Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lnaukkar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 189
    • Helsinki

    Mulla nyt ollut jonkun kolme viikkoa tää i4 M50 ajossa.

    Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.

    Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.

    Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.

    Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.

    Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.
    Last edited by lnaukkar; 22-11-2022, 09:05.
    2023 G26 i4 M50
    2023 U11 iX1 xDrive30

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6712
      • PK-seutu

      Originally posted by lnaukkar View Post
      Mulla nyt ollut jonkun kolme viikkoa tää i4 M50 ajossa.

      Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.

      Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.

      Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.

      Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.

      Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.
      Tuli huomattua tuo dramaattinen tehon leikkaus etupyöriltä jos on vähänkin ohjauskulmaa. talviliukkailla käyttäytyy siis kuin takavetoinen. Ja se perä sitten tosiaan lähtee sinne tangentin suuntaan ja vikkelään kun vähän syöttää Mutta etupää ei tee oikein mitään vaikka on mitkä sport tilat ja DSC mukamas kokonaan OFF. Ei kyllä vakuuta. Tottakai mäkilähtö ja valoista lähtö on kohdallaan kun silloin raapii joka nurkasta.

      Mitä tulee regeniin, niin ei näillä tuoreilla sähkiksillä ole mitään järkeä ajaa millään muulla ajotilalla kuin Eco Pro ja sen kaverina nimenomaan tuo erinomainen adaptiivinen regen. Näin saa maksimi rangen ja mukavuuden

      EDIT: En tullut tarkistaneeksi, että olisko näihin joku "piilovalikon roller mode" joka sallisi vetoa neljään nurkkaan kunnolla.
      Last edited by pyroz; 22-11-2022, 10:07.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • JH.
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 786
        • PKS

        Pakko kommentoida kun mulla on nyt ollu 40edrive viikon alla, että mielestäni pirun hyvä ja hauska paketti. Just ehdin ajella muutamat mutkapätkätkin ennen kuin alkoi tulla lunta. Tuntuu ihan tyypilliseltä takavetobemarilta, ainoo ero äkkiseltään sähkövoimalinja. Keula ei tunnu painavalta ja takaveto on mukavan yliohjaava. DSC saa napista pois ja sen jälkeen tällä menee nättiä luisua suu messingillä . Lämmitylaite tuntuu tehokkaalta ja auto on viieistelty ja hiljainen niin en enempää voisi käyttikseltä itselleni toivoa
        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

        Käyttis i4 eDrive40
        Kesällä E36 M3
        Radalla E36 325i track day tool

        Comment

        • Aksuuu
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 294
          • Rauma

          Originally posted by JH. View Post
          Pakko kommentoida kun mulla on nyt ollu 40edrive viikon alla, että mielestäni pirun hyvä ja hauska paketti. Just ehdin ajella muutamat mutkapätkätkin ennen kuin alkoi tulla lunta. Tuntuu ihan tyypilliseltä takavetobemarilta, ainoo ero äkkiseltään sähkövoimalinja. Keula ei tunnu painavalta ja takaveto on mukavan yliohjaava. DSC saa napista pois ja sen jälkeen tällä menee nättiä luisua suu messingillä . Lämmitylaite tuntuu tehokkaalta ja auto on viieistelty ja hiljainen niin en enempää voisi käyttikseltä itselleni toivoa
          Olikos sulla BF leasing tarjouksesta hankittu? Otitko aivan karvalakkina vai varusteltuna?
          I4 e40 Msport
          Kia Rio 1.2 -21
          ex. 520d F11 LCI -16
          ex. 520d F10 LCI M Sport -14
          ex. 320d E90 -06
          ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
          ex. 320i E36 Coupe -95

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 786
            • PKS

            Tää on teknisten varusteiden osalta karvalakki mutta en keksiny mitä olisin vakioiden päälle tarvinnu. Tässä kuitenkin on parkkitutka, takakamera, navi ja etäohjaustoiminnot. Aktiivivakkarista en hlökohtaisesti tykkää niin sen puute ei haittaa. Sisutaan otin mustat listat, mustan katon ja konjakki Sensatecit niin sekin tuntuu kivalta. Kojelautahan tässä on jo vakiona verhoiltu.
            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • Aksuuu
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 294
              • Rauma

              Originally posted by JH. View Post
              Tää on teknisten varusteiden osalta karvalakki mutta en keksiny mitä olisin vakioiden päälle tarvinnu. Tässä kuitenkin on parkkitutka, takakamera, navi ja etäohjaustoiminnot. Aktiivivakkarista en hlökohtaisesti tykkää niin sen puute ei haittaa. Sisutaan otin mustat listat, mustan katon ja konjakki Sensatecit niin sekin tuntuu kivalta. Kojelautahan tässä on jo vakiona verhoiltu.
              Joo, seuraavaksi olisinkin kysynyt että ootko jäänyt joitakin varusteita kaipaamaan. Aktiivivakkarista samat tuntemukset, en siitä kovin tykännyt tossa F11.

              Onneks myyjä sai ylipuhuttua sähkösäätöiset penkit kun meillä on kaks kuljettajaa miltei joka päivä.
              I4 e40 Msport
              Kia Rio 1.2 -21
              ex. 520d F11 LCI -16
              ex. 520d F10 LCI M Sport -14
              ex. 320d E90 -06
              ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
              ex. 320i E36 Coupe -95

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by Aksuuu View Post
                Joo, seuraavaksi olisinkin kysynyt että ootko jäänyt joitakin varusteita kaipaamaan..
                H/K stereot.
                Nekin taitaa tuohon 40 malliin maksaa tosin toista tonnia.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15237
                  • Ajamisen Iloa

                  Tuo punainen sopii hyvin. Nyt vielä tuohon vähän tyylikkäämmät vanteet ja sisustaan vähän eloa niin ois makea.
                  M4:sissahan oli niita ihan hyviä esittelyvärejä jos haluaa räikeämmän, uskon että ne sopii sellaisenaan aika kivasti i4:seenkin.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • jobo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 144
                    • Espoo

                    Itseä ärsytti kyllä i4 väritarjonnan ankeus. punaisen olisin ottanut jos olisi saatavilla, tai onhan siellä tumma viininpunainen mikä ei oikee uppoa.

                    5k siitä että ruksaisin 3-sarjaan ilmaiseksi saatavan värin tuntuisi hieman typerältä
                    BMW i4 M50 -23

                    BMW 330e M-sport -17
                    BMW 120d M-sport -14
                    MINI JCW -09

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by jobo View Post
                      Itseä ärsytti kyllä i4 väritarjonnan ankeus. punaisen olisin ottanut jos olisi saatavilla, tai onhan siellä tumma viininpunainen mikä ei oikee uppoa.

                      5k siitä että ruksaisin 3-sarjaan ilmaiseksi saatavan värin tuntuisi hieman typerältä
                      Joo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
                      Ei uppoa mullekaan.

                      Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.

                      Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4996
                        • Paimio

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Joo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
                        Ei uppoa mullekaan.

                        Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.

                        Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
                        Eikös näihin saa individuaalina enään minkä värin hyvänsä haluaa?
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3837
                          • Nokia

                          Originally posted by BFI18 View Post
                          Joo se viininpunainen on Aventurine red, joka vielä kalliimpi väri.
                          Ei uppoa mullekaan.

                          Isle of Man green olisi hieno vihreän sävy.

                          Iso miinus, ettei Carbon Schwartzia ole enää värilistalla.
                          Paitsi että Aventurine red on nykyään normaalin metallivärin hintainen. Muuttui tässä syksyllä.
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by Tomi T View Post
                            Paitsi että Aventurine red on nykyään normaalin metallivärin hintainen. Muuttui tässä syksyllä.
                            Niinpäs näköjään onkin. Aiemmin tosiaan oli sen reilu 2000€.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Eikös näihin saa individuaalina enään minkä värin hyvänsä haluaa?
                              Saa varmaan useita lisätonneja maksamalla.

                              Lähinnä tarkoitin vakiotarjontaa, joka on melko suppea.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • Aksuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 294
                                • Rauma

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                H/K stereot.
                                Nekin taitaa tuohon 40 malliin maksaa tosin toista tonnia.
                                Koeajoin m50 mallia jossa oli h/k laitteet ja e40 mallia jossa oli hifi, tulin siihen tulokseen et hifi riittää meille oikein hyvin.
                                I4 e40 Msport
                                Kia Rio 1.2 -21
                                ex. 520d F11 LCI -16
                                ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                                ex. 320d E90 -06
                                ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                                ex. 320i E36 Coupe -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎