BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BFI18
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Paitsi että Aventurine red on nykyään normaalin metallivärin hintainen. Muuttui tässä syksyllä.
    Niinpäs näköjään onkin. Aiemmin tosiaan oli sen reilu 2000€.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Joo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
    Ei uppoa mullekaan.

    Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.

    Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
    Paitsi että Aventurine red on nykyään normaalin metallivärin hintainen. Muuttui tässä syksyllä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Joo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
    Ei uppoa mullekaan.

    Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.

    Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
    Eikös näihin saa individuaalina enään minkä värin hyvänsä haluaa?

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by jobo View Post
    Itseä ärsytti kyllä i4 väritarjonnan ankeus. punaisen olisin ottanut jos olisi saatavilla, tai onhan siellä tumma viininpunainen mikä ei oikee uppoa.

    5k siitä että ruksaisin 3-sarjaan ilmaiseksi saatavan värin tuntuisi hieman typerältä
    Joo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
    Ei uppoa mullekaan.

    Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.

    Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.

    Leave a comment:


  • jobo
    replied
    Itseä ärsytti kyllä i4 väritarjonnan ankeus. punaisen olisin ottanut jos olisi saatavilla, tai onhan siellä tumma viininpunainen mikä ei oikee uppoa.

    5k siitä että ruksaisin 3-sarjaan ilmaiseksi saatavan värin tuntuisi hieman typerältä

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Tuo punainen sopii hyvin. Nyt vielä tuohon vähän tyylikkäämmät vanteet ja sisustaan vähän eloa niin ois makea.
    M4:sissahan oli niita ihan hyviä esittelyvärejä jos haluaa räikeämmän, uskon että ne sopii sellaisenaan aika kivasti i4:seenkin.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Aksuuu View Post
    Joo, seuraavaksi olisinkin kysynyt että ootko jäänyt joitakin varusteita kaipaamaan..
    H/K stereot.
    Nekin taitaa tuohon 40 malliin maksaa tosin toista tonnia.

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Tää on teknisten varusteiden osalta karvalakki mutta en keksiny mitä olisin vakioiden päälle tarvinnu. Tässä kuitenkin on parkkitutka, takakamera, navi ja etäohjaustoiminnot. Aktiivivakkarista en hlökohtaisesti tykkää niin sen puute ei haittaa. Sisutaan otin mustat listat, mustan katon ja konjakki Sensatecit niin sekin tuntuu kivalta. Kojelautahan tässä on jo vakiona verhoiltu.
    Joo, seuraavaksi olisinkin kysynyt että ootko jäänyt joitakin varusteita kaipaamaan. Aktiivivakkarista samat tuntemukset, en siitä kovin tykännyt tossa F11.

    Onneks myyjä sai ylipuhuttua sähkösäätöiset penkit kun meillä on kaks kuljettajaa miltei joka päivä.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Tää on teknisten varusteiden osalta karvalakki mutta en keksiny mitä olisin vakioiden päälle tarvinnu. Tässä kuitenkin on parkkitutka, takakamera, navi ja etäohjaustoiminnot. Aktiivivakkarista en hlökohtaisesti tykkää niin sen puute ei haittaa. Sisutaan otin mustat listat, mustan katon ja konjakki Sensatecit niin sekin tuntuu kivalta. Kojelautahan tässä on jo vakiona verhoiltu.

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Pakko kommentoida kun mulla on nyt ollu 40edrive viikon alla, että mielestäni pirun hyvä ja hauska paketti. Just ehdin ajella muutamat mutkapätkätkin ennen kuin alkoi tulla lunta. Tuntuu ihan tyypilliseltä takavetobemarilta, ainoo ero äkkiseltään sähkövoimalinja. Keula ei tunnu painavalta ja takaveto on mukavan yliohjaava. DSC saa napista pois ja sen jälkeen tällä menee nättiä luisua suu messingillä . Lämmitylaite tuntuu tehokkaalta ja auto on viieistelty ja hiljainen niin en enempää voisi käyttikseltä itselleni toivoa
    Olikos sulla BF leasing tarjouksesta hankittu? Otitko aivan karvalakkina vai varusteltuna?

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Pakko kommentoida kun mulla on nyt ollu 40edrive viikon alla, että mielestäni pirun hyvä ja hauska paketti. Just ehdin ajella muutamat mutkapätkätkin ennen kuin alkoi tulla lunta. Tuntuu ihan tyypilliseltä takavetobemarilta, ainoo ero äkkiseltään sähkövoimalinja. Keula ei tunnu painavalta ja takaveto on mukavan yliohjaava. DSC saa napista pois ja sen jälkeen tällä menee nättiä luisua suu messingillä . Lämmitylaite tuntuu tehokkaalta ja auto on viieistelty ja hiljainen niin en enempää voisi käyttikseltä itselleni toivoa

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by lnaukkar View Post
    Mulla nyt ollut jonkun kolme viikkoa tää i4 M50 ajossa.

    Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.

    Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.

    Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.

    Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.

    Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.
    Tuli huomattua tuo dramaattinen tehon leikkaus etupyöriltä jos on vähänkin ohjauskulmaa. talviliukkailla käyttäytyy siis kuin takavetoinen. Ja se perä sitten tosiaan lähtee sinne tangentin suuntaan ja vikkelään kun vähän syöttää Mutta etupää ei tee oikein mitään vaikka on mitkä sport tilat ja DSC mukamas kokonaan OFF. Ei kyllä vakuuta. Tottakai mäkilähtö ja valoista lähtö on kohdallaan kun silloin raapii joka nurkasta.

    Mitä tulee regeniin, niin ei näillä tuoreilla sähkiksillä ole mitään järkeä ajaa millään muulla ajotilalla kuin Eco Pro ja sen kaverina nimenomaan tuo erinomainen adaptiivinen regen. Näin saa maksimi rangen ja mukavuuden

    EDIT: En tullut tarkistaneeksi, että olisko näihin joku "piilovalikon roller mode" joka sallisi vetoa neljään nurkkaan kunnolla.
    Last edited by pyroz; 22-11-2022, 09:07.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Mulla nyt ollut jonkun kolme viikkoa tää i4 M50 ajossa.

    Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.

    Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.

    Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.

    Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.

    Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.
    Last edited by lnaukkar; 22-11-2022, 08:05.

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Eilen laitettiin nimi alle i4 tilauslomakkeeseen

    Lisävarusteina

    Sanremo Green
    Alcantara/Sensatec
    M sport paketti
    18" 858 Bicolour
    Comfort Access
    Kaukovaloavustin
    HiFi
    Etuistuinten sähkösäätö

    Talvirengaspakettia en vielä ottanut, mutta myyjä lupas tehdä niistä tarjouksen ja jos sitten lähempänä luovutusta ne vielä hankkisi.

    Aika karvalakki mutta uskon että tällä pärjätään vaikka downgradea tuleekin F11 verrattuna. Josko voimalinja paikkaisi ne puutteet

    Toimitusajaksi lapuissa oli merkitty 14kk, mikä ei sinänsä haittaa kun nykyisen Kian Beely-sopimus kestää 12kk ja sitä voi halutessaan jatkaa kuukausi kerrallaan.

    Jännät fiilikset kun kyseessä ensimmäinen uusi auto itelle ja tuplaten kalliimpi mitä aikasemmat on ollu aika paljon laskelmia ja mietintää tuli harrastettua.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    No sopii kyllä punaiset sävyt hyvin
    Olisi kiva tietää tuollaisen värin hinta listan ulkopuolelta.
    Ja vaikutus toimitusaikaan…
    Suunnilleen 5k eur noi valmiiksi approved värit, jos taas haluat paint to sample niin hinta on ihan muuta.

    Individual väri saattaa vaikka nopeuttaa tuotantoa kun ei voi koria antaa seuraavalle

    Leave a comment:

Working...
X