iX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Onkos tämä ALV sitten myös nykyään sama eli säästää sen 5% ALVia?
    Jees, alvissa 'säästää', kunhan ei tuo uutta autoa. Auton pitää olla käytetty, yli 6kk vanha ja yli 6000km ajettu.

    Ja toki alv-säästö riippuu myös mistä maasta ostaa, Ruotsissa alv on korkeampi kuin Suomessa. Saksassa alv-kanta autoille on 19%.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Itse ole seurannut Saksan mobile.de hintoja, 1.10.2021 jälkeen ensirekisteröidystä sähköautosta poistui autovero, joten nuo Saksan hinnat on hakua vaille auton hinta.
    Onkos tämä ALV sitten myös nykyään sama eli säästää sen 5% ALVia?
    Last edited by Peksu; 20-03-2023, 20:30.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Onko aito 2022 auto vai 2021 käytöönotettu? Hyvä hinta, muovipenkeistä miinusta, muuten varusteet

    Itse ole seurannut Saksan mobile.de hintoja, 1.10.2021 jälkeen ensirekisteröidystä sähköautosta poistui autovero, joten nuo Saksan hinnat on hakua vaille auton hinta.

    iX 50 'Simo Vaatehuoneelta' hintaan
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...end_DES&vc=Car

    Ruotsissa iX m60, näissähän varusteet on iX50 täyteen ladattuna + B&W stereot. Kovin on hinta näissäkin laskusuunnassa.
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...end_DES&vc=Car
    Tullut hihnalta 22.2.22. Penkit kangasta.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    https://m.nettiauto.com/bmw/ix/13365...nt=22&vifNav=Y
    Italian tuonnin hinta lähenee 100k€.
    Onko aito 2022 auto vai 2021 käytöönotettu? Hyvä hinta, muovipenkeistä miinusta, muuten varusteet

    Itse ole seurannut Saksan mobile.de hintoja, 1.10.2021 jälkeen ensirekisteröidystä sähköautosta poistui autovero, joten nuo Saksan hinnat on hakua vaille auton hinta.

    iX 50 'Simo Vaatehuoneelta' hintaan
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...end_DES&vc=Car

    Ruotsissa iX m60, näissähän varusteet on iX50 täyteen ladattuna + B&W stereot. Kovin on hinta näissäkin laskusuunnassa.
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...end_DES&vc=Car

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    https://m.nettiauto.com/bmw/ix/13365...nt=22&vifNav=Y
    Italian tuonnin hinta lähenee 100k€.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Tämän hintanen auto ostetaan pääosin tunteella. Eli jos/kun tuntuu että iX50 vastaa huutoon ja unelma on taloudellsessa mielessä mahdollista totetuttaa, niin mikä ettei. Itse olin aluksi iX:stä enemmän innoissani ja mitä enemmän olen sillä ajanut sen viileämäksi tunteet ovat muuttuneet. Täytyy sanoa, että yksi parhaimpia päätöksiä oli olla ostamatta ko. autoa uutena, olisi ollut melkoista rahan haaskausta.

    Jos autoa vaihtaa usein, iX50 on oiva hankita Saksasta käytettynä. Näyttäisi olevan että auto kallistuu tänne tuotuna 15-20k€, ainakin hintapyynnön osalta. Jos auton ostaa Saksasta ja ottaa siihen tuon Bemarin vaihtoautotakuun, ajelee vuoden puoli toista niin aika pienellä arvonalennuksella saa iX50:stä nauttia.

    Saksassa diesel on edelleen menopeli jos baanalla asuu. Sähköautolla ei pitkälle pötki ja bensa(hybridi) on suht janonen. Viime kesä käytiin etelä-Saksassa, matkanopetena pidin 180km/h molemmin puolin, 14l/100km meni bensaa keskimäärin. Sähköautoja en nähny muuta kuin tankkauspaikoilla johdon perässä, kai ne siellä baanalla jossakin rekkojen seassa coastaavat.

    Tuon mukava kuulla että seiska on erinomainen ajaa, se tarkoittaa, että uusi 5-sarja tulee myös olemaan myös onnistunut.
    Kaikissa uusissa arvonalennus rajua ekat pari vuotta ja etenkin noissa autoissa jotka maksavat kuusinumeroisen summan.
    Sain kohtuu hyvät tarjoukset omasta ässästä kahteen eri iX50 malliin.
    Täytyy ensi viikon jälkeen päättää mitä tekee.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Ihan hyviä mietteitä sinulta, mutta milloin vaihto muuvi kannattaa tehdä...? Vauhti on kovaa kehityksessä ja kokoajan tulee uutisia uusista vaihtoehdoista autojen ja voimalähteiden suhteen. Itselle tuo iX50 olisi aika täydellinen pakkaus.

    G70 oli paras auto ikinä jolla olen ajanut. Ylistys sanoja ei ole liikaa. Toki ajoin sitä pääasiassa Saksassa minne se täydellisesti istuu. Vakkariin 190Km/h, ajoavustimet päälle ja B&W äänentoistosta musiikkia. Ei voisi olla parempaa ajokokemusta.

    Ja kaikki autot pois lukien yhtä Porschen Taycania olivat polttomoottori autoja jotka ajoivat kovaa vasemmalla kaistalla. Ei tuolla tee sähköautolla mitään jos haluat mennä lujaa ja pitkään. Itse ajoin uudehkon Camaron ja Porsche Cayenne Turbon kanssa Felnsburg-Hampurin välin sen minkä liikenne salli ja mukavaa oli
    Tämän hintanen auto ostetaan pääosin tunteella. Eli jos/kun tuntuu että iX50 vastaa huutoon ja unelma on taloudellsessa mielessä mahdollista totetuttaa, niin mikä ettei. Itse olin aluksi iX:stä enemmän innoissani ja mitä enemmän olen sillä ajanut sen viileämäksi tunteet ovat muuttuneet. Täytyy sanoa, että yksi parhaimpia päätöksiä oli olla ostamatta ko. autoa uutena, olisi ollut melkoista rahan haaskausta.

    Jos autoa vaihtaa usein, iX50 on oiva hankita Saksasta käytettynä. Näyttäisi olevan että auto kallistuu tänne tuotuna 15-20k€, ainakin hintapyynnön osalta. Jos auton ostaa Saksasta ja ottaa siihen tuon Bemarin vaihtoautotakuun, ajelee vuoden puoli toista niin aika pienellä arvonalennuksella saa iX50:stä nauttia.

    Saksassa diesel on edelleen menopeli jos baanalla asuu. Sähköautolla ei pitkälle pötki ja bensa(hybridi) on suht janonen. Viime kesä käytiin etelä-Saksassa, matkanopetena pidin 180km/h molemmin puolin, 14l/100km meni bensaa keskimäärin. Sähköautoja en nähny muuta kuin tankkauspaikoilla johdon perässä, kai ne siellä baanalla jossakin rekkojen seassa coastaavat.

    Tuon mukava kuulla että seiska on erinomainen ajaa, se tarkoittaa, että uusi 5-sarja tulee myös olemaan myös onnistunut.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by kimmon View Post
    Taycan on 800 voltin järjestelmällä...
    Joo niin on, samoten etronGT eli tekniikka on saatavilla. Taitaa vaan tulla voluumissa sellanen hyppy, kun tekniikka laitetaan keskikoiseen SUViin että hosunpuntti vähän tututisee ja jänskättää, että milloin olisi toimitusketjussa puhtia riittävästi. Hinta Q6/Macanilla on kuitenkin selkeästi alempi, joten kysyntää varmasti on.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Tuo range asia on varmasti käyttäjäkohtianen juttu kuten on suorituskykykin. '40' kulkee Suomen rajoituksille aivan riittävästi. '50' on taas Saksan baanalle hidas, vaatis m60:n. Itselle '40' kulkupuoli riittäisi aivan mainiosti, mutta range on liian pieni, varsinkin kun '40' latausnopeuskin on selkeästi isompaa mallia matalampi.

    iX on kyllä ristiriitinen auto kokonaisuutena. Uutena auto ('50') oli ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän hintanen. Nyt Saksassa pääsee jo valkaamaan 100k vähän ajetun pitkällä lisätakuulla. Ei pääse kyllä ensimmäinen omistaja sanomaan, että sähköautolla ajaminen on ollut halpaa

    Kysymys kuuluu miten iX:n arvonlasku rauhoittuu vai rauhoittuuko ollenkaan? Autosta ei tule seuraavaa sukupolvea vaan se häviää kuin i3:n, kun bemari siirtyy 800V tekniikaan => iX jää erikoisuudeksi. Vuoden kahden sisään markkinoille tulee ensimmäiset SUVit 800V tekniikaan - Audi, Porsche eurooppalaisista ekana?, minkä jälkeen tämä hybridien jännitejärjestelmään perustuva sähköautotekniikka on muutamassa vuodessa 'museokamaa'. Bemarilta saa 800V kulkinetta odottaa kauemmin. Tässä koko luokassa se taitaa olla sähköinen X5 ja sen esittelyyn on vielä lähes puolivuosikymmentä. Tosin X3 tullee muutaman vuoden päästä.

    Huono juttu, mutta ihan yhtä paskassa jamassa on Mersukin, EQE/EQS SUVit tulivat juuri uunista ulos. Volvo on vielä hankalammassa välissä, auto vasta tulossa ja se on 400-volttinen Ovat siis noin yhden generaation Audi/Porschea myöhässä. Toki näyttää ladunavaajillakin kestävän. Sekä Q6:sta että Macania lykätään koko ajan eteenpäin. Possu taitaa olla jo kohta vuoden myöhässä. Ja miten lauchin jälkeen, toimitusaika 1-2 vuotta, niin kyllähän siinäkin vuosia vierii. Kia/Hyundai pääsevät sitten ensimmäisinä apajille uudella tekniikalla, myynnin pitäisi Korean SUVeilla alkaa vielä tämän vuoden aikana.

    BTW. Millanen oli G70 ajaa ja matkustaa? Onko paras bemari ikinä? Liikeessä koko ei varmaan haitaa, mutta miten parkkipaikalla jne kömpelö?
    Ihan hyviä mietteitä sinulta, mutta milloin vaihto muuvi kannattaa tehdä...? Vauhti on kovaa kehityksessä ja kokoajan tulee uutisia uusista vaihtoehdoista autojen ja voimalähteiden suhteen. Itselle tuo iX50 olisi aika täydellinen pakkaus.

    G70 oli paras auto ikinä jolla olen ajanut. Ylistys sanoja ei ole liikaa. Toki ajoin sitä pääasiassa Saksassa minne se täydellisesti istuu. Vakkariin 190Km/h, ajoavustimet päälle ja B&W äänentoistosta musiikkia. Ei voisi olla parempaa ajokokemusta.

    Ja kaikki autot pois lukien yhtä Porschen Taycania olivat polttomoottori autoja jotka ajoivat kovaa vasemmalla kaistalla. Ei tuolla tee sähköautolla mitään jos haluat mennä lujaa ja pitkään. Itse ajoin uudehkon Camaron ja Porsche Cayenne Turbon kanssa Felnsburg-Hampurin välin sen minkä liikenne salli ja mukavaa oli

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Onhan tämä hyvän täyssähköauton miettiminen aika berberistä. Vanhetunutta tekniikkaa kohta kaikki. Taidan ajaa nykyisellä 45e:llä vielä pari vuotta ja maksaa sitten itseni kipeäksi jostain muusta…

    Polestar 3 SUV:ssa ois kanssa aika iso akku ja hyvä range mut muuten en kyllä tykkää tuosta minimalistisesta nykyautojen sisustuksesta. No makunsa kullakin mutta paremman näköisiä autot ennen oli sisältä.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Tuo range asia on varmasti käyttäjäkohtianen juttu kuten on suorituskykykin. '40' kulkee Suomen rajoituksille aivan riittävästi. '50' on taas Saksan baanalle hidas, vaatis m60:n. Itselle '40' kulkupuoli riittäisi aivan mainiosti, mutta range on liian pieni, varsinkin kun '40' latausnopeuskin on selkeästi isompaa mallia matalampi.

    iX on kyllä ristiriitinen auto kokonaisuutena. Uutena auto ('50') oli ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän hintanen. Nyt Saksassa pääsee jo valkaamaan 100k vähän ajetun pitkällä lisätakuulla. Ei pääse kyllä ensimmäinen omistaja sanomaan, että sähköautolla ajaminen on ollut halpaa

    Kysymys kuuluu miten iX:n arvonlasku rauhoittuu vai rauhoittuuko ollenkaan? Autosta ei tule seuraavaa sukupolvea vaan se häviää kuin i3:n, kun bemari siirtyy 800V tekniikaan => iX jää erikoisuudeksi. Vuoden kahden sisään markkinoille tulee ensimmäiset SUVit 800V tekniikaan - Audi, Porsche eurooppalaisista ekana?, minkä jälkeen tämä hybridien jännitejärjestelmään perustuva sähköautotekniikka on muutamassa vuodessa 'museokamaa'. Bemarilta saa 800V kulkinetta odottaa kauemmin. Tässä koko luokassa se taitaa olla sähköinen X5 ja sen esittelyyn on vielä lähes puolivuosikymmentä. Tosin X3 tullee muutaman vuoden päästä.

    Huono juttu, mutta ihan yhtä paskassa jamassa on Mersukin, EQE/EQS SUVit tulivat juuri uunista ulos. Volvo on vielä hankalammassa välissä, auto vasta tulossa ja se on 400-volttinen Ovat siis noin yhden generaation Audi/Porschea myöhässä. Toki näyttää ladunavaajillakin kestävän. Sekä Q6:sta että Macania lykätään koko ajan eteenpäin. Possu taitaa olla jo kohta vuoden myöhässä. Ja miten lauchin jälkeen, toimitusaika 1-2 vuotta, niin kyllähän siinäkin vuosia vierii. Kia/Hyundai pääsevät sitten ensimmäisinä apajille uudella tekniikalla, myynnin pitäisi Korean SUVeilla alkaa vielä tämän vuoden aikana.

    BTW. Millanen oli G70 ajaa ja matkustaa? Onko paras bemari ikinä? Liikeessä koko ei varmaan haitaa, mutta miten parkkipaikalla jne kömpelö?
    Taycan on 800 voltin järjestelmällä...

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Samat fiilikset oli kun ajoin ensimmäisenkerran iX 40 mallia. Kyllä se täytyy olla 50 malli jotta range ja suorityskyky on omaan mieleen. Omassa Teslassa toimintamatka kuitenkin lähellä 600km niin ahditus alkoi sen suhteen iX40 ratissa.

    iDrive/käyttöliittymä sekava G05 verrattuna, mutta äkkiä siihen tottuu. Ajoin tällä viikolla Saksassa/Tanskassa n.600km G70 740d jossa sama iDrive ja kyllä sen äkkiä oppii tälläinen keski-ikäinen junttikin.
    Tuo range asia on varmasti käyttäjäkohtianen juttu kuten on suorituskykykin. '40' kulkee Suomen rajoituksille aivan riittävästi. '50' on taas Saksan baanalle hidas, vaatis m60:n. Itselle '40' kulkupuoli riittäisi aivan mainiosti, mutta range on liian pieni, varsinkin kun '40' latausnopeuskin on selkeästi isompaa mallia matalampi.

    iX on kyllä ristiriitinen auto kokonaisuutena. Uutena auto ('50') oli ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän hintanen. Nyt Saksassa pääsee jo valkaamaan 100k vähän ajetun pitkällä lisätakuulla. Ei pääse kyllä ensimmäinen omistaja sanomaan, että sähköautolla ajaminen on ollut halpaa

    Kysymys kuuluu miten iX:n arvonlasku rauhoittuu vai rauhoittuuko ollenkaan? Autosta ei tule seuraavaa sukupolvea vaan se häviää kuin i3:n, kun bemari siirtyy 800V tekniikaan => iX jää erikoisuudeksi. Vuoden kahden sisään markkinoille tulee ensimmäiset SUVit 800V tekniikaan - Audi, Porsche eurooppalaisista ekana?, minkä jälkeen tämä hybridien jännitejärjestelmään perustuva sähköautotekniikka on muutamassa vuodessa 'museokamaa'. Bemarilta saa 800V kulkinetta odottaa kauemmin. Tässä koko luokassa se taitaa olla sähköinen X5 ja sen esittelyyn on vielä lähes puolivuosikymmentä. Tosin X3 tullee muutaman vuoden päästä.

    Huono juttu, mutta ihan yhtä paskassa jamassa on Mersukin, EQE/EQS SUVit tulivat juuri uunista ulos. Volvo on vielä hankalammassa välissä, auto vasta tulossa ja se on 400-volttinen Ovat siis noin yhden generaation Audi/Porschea myöhässä. Toki näyttää ladunavaajillakin kestävän. Sekä Q6:sta että Macania lykätään koko ajan eteenpäin. Possu taitaa olla jo kohta vuoden myöhässä. Ja miten lauchin jälkeen, toimitusaika 1-2 vuotta, niin kyllähän siinäkin vuosia vierii. Kia/Hyundai pääsevät sitten ensimmäisinä apajille uudella tekniikalla, myynnin pitäisi Korean SUVeilla alkaa vielä tämän vuoden aikana.

    BTW. Millanen oli G70 ajaa ja matkustaa? Onko paras bemari ikinä? Liikeessä koko ei varmaan haitaa, mutta miten parkkipaikalla jne kömpelö?

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Kävin oman auton pajoitusta odotellessa taas iX:ää kokeilemassa. Nelikymppinen malli on edelleen aika laiska, mutta mikä lie päässä pehmennyt, kun ei se nyt enää NIIN pahalta tuntunut (iX yleisesti) kuin ensimmäisellä kerralla. iDrive on kyllä sekava aloittelijalle, rattinappulat halvan oloisia ja käsi etsi vaihdekeppiä suuntaa vaihtaessa .. mutta ties vaikka tässä vielä vanha oppisi nykyajan kotkotuksille.
    Samat fiilikset oli kun ajoin ensimmäisenkerran iX 40 mallia. Kyllä se täytyy olla 50 malli jotta range ja suorityskyky on omaan mieleen. Omassa Teslassa toimintamatka kuitenkin lähellä 600km niin ahditus alkoi sen suhteen iX40 ratissa.

    iDrive/käyttöliittymä sekava G05 verrattuna, mutta äkkiä siihen tottuu. Ajoin tällä viikolla Saksassa/Tanskassa n.600km G70 740d jossa sama iDrive ja kyllä sen äkkiä oppii tälläinen keski-ikäinen junttikin.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Kävin oman auton pajoitusta odotellessa taas iX:ää kokeilemassa. Nelikymppinen malli on edelleen aika laiska, mutta mikä lie päässä pehmennyt, kun ei se nyt enää NIIN pahalta tuntunut (iX yleisesti) kuin ensimmäisellä kerralla. iDrive on kyllä sekava aloittelijalle, rattinappulat halvan oloisia ja käsi etsi vaihdekeppiä suuntaa vaihtaessa .. mutta ties vaikka tässä vielä vanha oppisi nykyajan kotkotuksille.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kyllä kauppias ne kertoo kun kysyt.
    Jees, saksalainen on perustarkka, kokemukset vaan ei aivan 100% ole.....mutta alkuun ja aika pitkällekin pääsee kyselemällä, joskus jopa päätyyn asti.

    Lämmitellään nyt ensin, jos aito kuume nousisi ja sitä ennen seuraillaan rauhassa mobile.de:n hintatasoa. Käytettyjen hinnat ovat laskeneet näissä melkoisella vauhdilla, kyse lienee enemminkin käytettyjen kaupan normalisoitumisesta. Ensimmäiset oman speksin mukaiset yksilöt ovat jo 100k rajalla, kun muutamia kuukausia sitten oikein mitään ei tahtonut löytyä alle 125k. Nyt ei noiden kauppa kovin hanakasti käy, pitkään ovat myynnissä ja hinta valuu alaspäin pikku hiljaa. Ero on valtava aiempaan, kun korkeaan hintaan (=ñoin uuden hinta tai jopa korkeampi) auto oli myynnissä ehkä viikon ennenkuin poistui listoilta.

    Leave a comment:

Working...
X