Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lnaukkar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 189
    • Helsinki

    Originally posted by IKa View Post
    Jep, mutta saako penkit i4:een tuuletuksen lisäksi myös sähkösäädöillä?
    Saa, tuuletetuisaa penkeissä vakiona sähkösäädöt. Se näyttää konfiguraattorissa vähän hassulta, kun sähkösäätöjen lisävarustetta ei näy. Vain selkänojan leveydensäätö niistä puuttuu, ristiseläntuki on lisävaruste.

    Mutta kuulemma onnettomat tuulettumaan, samoin kuin 4 sarjan coupen tuuletetut penkit myös. Ei ole yhtä napakat istua myöskään. Kansainvälisillä foorumeilla aika vahvasti ”älä ota” varuste.
    Last edited by lnaukkar; 30-11-2022, 19:06.
    2023 G26 i4 M50
    2023 U11 iX1 xDrive30

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15237
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by protoni View Post
      Tiässi. E34M5 0-200km/h lähteestä riippuen 21-23s. I4M50 0-200km/h ~13s. Pitää aika kova kepittäjä olla että pääsee E34:lla karkaan horisonttiin.
      Mites se seuraava tunti tai kaksi? Vai pelkästään valoista kiihdyttelyäkö pitäis tehdä, yleensä se 200 on väärä tilannenopeus taajamiin.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • volvostabemariin
        Bimmer Rookie
        • Sep 2019
        • 83
        • Kanta-Häme

        Originally posted by Remotion View Post
        Mites se seuraava tunti tai kaksi? Vai pelkästään valoista kiihdyttelyäkö pitäis tehdä, yleensä se 200 on väärä tilannenopeus taajamiin.
        Älkää nyt pojat ja tytöt jaksako. Polttikset ovat historiaa ja sähkö tulevaa - kunnes tulee jotain muuta. Ihan kuten aikanaan hevosmiehet nauroivat "savuvehkeille" niin sama käy nyt poltto- / sähkömoottorien kanssa. Annetaan savu sille joka siitä tykkää ja lyhyt range sille joka siitä tykkää. Itse tykkään niin jotta pörisevä ja savuava kulkupeli on kovin historiaa - vähän aasi- kamelihommia

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3540
          • Raisio

          Käyttäväthän poliisitkin yhä heppoja, joten mikä siinä vikana ja kameli kova sana Marokossa jne.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15237
            • Ajamisen Iloa

            Originally posted by volvostabemariin View Post
            Älkää nyt pojat ja tytöt jaksako. Polttikset ovat historiaa ja sähkö tulevaa - kunnes tulee jotain muuta. Ihan kuten aikanaan hevosmiehet nauroivat "savuvehkeille" niin sama käy nyt poltto- / sähkömoottorien kanssa. Annetaan savu sille joka siitä tykkää ja lyhyt range sille joka siitä tykkää. Itse tykkään niin jotta pörisevä ja savuava kulkupeli on kovin historiaa - vähän aasi- kamelihommia
            Kirjoitin jälleen baittiin tarttuen pitkän vastauksen miksi sen pitäisi kulkea kronologisista syistä jo 360kmh eikä 225kmh. Mutta ihan turhaa kun tämä johtaa vaan turhaan vänkäämiseen. En nyt editoi pois mutta jätän pienellä tuohon. Volvostabemmiin voi lukea ja muut skipata. Fakta nyt on se että nää on kodinkoneita, pääsee eteenpäin ja taaksepäin ja pyörät kääntyy. Ei nämä sen enempää tarjoa ja kehitys on aivan aluillaan. Itelle autoilu on sitä kun nauttii ajamisesta eikä tarvitse ruutuja olla pultattu viihdytystä varten kojelautaa täyteen.

            E34 M5 on 35-30 vuotta vanha auto, otin sen esimerkiksi että se on minusta köpösin kaikista M-autoista kautta historian mutta silti päihittää mennen tullen tuollaisen kodinkoneen.
            Jos mennään ajassa taaksepäin 35-30 vuotta niin E34 M5:sen edeltäjä oli hengessä sporttinen täysikokoinen 2+2:nen, erittäin hienon näköinen BMW 503:

            Huippunopeus kasvoi tuosta E34:seen tullessa 70-90kmh kovemmaksi riippuen mallista. E60 M5 kulki jo 330kmh. Jos i4:nen olisi kehitysaskel eteenpäin niin sen tulisi kulkea vaivatta 360kmh. Niin ja kun kiihtyvyys on ainoa meriitti sähkövatkaimissa, niin eikai tuo 13s 0-200 oikeen riitä kun 2018 M5 competition menee 9s. Pitäshän tuon mennä alle, mut ei se mene koska se on kodinkone, 2500kg painoinen sellainen, ei missään tapauksessa aito M-auto.

            Hevosmiesten savuavia aasi- kamelihommia.
            Last edited by Remotion; 01-12-2022, 01:56. Reason: Jälleen kerran tuli hetken mielijohteesta vastattua ja ei koskaan pitäisi ei nyt eikä myöhemmin. Johtaa vaan vänkäämiseen.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • 135valtteri
              Bimmer Rookie
              • Oct 2016
              • 64
              • HKI

              On kyllä varsin eriäviä mielipiteitä täällä. 3000km takana ja heittämällä paras auto jota on tullut omistettua tai edes koeajettua saman hintaluokan autoista. Vertailukohteena bemareista G20 330e, g30 530e, g05 45e, f01 740i, e82 135i. Mersulta useita vastaavia.

              Kokonaispakettina erittäin onnistunut ja riittävän suorituskykyinen auto. Yllä vertailtu esimerkiksi M5 competioniin, jos puhutaan normaali arjen suorituskyvystä, pienistä nopeuksista kiihtyvyydessä ei se sen kummoisempi ole kuin tämä, m50 nopeampi kuin se 50-70, 30-60, 5-60mph kiihdytyksissä... Fiilis toki autossa eri mutta niin on hintalappu ja käyttökustannuksetkin.

              Jos joltain jäi alkuperäiset 19" vanteet tilaamatta niin minulla voisi olla ylimääräisenä virheetön 12000 ajettu sarja kesärenkailla.

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                Originally posted by Remotion View Post
                Mites se seuraava tunti tai kaksi? Vai pelkästään valoista kiihdyttelyäkö pitäis tehdä, yleensä se 200 on väärä tilannenopeus taajamiin.
                Mistä mihin olet oikein matkalla? Sinun mukaasi "moottoritielle S-moottoreita pitkään omistaneelle niin eihän tuo suorituskykykään ole siellä päinkään. E34 M5 häviäisi horisonttiin jo hälyyttävän suurella erolla". Meinaatko siis tunnin tai kaksi ajaa putkeen moottoritiellä yli 225km/h, jotta pääset iinelosesta ohi hälyttävän suurella erolla ja karkaamaan horisonttiin? Noinhan se toki onnistuu, jos vaan pystyt pitämään vauhtia yllä. Olisi kannattanut lähteä ajoissa niin ei tarvisi noin kovasti kaahata. Säästäisit myös polttoainetta ja luontoa.

                Olet oikeassa ettei i4 M50 ole oikea M-auto. Eikä sen kai ole sellainen tarkoituskaan olla? Ei kai edes bemari ole sellaista väittänyt? On myös ihan ymmärrettävää että yli kaksi kertaa kalliimpi M5 tarjoaa rajummat kyydit, fiiliksen, huippunopeuden ja kokemuksen. Samaan tapaan M5 on lussu ja hengetön, jos sitä verrataan johonkin yli 2x kalliimpaan ja tehokkaampaan peliin. Jos halutaan verrata omenoita ja omenoita (edes jossain määrin), niin paras verrokki lienee M440i. Huikeita pelejä joka tapauksessa molemmat. Oispa rahaa edes toiseen. Kumpikin kelpais.
                Last edited by protoni; 01-12-2022, 07:26.

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1080
                  • Espoo

                  Originally posted by 135valtteri View Post
                  Jos joltain jäi alkuperäiset 19" vanteet tilaamatta niin minulla voisi olla ylimääräisenä virheetön 12000 ajettu sarja kesärenkailla.
                  Laitapas näistä vähän speksiä eli mikä vanne ja millä renkaalla.
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6712
                    • PK-seutu

                    Originally posted by protoni View Post
                    Olet oikeassa ettei i4 M50 ole oikea M-auto. Eikä sen kai ole sellainen tarkoituskaan olla? Ei kai edes bemari ole sellaista väittänyt?
                    Jos pureudutaan vain tuohon, niin valitettavasti BMW:n markkinointiosasto pääsi tässä keississä koijaamaan apinoita jossain johtoryhmän palaverissa, koska nimenomaan noin ne ensin väittivät ihan julkisesti BMW:n nettisivuilla. Valitettavasti, koska siitähän sitten mediassa kuohkaaminen alkoi. Toki, tätähän sillä haettiin, eli näkyvyyttä, markkinointia, kuohuntaa ihmisten mielissä ja nettikirjoitteluissa ja juutuubi-journalismissa

                    i4 on käyttöautona / allrounderina aivan käsittämättömän hieno laite jos vaan auton sisätilat takapenkeillä sopii ja riittää omaan käyttöön. Se on kuitenkin "vain" nelossarjaa ja sellaiseksi aivan mahtava.

                    i4 ei ole "544hp M-autona" todellakaan käsittämättömän upea laitos, koska ei ole M-auto ja tuo 544hp nelivetona ei kuitenkaan anna ihan sitä kaikkea irti mitä "petrolhead" kuski siitä voisi haluta. Esimerkkinä nyt vaikka se, että liukkaalla auto on takaveto jos rattia on vähänkin käännetty ja auto liikkuu.

                    Sitten taas jos verrataan suorituskykyisiä sähköautoja keskenään, niin käsittääkseni i4 pitää kyllä pintansa erinomaisesti hintaluokassaan. Jos siitä haluaa ajettavuutta tai suorituskykyä parantaa menettämättä premium laatua niin joutuu menemään Porsche Taycaniin, ja hups se maksoikin sitten samantien muutaman kymmenen tuhatta euroa lisää.
                    Last edited by pyroz; 01-12-2022, 10:22.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 646

                      Originally posted by lnaukkar View Post
                      Saa, tuuletetuisaa penkeissä vakiona sähkösäädöt. Se näyttää konfiguraattorissa vähän hassulta, kun sähkösäätöjen lisävarustetta ei näy. Vain selkänojan leveydensäätö niistä puuttuu, ristiseläntuki on lisävaruste.

                      Mutta kuulemma onnettomat tuulettumaan, samoin kuin 4 sarjan coupen tuuletetut penkit myös. Ei ole yhtä napakat istua myöskään. Kansainvälisillä foorumeilla aika vahvasti ”älä ota” varuste.
                      Penkkien kanssa arvoin pitkään kun olisin halunnut tuon tuuletuksen. Sitten kun selvisi, että niiden tuki on huonompi kuin sporttijakkaroissa niin hylkäsin nämä ja päädyin M-penkkeihin. Tarkkaan katsomalla konfiguraattorin kuvissakin näkyy, että tuulettuvat ovat lattanammat kuin sporttipenkit. Koeistumisen jälkeen olin vakuuttunut "oikeasta" valinnasta. Harmi kun M-jakkaroihin ei saa tuuletusta. Jotain painoa ehkä oli tuolla ulkomaisilla foorumeilla mainitusta tuuletuksen heikkoudesta mutta asutaan kuitenkin Suomessa eikä Teksasissa joten tiedä sitten onko tuolla kovin suurta merkitystä.

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 646

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Kirjoitin jälleen baittiin tarttuen pitkän vastauksen miksi sen pitäisi kulkea kronologisista syistä jo 360kmh eikä 225kmh. Mutta ihan turhaa kun tämä johtaa vaan turhaan vänkäämiseen. En nyt editoi pois mutta jätän pienellä tuohon. Volvostabemmiin voi lukea ja muut skipata. Fakta nyt on se että nää on kodinkoneita, pääsee eteenpäin ja taaksepäin ja pyörät kääntyy. Ei nämä sen enempää tarjoa ja kehitys on aivan aluillaan. Itelle autoilu on sitä kun nauttii ajamisesta eikä tarvitse ruutuja olla pultattu viihdytystä varten kojelautaa täyteen.

                        E34 M5 on 35-30 vuotta vanha auto, otin sen esimerkiksi että se on minusta köpösin kaikista M-autoista kautta historian mutta silti päihittää mennen tullen tuollaisen kodinkoneen.
                        Jos mennään ajassa taaksepäin 35-30 vuotta niin E34 M5:sen edeltäjä oli hengessä sporttinen täysikokoinen 2+2:nen, erittäin hienon näköinen BMW 503:

                        Huippunopeus kasvoi tuosta E34:seen tullessa 70-90kmh kovemmaksi riippuen mallista. E60 M5 kulki jo 330kmh. Jos i4:nen olisi kehitysaskel eteenpäin niin sen tulisi kulkea vaivatta 360kmh. Niin ja kun kiihtyvyys on ainoa meriitti sähkövatkaimissa, niin eikai tuo 13s 0-200 oikeen riitä kun 2018 M5 competition menee 9s. Pitäshän tuon mennä alle, mut ei se mene koska se on kodinkone, 2500kg painoinen sellainen, ei missään tapauksessa aito M-auto.

                        Hevosmiesten savuavia aasi- kamelihommia.
                        Tätä ennen oli 335i ja M235i. Näiden kanssa tulin siihen tulokseen, että n. 200 km/h riittää Suomessa turvallisiin ohituksiin. Itsekään en ymmärrä mikä idea autossa on kaikilla noilla "viihde"-järjestelmillä. Kaikenlaisia aplikaatioita ladattu näytöt täyteen, mihin ihmeeseen niitä tarvitsee kun ollaan autossa ja pitäisi keskittyä ajamiseen?

                        Comment

                        • rzy
                          Newbiemmer
                          • Oct 2022
                          • 16
                          • Suomi

                          Originally posted by Sepposetae View Post
                          Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

                          Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
                          Itse siirryn i4 M50:seen (sitten kun joskus saapuu) Mersun E-sarjan 220d 4maticista (S213-korinen). Ja miksi? Tilan tarve ei ole enää niin suuri että tarvitsisi välttämättä farmari-korista autoa ja i4:sen tavaratila vaikutti asialliselta + että i4:sen coupemainen kori miellytti silmää sen ohella että ajotuntuma myös miellytti. Yhtenä ajurina oli se että vuotuinen ajosuorite on laskenut selvästi ja diesel-käyttöinen auto ei tuntunut enää ykkösvaihtoehdolta. M50-versio tuli kyseeseen siksi että se on nelivetoinen. Sähköistä voimalinjaa lukuun ottamatta en näe että teknisesti kovin suurta harppausta tulee, sillä Mersussa oli yhtälailla ohjausavustin, 360-kamerat yms. avustimet. Se mitä jäin hieman kaipaamaan on sähkösäätöinen ohjauspylväs ja ilma-alusta (myös etuakselilla), mutta näitä nyt ei ollut saatavissa.

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4996
                            • Paimio

                            Originally posted by rzy View Post
                            Se mitä jäin hieman kaipaamaan on sähkösäätöinen ohjauspylväs ja ilma-alusta (myös etuakselilla), mutta näitä nyt ei ollut saatavissa.

                            Eikö sähköpenkit tuokaan automaattisesti sähkörattia mukana enään näissä? Vai onko tuo vaan ollutkin 5-sarjan juttu?
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Eikö sähköpenkit tuokaan automaattisesti sähkörattia mukana enään näissä? Vai onko tuo vaan ollutkin 5-sarjan juttu?
                              Sähköinen ohjauspylväs ja imuovet on 5-sarjan juttuja.
                              Samat puutteet on omassa iX3:ssa
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4996
                                • Paimio

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Sähköinen ohjauspylväs ja imuovet on 5-sarjan juttuja.
                                Samat puutteet on omassa iX3:ssa
                                Harmillista. Tuo ratin automaattinen nousu pois edestä on yksi parhaita keksintöjä ikinä. Ja nelosen ohjaamo kuitenkin vielä hieman vitosta ahtaampi niin olisi entistä suurempi hyöty.
                                Nyt on säästetty väärässä paikassa kyllä mielestäni.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎