo "kuilu" aiheuttaa sitten tätä keskustelua/väittelyä "viivyttelijöiden" kanssa.
E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostJep eli "early adopters".
Ja tuo "kuilu" aiheuttaa sitten tätä keskustelua/väittelyä "viivyttelijöiden" kanssa.
Vähän sama asia kuin E30 vs. muut... toiset vaan tajuaa lopettaa aikaisemmin historiallisen ihannoinnin.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostTässä tapauksessa ei taida liinit menetelmät päteä vaan "keskustelua&väittelyä" käydään siihen asti astiasta kunnes kaikki polttomoottoriautot ovat museoiden vitriineissä?
Vähän sama asia kuin E30 vs. muut... toiset vaan tajuaa lopettaa aikaisemmin historiallisen ihannoinnin.
Polttomoottoriautojen kulutus voi pudota vielä reilusti, jopa useita kymmeniä prosentteja. Mikä taas tarkoittaa päästöjen merkittävää alenemista. ”Yllätyksiä” on siis konventionaalisiltakin voimanlähteiltä tulossa.Last edited by nullzwei; 01-01-2018, 21:51.
Comment
-
-
Niin tuo käppyrä kuvaa vaan yleistä uuden teknologian omaksumista.
vrt. esim kännykät tai taulutelkkarit.
Jälkikäteen tarkastellen ekat mallit oli kalliita ja teknologisesti melko alkeellisia.
Silti nämä innovaattorit ja early-adopters on välttämättömiä, jotta teknologia ja hinta kypsyy valtavirralle sopivalle tasolle.
i5:sta odotellessa :think
Ja on totta että kaikki teknologiat ei pääse tuon kuilun yli vaan joku muu teknologia vie voiton. Näin voi käydä myös sähköautoille vaikka nyt niiden kehitys näyttää vääjäämättömältäE24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
I3 on toiminut moitteetta ja on kyllä lämmin pakkasellakin, pari viikkoa piti sitä -20/-25. Esilämmitys liikkeelle lähtiessä edesauttaa kummasti. Kulutus pakkasella Comfort päällä keskimäärin 20,5 kwh/100km eli noin 88-90 km range. Sähkölasku on pakkasilla ollut siinä 150€/kk- 70€/kk talon oma s-kulutus= 80€/kk auton osuus.
Normaalisti 0 C range siinä 115 km. Pääkaupunkiseudulla pärjää mainiosti. + kelistä ei ole vielä kokemusta.EX 17 kpl Bemareita
Nykyinen: BMW F11 3.0d-13
Comment
-
Comment