Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • isolohko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kyllä. AC 3-vaihe lataus eli 11kW Type2 sekä DC 50kW CCS pikalataus
    Kiitos.

    Alkaa olemaan hyvät 94Ah ja 120Ah BEV yksilöt hinnoissaan Saksassakin, hyvien ja edullisten ajat oli ja meni.

    Laajenikos muuten tuo korkeajänniteakun takuu kaikkiin i3:siin 8v/160.000km?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Mitähän nämä kaksi varustetta 120Ah mallin varustelistalla tahtoo sanoa, onko toinen 11kW ja toinen CSS?

    S4U6 Quick Charg. altern. current Multi-Phas
    S4U7 Rapid Charging, Direct Curren
    Kyllä. AC 3-vaihe lataus eli 11kW Type2 sekä DC 50kW CCS pikalataus

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Mitähän nämä kaksi varustetta 120Ah mallin varustelistalla tahtoo sanoa, onko toinen 11kW ja toinen CSS?

    S4U6 Quick Charg. altern. current Multi-Phas
    S4U7 Rapid Charging, Direct Curren

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Katsotaanko REX-malli ladattavaksi hybridiksi vai sähköautoksi?

    Mitataanko REX:n pakokaasupäästöt katsastuksessa?
    Veroteknisesti ja Traficomin silmin se on hybridi. Siitä virheellisestä tulkinnasta ei sinänsä kannata pahastua kun se tarkoittaa sähköautoa pienempää vuosittaista ajoneuvoveroa

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    REX pakokaasupäästöt

    Katsotaanko REX-malli ladattavaksi hybridiksi vai sähköautoksi?

    Mitataanko REX:n pakokaasupäästöt katsastuksessa?

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    2016 I3 kattovalot led / retrofit

    Hei!

    Autossa ei tällä hetkellä kuin kellahtavat lamput katossa, ei kartturin valoja eikä jalkatilassa midn.

    Onko tietoa minkälainen dome light sinne uppoaa, ja netistä käsitin huhuista että sitten vain johdotusta joka ehkä pätisi footwell-valoihinkin?

    Alkuun ajattelin vaihtaa vain katon lamput, mutta netti sanoo 194lamppua, ja jäi vähän epäselväksi meneekö esim. Tälläinen sinne?;
    Philips Ultinon Pro3000 W5W T10 LED-polttimopari valkoinen
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/431859...MaAqIJEALw_wcB

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
    Motarilla tai muussa maksimitilanteessa 100 km on ihan realistinen minimiarvo, mutta yleensä range on 140 ja 180km välissä kun ajellaan hitaampia 80 ja 100kmh teitä.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
    Kulutus riippuu ajonopeudesta, mutta ei se ihan noin paljon kyllä ole. Itsellä näyttää n.150km rexin rangeksi yleensä. Ei ole tullut sillä ajeltua juurikaan mutta välillä joitakin kymmeniä kilometrejä kun ei viitsi mennä lataamaan välillä mihinkään

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Ok eli ilman REXiä ei pääse 150km matkaa, josta 130km motaria, jos haluaa ajaa liikenteen mukana

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    vähän tuli vajaasti muotoiltua kysymys, kun en eritellyt sähkö/rex, mutta yhdellä istumalla aattelin sitä, että kaikki autossa kiinteästi olevat energiavarastot täynnä. kiitos noista omakohtaisista kokemusten jakamisista, sai riittävän kuvan.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Juu kyllä i3 rangea tappaa yli 100 km/h oleva vauhti aika hyvin. Nurkissa sit taas minusta äärimmäisen taloudellinen auto. Itsellä nurkka-ajossa keskikulutus pyörii 12-14kw välillä. Tällä mun 94ah paras range ollut nurkka-ajossa 250km.
    Just viime viikonloppuna ajelin Naantalista Kiikalaan ja takas josta tuli aika tasan 200 km matka. Suurin osa moottoritietä ja cruisella 123km/h joka todellista 120 km/h. Tuosta matkasta joutui rexillä ajamaan n.40km, eli 160 km pääsin sähköllä ja keli oli +25.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    94ah rexillä pääsee juuri ja juuri kesällä ilman rexiä Tampereelta kotiin 188 km kun satasen rajotukset on voimassa. Talvella noin 160 km jos pakkasta on -10 C ja rajoitukset 80kmh. (rex käynnistyy 6,5% kohdalla)

    Kävin tänä kesänä heittämässä muutaman pidemmän päiväreissun. Ensimmäisellä tasan 700 kilometrin reissulla latailuihin meni aikaa 1:45h, ja toisella 700 kilometrin reissulla joka sisälsi myös pidemmät pätkät 120kmh aluetta noin 2h, josta osa meni ylilataamiseksi, kun i3 latautuu pikkasen liian nopeasti että kerkeisi syömässä tai kaupassa käydä kunnolla. Ekalla reissulla ei rex mennyt päälle ollenkaan, toisella reissulla ajoin Lahti-Kehä 3 rexillä.

    Reilu 130 mittarinopeutta kulutus oli kokoajan yli 20kwh, eli 94ah akulla pääsee 100-130km väliin kun motaria ajaa normaaliin tapaan kesällä.

    Näillä reissuilla i3 oli siihen verrattuna, että olisin heittänyt reissut 730d:llä noin puolisen tuntia hitaampi latausten takia.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    En osaa sanoa, että mikä on pielessä, mutta mulla jäi i3 hankkimatta osaltaan noiden testien vuoksi. Mökkimatkaa on 210 km ja se pitää päästä yhdellä istumalla satasta ajellen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    Noita tasakaasutestejä löytyy Youtubesta vaikka kuinka monta eri nopeuksilla ajettuna. Tässä päästiin laskennallisesti 177 km 120 km/h nopeudella keväisessä >+ 10 C kelissä.


    Tässä taas S-mallilla päästiin 220 km 90 km/h nopeudella pikkupakkasessa.
    https://www.youtube.com/watch?v=afzfVaa513U
    Mr. Nylandilla oli kyllä jotain isosti pielessä tuossa testissä. 120Ah:lla (vielä normi, ei S malli) pääsee kyllä +10c kelissä huomattavasti pidemmälle.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎