Mulla nyt ollut jonkun kolme viikkoa tää i4 M50 ajossa.
Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.
Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.
Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.
Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.
Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.
Joo, se on mukavampi ja hiljaisempi kuin odotin. Mutta takapenkillä on tilaa vähemmän kuin toivoin. Tää nyt manifestoi sillä tavalla, että puoliso ei saa hyvää ajoasentoa kun lastenistuin on penkin takana. Joten katsellaan löytyiskö pienempiä istuimia tai sitten perheen "ykkösautoksi" siirtyy lähiaikoina iX1.
Otin ajoon talvirenkailla (19" contin kitkat). Ajoltaan tän perusteella vähän tylsähkö, ei mitään erikoista. Ohjaus ehkä tarkempi kuin 3-sarjan bemareissa keskimäärin tai sitten kuvittelen. Voi myös liittyä siihen kun kori on huomattavan jäykkä. Mitään tässä ei ole ajoltaan pielessä, mutta toivoin että olis "sporttisempi" ... nyt tää on pitkän matkan mukava GT. Paino tuo vakautta mutta menettää iloa.
Sähköautot on nähty ja koettu niin monta kertaa, että sitä vasten voimalinja toimii just niin kuin pitääkin. Alussa tykkäsin että auton käytös on turhan jyrkkä polkimen voima-regen taitteessa, mutta siitä asti olen ajanut adaptive-regen moodissa, jolloin polkimen nostolla auto yleensä vain rullaa. Ei ongelmaa.
Traction päälle ja ajotila sportille, pääsee mukavasti ulos mutkasta nelipyöräluisussa. Sulan maan aikaan talvirenkailla ei tehnyt mieli leikkiä. Rajoittaa huomattavasti tehoa kun käääntökulmaa ratissa, mutta liukkaalla tuo ei näytä haittaavan. Pientä epäloogisuutta liukkaalla siitä, kun comfort ajotilassa käyttää monesti vain takamoottoria, jolloin regen tai kiihdytys alkaa sen kanssa, mistä seuraa takavedolle tyypillinen perän heilautus. Mutta myös hidastuksessa. Sportilla taitaa ajaa enemmän molemmilla moottoreilla tai sitten kuvittelen.
Infotainmentit ja muut toimii ilman yllätyksiä ja päivän-parin totuttelun jälkeen ei valittamista. Tai no siitä valitan, että musan laatu carplayn yli on selkeesti tässä heikompi kuin mitä oli samalla vaihtoon tuupassa 5-sarjalaisessa (HK molemmissa). Auton omalla spotifyllä poppi soi paremmin.
Comment