iX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Joo kympin hintaero ei olis paha, katselin vaan noita nettiauton tarjontaa, niin 40 -> 50 eroa oli noin 60k. No joo toi ainut 50 taitaa olla saanut vaikean saatavuuden lisää
    Ongelma iX 50 (ja myös varmaan iX M60 sama) kohdalla on, että nyt tilaamalla saat auton vuonna 2024. Vielä muutama viikko sitten bmw.de näytti heti noin 30kpl iX 50-mallin saatavuutta, nyt ei ole saavilla yhtään kappaletta. Mobile.de on yksi iX 50, joka vapautuu ensi kesäkuussa, käyettynä 10tkm ajettuna ja uuden hinnalla. Tuossa nettiauton IX 50:ssa on 30keur extraa stickerin päälle

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Joo kympin hintaero ei olis paha, katselin vaan noita nettiauton tarjontaa, niin 40 -> 50 eroa oli noin 60k. No joo toi ainut 50 taitaa olla saanut vaikean saatavuuden lisää

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    iX ihan hieno ja erilainen, Suomen M60 konfiguraattorissa ei mielestäni saanut tuota pronssia pois ja ei edes mitään sporttipenkkejä ollut valittavana. Myös tulevassa XM oli muistaakseni tuo pronssinen M-lätkä, ei ainakaan vielä omaan silmään oikein hyvä. Melkein iX 40 tuntuu järkevimmillä, sen verran reilusti on hintaa noissa 50 ja M60..
    Tuo IX M60 on vielä epäselvä tapaus, aika moni kallis lisävaruste on siinä vakiona. Saksan eräällä forumilla oli laskettu että varusteet tasattuna M60 olsi noin 10keuria kalliimpi kuin vastavaa iX 50. No hinnasto pitäsi olla tulossa ensi viikolla sitten selviää.

    Sportti-penkkejä ei tosiaan ole eikä tule

    40:n akku on on tuolle kulutukselle aika pieni. Jos M60 ja 50 ero on tuota 10k luokkaan, ei se tämän hintaisessa auto ole mitenkään valintaa vaikuttava tekijä. Toki käytännössä ero lienee suurempi, sillä eihän niitä kaikkia varusteita ole pakko rastia

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    iX ihan hieno ja erilainen, Suomen M60 konfiguraattorissa ei mielestäni saanut tuota pronssia pois ja ei edes mitään sporttipenkkejä ollut valittavana. Myös tulevassa XM oli muistaakseni tuo pronssinen M-lätkä, ei ainakaan vielä omaan silmään oikein hyvä. Melkein iX 40 tuntuu järkevimmillä, sen verran reilusti on hintaa noissa 50 ja M60..

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Itse olen alkanut päivä päivältä pitämään enemmän iX:n muotoilusta. Etumunuaisten pituudessa voit nähdä yhtäläisyyttä BMW:n 3.0 CSL:ään, samoin takavalojen korkeudessa suhteessa leveyteen. Autossa on myös joko paluuta tai sitten vain muutoin näille jättimaastureille tuttua kulmikkuutta muotoilussa. BMW:thän ovat pyöristyneet sitten e60. Sisusta taas tuttua trendiin kuuluvaa pelkistystä ja tekniikan mahdollistamaan laajaa kaarevaa näyttöä. M60 mallin(?) kullatut yksityiskohdat saaneen veks, eivät oikein monellekaan sovi tänne pohjoismaahan.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Enpä tiedä mitä sanoisi, iso pettymys on ehkä kuvaavimmat sanat. Onko koskaan ämmäläiseksi kutsuttu vaisumpaa teosta varsinkin jos vertailu on saman sarjan malli. Todellinen budget-malli, tainut tulla enemmmän kuin kiire Toki voimaa on, mutta kaikki muu puuttuu....

    https://www.press.bmwgroup.com/globa...new-bmw-ix-m60
    Joo samaa mieltä, tehoa toki reilusti, mut se oli jo tiedossa. Muuten ei mitään kiinnostavaa osu silmään kuvista/tiedoista.. tekstissä verrataan kevyitä materiaaleja johonkin M3 CSL aika kaukana ollaan kuitenkin

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Kun iX M60 esitellään, siinä on varusteet, tilat ja suorituskyy joka on aiemmmin löytynyt tässä kokoluokassa vain M-mallista.
    Enpä tiedä mitä sanoisi, iso pettymys on ehkä kuvaavimmat sanat. Onko koskaan ämmäläiseksi kutsuttu vaisumpaa teosta varsinkin jos vertailu on saman sarjan malli. Todellinen budget-malli, tainut tulla enemmmän kuin kiire Toki voimaa on, mutta kaikki muu puuttuu....

    Tuunatut mustat motorsport lätkät kultareunuksin . Onkohan ko. asian keksinyt 'tahvo' tietoinen, mistä kolmeviivaa ja 'M'-merkki tulee? Saman aiheen äärellä puuhanut, eräs toinen saksalainen on hyvinkin ollut mustissa, jos eivät ole olleet hopeisia. Ei ole kaukaa haettu, että Suomen jääkiekko maajoukkue pelaisi punaisissa nutuissa.....

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Ittellä oli karmiton E36 useemman vuoden käytössä ja en kokenu merkittävänä ongelmana, vaikka toki välillä jotain oli. Nyt tuli liipastua i4 tilaukseen ja järkeilin homman niin että sähkäreissä tehokas ”webasto” myös pääsääntöisesti hävittänee ongelman. Tämä toki täältä PK-seudulta katsottuna, jossa kunnon talvipäiviä on keskimäärin aika vähän.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Karmiton ikkuna ei ole kiva talvella mutta pienempi murhe kuin olin kuvitellut. Meillä kaksi karmitonta ollut nyt muutaman talven ja ainakin niissä molemmissa ovi aukeaa ja menee kiinni vaikka ikkuna olisi jäässä.

    Niin kauan kun ei ole semmoista paksua jäätä niin paras lääke ikkunan liikkeelle saamiseen on muovikortti jonka kanssa sipaisee alareunan tiivisteen välistä, siinä ei mene kuin hetki. Sähkäri jos on niin yleensä tietenkin sitten aina esilämmitetty niin se paksu jää on sitten jo valmiiksi lasista irti.
    E81 pihalla aina ja kyllä siinä on usein lasit jumissa eli eivät laskeudu avattaessa/nouse suljettaessa. Sulatettava auto hallissa. Toki auto ei ole päivittäisessä käytössäkään.

    Ikävä kuulla, että myös I4 on karmiton. Hyvännäköistä tuo karmittomuus, mutten suosisi talvella.

    Tuota korttihommaa voisi testata.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Jep harmi että istuimet on mitä on, ja karmittomat ikkuna on toinen mikä pidättelee.

    Auto kun on hangessa taivasalla talvisin, niin tuo karmiton ikkuna on kyllä huonoin mahdollinen ratkaisu. Sama juttu on i4:ssa. No pitää odotella millaisia i7 tai i5 ovat, ja miten noissa ikkunat/ovet on ratkaistu. Nuo karmittomat ikkunat on tosin mersun EQS:ssäkin, joku muotijuttu vissiin. Paska ratkaisu Suomen talveen mun mielestä.
    Karmiton ikkuna ei ole kiva talvella mutta pienempi murhe kuin olin kuvitellut. Meillä kaksi karmitonta ollut nyt muutaman talven ja ainakin niissä molemmissa ovi aukeaa ja menee kiinni vaikka ikkuna olisi jäässä.

    Niin kauan kun ei ole semmoista paksua jäätä niin paras lääke ikkunan liikkeelle saamiseen on muovikortti jonka kanssa sipaisee alareunan tiivisteen välistä, siinä ei mene kuin hetki. Sähkäri jos on niin yleensä tietenkin sitten aina esilämmitetty niin se paksu jää on sitten jo valmiiksi lasista irti.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Auto on kyllä livenä todella vaikuttava ja hieno kuin mikä. Jopa kuvissa hirveän värinen sininen herätti omistushaluja.
    Jep harmi että istuimet on mitä on, ja karmittomat ikkuna on toinen mikä pidättelee.

    Auto kun on hangessa taivasalla talvisin, niin tuo karmiton ikkuna on kyllä huonoin mahdollinen ratkaisu. Sama juttu on i4:ssa. No pitää odotella millaisia i7 tai i5 ovat, ja miten noissa ikkunat/ovet on ratkaistu. Nuo karmittomat ikkunat on tosin mersun EQS:ssäkin, joku muotijuttu vissiin. Paska ratkaisu Suomen talveen mun mielestä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Auto on kyllä livenä todella vaikuttava ja hieno kuin mikä. Jopa kuvissa hirveän värinen sininen herätti omistushaluja.

    Leave a comment:


  • Basillicus
    replied
    Satuin törmäämään tällaiseen arvosteluun tänään: https://www.nettiauto.com/artikkeli/...inomainen_auto


    Noita kuvia kun katsoo niin onhan tuo aivan poikkeuksellisen ruma auto, ja bemarille poikkeuksellisesti myös sisältä. Toki tuo yksilökin on vielä erityisen ruma, mutta en usko että tuosta millään materiaaleilla saisi siedettävää, saati sitten tuon hintansa arvoista.


    Alan olemaan oikeasti huolissani merkin tulevaisuudesta. Noh, i4 vaikuttaa ihan siistiltä peliltä sentään.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jani View Post

    Harmillisesti oma pinkka ei kestä tälläisen uuden ostoa, mutta ajatus hankinnasta kutkuttaa päiväpäivältä enemmän.
    Niinpä, kyllä tilanne on kehittymässä 'haastavaksi'

    Kun iX M60 esitellään, siinä on varusteet, tilat ja suorituskyy joka on aiemmmin löytynyt tässä kokoluokassa vain M-mallista. Ämmissä hinnat ovat olleet verotuksesta johtuen abrsurdia luokkaa (~300keur) uutena ja useamman vuoden käytettynäkin hintapyynnöissä numeroita on jäljellä vielä kuusi ennen pilkkua, vaikka arvo tuleekin alas romahtamalla. Nyt sitten hinta iX M60 tulee olemaan tasolla 'erikoistarjous', kun jo pelkästään 130keur autovero puuttuu verrattuna aikaisempaan ja tuskin hinta on aivan oikean ämmäläisen tasolla muutenkaan. Joten kutkuttaahan se, vaikka järkeä ei tuossa ole sitten yhtään.

    Voisihan itselleen valehdella vielä lisää, että säästämässähän tässä ollaan, onhan iX M60 käyttökustannukset paljon pienemmät kuin X5 M:ssä, eiks niin. Ja isossa kuvassa maailmakin pelastuu kaikelta pahalta, kun sähköauto on niin niin ekologinen.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    En ymmärrä mitä hyvää kosketusnäytöstä on käyttäjälle? Ei mitään omasta mielestä. Hyvin suunnitellut ja sijoitetut nappulat + iDrive = lyömätön yhdistelmä.
    Harvassa on ne ketkä sitä oikeasti parempana pitää, näytöllinen versio on vaan hiton paljon edullisempi valmistaa.

    Harmillisesti oma pinkka ei kestä tälläisen uuden ostoa, mutta ajatus hankinnasta kutkuttaa päiväpäivältä enemmän.
    Last edited by jani; 29-12-2021, 21:28.

    Leave a comment:

Working...
X