Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kooma
    replied
    Originally posted by Das_Bimmer View Post
    Onko tietoa etteikö i3:ssa saa pelkää yölautausta (off peak charging) asetettua ellei ajasta samalla liikkeelle lähtöä? Itse en onnistunut BMW sovelluksesta asettamaan pelkää yö latausta vaan vaati aina lähtö ajan asettamisen :think
    Juu näin mielestäni on mutta riittää kun on lähtöaika asetettuna edes jonain viikonpäivänä, ei tarvitse olla seuraava aamu. Jos ottaa sen päältä pois että ei ilmastoi autoa valmiiksi lähtöaikaan niin eipä siitä lähtöajan asetuksesta taida mitään haittaakaan olla.

    Leave a comment:


  • Das_Bimmer
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    i3:n akunlämmitys on aika erikoinen. Auton pitää olla laturissa kiinni, sekä lämmityksen (liikkellelähdön) ajastettuna niin, että liikkeelle lähtöön on yli 3h aikaa. Sekä lämpötilan riittävän alhainen, jotta akkua lämmitetään. Ja kyllä, lämmittimenä on 1kW tehoinen vastus, eli ihan silmänräpäyksessä ei tapahdu mitään.

    Onko tietoa etteikö i3:ssa saa pelkää yölautausta (off peak charging) asetettua ellei ajasta samalla liikkeelle lähtöä? Itse en onnistunut BMW sovelluksesta asettamaan pelkää yö latausta vaan vaati aina lähtö ajan asettamisen :think

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Tänään kun kävin katsastamassa taas tuon meidän i3:n niin pari juttua kun vielä muistan. Jos et tiedä niin runkonumero löytyy hanttarin penkin alta kun avaa semmoisen mustan luukun. Sinne näkee kun säätää penkin ihan eteen. Tyyppikilpi taas on hanttarin takaoven karmissa. Suosittelen myös menemään mukaan halliin varmistamaan että autoa ei nosteta mistään sopimattomasta paikasta.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Huomasin myös, että autossa taisi olla hieman väärän kokoiset renkaat, 195 leveät.:think Aluksi meinasin sanoa myyjälle, että näyttävät hieman pulleilta (tyhjiltä), kunnes tajusin että on vaan leveä rengas kapealla vanteella. Taisi muuten olla sama rengas myös edessä.
    Is kuuluu edessä olla 175 ja takana 195.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Huomasin myös, että autossa taisi olla hieman väärän kokoiset renkaat, 195 leveät.:think Aluksi meinasin sanoa myyjälle, että näyttävät hieman pulleilta (tyhjiltä), kunnes tajusin että on vaan leveä rengas kapealla vanteella. Taisi muuten olla sama rengas myös edessä.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Myös normi i ja is välillä on eroa. Is paljon tukevampi ajaa johtuen varmaan leveämmistä renkaista, raideleveydestä ja alustasta, mutta kyllähän se ohjaus vaatii tottumista. Itsellä 20mm speiserit ja minusta parantaa kyllä lisää ajotuntumaan yleisesti. Pojalla samanlainen is samoilla renkailla kuin minun ja hänellä ei ole speisereitä ja näitä kahta kun vertaan ajolleen on minusta speisereillä parempi.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Ymmärrän pointin, mutta rajansa kaikella. Täytyy käydä kokeilemassa toista yksilöä, jotta voi verrata. Ihanan hitaalta tuntui ainakin oma GTI Golfin ohjaus tuon jälkeen... :think
    Joo, onhan tuo varsin hätäinen. Itsellä on 5-sarjalainen ja i3 ja nykyään aina kun hyppää 5-srj rattiin on ensimmäinen ajatus wtf, rattia täytyy kääntää tosissaan jos meinaa että ei ole ojassa siinä tutussa mutkassa.

    Valtaosa tämä talouden ajoista onnistuu nykyään i3lla. Matkassa 5-s on omaa luokkaansa ajettavuuden osalta.

    Omasta mielestä oikeutusta autolle antaa jämäkämpi alusta ja kesäkiekot. Perus 19" talvinuljuilla auto on kehno ajettava kuivalla asvaltilla.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Ymmärrän pointin, mutta rajansa kaikella. Täytyy käydä kokeilemassa toista yksilöä, jotta voi verrata. Ihanan hitaalta tuntui ainakin oma GTI Golfin ohjaus tuon jälkeen... :think
    Kyllä siihen tottuu jos haluaa. Ei ole ollut ongelmia ajaa motarilla, vaikka siinä eroa moneen onkin.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kyllä näissä on nopea ja herkkä ohjaus. Kaupunkiautoksi suunniteltu. Jos odottaa M5:n ajettavuutta motarilla niin pettyy varmasti.

    Ymmärrän pointin, mutta rajansa kaikella. Täytyy käydä kokeilemassa toista yksilöä, jotta voi verrata. Ihanan hitaalta tuntui ainakin oma GTI Golfin ohjaus tuon jälkeen... :think

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Miten tässä ajossa tuo akun lämmitys toimii edes, koska en ole havainnut lämpötilan kohoavan erityisemmin, tosin vastus on aika pieni muutoinkin, ajastettunakaan mikään lämmin kun lähtee pakkasella.


    Oikea lämppäri akussa kun pitäisi mielestäni olla sellainen, että se lämmittää täydet moottoritehot käyttöön melko hetimiten. Tällaisiä kai monella muulla, siksi talven kulutus suurempi kuin i3.
    i3:n akunlämmitys on aika erikoinen. Auton pitää olla laturissa kiinni, sekä lämmityksen (liikkellelähdön) ajastettuna niin, että liikkeelle lähtöön on yli 3h aikaa. Sekä lämpötilan riittävän alhainen, jotta akkua lämmitetään. Ja kyllä, lämmittimenä on 1kW tehoinen vastus, eli ihan silmänräpäyksessä ei tapahdu mitään.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Kävin koeajamassa 2018 i3s:n ja päällimmäisenä ihmetyksen aiheena oli aivan järjettömän nopea ja oudon tuntuinen ohjaus. Jos rattia heilutteli edes kevyesti 11 ja 1 välissä, auto heilui raivokkaasti puolelta toiselle. Samalla ratti jäi selvästi vinoon jos sitä vähän poikkeutti, eikä palautunut takaisin keskelle. Pidemmässä ajossa olisin varmasti aivan puhki tuon taistelun jälkeen, koko ajan piti olla ikäänkuin varpaillaan.

    Ilmeisesti autossa sähköinen tehostin, joten voiko noihin vaikuttaa esim koodaamalla?
    Kyllä näissä on nopea ja herkkä ohjaus. Kaupunkiautoksi suunniteltu. Jos odottaa M5:n ajettavuutta motarilla niin pettyy varmasti.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Minulla samanlainen 2014 mallinen Rex jolla ajettu nyt 86tkm, ilman penkinläppäreitä/akunlämmitystä. Bat.kapa.näyttää myös 15.2kw. Autoa säilytetään ulkona talvisin ja minulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia vaikka akunlämmitystä ei ole. Penkinlämppäreitä en edes kaipaa kun ensilämmittää auton. Omaani latailen pääsääntöisesti ihan normi pistorasiasta. En sit tiedä, toiset on sitä mieltä että täytyy olla tuo akunlämppäri ehdottomasti, mutta täällä, etelässä en ainakaan koe sitä välttämättä tarpeelliseksi koska kovin kovia pakkasia täällä ei yleensä ole. 10tkm takana ja ei mitään ongelmia, paitsi 12v akun joutunut vaihtamaan.

    Miten tässä ajossa tuo akun lämmitys toimii edes, koska en ole havainnut lämpötilan kohoavan erityisemmin, tosin vastus on aika pieni muutoinkin, ajastettunakaan mikään lämmin kun lähtee pakkasella.


    Oikea lämppäri akussa kun pitäisi mielestäni olla sellainen, että se lämmittää täydet moottoritehot käyttöön melko hetimiten. Tällaisiä kai monella muulla, siksi talven kulutus suurempi kuin i3.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Kävin koeajamassa 2018 i3s:n ja päällimmäisenä ihmetyksen aiheena oli aivan järjettömän nopea ja oudon tuntuinen ohjaus. Jos rattia heilutteli edes kevyesti 11 ja 1 välissä, auto heilui raivokkaasti puolelta toiselle. Samalla ratti jäi selvästi vinoon jos sitä vähän poikkeutti, eikä palautunut takaisin keskelle. Pidemmässä ajossa olisin varmasti aivan puhki tuon taistelun jälkeen, koko ajan piti olla ikäänkuin varpaillaan.

    Ilmeisesti autossa sähköinen tehostin, joten voiko noihin vaikuttaa esim koodaamalla?

    Kuulostaa vialta. En ole tällaista tuntemusta kohdannut, kun siirryin 530e:n jälkeen tähän. Ohjauksen nopeuteen en ole kiinnittänyt huomiota, hyvinkin voi olla nopeahko, mut ei mitenkään erityisen.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Kävin koeajamassa 2018 i3s:n ja päällimmäisenä ihmetyksen aiheena oli aivan järjettömän nopea ja oudon tuntuinen ohjaus. Jos rattia heilutteli edes kevyesti 11 ja 1 välissä, auto heilui raivokkaasti puolelta toiselle. Samalla ratti jäi selvästi vinoon jos sitä vähän poikkeutti, eikä palautunut takaisin keskelle. Pidemmässä ajossa olisin varmasti aivan puhki tuon taistelun jälkeen, koko ajan piti olla ikäänkuin varpaillaan.

    Ilmeisesti autossa sähköinen tehostin, joten voiko noihin vaikuttaa esim koodaamalla?

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    On niissä näemmä eri varaosanumeroita akkujen puolella riippuen siitä onko penkinlämmitys vai ei.

    Akun jäähdytysputket:


    Safety box:

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎