Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Jone
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 1281
    • HKI

    Hienoa kuinka kiinnostuneita ihmiset ovat i4:stä, harvempaan mallikohtaiseen topikkiin tullaan kertoo et ”e34 jättää” tän tai et näistä sähkövouhotuksesta oo mihinkään.

    Kannattaa joskus avartaa mieltä, niin voi ymmärtää erilaisia kiinnostuksen kohteita. Maailma muuttuu.
    ______________________
    Nykyinen:
    Model 3

    BMW:t vuodesta 2009:
    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

    Comment

    • JPM50
      Bimmer Rookie
      • May 2022
      • 199
      • Helsinki

      Originally posted by Remotion View Post
      Tiesin että Messier on kulttuurin miehiä ja täysin identtiset fiilikset autosta kuin itselläkin. Ite vaan en pysty sietämään ruuhkissa nykimistä ja muuta hidastelua niin halvempaa kun jättää niihin aikoihin ajamatta kokonaan ja ei tarvitse siihen käyttöön sadantonnin autoa ostaa. Onneksi et mutkatielle mennyt, ei niitä fysiikanlakeja pääse loppujen lopuksi karkuun kuitenkaan. Ite kurvailen jatkossakin mielummin bemarilla missä on 1000% tarvittavista fiiliksistä ja vain 50% painosta. Ja moottoritielle S-moottoreita pitkään omistaneelle niin eihän tuo suorituskykykään ole siellä päinkään. E34 M5 häviäisi horisonttiin jo hälyyttävän suurella erolla.
      Ymmärrän kyllä herrojen pointin. Itsekin vanhana bensakoneiden vankkumattomana kannattajana olin pitkään täysin samaa mieltä; pitäähän autossa olla auton äänet ja varsinkin suorituskykyisessä autossa.

      Iän myötä ainakin omat mielipiteeni ovat muuttuneet ja nyt haen autolta ennen kaikkea ajettuvuutta, mukavuutta ja turvallisuutta - suorituskykyä unohtamatta. Mutta kun kävin mielenkiinnosta "vain kokeilemassa" tätä M50:tä, olin kerralla myyty ja tuli fiilis, että "tämä on saatava". Enkä ole katunut ainakaan 5 viikon käytön jälkeen, sillä niin hienon sähköauton BMW on mielestäni tehnyt.

      Ruuhkaongelmat olen ratkaissut omalla kohdallani niin, että aloitan duunit ennen ruuhkia ja lopetan ennen ruuhkia tai ruuhkien jälkeen. (Ymmärrän toki, että kaikille se ei vain ole mahdollista).
      Last edited by JPM50; 30-11-2022, 09:01.
      i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • jori
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1010
        • Vantaa

        Originally posted by JPM50 View Post
        Ymmärrän kyllä herrojen pointin. Itsekin vanhana bensakoneiden vankkumattomana kannattajana olin pitkään täysin samaa mieltä; pitäähän autossa olla auton äänet ja varsinkin suorituskykyisessä autossa.

        Iän myötä ainakin omat mielipiteeni ovat muuttuneet ja nyt haen autolta ennen kaikkea ajettuvuutta, mukavuutta ja turvallisuutta - suorituskykyä unohtamatta. Mutta kun kävin mielenkiinnosta "vain kokeilemassa" tätä M50:tä, olin kerralla myyty ja tuli fiilis, että "tämä on saatava". Enkä ole katunut ainakaan 5 viikon käytön jälkeen, sillä niin hienon sähköauton BMW on milestäni tehnyt.

        Ruuhkaongelmat olen ratkaissut omalla kohdallani niin, että aloitan duunit ennen ruuhkia ja lopetan ennen ruuhkia tai ruuhkien jälkeen. (Ymmärrän toki, että kaikille se ei vain ole mahdollista).
        Samat mietteet. Käyttöautoksi sähköauto hyvällä kantamalla on ihan fiksu valinta. i4M50 voisi olla seuraava auto ja mielellään pihaan harrasteeksi ja, myös talvikuukausien ulkopuolella käyttöön, joko E31 tai E24.
        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

        Comment

        • Sepposetae
          Newbiemmer
          • Aug 2014
          • 17
          • Hellsinki

          Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

          Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
          G31 540i xDrive MHD2+

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by Sepposetae View Post
            Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

            Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
            Saat aktiivituuletuspenkit i4:ään.
            Eihän tuo 5-sarjan farkun tiloja tarjoa.
            Ajettavuudesta voi olla montaa mieltä, onko 5-sarjalainen sitten parempi vai ei, jokseenkin erilainen se taitaa olla.
            Last edited by BFI18; 30-11-2022, 11:34.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              Originally posted by Sepposetae View Post
              Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

              Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
              Itselläni oli hyvin varusteltu m-sport G30 530e. Hetken oli i4M50 joka lähti jo seuraavalle omistajalle. Kaks ihan eri autoa. Pitkälle ihmiselle i4 hankala käyttöauto jo ihan sinne menemisen ja pois tulemisen takia. Jos unohdetaan voimansiirto ja kulutukset ja mietitään vaan 40tkm vuodessa ajamista, niin valintani olisi G30/G31.
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • Sepposetae
                Newbiemmer
                • Aug 2014
                • 17
                • Hellsinki

                No eihän nelossarja tosiaan niin suuri laiva ole kuin 5srj, mutta takakonttihan siinä on ihan käytettävä kun luukku on sen verran hyvin aukeava.

                Sinällään 5srj sisälläkin ero takapyöräohjatun ja ei-integral active steering-mallisen välillä on todella suuri. En olisi ilman tätä featurea ostanut, tekee kohtuullisen isosta autosta todella näppärän 360-kameroihin yhdistettynä. Siis huomattavasti näppärämpi kuin edellinen F30-sarjan xdrive. :think

                Saa nähdä, äkkiä vaihto menisi siihen, että onpas se säästäminen vaan saatanan kallista puuhaa
                G31 540i xDrive MHD2+

                Comment

                • ///MJ
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 1869
                  • Joensuu

                  Originally posted by Sepposetae View Post
                  No eihän nelossarja tosiaan niin suuri laiva ole kuin 5srj, mutta takakonttihan siinä on ihan käytettävä kun luukku on sen verran hyvin aukeava.

                  Sinällään 5srj sisälläkin ero takapyöräohjatun ja ei-integral active steering-mallisen välillä on todella suuri. En olisi ilman tätä featurea ostanut, tekee kohtuullisen isosta autosta todella näppärän 360-kameroihin yhdistettynä. Siis huomattavasti näppärämpi kuin edellinen F30-sarjan xdrive. :think

                  Saa nähdä, äkkiä vaihto menisi siihen, että onpas se säästäminen vaan saatanan kallista puuhaa
                  Eikös 5-sarjan sähkömallit ole tuloillaan joten odottele niitä
                  F36 428iA GC M-Sport
                  Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                  M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                  M: E36 328i osia

                  M: E39 business cd ja info display

                  M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                  Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1080
                    • Espoo

                    Originally posted by Sepposetae View Post
                    Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

                    Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
                    Mulla vaihtuu G30 530e xDrive i4M50:een parin kuukauden päästä. Vitonen on isompi ja kyllä eron 3/4-sarjaan huomaa mutta fiilis on huomattavasti vanhanaikaisempi ja haluan lisää tilaa konttiin. Farkku toki tässä eri asia. Otin nyt i4:n vähän huvikseni, kun oli hyvällä diilillä tarjolla ja sen jälkeen katsellaan sitten todennäköisimmin vitossarjan täyssähköä tms.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • Jarppa63
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 759
                      • Kerava

                      Originally posted by Sepposetae View Post
                      Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

                      Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
                      545e vaihtuu tilattuun i4M50... Dravid gray -värillä ja individual sisustalla yms.
                      i5 oli ajatuksissa, mutta sen aika tullee sit joskus. Tai sitten ei. Kunhan nyt ensin saavat julkaistua ja ulos tehtaalta niitä...

                      Onhan toki eroa 5 sarjassa ja 3 sarjassa (tai nelosessa), mutta kyllä pitempi koeajo vakuutti ainakin tässä kohtaa, että miks ei.
                      Ja onhan toi g26 about samankokoinen kuin e39 oli aikoinaan.

                      Jarppa
                      BMW i4M50 individual -23
                      exiä: BMW 545e -21
                      BMW F33 435xd -15
                      M550xd-12
                      e93 330da -08
                      Dodge Stealth RT/TT -91
                      Ford Thunderbird SC -91
                      Olds Supreme avo -71
                      Chevy Chevelle 2d HT -72

                      Comment

                      • lnaukkar
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 189
                        • Helsinki

                        Originally posted by Sepposetae View Post
                        Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

                        Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
                        G30 530e -> i4 M50 ja olihan se downgrade hyvin monessa suhteessa. En mä varauksetta suosittele. Tilasin aikoinaan koska ulkonäkö ja sähköauto. Näihin seikkoihin olen yhä tyytyväinen
                        2023 G26 i4 M50
                        2023 U11 iX1 xDrive30

                        Comment

                        • IKa
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 877
                          • Klaukkala

                          Originally posted by BFI18 View Post
                          Saat aktiivituuletuspenkit i4:ään.
                          Jep, mutta saako penkit i4:een tuuletuksen lisäksi myös sähkösäädöillä?

                          Itse olisin kyllä halunnut tuuletetut penkit sigun 4-sarjalaiseen, mutta myyjän mukaan silloin penkkien sähkösäädöt olisivat jääneet pois. Joten valitsin penkit itselleni oleellisimman varusteen perusteella. Myyjään puheiden mukaan juuri tämän syyn takia niitä tuuletettuja penkkejä ei kukaan ole ainakaan Espoon Laakkosen kautta ottanut 4-sarjaan (tilanne siis vajaa vuosi sitten).
                          G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            Kävin i4 koeistumas apparin paikalla. Mukavaa menoa. Kontin tila ei omaan käyttöön piisaa, muuten olisi jo ostohousut jalassa.

                            Enyaq coupe ois siltä osin parempi mutta bemu tuntui kuin kotiinsa ois tullu.
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Ei mtn..
                              Last edited by BFI18; 30-11-2022, 19:58.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                Originally posted by Sepposetae View Post
                                Mistä autoista ootte tommoseen i4:een siirtyneet? Kun tässä seuraajaa miettii tuolle G31:lle, jossa on kaikenlaista integral active steeringiä ja ilmastoituja nahkapenkkejä, niin oliskohan tommoinen i4 M50 kuitenkin vähän downgradenomainen ratkaisu? :think

                                Nyt kumminkin vuotuiset kilsat kasvoi johonkin 40tkm:ään, niin se nyt vähän kannustaa miettimään sähköautoja
                                Enpä tiedä, onko sitten kuinka downgrade.
                                On siinä femmassa sellainen ylväämpi kyyti, muuten kyllä ajamani 530xe comfortpenkeillä tuntui mukavalta. Mitä tulee ajoon ja suorituskykyyn, niin aika laivalta ja hiukan pappamaiselta se tuntui mun makuun. 545e oli jo muutaman napsun parempi kokonaisuus, juuri voimalinjan osalta.
                                Tosin sigun perusteella sinun nykyisessä G31:sta ei voima kesken lopu
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎