Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janne S
    replied
    Roiskeläpät itte tilasin kiinasta. Makso 25 euroa, vähän joutuu etummaisia leikkeleen et istuu s- malliin kaarien takia.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Frunkkituotteet on kaiketi toimivia ja käteviä. Tuo latausluukun läppänippeli on ensimmäisten käyttökokemusten mukaan (netistä luettua) aika halvalla tehtyä. Enkä oikein itselle koe mitenkään musthave jutuksi. Toimii ne vakio suojatkin.
    Vakiosuojista muuten että jos joku ei ole tajunnut niin sille korkille on semmoinen knääki siinä luukun sisäpuolella joka sopii korkin reunassa olevaan koloon. Saa siis korkin pysymään siinä ettei tarvii maalipintaa vasten roikotella.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    No, nyt on se itsekin sitten auto ostettu. 94Ah is


    Mitäs näihin kannattaa hommata sitten jälkikäteen? Tiivis frunkki taitaa olla ainakin olemassa ja latausluukullekin taisi olla jotain parempaa suojaa olemassa? Passaako iSsään mitkään kuralätkät?
    Onkos näissä mitään koodailtavaa juttuja mikä olisi mukava lisä joka autossa?

    Tuolla saanee frunkin tiiviiksi.


    Tuossa olisi latausluukkuun nivelöidyt suojat. Tekeekö näillä mitään?
    https://wokeby.de/produkt/bmw-i3-ladeklappe/
    Frunkkituotteet on kaiketi toimivia ja käteviä. Tuo latausluukun läppänippeli on ensimmäisten käyttökokemusten mukaan (netistä luettua) aika halvalla tehtyä. Enkä oikein itselle koe mitenkään musthave jutuksi. Toimii ne vakio suojatkin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    No, nyt on se itsekin sitten auto ostettu. 94Ah is


    Mitäs näihin kannattaa hommata sitten jälkikäteen? Tiivis frunkki taitaa olla ainakin olemassa ja latausluukullekin taisi olla jotain parempaa suojaa olemassa? Passaako iSsään mitkään kuralätkät?
    Onkos näissä mitään koodailtavaa juttuja mikä olisi mukava lisä joka autossa?

    Tuolla saanee frunkin tiiviiksi.


    Tuossa olisi latausluukkuun nivelöidyt suojat. Tekeekö näillä mitään?
    Last edited by fraatti; 03-04-2022, 09:34.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Varmaan joku fancy nimi karvanoppa mallille. Veikkaus.


    Edit. ylempänä tulikin parempi vastaus.
    Ja vahvistus sille, että tosiaan karvalakkimallin tunnusmerkki

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

    Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
    Varmaan joku fancy nimi karvanoppa mallille. Veikkaus.


    Edit. ylempänä tulikin parempi vastaus.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

    Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
    BMW i3 CHARGED EDITION

    Charged edition varustelu sisältää mm.

    Monitoimiohjaimet ohjauspyörässä
    Vakionopeussäädin
    Automaattisesti himmentyvät taustapeili ja kuljettajan ulkopeili
    LED-valoelementit
    Keskikyynärnoja
    Navigointijärjestelmä Business
    Säilytystilapaketti
    Ilmastointiautomatiikka
    BMW 3-vaiheinen AC pikalatauskaapeli
    Sadetunnistin

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

    Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    K-lataus 50kw on tosiaan 0,20snt/min. 22kw on 0,20snt/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27snt/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30snt/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.
    Hieno homma, olisiko kuitenkin 0,20€/min? Joka tapauksessa, hinta on laskenut tuolla minuuttipohjaisella k-latauksella hienosti, varmaankin ABC:n vaikutuksesta, S-marketin pihalta kun saattaa saada auton niin salliessa 150 kWh laturista 0,25€/kWh.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Tämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.

    K-lataus 50kw on tosiaan 0,20€/min. 22kw on 0,20€/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27€/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30€/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.
    Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 17:08. Reason: Sentit euroiksi ettei ihan kakkaa tule foorumille

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Pikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus)[/url].
    Tämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Pikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus ja Abc-lataus). 30min saa sen 100-200km lisää rangea. Kannattaa pohtia rex jättämistä pois, i3s kun ei rex kai kovin. Latureita ihan hyvin, latauskartta.fi näkee. Tuolla taas voi kattoo miltä matka käytännössä näyttää, kun laittaa matkatiedot https://abetterrouteplanner.com/
    Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 12:51.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Tulee käytyä etelähelsingissä ja siellä maaseudulla niin tämä on se rexin tarve, varoiksi.

    Pikalaturin sähkö yhtä kallista kuin tankkaaminenkin. No näin kärjistäen.
    Muuten menisi 99% ajoista omasta töpselistä ladaten, nou problemo.

    Tänään koeajoin i3 ja onhan se metka laite.
    Netissä peloteltu vaikka ja millä eri tarinoilla.
    En oikeastaan yhtyisi niihin tarinoihin ja olin positiivisesti yllättynyt. Ainut mikä edelleen rassaa on ulkonäkö. Olisivat tehneet edes jotenkin konservatiivisemman ulkonäön eikä noin pöljää koska-voitiin-tehdä-näin. Olisi voinut myydäkin enemmän.

    Tähän mennessä omat kriteerit: pitää olla i3S, rex, penkinlämppärit, h/k hifit. Ei saa olla: nahkapenkkejä (onneksi ei kovin monessa olekaan).

    Jo noilla hakutuloksia 0kpl.

    Kaikkea lisähilavitkutinta olisi kiva olla mutta sitten ei ainakaan löydy ikinä nettiautosta.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kiitos vastauksista.

    Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
    Sitten se on sitä myöten selvä. Tuon REXin tarpeen kun selvittää niin ILP jää sitten sivuseikaksi jokatapauksessa.

    Yritä ainakin välttää ihan alkupään autot muutamine ongelmineen ja kohta päättyvine akkutakuineen. Ja sitten ei kun nauttimaan halvasta ajosta ja kolmossarjan sisätiloista kompaktissa koossa

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Nämä tosi vähän yksilökohtaisia hommia, joku ei voisi istua 20-30 minuuttia pikalaturilla, kun rexiin kai saisi 2 minuutissa löpöä tankkiin.

    Mutta näkökulmana, pikalaturista saa 120 isoakkuiseen 35 minuutissa talvellakin 150km lisää rangea ja näitä pikalatureita pääteiltä löytyy pohjoisen yksittäisiä tienpätkiä lukuunottamatta (esim. kuusamo-sodankylä) noin 50-100km välein.

    Tilanne pikalatureiden määrän suhteen muuttunut hyvin paljon vuodessa.

    Nimimerkillä: etelästä pohjoiseen 700km i3s:llä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎