BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by rzy View Post
    Se mitä jäin hieman kaipaamaan on sähkösäätöinen ohjauspylväs ja ilma-alusta (myös etuakselilla), mutta näitä nyt ei ollut saatavissa.

    Eikö sähköpenkit tuokaan automaattisesti sähkörattia mukana enään näissä? Vai onko tuo vaan ollutkin 5-sarjan juttu?

    Leave a comment:


  • rzy
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
    Itse siirryn i4 M50:seen (sitten kun joskus saapuu) Mersun E-sarjan 220d 4maticista (S213-korinen). Ja miksi? Tilan tarve ei ole enää niin suuri että tarvitsisi välttämättä farmari-korista autoa ja i4:sen tavaratila vaikutti asialliselta + että i4:sen coupemainen kori miellytti silmää sen ohella että ajotuntuma myös miellytti. Yhtenä ajurina oli se että vuotuinen ajosuorite on laskenut selvästi ja diesel-käyttöinen auto ei tuntunut enää ykkösvaihtoehdolta. M50-versio tuli kyseeseen siksi että se on nelivetoinen. Sähköistä voimalinjaa lukuun ottamatta en näe että teknisesti kovin suurta harppausta tulee, sillä Mersussa oli yhtälailla ohjausavustin, 360-kamerat yms. avustimet. Se mitä jäin hieman kaipaamaan on sähkösäätöinen ohjauspylväs ja ilma-alusta (myös etuakselilla), mutta näitä nyt ei ollut saatavissa.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Kirjoitin jälleen baittiin tarttuen pitkän vastauksen miksi sen pitäisi kulkea kronologisista syistä jo 360kmh eikä 225kmh. Mutta ihan turhaa kun tämä johtaa vaan turhaan vänkäämiseen. En nyt editoi pois mutta jätän pienellä tuohon. Volvostabemmiin voi lukea ja muut skipata. Fakta nyt on se että nää on kodinkoneita, pääsee eteenpäin ja taaksepäin ja pyörät kääntyy. Ei nämä sen enempää tarjoa ja kehitys on aivan aluillaan. Itelle autoilu on sitä kun nauttii ajamisesta eikä tarvitse ruutuja olla pultattu viihdytystä varten kojelautaa täyteen.

    E34 M5 on 35-30 vuotta vanha auto, otin sen esimerkiksi että se on minusta köpösin kaikista M-autoista kautta historian mutta silti päihittää mennen tullen tuollaisen kodinkoneen.
    Jos mennään ajassa taaksepäin 35-30 vuotta niin E34 M5:sen edeltäjä oli hengessä sporttinen täysikokoinen 2+2:nen, erittäin hienon näköinen BMW 503:

    Huippunopeus kasvoi tuosta E34:seen tullessa 70-90kmh kovemmaksi riippuen mallista. E60 M5 kulki jo 330kmh. Jos i4:nen olisi kehitysaskel eteenpäin niin sen tulisi kulkea vaivatta 360kmh. Niin ja kun kiihtyvyys on ainoa meriitti sähkövatkaimissa, niin eikai tuo 13s 0-200 oikeen riitä kun 2018 M5 competition menee 9s. Pitäshän tuon mennä alle, mut ei se mene koska se on kodinkone, 2500kg painoinen sellainen, ei missään tapauksessa aito M-auto.

    Hevosmiesten savuavia aasi- kamelihommia.
    Tätä ennen oli 335i ja M235i. Näiden kanssa tulin siihen tulokseen, että n. 200 km/h riittää Suomessa turvallisiin ohituksiin. Itsekään en ymmärrä mikä idea autossa on kaikilla noilla "viihde"-järjestelmillä. Kaikenlaisia aplikaatioita ladattu näytöt täyteen, mihin ihmeeseen niitä tarvitsee kun ollaan autossa ja pitäisi keskittyä ajamiseen?

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by lnaukkar View Post
    Saa, tuuletetuisaa penkeissä vakiona sähkösäädöt. Se näyttää konfiguraattorissa vähän hassulta, kun sähkösäätöjen lisävarustetta ei näy. Vain selkänojan leveydensäätö niistä puuttuu, ristiseläntuki on lisävaruste.

    Mutta kuulemma onnettomat tuulettumaan, samoin kuin 4 sarjan coupen tuuletetut penkit myös. Ei ole yhtä napakat istua myöskään. Kansainvälisillä foorumeilla aika vahvasti ”älä ota” varuste.
    Penkkien kanssa arvoin pitkään kun olisin halunnut tuon tuuletuksen. Sitten kun selvisi, että niiden tuki on huonompi kuin sporttijakkaroissa niin hylkäsin nämä ja päädyin M-penkkeihin. Tarkkaan katsomalla konfiguraattorin kuvissakin näkyy, että tuulettuvat ovat lattanammat kuin sporttipenkit. Koeistumisen jälkeen olin vakuuttunut "oikeasta" valinnasta. Harmi kun M-jakkaroihin ei saa tuuletusta. Jotain painoa ehkä oli tuolla ulkomaisilla foorumeilla mainitusta tuuletuksen heikkoudesta mutta asutaan kuitenkin Suomessa eikä Teksasissa joten tiedä sitten onko tuolla kovin suurta merkitystä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Olet oikeassa ettei i4 M50 ole oikea M-auto. Eikä sen kai ole sellainen tarkoituskaan olla? Ei kai edes bemari ole sellaista väittänyt?
    Jos pureudutaan vain tuohon, niin valitettavasti BMW:n markkinointiosasto pääsi tässä keississä koijaamaan apinoita jossain johtoryhmän palaverissa, koska nimenomaan noin ne ensin väittivät ihan julkisesti BMW:n nettisivuilla. Valitettavasti, koska siitähän sitten mediassa kuohkaaminen alkoi. Toki, tätähän sillä haettiin, eli näkyvyyttä, markkinointia, kuohuntaa ihmisten mielissä ja nettikirjoitteluissa ja juutuubi-journalismissa

    i4 on käyttöautona / allrounderina aivan käsittämättömän hieno laite jos vaan auton sisätilat takapenkeillä sopii ja riittää omaan käyttöön. Se on kuitenkin "vain" nelossarjaa ja sellaiseksi aivan mahtava.

    i4 ei ole "544hp M-autona" todellakaan käsittämättömän upea laitos, koska ei ole M-auto ja tuo 544hp nelivetona ei kuitenkaan anna ihan sitä kaikkea irti mitä "petrolhead" kuski siitä voisi haluta. Esimerkkinä nyt vaikka se, että liukkaalla auto on takaveto jos rattia on vähänkin käännetty ja auto liikkuu.

    Sitten taas jos verrataan suorituskykyisiä sähköautoja keskenään, niin käsittääkseni i4 pitää kyllä pintansa erinomaisesti hintaluokassaan. Jos siitä haluaa ajettavuutta tai suorituskykyä parantaa menettämättä premium laatua niin joutuu menemään Porsche Taycaniin, ja hups se maksoikin sitten samantien muutaman kymmenen tuhatta euroa lisää.
    Last edited by pyroz; 01-12-2022, 09:22.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Jos joltain jäi alkuperäiset 19" vanteet tilaamatta niin minulla voisi olla ylimääräisenä virheetön 12000 ajettu sarja kesärenkailla.
    Laitapas näistä vähän speksiä eli mikä vanne ja millä renkaalla.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Mites se seuraava tunti tai kaksi? Vai pelkästään valoista kiihdyttelyäkö pitäis tehdä, yleensä se 200 on väärä tilannenopeus taajamiin.
    Mistä mihin olet oikein matkalla? Sinun mukaasi "moottoritielle S-moottoreita pitkään omistaneelle niin eihän tuo suorituskykykään ole siellä päinkään. E34 M5 häviäisi horisonttiin jo hälyyttävän suurella erolla". Meinaatko siis tunnin tai kaksi ajaa putkeen moottoritiellä yli 225km/h, jotta pääset iinelosesta ohi hälyttävän suurella erolla ja karkaamaan horisonttiin? Noinhan se toki onnistuu, jos vaan pystyt pitämään vauhtia yllä. Olisi kannattanut lähteä ajoissa niin ei tarvisi noin kovasti kaahata. Säästäisit myös polttoainetta ja luontoa.

    Olet oikeassa ettei i4 M50 ole oikea M-auto. Eikä sen kai ole sellainen tarkoituskaan olla? Ei kai edes bemari ole sellaista väittänyt? On myös ihan ymmärrettävää että yli kaksi kertaa kalliimpi M5 tarjoaa rajummat kyydit, fiiliksen, huippunopeuden ja kokemuksen. Samaan tapaan M5 on lussu ja hengetön, jos sitä verrataan johonkin yli 2x kalliimpaan ja tehokkaampaan peliin. Jos halutaan verrata omenoita ja omenoita (edes jossain määrin), niin paras verrokki lienee M440i. Huikeita pelejä joka tapauksessa molemmat. Oispa rahaa edes toiseen. Kumpikin kelpais.
    Last edited by protoni; 01-12-2022, 06:26.

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    On kyllä varsin eriäviä mielipiteitä täällä. 3000km takana ja heittämällä paras auto jota on tullut omistettua tai edes koeajettua saman hintaluokan autoista. Vertailukohteena bemareista G20 330e, g30 530e, g05 45e, f01 740i, e82 135i. Mersulta useita vastaavia.

    Kokonaispakettina erittäin onnistunut ja riittävän suorituskykyinen auto. Yllä vertailtu esimerkiksi M5 competioniin, jos puhutaan normaali arjen suorituskyvystä, pienistä nopeuksista kiihtyvyydessä ei se sen kummoisempi ole kuin tämä, m50 nopeampi kuin se 50-70, 30-60, 5-60mph kiihdytyksissä... Fiilis toki autossa eri mutta niin on hintalappu ja käyttökustannuksetkin.

    Jos joltain jäi alkuperäiset 19" vanteet tilaamatta niin minulla voisi olla ylimääräisenä virheetön 12000 ajettu sarja kesärenkailla.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Älkää nyt pojat ja tytöt jaksako. Polttikset ovat historiaa ja sähkö tulevaa - kunnes tulee jotain muuta. Ihan kuten aikanaan hevosmiehet nauroivat "savuvehkeille" niin sama käy nyt poltto- / sähkömoottorien kanssa. Annetaan savu sille joka siitä tykkää ja lyhyt range sille joka siitä tykkää. Itse tykkään niin jotta pörisevä ja savuava kulkupeli on kovin historiaa - vähän aasi- kamelihommia
    Kirjoitin jälleen baittiin tarttuen pitkän vastauksen miksi sen pitäisi kulkea kronologisista syistä jo 360kmh eikä 225kmh. Mutta ihan turhaa kun tämä johtaa vaan turhaan vänkäämiseen. En nyt editoi pois mutta jätän pienellä tuohon. Volvostabemmiin voi lukea ja muut skipata. Fakta nyt on se että nää on kodinkoneita, pääsee eteenpäin ja taaksepäin ja pyörät kääntyy. Ei nämä sen enempää tarjoa ja kehitys on aivan aluillaan. Itelle autoilu on sitä kun nauttii ajamisesta eikä tarvitse ruutuja olla pultattu viihdytystä varten kojelautaa täyteen.

    E34 M5 on 35-30 vuotta vanha auto, otin sen esimerkiksi että se on minusta köpösin kaikista M-autoista kautta historian mutta silti päihittää mennen tullen tuollaisen kodinkoneen.
    Jos mennään ajassa taaksepäin 35-30 vuotta niin E34 M5:sen edeltäjä oli hengessä sporttinen täysikokoinen 2+2:nen, erittäin hienon näköinen BMW 503:

    Huippunopeus kasvoi tuosta E34:seen tullessa 70-90kmh kovemmaksi riippuen mallista. E60 M5 kulki jo 330kmh. Jos i4:nen olisi kehitysaskel eteenpäin niin sen tulisi kulkea vaivatta 360kmh. Niin ja kun kiihtyvyys on ainoa meriitti sähkövatkaimissa, niin eikai tuo 13s 0-200 oikeen riitä kun 2018 M5 competition menee 9s. Pitäshän tuon mennä alle, mut ei se mene koska se on kodinkone, 2500kg painoinen sellainen, ei missään tapauksessa aito M-auto.

    Hevosmiesten savuavia aasi- kamelihommia.
    Last edited by Remotion; 01-12-2022, 00:56. Reason: Jälleen kerran tuli hetken mielijohteesta vastattua ja ei koskaan pitäisi ei nyt eikä myöhemmin. Johtaa vaan vänkäämiseen.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Käyttäväthän poliisitkin yhä heppoja, joten mikä siinä vikana ja kameli kova sana Marokossa jne.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Mites se seuraava tunti tai kaksi? Vai pelkästään valoista kiihdyttelyäkö pitäis tehdä, yleensä se 200 on väärä tilannenopeus taajamiin.
    Älkää nyt pojat ja tytöt jaksako. Polttikset ovat historiaa ja sähkö tulevaa - kunnes tulee jotain muuta. Ihan kuten aikanaan hevosmiehet nauroivat "savuvehkeille" niin sama käy nyt poltto- / sähkömoottorien kanssa. Annetaan savu sille joka siitä tykkää ja lyhyt range sille joka siitä tykkää. Itse tykkään niin jotta pörisevä ja savuava kulkupeli on kovin historiaa - vähän aasi- kamelihommia

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Tiässi. E34M5 0-200km/h lähteestä riippuen 21-23s. I4M50 0-200km/h ~13s. Pitää aika kova kepittäjä olla että pääsee E34:lla karkaan horisonttiin.
    Mites se seuraava tunti tai kaksi? Vai pelkästään valoista kiihdyttelyäkö pitäis tehdä, yleensä se 200 on väärä tilannenopeus taajamiin.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Jep, mutta saako penkit i4:een tuuletuksen lisäksi myös sähkösäädöillä?
    Saa, tuuletetuisaa penkeissä vakiona sähkösäädöt. Se näyttää konfiguraattorissa vähän hassulta, kun sähkösäätöjen lisävarustetta ei näy. Vain selkänojan leveydensäätö niistä puuttuu, ristiseläntuki on lisävaruste.

    Mutta kuulemma onnettomat tuulettumaan, samoin kuin 4 sarjan coupen tuuletetut penkit myös. Ei ole yhtä napakat istua myöskään. Kansainvälisillä foorumeilla aika vahvasti ”älä ota” varuste.
    Last edited by lnaukkar; 30-11-2022, 18:06.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Sepposetae View Post
    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
    Enpä tiedä, onko sitten kuinka downgrade.
    On siinä femmassa sellainen ylväämpi kyyti, muuten kyllä ajamani 530xe comfortpenkeillä tuntui mukavalta. Mitä tulee ajoon ja suorituskykyyn, niin aika laivalta ja hiukan pappamaiselta se tuntui mun makuun. 545e oli jo muutaman napsun parempi kokonaisuus, juuri voimalinjan osalta.
    Tosin sigun perusteella sinun nykyisessä G31:sta ei voima kesken lopu

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Ei mtn..
    Last edited by BFI18; 30-11-2022, 18:58.

    Leave a comment:

Working...
X