Mitä siinä pitäisi tapahtua mielestäsi..? Eikös siinä tapahdu koko ajan, kun vauhti kiihtyy poljinta painettaessa...
No moottorin ääni on yksi. Se kun moottori kerää kierroksia ja tehoa ja sit taas seuraavalla vaihteella uudelleen. Moottorijarru on myös ja kun moottorijarrussa vaihteita pudotetaan.
Sähköpeli on vaan harmaata massaa, sielutonta menoa.
Kun siihen nyt on //Marketing lätkä liimattu niin pitäisi siinä olla edes vähän freude am fahren.
Mutta loistava kaupunkiauto.
Fiilikset meni jo silloin kun Bemareita alkoi olla "pakko" ostaa automaattivaihteisena jos halusi, että autolla on minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa. Kytkinpoljin on menetetty jo aikoja sitten joten ei ole enää mitään menetettävää.
Tiesin että Messier on kulttuurin miehiä ja täysin identtiset fiilikset autosta kuin itselläkin. Ite vaan en pysty sietämään ruuhkissa nykimistä ja muuta hidastelua niin halvempaa kun jättää niihin aikoihin ajamatta kokonaan ja ei tarvitse siihen käyttöön sadantonnin autoa ostaa. Onneksi et mutkatielle mennyt, ei niitä fysiikanlakeja pääse loppujen lopuksi karkuun kuitenkaan. Ite kurvailen jatkossakin mielummin bemarilla missä on 1000% tarvittavista fiiliksistä ja vain 50% painosta. Ja moottoritielle S-moottoreita pitkään omistaneelle niin eihän tuo suorituskykykään ole siellä päinkään. E34 M5 häviäisi horisonttiin jo hälyyttävän suurella erolla.
Se dilemma tulee juuri tuosta, että sähköisen voimalinjan jälkeen kaikki normaalit autot ovat ajossa vähän surkeita. Vaatii ikään kuin koko paketin ennen kuin voi nauttia menosta ja sekin tapahtuu vähän nostalgiahenkisesti. Kevyempiä sähköautoja odotellessa...
Sähköinen M2 n. 400 km käytännön rangella kun tulisi niin sen jälkeen on yksi i4M50 myynnissä. Edellyttäen että ehdin tuon i4:n saamaan. Onhan tässä vielä aikaa luvattuun toimitukseen mutta nopeasti nämä päivät hupenee.
Se dilemma tulee juuri tuosta, että sähköisen voimalinjan jälkeen kaikki normaalit autot ovat ajossa vähän surkeita. Vaatii ikään kuin koko paketin ennen kuin voi nauttia menosta ja sekin tapahtuu vähän nostalgiahenkisesti. Kevyempiä sähköautoja odotellessa...
Pääsin vihdoin reilun tunnin koeajolle i4 M50:sellä.
Vähän pelokkaana että nytkö se patteriautouskovaisuus iskee.
No ei iskenyt. Päinvastoin, koeajo vain vahvisti ennakko-oletusta ko. autosta.
Plussana oikeinkin pätevä peli taajamaan ja liikennevalo rynkytykseen.
Miinuksena mitäänsanomaton fiilis moottoritie/valtatie ajossa. Suorituskykyä kyllä löytyy mutta se tulee niin sieluttomasti että oli aika outo fiilis. Vahti kiihtyy mutta mitään ei tapahdu, outo laite. Tuon jälkeen kyllä ymmärtää miksi niin moni sähköautoilia vouhottaa autopiloteista sun muista.
Tiet oli jäässä niin en viitsinyt mutkatielle mennä ollenkaan.
Mutta tämä koeajo varmisti sen että emännän G21 vaihtuu aikanaan 90% varmuudella patteriautoon.
M5 vaihtuu aikanaan 100% varmuudella S moottoriseen ice only.
Leave a comment: