iX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ockelbo4500
    replied
    Olen ajanut vuokraamon eriävillä autoilla aika monella. Yksikään kosketusnäyttö ei ole parempi kuin erilliset napit. BMW:n Idrive on ollut hyvä, mutta joko se tästäkin IX:stä hävisi pois. Juuri oli jossain juttu Ruotsalaisten tekemästä testistä, että kuinka pitkään kuskilla oli mennyt tehdä tietyt säädöt eri autoissa joissa oli kosketusnäytöt ja verrokkina sitten vanhempi Volvo jossa ei ollut kosketusnäyttöä. No lopputulos oli seuraava: Vanha Volvo reippaasti paras käytettävyydeltään ja kosketusnäytöllisistä paras Dacia Sandero. BMW IX oli melkein huonoin ja kosketusnäyttöä pidettiin sekavana käyttää tms.

    No ymmärrän, että nykytoiminnoilla se kosketusnäyttö pitää siellä olla, mutta voisi olla sekin idrive. Jos olette nykyisillä Mazdoilla ajaneet niin niissä on ollu ajatus mukana kun on tehty multimediasysteemiä. Muutenkin Mazdan laatuvaikutelma on nykyautojen luokassa korkealla tasolla.



    BMW:n ihan uusilla malleilla tullut vähän ajeltua, mutta melkein tainnu BMW:lläkin sisustan laatuvaikutelma olla parhaimmillaan jo parikymmentä vuotta sitten. Sitten on aina kovaa muovia lisätty matkaan. Ehkä sähköautoissa on pienemmät katteet, mutta kyllä ihmettelin vaikkapa Skodan Enyaqin sisustaa. Sinällään ihan ok ja ei nyt kovin halvan oloinen toki ole, mutta esim. ovipahvit on ihan kovaa kuvioitua muovia ylös saakka. Autolla oli kuitenkin hintaa 70k€ niin itsestä tuntui, että kyllä samanlaista muovia saa 30k€ hinnallakin.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Ja esimerkkinä. Tässä sama muovisisustus kuin mulle tulee. Tykkään tuosta diagonaalimuodosta (joka toistuu mm. mittaristossa), mutta en tuosta muoviosasta jalkatilassa
    Attached Files

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Ilmava (avara) se on, mutta hienompi.. ei minusta. Halvempi kyllä. Esim. se keskikonsolin laudanpätkä iDrive-ohjaimen alla on karmea. Ja "mittaristo". Varmasti halvempia toteutuksia kuin G05:n ratkaisut, mutta jos auto maksaa toista sataa tuhatta, pitäisi pystyä jo tekemään asiat kunnolla ja oikein eikä "halvalla".

    Joku teinitaiteilija päässyt vauhtiin, ärrinmurrin.. ;-)
    Itse koitan olla ajan hermolla Ihan oli sama fiilis kun F-sarjasta siirryin G-sarjaan. Halvennusta ja kiiltäävää muovia. Mutta totuin ja tykkään.

    Nyt tykkään iX:stä jo ennen kuin tarvitsee totutella

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Juu ei tämä rattika ole minullekaan auennut. Saisi olla oyöreä

    Mutta taas: Ilmava iX-sisuta on hienompi kuin G05:ssä
    Ilmava (avara) se on, mutta hienompi.. ei minusta. Halvempi kyllä. Esim. se keskikonsolin laudanpätkä iDrive-ohjaimen alla on karmea. Ja "mittaristo". Varmasti halvempia toteutuksia kuin G05:n ratkaisut, mutta jos auto maksaa toista sataa tuhatta, pitäisi pystyä jo tekemään asiat kunnolla ja oikein eikä "halvalla".

    Joku teinitaiteilija päässyt vauhtiin, ärrinmurrin.. ;-)

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Tykkään myös pyöreästä ratista eikä minulle ole avautunut, mitä hyötyä sen uudelleenmuotoilusta on. Ehkä muutaman vuoden päästä myös bemarien pyörät ovat esim. viisikulmaisia?
    Juu ei tämä rattika ole minullekaan auennut. Saisi olla oyöreä

    Mutta taas: Ilmava iX-sisuta on hienompi kuin G05:ssä

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Äh. Onko sinusta tosiaan näppärämpää säätää sellainen asia räkäisen kosketusnäytön kautta valikoita kahlaamalla, johon oli ennen oma kytkin, josta asia hoitui alle sekunnissa?
    Ei todellakaan! Ja tässäkin ketjussa olen tuon maininnut. Eli "kriittisten" nappien (lämmöt, penkinlämmitin / -ilmastointi jne) vieminen näyttöön on absoluuttinen huononnus. Eli siltäosin iX (ja moni muu) on askel taaksepäin.

    Mutta sepä ei olekaan se pointti! Vaan se, että muutos tapahtuu halusimme tai emme. Ja vähemmän kirpaisee kun menee mukana

    Mutta muuten ja yleisellä tasolla iX:n sisuta on hienompi kuin G05:ssä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Tämähän koskee ihmisen evoluutiossa ihan kaikkea. Arvatkaas kuinka Masa-maanviljelijä aikanaa narisi kun tuli traktori. Tuo höyryävä/savuava paholainen, joka pitää tankata! Ei syö itse omaa polttoainettaan.
    Äh. Onko sinusta tosiaan näppärämpää säätää sellainen asia räkäisen kosketusnäytön kautta valikoita kahlaamalla, johon oli ennen oma kytkin, josta asia hoitui alle sekunnissa? En minä kehitystä vastusta (olen nörttinä nörtin hommissa itsekin), mutta se kiusaa, että poistetaan hyviä toimintoja tai tehdään asiat ihan vain muuten vain Eri Tavalla kuin ennen, olipa uudessa tavassa järkeä tai ei. Nythän oli julkaistu joku tutkimuskin, jossa oli todettu, että nappulat ovat helpommat ajaessa kuin kosketusnäyttö. (Yllättävää?)

    Esim. tykkään siitä, että penkin säädöt ovat penkin sivussa. Kun pudotan käteni alas, se osuu luonnostaan niille kytkimille. iX:ssä (juu ja mersuissa kuulemma myös) napit ovat ylhäällä ovessa, minne minun käteni ei luontevasti käänny mitenkään. Tai se, että nuo äärimmäisen kätevät kahdeksan pikatoimintonappia jätetään pois - onko sekin hyvä juttu? Käytin niitä X1:ssä, 530d:ssä ja nyt X5:ssä - mutta kun joskus vaihdan autoa, niin enpä käytä enää. Tykkään myös pyöreästä ratista eikä minulle ole avautunut, mitä hyötyä sen uudelleenmuotoilusta on. Ehkä muutaman vuoden päästä myös bemarien pyörät ovat esim. viisikulmaisia?

    Nimim. vanhus monien puolesta

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Samaa mieltä! Miksi nykyään kaikki hyvä pitää väkisin pilata, jotta "ei olisi vanhanaikainen"?
    Tämähän koskee ihmisen evoluutiossa ihan kaikkea. Arvatkaas kuinka Masa-maanviljelijä aikanaa narisi kun tuli traktori. Tuo höyryävä/savuava paholainen, joka pitää tankata! Ei syö itse omaa polttoainettaan.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Samaa mieltä. iX3sessa vain ahdistaa että sitä ei käsittääkseni saanut kuin takavetoisena?
    Sepäse, muuten olisi harkittu pohjalle tuota. i4 liian ahdas ja pitkä toimitusaika, joten poika ajelee nyt Jaguarilla..

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Itse taas en ymmärrä pätkääkään mikä ongelma se on jos autossa on perinteinen vaihdekeppi? Mikä vika? Entä nappeja lämppärin ja muille säätimille? Tai kardaanitunneli etupenkkien välissä? Koiranko pitää siellä päästä vetämään rallia penkkien välillä? Turvallisuusriski se vaan on. Laitat jotain tavaraa apparin jalkatilaan ja mutkassa ne onkin jarrupolkimen alla

    Jokainen saa haluta just sitä mitä haluaa, mutta miksi pitää dissata tuollaisia asioita jos ei ole ainuttakaan argumenttia, vain "Ei oo tarpeeks erilainen"
    Samaa mieltä! Miksi nykyään kaikki hyvä pitää väkisin pilata, jotta "ei olisi vanhanaikainen"?

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Jokainen saa haluta just sitä mitä haluaa, mutta miksi pitää dissata tuollaisia asioita jos ei ole ainuttakaan argumenttia, vain "Ei oo tarpeeks erilainen"
    Ensimmäisestä olen kanssasi samaa mieltä Tokassa puhut itsesi pussiin. Nämä on makuasioita ja näistä kuuluu vääntää. Salo on sitä mieltä ja sä tota. Toinen tykkää äidistä ja toinen sedästä. Hänhän sanoi mielipiteensä. Ei "tarpeeksi erilainen" vaan "vanhanaikainen".

    Mulle käy kaikki. Mua ei ahdista karmittomat ikkunat pätkääkään; eikä karmit. Kardaanitunnelilla ei tee sitten yhtään mittään, mutta ei se haittakkaan. Vaihdekeppi tai rulla - ihan sama. Kunhan on mieleinen

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Itse kyllä komppaan tässä vaikkapa Youtuben Harri "Böö" Saloa, joka piti iX3:a hirvittävän "vanhanaikaisena".
    Itse taas en ymmärrä pätkääkään mikä ongelma se on jos autossa on perinteinen vaihdekeppi? Mikä vika? Entä nappeja lämppärin ja muille säätimille? Tai kardaanitunneli etupenkkien välissä? Koiranko pitää siellä päästä vetämään rallia penkkien välillä? Turvallisuusriski se vaan on. Laitat jotain tavaraa apparin jalkatilaan ja mutkassa ne onkin jarrupolkimen alla

    Jokainen saa haluta just sitä mitä haluaa, mutta miksi pitää dissata tuollaisia asioita jos ei ole ainuttakaan argumenttia, vain "Ei oo tarpeeks erilainen"

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Eli auto tuntuu "normi" BMWlle jossa on vain loistava sähköinen voimalinja erona. Jos haluaa ajaa silitysrautaa muistuttavalla futuristisella niin voi ostaa vaikka Kian

    Ja Harri Salo kehui videossa iX3 penkkejä. F11 comforteista siirtyneenä en ymmärtänyt hehkutusta mutta ehkä teslamiehelle hyvät penkit ovatkin uusi asia, nuo sportit ovat vielä kovin vaatimattomat comforteihin verttuna.
    Samaa mieltä. iX3sessa vain ahdistaa että sitä ei käsittääkseni saanut kuin takavetoisena?

    Penkkihomma menee juurikin noin. Comfortit on vielä huomattavasti paremmat, mutta onhan noi BMW:n sportit taas huomattavasti paremmat kuin vaikkapa Teslan jakkarat.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Jos haluaa ajaa silitysrautaa muistuttavalla futuristisella niin voi ostaa vaikka Kian
    .
    Ei muuten voi, koska se ei ole BMW

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Itse kyllä komppaan tässä vaikkapa Youtuben Harri "Böö" Saloa, joka piti iX3:a hirvittävän "vanhanaikaisena".

    Tunnistan kyllä arvon palstakollegojen ajattelun itsessänikin. Aikanaan kun G-sarjoihin tuli tuo "läpyskänäyttö" kojelautaan upotetun sijaan niin en pitänyt siitä yhtään, vaan vanha oli parempi. Nythän me näköjään tykätään siitä kaikki

    Näköjään / tosiaan kaikkeen tottuu paitsi siihen jääpuikkojuttuun

    MUTTA! Pirun hienoja laitteita kaikki! Oman aikansa tuotteita
    Itse taas pidin ja pidän iX3 kun se toimii samalla logiikalla kuin esim F1x joten siirtyminen oli helppoa. Ei tullut tunnetta että kyseessä on iso tabletti jonka ympärille on tehty sähköauto. Polestarista jäi vähän sellainen fiilis. Teslasta puhumattakaan..

    Eli auto tuntuu "normi" BMWlle jossa on vain loistava sähköinen voimalinja erona. Jos haluaa ajaa silitysrautaa muistuttavalla futuristisella niin voi ostaa vaikka Kian

    Ja Harri Salo kehui videossa iX3 penkkejä. F11 comforteista siirtyneenä en ymmärtänyt hehkutusta mutta ehkä teslamiehelle hyvät penkit ovatkin uusi asia, nuo sportit ovat vielä kovin vaatimattomat comforteihin verttuna.

    Leave a comment:

Working...
X