Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • meteor
    replied
    kattoluukku jää välillä auki, eikä aina muista sulkea tulee sadekuuro tai kunnon sade, olisi hyvä toiminto jos sadetunnistin antaisi käskyn sulkea kattoluukku. En tiedä onko BMW:n muissa malleissa näin, ainakin mersun sähköautoissa sadetunnistin sulkee kattoluukun.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Akkutakuu 8v on ollut aina, kilometrimäärä nousi 2020 vuodenvaihteessa 100tkm -> 160tkm. En tiedä meneekö valmistuksen vai käyttöönoton vai minkä mukaan tuo raja.
    Korjaus: 1.8.2019 alkaen on 160tkm ja siis käyttöönottopäivä on määräävä tekijä.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Kiitoksia vastauksista, tarkoitn tietenkin 150tkm, 15tkm:think

    Hyvä sitten jos on noussut 160tkm. Täytyypä vaan käydä tsekkailemassa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Akkutakuu 8v on ollut aina, kilometrimäärä nousi 2020 vuodenvaihteessa 100tkm -> 160tkm. En tiedä meneekö valmistuksen vai käyttöönoton vai minkä mukaan tuo raja. Dramaattisia muutoksia ei ole tullut. Perus remote softissa on "ikuinen" lisenssi, bemarin mukaan niin kauan kuin teknisesti auto pystyy pilvipalvelua käyttämään. Pikalataus lataa lähes 50kw teholla 80 prosenttiin asti, sen jälkeen hidastuu. Eli ihan 0% -> 100% ei ehkä tule tunnissa mutta esim 20% -> 80% ei kestä kuin reilu puoli tuntia.
    Pieni korjaus. i3, varsinkin 120Ah variantti lataa lähees täyttä 50kW vauhtia aina johonkin ~93% asti. Tai ei ihan 50kW mutta lähellä. Sen jälkeen putoaa vauhti reilummin. Tämä tasaa hienosti i3:n nykymalleihin verrattuna hidasta latausta. Nykyautoissa on kyllä vaikka 200kW latausta mutta sen saa alle 45% tasolla jne.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Pikku vinkkejä kaipailen, isälle katsomassa uutta autoa ja i3 120 akulla yks vaihtoehto. Eikös akkutakuu esim 2019> eteenpäin ole se 8v ja 15tkm?
    2019 ja uudemmat kiikarissa.
    Onko 2019 ja 2022 välillä jotain dramaattisea muutoksia tullut?
    Niin ja ne remote softat muuttuu kai maksullisiksi 4 vuoden jälkee?
    Ja kuinkas nopeesti pikalataus normisti toimii, eli jos vaikka ABCllä pikalataa onko tunnissa täys?
    Akkutakuu 8v on ollut aina, kilometrimäärä nousi 2020 vuodenvaihteessa 100tkm -> 160tkm. En tiedä meneekö valmistuksen vai käyttöönoton vai minkä mukaan tuo raja. Dramaattisia muutoksia ei ole tullut. Perus remote softissa on "ikuinen" lisenssi, bemarin mukaan niin kauan kuin teknisesti auto pystyy pilvipalvelua käyttämään. Pikalataus lataa lähes 50kw teholla 80 prosenttiin asti, sen jälkeen hidastuu. Eli ihan 0% -> 100% ei ehkä tule tunnissa mutta esim 20% -> 80% ei kestä kuin reilu puoli tuntia.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Pikku vinkkejä kaipailen, isälle katsomassa uutta autoa ja i3 120 akulla yks vaihtoehto. Eikös akkutakuu esim 2019> eteenpäin ole se 8v ja 15tkm?
    2019 ja uudemmat kiikarissa.
    Onko 2019 ja 2022 välillä jotain dramaattisea muutoksia tullut?
    Niin ja ne remote softat muuttuu kai maksullisiksi 4 vuoden jälkee?
    Ja kuinkas nopeesti pikalataus normisti toimii, eli jos vaikka ABCllä pikalataa onko tunnissa täys?

    Leave a comment:


  • kapellimestari
    replied
    Onks kellään tietoa tai ollu vastaavaa, että kävin sunnuntaina heittämässä -14 60aH rexillä aika reilua lenkkiä ympäri kyliä, niin A/C:sta alkoi kuulumaan sellanen kevyt hento metallinen rohina? Kun täppäs A/C:n pois ni kuulu vielä mutta erittäin hiljaa, joutu ihan keskittymällä kuunnella valoissa seistessä.

    Pelkäsin jo pahinta, että siellä on kompurapyörästä siivet halkeillu ja pyörii nyt ilmastointikanavissa tai se kompuran laakeri mennyt, mut tänään kun kävin heittämässä pikkulenkin ni ei kuulunu enää mitää. Mistä vois johtua? Kabiiniin tulee ihan hyvin kylmää.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    I3 2017 Harman & Kardonilla BT-äänenlaadun parannus

    Kokemuksia minkälainen palikka kannattaisi hankkia auxiin hoitamaan bt:tä vakion tilalle
    ?
    Puhelimena Oneplus 9 Pro eli pitäisi tukea parempia codekkeja.
    Last edited by Tuimasika; 20-04-2023, 03:34.

    Leave a comment:


  • star63
    replied
    Kiitos!


    Netistä löysin keskustelun, jossa "tiedettiin", että REx -mallin i3:ssa olisi vakiona edessä 2,2 kg/mm ja takana 2,6 kg/mm jouset.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by star63 View Post
    Kiitos tiedosta! Muistatko, mikä jousivakio BC Racingeissä on?
    Kyllä tuo S näin talvella on aika kivireki kuoppaisilla kaduilla.
    4kg/mm mitä lie sitten vakiot. Voisin veikata että S jouset saattas olla jopa löysemmät, mutta kuinka toi takaisinvaimennuksen säätö hitaimmilleen vaikuttaa paha sanoa. Kattoo jos kesällä innostuis testaan.

    Leave a comment:


  • star63
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    BC Racingit löytyy ja hain jämäkkyyttä vakio ei S alustaan nähden. Melkein ylimmässä asennossa eli varmaan lähellä S korkeutta. 15/30 kliksua laitoin ja kesällä ok, mutta tavella vähän liian jämäkkä. Melkein tekis mieli tuota 1/30 kokeilla, mutta ei millään viittisi tolppia irrottaa kun säädöt yläpäissä. En usko että tulee lullamainen kun jousivoima pysyy samana. Rebound vaan hidastuu ja tuntuu pehmeemmältä. Toisaalta mitä ajanut S:llä niin sopiva kompormissi mukavuutta ja jämäkkyyttä etten lähtis vaihteleen.

    Kiitos tiedosta! Muistatko, mikä jousivakio BC Racingeissä on?
    Kyllä tuo S näin talvella on aika kivireki kuoppaisilla kaduilla.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by star63 View Post
    Onko kellään kokemusta coilovereista i3:ssa? Maailmalta löytyy keskusteluja, joissa kerrotaan ajomukavuuden parantuneen (pehmentyneen), kun vaimennus säädetään minimiin. Olisi kiva kuulla tarkempia analyysejä aiheesta ja toisaalta, tuleeko autosta vähäisemmän vaimennuksen myötä liian "lullamainen" ajettava.

    En ole madaltamassa autoa, mutta i3S:n vakioalusta on näille (kuoppaisille) teille omaan makuuni vähän turhan jämäkkä.
    BC Racingit löytyy ja hain jämäkkyyttä vakio ei S alustaan nähden. Melkein ylimmässä asennossa eli varmaan lähellä S korkeutta. 15/30 kliksua laitoin ja kesällä ok, mutta tavella vähän liian jämäkkä. Melkein tekis mieli tuota 1/30 kokeilla, mutta ei millään viittisi tolppia irrottaa kun säädöt yläpäissä. En usko että tulee lullamainen kun jousivoima pysyy samana. Rebound vaan hidastuu ja tuntuu pehmeemmältä. Toisaalta mitä ajanut S:llä niin sopiva kompormissi mukavuutta ja jämäkkyyttä etten lähtis vaihteleen.

    Leave a comment:


  • star63
    replied
    Onko kellään kokemusta coilovereista i3:ssa? Maailmalta löytyy keskusteluja, joissa kerrotaan ajomukavuuden parantuneen (pehmentyneen), kun vaimennus säädetään minimiin. Olisi kiva kuulla tarkempia analyysejä aiheesta ja toisaalta, tuleeko autosta vähäisemmän vaimennuksen myötä liian "lullamainen" ajettava.

    En ole madaltamassa autoa, mutta i3S:n vakioalusta on näille (kuoppaisille) teille omaan makuuni vähän turhan jämäkkä.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by isolohko View Post

    Laajenikos muuten tuo korkeajänniteakun takuu kaikkiin i3:siin 8v/160.000km?
    1.8.2019 alkaen 8v/160tkm. Sitä ennen 8v/100tkm.

    edit: varmistin vielä, niin tosiaan 1.8.2019 alkaen
    Last edited by Tomi T; 07-03-2023, 07:25.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Kiitos.

    Alkaa olemaan hyvät 94Ah ja 120Ah BEV yksilöt hinnoissaan Saksassakin, hyvien ja edullisten ajat oli ja meni.

    Laajenikos muuten tuo korkeajänniteakun takuu kaikkiin i3:siin 8v/160.000km?
    Takuupidennys koski muistaakseni 2020 vuosimalleja ja siitä eteenpäin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎