Originally posted by Tomi T
View Post
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BFI18 View PostJoo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
Ei uppoa mullekaan.
Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.
Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BFI18 View PostJoo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
Ei uppoa mullekaan.
Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.
Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jobo View PostItseä ärsytti kyllä i4 väritarjonnan ankeus. punaisen olisin ottanut jos olisi saatavilla, tai onhan siellä tumma viininpunainen mikä ei oikee uppoa.
5k siitä että ruksaisin 3-sarjaan ilmaiseksi saatavan värin tuntuisi hieman typerältä
Ei uppoa mullekaan.
Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.
Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
Leave a comment:
-
-
Itseä ärsytti kyllä i4 väritarjonnan ankeus. punaisen olisin ottanut jos olisi saatavilla, tai onhan siellä tumma viininpunainen mikä ei oikee uppoa.
5k siitä että ruksaisin 3-sarjaan ilmaiseksi saatavan värin tuntuisi hieman typerältä
Leave a comment:
-
-
Tuo punainen sopii hyvin. Nyt vielä tuohon vähän tyylikkäämmät vanteet ja sisustaan vähän eloa niin ois makea.
M4:sissahan oli niita ihan hyviä esittelyvärejä jos haluaa räikeämmän, uskon että ne sopii sellaisenaan aika kivasti i4:seenkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JH. View PostTää on teknisten varusteiden osalta karvalakki mutta en keksiny mitä olisin vakioiden päälle tarvinnu. Tässä kuitenkin on parkkitutka, takakamera, navi ja etäohjaustoiminnot. Aktiivivakkarista en hlökohtaisesti tykkää niin sen puute ei haittaa. Sisutaan otin mustat listat, mustan katon ja konjakki Sensatecit niin sekin tuntuu kivalta. Kojelautahan tässä on jo vakiona verhoiltu.Aktiivivakkarista samat tuntemukset, en siitä kovin tykännyt tossa F11.
Onneks myyjä sai ylipuhuttua sähkösäätöiset penkit kun meillä on kaks kuljettajaa miltei joka päivä.
Leave a comment:
-
-
Tää on teknisten varusteiden osalta karvalakki mutta en keksiny mitä olisin vakioiden päälle tarvinnu. Tässä kuitenkin on parkkitutka, takakamera, navi ja etäohjaustoiminnot. Aktiivivakkarista en hlökohtaisesti tykkää niin sen puute ei haittaa. Sisutaan otin mustat listat, mustan katon ja konjakki Sensatecit niin sekin tuntuu kivalta. Kojelautahan tässä on jo vakiona verhoiltu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JH. View PostPakko kommentoida kun mulla on nyt ollu 40edrive viikon alla, että mielestäni pirun hyvä ja hauska paketti. Just ehdin ajella muutamat mutkapätkätkin ennen kuin alkoi tulla lunta. Tuntuu ihan tyypilliseltä takavetobemarilta, ainoo ero äkkiseltään sähkövoimalinja. Keula ei tunnu painavalta ja takaveto on mukavan yliohjaava. DSC saa napista pois ja sen jälkeen tällä menee nättiä luisua suu messingillä. Lämmitylaite tuntuu tehokkaalta ja auto on viieistelty ja hiljainen niin en enempää voisi käyttikseltä itselleni toivoa
Leave a comment:
-
-
Pakko kommentoida kun mulla on nyt ollu 40edrive viikon alla, että mielestäni pirun hyvä ja hauska paketti. Just ehdin ajella muutamat mutkapätkätkin ennen kuin alkoi tulla lunta. Tuntuu ihan tyypilliseltä takavetobemarilta, ainoo ero äkkiseltään sähkövoimalinja. Keula ei tunnu painavalta ja takaveto on mukavan yliohjaava. DSC saa napista pois ja sen jälkeen tällä menee nättiä luisua suu messingillä. Lämmitylaite tuntuu tehokkaalta ja auto on viieistelty ja hiljainen niin en enempää voisi käyttikseltä itselleni toivoa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lnaukkar View PostMulla nyt ollut jonkun kolme viikkoa tää i4 M50 ajossa.
Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.
Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.
Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.
Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.
Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.Mutta etupää ei tee oikein mitään vaikka on mitkä sport tilat ja DSC mukamas kokonaan OFF. Ei kyllä vakuuta. Tottakai mäkilähtö ja valoista lähtö on kohdallaan kun silloin raapii joka nurkasta.
Mitä tulee regeniin, niin ei näillä tuoreilla sähkiksillä ole mitään järkeä ajaa millään muulla ajotilalla kuin Eco Pro ja sen kaverina nimenomaan tuo erinomainen adaptiivinen regen. Näin saa maksimi rangen ja mukavuuden
EDIT: En tullut tarkistaneeksi, että olisko näihin joku "piilovalikon roller mode" joka sallisi vetoa neljään nurkkaan kunnolla.Last edited by pyroz; 22-11-2022, 09:07.
Leave a comment:
-
-
Mulla nyt ollut jonkun kolme viikkoa tää i4 M50 ajossa.
Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.
Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.
Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.
Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.
Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.Last edited by lnaukkar; 22-11-2022, 08:05.
Leave a comment:
-
-
Eilen laitettiin nimi alle i4 tilauslomakkeeseen
Lisävarusteina
Sanremo Green
Alcantara/Sensatec
M sport paketti
18" 858 Bicolour
Comfort Access
Kaukovaloavustin
HiFi
Etuistuinten sähkösäätö
Talvirengaspakettia en vielä ottanut, mutta myyjä lupas tehdä niistä tarjouksen ja jos sitten lähempänä luovutusta ne vielä hankkisi.
Aika karvalakki mutta uskon että tällä pärjätään vaikka downgradea tuleekin F11 verrattuna. Josko voimalinja paikkaisi ne puutteet
Toimitusajaksi lapuissa oli merkitty 14kk, mikä ei sinänsä haittaa kun nykyisen Kian Beely-sopimus kestää 12kk ja sitä voi halutessaan jatkaa kuukausi kerrallaan.
Jännät fiilikset kun kyseessä ensimmäinen uusi auto itelle ja tuplaten kalliimpi mitä aikasemmat on olluaika paljon laskelmia ja mietintää tuli harrastettua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BFI18 View PostNo sopii kyllä punaiset sävyt hyvin
Olisi kiva tietää tuollaisen värin hinta listan ulkopuolelta.
Ja vaikutus toimitusaikaan…
Individual väri saattaa vaikka nopeuttaa tuotantoa kun ei voi koria antaa seuraavalle
Leave a comment:
-
Leave a comment: