i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Kävin autokeskuksessa tiedustelemassa mikä versio autossa on, juuri tuo vanhempi. Kerroin että on tullut uusi versio tästä ja kysyi mistä olen saanut nämä tiedot, kuulemma BMw ei jaa näitä tietoja ulkopuolisille.
    Vau, mikä asiakaspalvelu ja asenne!

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Ohjaustehostin ongelma, ajoon lähtiessä ohjaustehostin ei toimi ja on jäykkä ja tunnoton. onko muilla ollut samanlaista ongelmaa, löysin i3 forumilta ja kyseistä ongelmaa on muuallakin. Kyseessä on järjestelmäohjelmistoversiosta 1001-17-11-500 jossa on joku bugi ja siihen on tullut uusi versio 1001-20-03-520
    Kävin autokeskuksessa tiedustelemassa mikä versio autossa on, juuri tuo vanhempi. Kerroin että on tullut uusi versio tästä ja kysyi mistä olen saanut nämä tiedot, kuulemma BMw ei jaa näitä tietoja ulkopuolisille. Rahalla saisi uuden version tuntiveloitushinnalla176€, ei kuulu takuun piiriin.
    Jossain päin maailmaa tämä päivitys tehdään veloituksetta, eihän auton käyttäjä saa omalla ajolla bugia aikaiseksi kun se on valmistajan oma moka.
    Meiltä onnistuu ajaa autoosi uusimmat ohjelmistopäivitykset. Tuossa alla on linkit.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Ohjaustehostin ongelma, ajoon lähtiessä ohjaustehostin ei toimi ja on jäykkä ja tunnoton. onko muilla ollut samanlaista ongelmaa, löysin i3 forumilta ja kyseistä ongelmaa on muuallakin. Kyseessä on järjestelmäohjelmistoversiosta 1001-17-11-500 jossa on joku bugi ja siihen on tullut uusi versio 1001-20-03-520
    Kävin autokeskuksessa tiedustelemassa mikä versio autossa on, juuri tuo vanhempi. Kerroin että on tullut uusi versio tästä ja kysyi mistä olen saanut nämä tiedot, kuulemma BMw ei jaa näitä tietoja ulkopuolisille. Rahalla saisi uuden version tuntiveloitushinnalla176€, ei kuulu takuun piiriin.
    Jossain päin maailmaa tämä päivitys tehdään veloituksetta, eihän auton käyttäjä saa omalla ajolla bugia aikaiseksi kun se on valmistajan oma moka.
    Ongelma oli siinä, että menit kyselemään softapäivityksen perään, joka ei ole ilmaista itsessään. Sen sijaan sinun olisi pitänyt valittaa tuosta ohjaustehostimen toiminnasta, jonka korjaus sitten BMW:n diagnosoimana olisi kenties ollut softapäivitys. Se toki sitten erikseen vielä, että onko autossasi jotain takuuta tai saako Goodwilliä korjaamiseen.

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Ohjaustehostin ongelma, ajoon lähtiessä ohjaustehostin ei toimi ja on jäykkä ja tunnoton. onko muilla ollut samanlaista ongelmaa, löysin i3 forumilta ja kyseistä ongelmaa on muuallakin. Kyseessä on järjestelmäohjelmistoversiosta 1001-17-11-500 jossa on joku bugi ja siihen on tullut uusi versio 1001-20-03-520
    Kävin autokeskuksessa tiedustelemassa mikä versio autossa on, juuri tuo vanhempi. Kerroin että on tullut uusi versio tästä ja kysyi mistä olen saanut nämä tiedot, kuulemma BMw ei jaa näitä tietoja ulkopuolisille. Rahalla saisi uuden version tuntiveloitushinnalla176€, ei kuulu takuun piiriin.
    Jossain päin maailmaa tämä päivitys tehdään veloituksetta, eihän auton käyttäjä saa omalla ajolla bugia aikaiseksi kun se on valmistajan oma moka.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    kattoluukku jää välillä auki, eikä aina muista sulkea tulee sadekuuro tai kunnon sade, olisi hyvä toiminto jos sadetunnistin antaisi käskyn sulkea kattoluukku. En tiedä onko BMW:n muissa malleissa näin, ainakin mersun sähköautoissa sadetunnistin sulkee kattoluukun.
    G05 X5 ainakin löytyy tuo ominaisuus. Ehkä tässä 10v vanhassa pienen kokoluokan automallissa on ymmärrettävää että käyttäjä saa huolehtia tuollaisesta asiasta..?

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    kattoluukku jää välillä auki, eikä aina muista sulkea tulee sadekuuro tai kunnon sade, olisi hyvä toiminto jos sadetunnistin antaisi käskyn sulkea kattoluukku. En tiedä onko BMW:n muissa malleissa näin, ainakin mersun sähköautoissa sadetunnistin sulkee kattoluukun.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Akkutakuu 8v on ollut aina, kilometrimäärä nousi 2020 vuodenvaihteessa 100tkm -> 160tkm. En tiedä meneekö valmistuksen vai käyttöönoton vai minkä mukaan tuo raja.
    Korjaus: 1.8.2019 alkaen on 160tkm ja siis käyttöönottopäivä on määräävä tekijä.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Kiitoksia vastauksista, tarkoitn tietenkin 150tkm, 15tkm:think

    Hyvä sitten jos on noussut 160tkm. Täytyypä vaan käydä tsekkailemassa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Akkutakuu 8v on ollut aina, kilometrimäärä nousi 2020 vuodenvaihteessa 100tkm -> 160tkm. En tiedä meneekö valmistuksen vai käyttöönoton vai minkä mukaan tuo raja. Dramaattisia muutoksia ei ole tullut. Perus remote softissa on "ikuinen" lisenssi, bemarin mukaan niin kauan kuin teknisesti auto pystyy pilvipalvelua käyttämään. Pikalataus lataa lähes 50kw teholla 80 prosenttiin asti, sen jälkeen hidastuu. Eli ihan 0% -> 100% ei ehkä tule tunnissa mutta esim 20% -> 80% ei kestä kuin reilu puoli tuntia.
    Pieni korjaus. i3, varsinkin 120Ah variantti lataa lähees täyttä 50kW vauhtia aina johonkin ~93% asti. Tai ei ihan 50kW mutta lähellä. Sen jälkeen putoaa vauhti reilummin. Tämä tasaa hienosti i3:n nykymalleihin verrattuna hidasta latausta. Nykyautoissa on kyllä vaikka 200kW latausta mutta sen saa alle 45% tasolla jne.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Pikku vinkkejä kaipailen, isälle katsomassa uutta autoa ja i3 120 akulla yks vaihtoehto. Eikös akkutakuu esim 2019> eteenpäin ole se 8v ja 15tkm?
    2019 ja uudemmat kiikarissa.
    Onko 2019 ja 2022 välillä jotain dramaattisea muutoksia tullut?
    Niin ja ne remote softat muuttuu kai maksullisiksi 4 vuoden jälkee?
    Ja kuinkas nopeesti pikalataus normisti toimii, eli jos vaikka ABCllä pikalataa onko tunnissa täys?
    Akkutakuu 8v on ollut aina, kilometrimäärä nousi 2020 vuodenvaihteessa 100tkm -> 160tkm. En tiedä meneekö valmistuksen vai käyttöönoton vai minkä mukaan tuo raja. Dramaattisia muutoksia ei ole tullut. Perus remote softissa on "ikuinen" lisenssi, bemarin mukaan niin kauan kuin teknisesti auto pystyy pilvipalvelua käyttämään. Pikalataus lataa lähes 50kw teholla 80 prosenttiin asti, sen jälkeen hidastuu. Eli ihan 0% -> 100% ei ehkä tule tunnissa mutta esim 20% -> 80% ei kestä kuin reilu puoli tuntia.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Pikku vinkkejä kaipailen, isälle katsomassa uutta autoa ja i3 120 akulla yks vaihtoehto. Eikös akkutakuu esim 2019> eteenpäin ole se 8v ja 15tkm?
    2019 ja uudemmat kiikarissa.
    Onko 2019 ja 2022 välillä jotain dramaattisea muutoksia tullut?
    Niin ja ne remote softat muuttuu kai maksullisiksi 4 vuoden jälkee?
    Ja kuinkas nopeesti pikalataus normisti toimii, eli jos vaikka ABCllä pikalataa onko tunnissa täys?

    Leave a comment:


  • kapellimestari
    replied
    Onks kellään tietoa tai ollu vastaavaa, että kävin sunnuntaina heittämässä -14 60aH rexillä aika reilua lenkkiä ympäri kyliä, niin A/C:sta alkoi kuulumaan sellanen kevyt hento metallinen rohina? Kun täppäs A/C:n pois ni kuulu vielä mutta erittäin hiljaa, joutu ihan keskittymällä kuunnella valoissa seistessä.

    Pelkäsin jo pahinta, että siellä on kompurapyörästä siivet halkeillu ja pyörii nyt ilmastointikanavissa tai se kompuran laakeri mennyt, mut tänään kun kävin heittämässä pikkulenkin ni ei kuulunu enää mitää. Mistä vois johtua? Kabiiniin tulee ihan hyvin kylmää.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    I3 2017 Harman & Kardonilla BT-äänenlaadun parannus

    Kokemuksia minkälainen palikka kannattaisi hankkia auxiin hoitamaan bt:tä vakion tilalle
    ?
    Puhelimena Oneplus 9 Pro eli pitäisi tukea parempia codekkeja.
    Last edited by Tuimasika; 20-04-2023, 03:34.

    Leave a comment:


  • star63
    replied
    Kiitos!


    Netistä löysin keskustelun, jossa "tiedettiin", että REx -mallin i3:ssa olisi vakiona edessä 2,2 kg/mm ja takana 2,6 kg/mm jouset.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by star63 View Post
    Kiitos tiedosta! Muistatko, mikä jousivakio BC Racingeissä on?
    Kyllä tuo S näin talvella on aika kivireki kuoppaisilla kaduilla.
    4kg/mm mitä lie sitten vakiot. Voisin veikata että S jouset saattas olla jopa löysemmät, mutta kuinka toi takaisinvaimennuksen säätö hitaimmilleen vaikuttaa paha sanoa. Kattoo jos kesällä innostuis testaan.

    Leave a comment:

Working...
X