Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OVi
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Eilen ajeli i3:n perässä motarilla 125km/h, kuinka pitkälle sillä pääsee yhdellä istumalla tuota nopeutta kesäkelissä?

    Noita tasakaasutestejä löytyy Youtubesta vaikka kuinka monta eri nopeuksilla ajettuna. Tässä päästiin laskennallisesti 177 km 120 km/h nopeudella keväisessä >+ 10 C kelissä.


    Tässä taas S-mallilla päästiin 220 km 90 km/h nopeudella pikkupakkasessa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Putoaako range talvella 105km/h nopeudella minkä verran? (EV:den monet range riippuvuustekijät on tuttuja.)
    Ei tuosta enää juuri putoa. Sanoisin, että talvirange on myös luokkaa 225km 100km/h rajotuksella. Sanoisin ehkä jopa, että 113km/h cruisessa tuon verran. Mutta nyt on muistinvaraista ja sisältää mutua

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    225-260km riippuen monesta tekijästä.

    EDIT: 120Ah mallilla.
    Putoaako range talvella 105km/h nopeudella minkä verran? (EV:den monet range riippuvuustekijät on tuttuja.)

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Eilen ajeli i3:n perässä motarilla 125km/h, kuinka pitkälle sillä pääsee yhdellä istumalla tuota nopeutta kesäkelissä?
    225-260km riippuen monesta tekijästä.

    EDIT: 120Ah mallilla.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Eilen ajeli i3:n perässä motarilla 125km/h, kuinka pitkälle sillä pääsee yhdellä istumalla tuota nopeutta kesäkelissä?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Moi!

    I3:seen siirtyneenä heti pari kysymystä:

    2016 60-patterilla REX
    - Minkäslaisia spacereita tähän on laitettu jotta saisi motarilla vähän vakautta?
    - Mitkä LED-lamput ovat soljahtaneet ajovalo-Halogenneihin surutta (Philips Ultinon tuntuu tuskaiselta saada paikalleen)?

    -Jussi
    Nimenomaan Philipsin kunnon polttimot sinne menee ja toimii erinomaisen hyvin. valokuvio on täysin vakionlainen. Vahva suositus Philipsille

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Moi!

    I3:seen siirtyneenä heti pari kysymystä:

    2016 60-patterilla REX
    - Minkäslaisia spacereita tähän on laitettu jotta saisi motarilla vähän vakautta?
    - Mitkä LED-lamput ovat soljahtaneet ajovalo-Halogenneihin surutta (Philips Ultinon tuntuu tuskaiselta saada paikalleen)?

    -Jussi
    Itsellä on 20mm limput joka kulmassa, mutta edestä tulee ehkä hieman liian ulos (ei kuitenkaan lokasuojan yli), niin 10-15mm eteen varmaan olis hyvä.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Moi!

    I3:seen siirtyneenä heti pari kysymystä:

    2016 60-patterilla REX
    - Minkäslaisia spacereita tähän on laitettu jotta saisi motarilla vähän vakautta?
    - Mitkä LED-lamput ovat soljahtaneet ajovalo-Halogenneihin surutta (Philips Ultinon tuntuu tuskaiselta saada paikalleen)?

    -Jussi

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    iX3 ohituskiihtyvyys LCI mallissa 80-120 kmh pitäis olla tietojen mukaan 2.5s.

    Eli mites iX3 tai tulossa oleva iX1?

    Polestar on sisätiloiltaan onneton, varmaan häviää i3lle
    Hieno olisi niin iX3 kuin iX1. Budjetti kuitenkin se 50k€. Polestarin miinus on tilantunnun vähentyminen ja myös tilan vähentyminen ainakin etupenkeillä. Kontissa kuitenkin 100l enemmän tilaa, samoin takapenkillä enemmän leveyttä. Kattokaiteet ja vetokyky myös iso plussa. I4 i35 ei tainnut tulla täkäläisille markkinoille, sehän olisi joki 55-57k€, ehkä jopa mietittävä…

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    iX3 ohituskiihtyvyys LCI mallissa 80-120 kmh pitäis olla tietojen mukaan 2.5s.

    Eli mites iX3 tai tulossa oleva iX1?

    Polestar on sisätiloiltaan onneton, varmaan häviää i3lle
    EDIT: Luin huonosti edellisen.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    iX3 ohituskiihtyvyys LCI mallissa 80-120 kmh pitäis olla tietojen mukaan 2.5s.

    Eli mites iX3 tai tulossa oleva iX1?

    Polestar on sisätiloiltaan onneton, varmaan häviää i3lle

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Tässä pohdiskellut i3s:stä vaihtoa pois. Vaikka Polestar on 230hp 0-100 vain 0,5s hitaammin kiihtyvä, niin tuntui melko hitaalta verrattuna i3s:ään. Samoin 335i cabriolet, ei paljoa lähde, fiilis oma asiansa. Ehkä se on tuo auto, miksi tuntuu nopealta...hmm, mutta:

    Aikamoinen tykki tuo i3, jos evo.co.uk väite pitää paikkaansa: "For example, it accelerates from 50mph to 74.5mph (120km/h) in just 4.9 seconds - only 0.6 seconds slower than the DCT-equipped BMW M4". https://www.evo.co.uk/bmw/i3/performance-and-0-60-time

    Vaikea on löytää i3s:n korviketta, jossa olisi sama suorituskyky, ei kovin paljoa kalliimpi, mutta pidempi range ja kovempi latausnopeus. En oikein ole lämmennyt Cupra Bornillekaan.

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Otti oman aikansa turvakoodin siirtyminen autoon, nyt toimii.

    Leave a comment:


  • mbmy
    replied
    Mukava, kun vielä kommentoitte.

    Hyvä, että testiauto oli parin kilometrin päässä.
    Pietarsaaressa olisi ollut toiseksi lähin ja sitten etelässä enemmälti.
    Autotalli.com sivustolla hakuaikanani lukumäärä vaihteli 74-78.
    Lähes tulkoon kaikki olivat Sasasta tuotuja.
    Paljon helpottaisi, jos ilmoituksissa olisi VIN mainittuna.
    Kaiketi halutaan saada asiakkaaseen yhteyttä.

    Ruotsin autoista (begagnate.bilar) näkyy useimmista rekisterinumero, jolloin pääsi
    auton tehdastietoihin käsiksi ja myöskin löytyi omistajalukumäärät.
    (No kyllähän tuo on täällä tiedossa.)
    Niistä löytyi lähes se kengännumeroro "kaasupolkimesta", ei jarrusta, kun sitä harvoin käytetään.
    Täältä saadut ohjeet olivat tosi hyvät.

    Kiitokset ja turvallisia ajoja niillä pikakiitäjillänne.

    Käykää Raippaluodossa, kun joskus Vaasan suunnilla ajelette.
    Ainakin siellä maailmanperintöalueella.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Pääasia on että tutustuit autoon huolella ja teit ratkaisut sen perusteella miten se sinun / teidän käyttöön sopii eikä sen mukaan mitä muut tekee. Mielellään me täällä muita neuvotaan ja kerrotaan autoistamme että mikä niissä on hyvää ja mikä huonoa, ei se ole kenenkään etu että vääristellään tai vähätellään jotain. Yhdelle i3 on täydellinen auto ja toiselle taas Z4. Ja sulle ei noista kumpikaan
    Juuri näin. Ja hyvä että päätös syntyi käytännön asioiden pohjalta, eikä siksi ettei saatu selville ensimmäisen omistajan kengännumeroa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎