Kiitos tiedosta.
Ja kiitos myöskin mukavasta "ravistelusta".
Tahtoo olla niin, että tulee kerättyä aineistoa liikaakin ja itse asia siinä sitten on vaarassa karata ajan kanssa käsistä.
No positiivista on, että tutkitaan ja ajetaan samaista autoa uudelleen.
Saadaan päätös ainakin syntymään puoleen tai toiseen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
i3 keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by mbmy View PostEdelliseen kysymysrimpsuuni liittyen kysyn vielä.
TM/9B 2021 lehdessä olevasta jutusta poimittua:
"BMW:n oman arvion akuston kapasiteetista saa haettua mittariston salavalikosta. Ohjeet löytyvät hakukoneesta sanoilla ”BMW i3 hidden menu”.
Onko tuota kautta mahdollista myös rukata kilometrilukemaa pienemmäksi ?
Ja onko autoa koskevasta jostakin tietolähteestä mahdollista saada auton oikea
kilometrilukema tarkistettua.
Huoltohistoria?
Salavalikosta näkee Batt. Kapa. Max. arvon, mutta sekin suuntaa antava. 94Ah malleissa, eli 7/2016 alkaen valmistetuissa se salavalikon lukema on järjestään edelleen tehtaan uuden lukemissa ollut mitä näitä useita olen nähnyt.
Se huoltohistoria on edelleenkin siellä auton keskinäytössä, eli iDrivessa. Sen lisäksi BMW:n omissa järjestelmissä, eli auton valmistenumerolla löytyy merkkiliikkeen huoltotiskin tietokoneelta kaikki tiedot jos oikein huollettu.
Leave a comment:
-
-
Edelliseen kysymysrimpsuuni liittyen kysyn vielä.
TM/9B 2021 lehdessä olevasta jutusta poimittua:
"BMW:n oman arvion akuston kapasiteetista saa haettua mittariston salavalikosta. Ohjeet löytyvät hakukoneesta sanoilla ”BMW i3 hidden menu”.
Onko tuota kautta mahdollista myös rukata kilometrilukemaa pienemmäksi ?
Ja onko autoa koskevasta jostakin tietolähteestä mahdollista saada auton oikea
kilometrilukema tarkistettua.
Huoltohistoria?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostEi sitä lämmitellä ellei ole riittävän kylmät kelit. Ja jos on kovin kylmät kelit niin sehän kannattaa lämmittää. Eli mikä tässä nyt on ongelma?
Leave a comment:
-
-
Tarkoituksena on käydä koeajamassa samaa auto uudestaan, jotta voisi tutustua enempi.
Pyytäisin kommentteja allaoleviin:
Matkamittarin ajokilometrien muuttaminen ?
Lie edelleen mahdollista.
Tinkimisvara suoraostoksessa?
Lyhenteistä ?
- LCI
- I01
(jotenkin nuo ei aukea)
Varustepaketit ja – listat ?
Muutoksia 18- ?
(CHARGED EDITION on täällä selvitetty)
Nimim. Kooma on kyllä antanut tänne listaa varusteista S-koodialulla.
(Pitäisi osata hyödyntää autoilmoitusten selonteon pitkää listaa.)
Värit 18-22
(bmw.fi sivulta löytyy vielä kohdat: ulkovärit, vanteet, istuinverhoilu ja sisätilat)
(7 väriä)
Näissä viimeisissä taitaa olla osin edellisvuosien värejä.
Miten takanaistuja avaa ovensa hätätilanteessa?
Tänään on ollut autotalli.com sivulla myynnissä 74 autoa.
Liike, jossa olen asioinut voisi hoitaa myöskin, niin halutessa. auton Ruotsista.
Onko hyviä kokemuksia jostakin myyjäliikkeestä?
Leave a comment:
-
-
S`ebu,
kalliinlainen se koeajmani on mielestäni. Niillä oli alkuvuodesta myynnissä myös yläkanttiin
hinnoiteltu. Lisäksi koeajoauto ei ollut kovinkaan siisti, mikä ihmetyttää, kun näytillä on.
ID3 koajoauto oli vielä sotkuisempi samassa liikkeessä. Kylki linnunpaskassa ja kuljettajan tila sotkussa, jalan alus matto irti pdikkeistään.
Itsellä ainakin siisteydellä merkitystä.
Vertailin Ruotsissa myynnissä olevien hintoja.
Täällä myytävässä noin 5000€ kalliimpi hinta. Tietysti vaikea summittain vertailla.
Ei kiirusta toki ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by S`ebu View PostJuu noinhan noita i3 yleensä käytetään, mutta kun akku on kuitenkin samanlainen ku kaikissa muissakin sähköautoissa, nii ihmettelen et miks nykyää BMW kertoo omilla sivuillaan, että optimaalisin varaustaso on 20-80% ja uusissa sähköissä pystyy valikosta määrittelemään haluamansa maksimivarauksen... 🤔
i3 kuitenki lataa 94,7%, kun akku on täysi, niin kuluttaa perjaatteessa turhaan akkua, kun latailee aina täyteen, vaikka itselle riittää mainiosti 120 Ah akun 30-50% päivittäin, ja yöllä sit menetetyt prosentit takasin.
https://www.bmw.fi/fi/sahkoistyminen/lataaminen.html
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mbmy View PostS`ebu,
hyvin olet tietoja auton historiasta saanut.
Onhan niillä oma merkityksensä.
Ilmeisesti joiltakin tuojilta voisi tilata haluamansa; lie Kamux yksi niistä.
Koeajoin Ruotsista tuodun Käyttöautossa.
Elättelen vielä ainakin toivetta hankkimisesta.
Kiitos vastauksestasi.
Katoin tossa toisessa topikissa sitä sun linkkaamaa autoa, mut on mun mielestä vähä turhan kallis varusteisiin yms. nähden. Jos ei kiire, niin kannattaa rauhassa seurailla markkinoita sopivan yksilön löytämiseksi tai sitten tosiaan kysellä suoraan sopivan yksilön tuomista Saksasta jonkun liikkeen välityksellä 👍🏼
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View Posti3 kohdalla ei ole mitään syytä jättää latausta vajaaksi. Täyteen vain. ABC. Always Be Charging.
i3 kuitenki lataa 94,7%, kun akku on täysi, niin kuluttaa perjaatteessa turhaan akkua, kun latailee aina täyteen, vaikka itselle riittää mainiosti 120 Ah akun 30-50% päivittäin, ja yöllä sit menetetyt prosentit takasin.
https://www.bmw.fi/fi/sahkoistyminen/lataaminen.html
Leave a comment:
-
-
S`ebu,
hyvin olet tietoja auton historiasta saanut.
Onhan niillä oma merkityksensä.
Ilmeisesti joiltakin tuojilta voisi tilata haluamansa; lie Kamux yksi niistä.
Koeajoin Ruotsista tuodun Käyttöautossa.
Elättelen vielä ainakin toivetta hankkimisesta.
Kiitos vastauksestasi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by S`ebu View PostTuli tossa reilu pari viikkoa sitten hankittua i3s 120 Ah '20 ja oon kyllä ollu äärettömän tyytyväinen 😎👌🏽
Eka kerran ku hyppäsin koeajoautoon, niin olin positiivisesti yllättyny kuinka herkkä ja nopea ohjaus on, kun auto korvaa vastaavanlaisen herkkä ja nopeaohjauksisen pikkuauton.
Olin jo aika myyty heti ekasta liikkeellelähdöstä alkaen, vaikka paria ensimmäistä koeajoautoa en hankkinutkaa, kun mieli vähän muuttui matkalla.
Ensiksi pidin ehdottomana vaihtoehtona 94 Ah REXiä, koska ehtona pidin, että tällä pitää päästä maalle 150 km lataamatta keleissä kuin kelissä. Selvittelyiden ja pohdiskelun jälkee alkoi kuitenkin mieli muuttua ja REX käyttökustannukset 6-9 L/100km, niin ei toisi säästöä yhtälailla kuin pelkällä sähköllä ajaminen ja huoltokulut + vikaherkkyyys kasvaisi samalla, joten vaihtoehdoksi muuttui sen jälkeen 120 Ah BEV.
Sen jälkeen oli enää päätettävä onko ässällä vai ilman ja varusteet 😁
Niinpä armoton netin tutkiminen jatkui muutaman viikon ja ilmoituksen mukaan sopiva yksilö löytyikin sitten. Varustelistaa tutkin vielä ja vertaisin mitä oli ollut mahdollista ruksata ja kyseisessä yksiössä oli lähes kaikki mitä itsekin olisin ruksannut ja oikeestaa HK:n puuttuminen ilmeisesti komponentitpulan takia (auto valmistettu syksyllä 2020) oli "suurin" puute. Muuta mitä olisin lisäks valinnu olis ollu siniset vyöt, kokomustat vanteet ja tehtaan tummennukset takalaseihin 🤔 Autoon oli muuten ruksattu kaikki mieleiset: Prof. Navi, Adaptiiviset LEDit, Comfort Access, Driving Assistant Plus, Comfort Advanced yms. 😎🙏🏽
Ajastetusta latauksesta kun täällä oli puhetta, niin ei musta toi BMW:n äppi ja softa oikeen siihen taivu eikä siihenkään, jos haluisi normaalisti ladata noin 80% varaukseen säästääkseen akkua.
Täytyy varmaan hankkia älykkäämpi laturi, jolla voi latausta kontrolloida paremmin.
Ilolla melkein 2000 km tullu nyt ajeltua pääasiassa ympäri PK-seutua reilussa parissa viikossa, kun on niin ilmasta ajamista ja auto äärettömän hauska varsinki kaupungissa 😎🙌🏽
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mbmy View PostMukava kuulla onnistuneesta hankinnasta.
-
Kertoisitko mistä onnistuit mieluisen yksilön löytämään.
Kotimaasta vai muualta.
Talvirenkaat ja varmaan vanteetki tosin joutuu hankkimaan ite tämän takia, mut mieluummin näin päin 😁
Tosiaan valinta kääntyi myös nopeimman kiihtyvyyden takia BEViin ja ässään 😂 Ihan riittävän nopea tarvittaessa 👌🏽
Noita vissii on nyt alkanu muutama firma tuomaan Suomeen iha urakalla, niin niiltä vois varmaan suoraan kysyä, jos toisivat mieleisen suoraan Saksasta, jos ei Suomesta löydy 👍🏼Last edited by S`ebu; 20-07-2022, 20:40.
Leave a comment:
-
Leave a comment: