Originally posted by tiko4tiko
View Post
Sähköauton pitkien reissujen haasteet ei ole kyllä i4:sta kiinni. Suomessa voi toki osua ABC-lataukseen, jossa on 100kW kokonaisteho jaettuna neljälle tolpalle. Sitten kun niissä jokaisessa on lataaja niin sillä 25kW teholla voikin vetäistä vielä toisen ja kolmannen lehtipihvin siellä Absilla odottaessa. Saksassa varsinkin latausinfra on kokenut parissa vuodessa kuin yö ja päivä eron. 2v sitten oli 50kW latureita siellä täällä (Ja toki Ionityjä hurjilla hinnoilla), mutta nykyään on melkein jokaisella isommalla stopilla baanan varressa 150kW-300kW latureita ja monta. Heinäkuussa tulin melkein alpeilta asti iX3:lla Travemündeen. Oliskohan ollut about 900km pikku mutkan kera. Ei mitään ongelmaa. Auton takia en pysähtynyt kertaakaan. Auton takia vessatauko kyllä saattoi olla 10min sijaan 20min. i4:ssa on isompi akku ja pitäisi olla hieman pienempi kulutuskin. Reissaaminen ei siis todellakaan jää sinänsä autosta kiinni.
Leave a comment: