BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceeray
    replied
    Kävin i4 koeistumas apparin paikalla. Mukavaa menoa. Kontin tila ei omaan käyttöön piisaa, muuten olisi jo ostohousut jalassa.

    Enyaq coupe ois siltä osin parempi mutta bemu tuntui kuin kotiinsa ois tullu.

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Saat aktiivituuletuspenkit i4:ään.
    Jep, mutta saako penkit i4:een tuuletuksen lisäksi myös sähkösäädöillä?

    Itse olisin kyllä halunnut tuuletetut penkit sigun 4-sarjalaiseen, mutta myyjän mukaan silloin penkkien sähkösäädöt olisivat jääneet pois. Joten valitsin penkit itselleni oleellisimman varusteen perusteella. Myyjään puheiden mukaan juuri tämän syyn takia niitä tuuletettuja penkkejä ei kukaan ole ainakaan Espoon Laakkosen kautta ottanut 4-sarjaan (tilanne siis vajaa vuosi sitten).

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
    G30 530e -> i4 M50 ja olihan se downgrade hyvin monessa suhteessa. En mä varauksetta suosittele. Tilasin aikoinaan koska ulkonäkö ja sähköauto. Näihin seikkoihin olen yhä tyytyväinen

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
    545e vaihtuu tilattuun i4M50... Dravid gray -värillä ja individual sisustalla yms.
    i5 oli ajatuksissa, mutta sen aika tullee sit joskus. Tai sitten ei. Kunhan nyt ensin saavat julkaistua ja ulos tehtaalta niitä...

    Onhan toki eroa 5 sarjassa ja 3 sarjassa (tai nelosessa), mutta kyllä pitempi koeajo vakuutti ainakin tässä kohtaa, että miks ei.
    Ja onhan toi g26 about samankokoinen kuin e39 oli aikoinaan.

    Jarppa

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
    Mulla vaihtuu G30 530e xDrive i4M50:een parin kuukauden päästä. Vitonen on isompi ja kyllä eron 3/4-sarjaan huomaa mutta fiilis on huomattavasti vanhanaikaisempi ja haluan lisää tilaa konttiin. Farkku toki tässä eri asia. Otin nyt i4:n vähän huvikseni, kun oli hyvällä diilillä tarjolla ja sen jälkeen katsellaan sitten todennäköisimmin vitossarjan täyssähköä tms.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    No eihän nelossarja tosiaan niin suuri laiva ole kuin 5srj, mutta takakonttihan siinä on ihan käytettävä kun luukku on sen verran hyvin aukeava.

    Sinällään 5srj sisälläkin ero takapyöräohjatun ja ei-integral active steering-mallisen välillä on todella suuri. En olisi ilman tätä featurea ostanut, tekee kohtuullisen isosta autosta todella näppärän 360-kameroihin yhdistettynä. Siis huomattavasti näppärämpi kuin edellinen F30-sarjan xdrive. :think

    Saa nähdä, äkkiä vaihto menisi siihen, että onpas se säästäminen vaan saatanan kallista puuhaa
    Eikös 5-sarjan sähkömallit ole tuloillaan joten odottele niitä

    Leave a comment:


  • Sepposetae
    replied
    No eihän nelossarja tosiaan niin suuri laiva ole kuin 5srj, mutta takakonttihan siinä on ihan käytettävä kun luukku on sen verran hyvin aukeava.

    Sinällään 5srj sisälläkin ero takapyöräohjatun ja ei-integral active steering-mallisen välillä on todella suuri. En olisi ilman tätä featurea ostanut, tekee kohtuullisen isosta autosta todella näppärän 360-kameroihin yhdistettynä. Siis huomattavasti näppärämpi kuin edellinen F30-sarjan xdrive. :think

    Saa nähdä, äkkiä vaihto menisi siihen, että onpas se säästäminen vaan saatanan kallista puuhaa

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
    Itselläni oli hyvin varusteltu m-sport G30 530e. Hetken oli i4M50 joka lähti jo seuraavalle omistajalle. Kaks ihan eri autoa. Pitkälle ihmiselle i4 hankala käyttöauto jo ihan sinne menemisen ja pois tulemisen takia. Jos unohdetaan voimansiirto ja kulutukset ja mietitään vaan 40tkm vuodessa ajamista, niin valintani olisi G30/G31.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
    Saat aktiivituuletuspenkit i4:ään.
    Eihän tuo 5-sarjan farkun tiloja tarjoa.
    Ajettavuudesta voi olla montaa mieltä, onko 5-sarjalainen sitten parempi vai ei, jokseenkin erilainen se taitaa olla.
    Last edited by BFI18; 30-11-2022, 10:34.

    Leave a comment:


  • Sepposetae
    replied
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post
    Ymmärrän kyllä herrojen pointin. Itsekin vanhana bensakoneiden vankkumattomana kannattajana olin pitkään täysin samaa mieltä; pitäähän autossa olla auton äänet ja varsinkin suorituskykyisessä autossa.

    Iän myötä ainakin omat mielipiteeni ovat muuttuneet ja nyt haen autolta ennen kaikkea ajettuvuutta, mukavuutta ja turvallisuutta - suorituskykyä unohtamatta. Mutta kun kävin mielenkiinnosta "vain kokeilemassa" tätä M50:tä, olin kerralla myyty ja tuli fiilis, että "tämä on saatava". Enkä ole katunut ainakaan 5 viikon käytön jälkeen, sillä niin hienon sähköauton BMW on milestäni tehnyt.

    Ruuhkaongelmat olen ratkaissut omalla kohdallani niin, että aloitan duunit ennen ruuhkia ja lopetan ennen ruuhkia tai ruuhkien jälkeen. (Ymmärrän toki, että kaikille se ei vain ole mahdollista).
    Samat mietteet. Käyttöautoksi sähköauto hyvällä kantamalla on ihan fiksu valinta. i4M50 voisi olla seuraava auto ja mielellään pihaan harrasteeksi ja, myös talvikuukausien ulkopuolella käyttöön, joko E31 tai E24.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tiesin että Messier on kulttuurin miehiä ja täysin identtiset fiilikset autosta kuin itselläkin. Ite vaan en pysty sietämään ruuhkissa nykimistä ja muuta hidastelua niin halvempaa kun jättää niihin aikoihin ajamatta kokonaan ja ei tarvitse siihen käyttöön sadantonnin autoa ostaa. Onneksi et mutkatielle mennyt, ei niitä fysiikanlakeja pääse loppujen lopuksi karkuun kuitenkaan. Ite kurvailen jatkossakin mielummin bemarilla missä on 1000% tarvittavista fiiliksistä ja vain 50% painosta. Ja moottoritielle S-moottoreita pitkään omistaneelle niin eihän tuo suorituskykykään ole siellä päinkään. E34 M5 häviäisi horisonttiin jo hälyyttävän suurella erolla.
    Ymmärrän kyllä herrojen pointin. Itsekin vanhana bensakoneiden vankkumattomana kannattajana olin pitkään täysin samaa mieltä; pitäähän autossa olla auton äänet ja varsinkin suorituskykyisessä autossa.

    Iän myötä ainakin omat mielipiteeni ovat muuttuneet ja nyt haen autolta ennen kaikkea ajettuvuutta, mukavuutta ja turvallisuutta - suorituskykyä unohtamatta. Mutta kun kävin mielenkiinnosta "vain kokeilemassa" tätä M50:tä, olin kerralla myyty ja tuli fiilis, että "tämä on saatava". Enkä ole katunut ainakaan 5 viikon käytön jälkeen, sillä niin hienon sähköauton BMW on mielestäni tehnyt.

    Ruuhkaongelmat olen ratkaissut omalla kohdallani niin, että aloitan duunit ennen ruuhkia ja lopetan ennen ruuhkia tai ruuhkien jälkeen. (Ymmärrän toki, että kaikille se ei vain ole mahdollista).
    Last edited by JPM50; 30-11-2022, 08:01.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Hienoa kuinka kiinnostuneita ihmiset ovat i4:stä, harvempaan mallikohtaiseen topikkiin tullaan kertoo et ”e34 jättää” tän tai et näistä sähkövouhotuksesta oo mihinkään.

    Kannattaa joskus avartaa mieltä, niin voi ymmärtää erilaisia kiinnostuksen kohteita. Maailma muuttuu.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Totta tosiaan. Ei ole sähkövatkaimella mitään palaa. Ei jatkoon!

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Se siitä, kunkkukoppa voittaa aina

    Leave a comment:

Working...
X