Tulee käytyä etelähelsingissä ja siellä maaseudulla niin tämä on se rexin tarve, varoiksi.
Pikalaturin sähkö yhtä kallista kuin tankkaaminenkin. No näin kärjistäen.
Muuten menisi 99% ajoista omasta töpselistä ladaten, nou problemo.
Tänään koeajoin i3 ja onhan se metka laite.
Netissä peloteltu vaikka ja millä eri tarinoilla.
En oikeastaan yhtyisi niihin tarinoihin ja olin positiivisesti yllättynyt. Ainut mikä edelleen rassaa on ulkonäkö. Olisivat tehneet edes jotenkin konservatiivisemman ulkonäön eikä noin pöljää koska-voitiin-tehdä-näin. Olisi voinut myydäkin enemmän.
Tähän mennessä omat kriteerit: pitää olla i3S, rex, penkinlämppärit, h/k hifit. Ei saa olla: nahkapenkkejä (onneksi ei kovin monessa olekaan).
Jo noilla hakutuloksia 0kpl.
Kaikkea lisähilavitkutinta olisi kiva olla mutta sitten ei ainakaan löydy ikinä nettiautosta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
i3 keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by |foder| View PostKiitos vastauksista.
Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
Yritä ainakin välttää ihan alkupään autot muutamine ongelmineen ja kohta päättyvine akkutakuineen. Ja sitten ei kun nauttimaan halvasta ajosta ja kolmossarjan sisätiloista kompaktissa koossa
Leave a comment:
-
-
Nämä tosi vähän yksilökohtaisia hommia, joku ei voisi istua 20-30 minuuttia pikalaturilla, kun rexiin kai saisi 2 minuutissa löpöä tankkiin.
Mutta näkökulmana, pikalaturista saa 120 isoakkuiseen 35 minuutissa talvellakin 150km lisää rangea ja näitä pikalatureita pääteiltä löytyy pohjoisen yksittäisiä tienpätkiä lukuunottamatta (esim. kuusamo-sodankylä) noin 50-100km välein.
Tilanne pikalatureiden määrän suhteen muuttunut hyvin paljon vuodessa.
Nimimerkillä: etelästä pohjoiseen 700km i3s:llä.
Leave a comment:
-
-
Kiitos vastauksista.
Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.
Nää on ihan makuasioita kumman haluaa, itsellä painoi oikeastaan hyvät varusteet kaikista eniten valintaan. Ilpillinen taitaa olla hiukan taloudellisimpi kulutuksen suhteen, mutta Rexissä käyttömaksu n.50€ vuodessa pienempi. Mulla 90€/vuosi ja kesällä kulutus 14kw ja nyt talvella 20 kW paikkeilla, joten halpaa ajoa on.Last edited by miyli; 04-02-2022, 20:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.
Mutta mitään järisyttävää vaikutusta siinä ei ole rangeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.Last edited by kooma; 04-02-2022, 19:06.
Leave a comment:
-
-
Tyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMinulla sähkö vähän kalliimpaa, 0.15cent/kwh mutta eipä tuo ratkaise kokonaisjärkevyyttä suuntaanjostoiseen. 12tkm vuosisuoritteella ajaminen e60xda vs i3 olisi 960€ halvempaa mutta kun ynnäilen arvonsyöksyn ja verot + alvit ja kelvit olisi ajaminen pakkasella ja lumessa inhottavampaa. Kyydin laatu on tunnekysymys.
Ehkä mun pitää siirtyä matematiikasta tunteeseen
Toinen juttu mikä on tullut vastaan on se että monessa paikassa kirjoitellaan että tuon varsin eksoottisen rengaskoon lisäksi ne kuluvat vielä nopeasti - ja eivät tietysti ole kovin edullisetkaan juuri tuon kummallisen koon takia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostNäillä keleillä maantie / sekalainen ajo 100km/h:ta ja taajamaa on kuluttanut nyt 14kWh/100km, eli kotona ladattuna sähkön hinnaksi tulee siis 1,68€/100km. Talvella sitten vie tietysti enemmän. Keskiarvona olen itse pitänyt n. 1,8€/100km hintaa i3:lla ajolle. Jos ihan sukkasillaan ajaa vaikka 60-70-80km/h nopeudella niin pääsee lähelle 10kWh / 100km kulutuksia. Mutta tuskin kannattaa noin alas laskea pidemmän päälle. Talvella pakkaskelissä motarilla kabiinin lämmitys päällä menee yli 20kWh/100km.
94Ah akku on brutto: 33kWh ja netto n. 28kWh (tehdas lupaa netto 27,2kWh, mutta järjestään noissa on enemmän käytettävissä kun piilovalikosta katsoo).
Ehkä mun pitää siirtyä matematiikasta tunteeseen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSama yksilö.
Onko kellään kirjattua tietoa mitä ajaminen esin 94rex mallisella maksaa 100km, paljonko kwh akusto ottaa seinästä tyhjästä täyteen ja paljonko kwh kulutus 100km.
?
94Ah akku on brutto: 33kWh ja netto n. 28kWh (tehdas lupaa netto 27,2kWh, mutta järjestään noissa on enemmän käytettävissä kun piilovalikosta katsoo).Last edited by pyroz; 19-06-2021, 00:41.
Leave a comment:
-
-
Sama yksilö.
Onko kellään kirjattua tietoa mitä ajaminen esin 94rex mallisella maksaa 100km, paljonko kwh akusto ottaa seinästä tyhjästä täyteen ja paljonko kwh kulutus 100km.
?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post2015 60rex ajettu 17000km.
+muutama muu vastaava yksilö.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post60Ah vs. 94Ah on iso ero rangessa. Tuosta kannattaa jo jotainkin maksaakin. REXistä huolimatta i3 on sähköauto. Tuota 60Ah:n heikkouta en tiennytkään, olipa hyvä jäi hankkimatta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: