iX
Collapse
X
-
Kävin oman auton pajoitusta odotellessa taas iX:ää kokeilemassa. Nelikymppinen malli on edelleen aika laiska, mutta mikä lie päässä pehmennyt, kun ei se nyt enää NIIN pahalta tuntunut (iX yleisesti) kuin ensimmäisellä kerralla. iDrive on kyllä sekava aloittelijalle, rattinappulat halvan oloisia ja käsi etsi vaihdekeppiä suuntaa vaihtaessa .. mutta ties vaikka tässä vielä vanha oppisi nykyajan kotkotuksille.
-
Originally posted by pyroz View PostKyllä kauppias ne kertoo kun kysyt.
Lämmitellään nyt ensin, jos aito kuume nousisi ja sitä ennen seuraillaan rauhassa mobile.de:n hintatasoa. Käytettyjen hinnat ovat laskeneet näissä melkoisella vauhdilla, kyse lienee enemminkin käytettyjen kaupan normalisoitumisesta. Ensimmäiset oman speksin mukaiset yksilöt ovat jo 100k rajalla, kun muutamia kuukausia sitten oikein mitään ei tahtonut löytyä alle 125k. Nyt ei noiden kauppa kovin hanakasti käy, pitkään ovat myynnissä ja hinta valuu alaspäin pikku hiljaa. Ero on valtava aiempaan, kun korkeaan hintaan (=ñoin uuden hinta tai jopa korkeampi) auto oli myynnissä ehkä viikon ennenkuin poistui listoilta.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostHyvä tsäkä käynyt, että osuit tuommoseen väliinJos iX:ää lähtee käytettynä Saksasta hakemaan, olisi miltei pakko raahatua paikan päälle, jotta voi tsekata puutteet, sen verran paljon linjalta on tullut vaajalla spekseillä tavaraa.
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostItsellä on toiminut täydellisesti, mutta onko katoksessa. Ja softclosella varustettu niin "Lada-ovet" eivät haittaa. Sitten tuo viimeinen --> vähän oon tuurista kiinni kai. Itsellä sattui marraskuussa sellaisen tuotantorakoon ettei ollut YHTÄÄN poistoja. Molemmissa penkeissä kaikki säädöt, jalalla avattava takaluukku jne. tulivatJos iX:ää lähtee käytettynä Saksasta hakemaan, olisi miltei pakko raahatua paikan päälle, jotta voi tsekata puutteet, sen verran paljon linjalta on tullut vaajalla spekseillä tavaraa.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMiten iX on toiminut talvessa? Ikkunat kiinnostaa eniten. Onko pidemmässä käytössä tullut yllätyksiä, ylimääräisiä huoltokäyntejä? Saksassa joissakin on ollut moottoriongelmia, samoin lämmityslaitteen (ILP?) kanssa on ollut probleemaa. Muista mekaanista ongelmista en ole kuullut. Vaikka takuu onkin, niin korvaavan osan saamisessa on näinä aikoina melkoisia haasteita. Softan kanssa on sitten kai enemmän jumppaa, mutta se paranee päivityksissä pikku hiljaa.
Sähköautovaihtoehtoja on tullut plarattua ees taas, niin eipä sopivaa tarjontaa aivan hurjasti ole - mm. tilat 4:lle henkilölle (>175cm), mukava takapenkki (eli riittävän korkea), riittävä tavaratila (+450l, monikäyttöisyys plussaa), pitkä range ja/tai nopea lataus, vetokyky +2tn, huolto lähellä. iX on omalla suosikkilistalla korkealla. Kun käytettyjen 50-mallien hinnat ovat tipahtaneet selvästi Saksassa autojen saatavuuden lisääntyessä, iX ei ole enää niin ylihintainen, mitä se oli uutena ja käytetyn toimitus aika ei ole yli vuotta
Itselle iX osalta suurin 'jarru' on karmittomat ikkunat ja niistä syntyvät ongelmat talvella. (Auto on ulkona sään arrmoilla ilman suojaa.) Lisäksi oven rämähdys suljettaessa ei vastaa hintaluokkaa, mutta tuon saa häivytettyä softclose varusteella. Onko muita pakollisia lisävarusteita? Toki nuo Saksan käytetyt '50'on täysillä varusteilla, erona on lähinnä sterot HK tai B&W.
Uusimmista iX 50:stä puuttuu nelipyöräohjaus ja ilmajousitus. Jälkimmäisen puute ei ole vakava, mutta 4p-ohjauksen puute olisi jo harmi. Ilman 4p:tä iX on ärsyttävän kankea ahtaissa tiloissa. Ilma ja 4p taitavat olla jotenkin yhdistettyjä, en ole ainakaan nähnyt varusteita erikseen.
Saksan käytettyjen hintaan vaikuttaa voimakkaasti verhoilu - kangas on halvin, vaikka uutena siitä sai maksamaan extraa, samoin tekonahkaversiot on selvästi halvempia kuin nahkasisustukset (ero on isompi kuin verhoilun hinta uutena), miksiköhän? Onko tekonahoissa jotain ongelmaa käytössä. Kangas on sen verran aneemisen näköinen, että hyljeksintä on ymmärettävää, vaikka kangassohvilla kyllä pysyy paikoillaan paremmin kuin näillä kahdella muulla vaihtoehdolla.
Etupenkien muotoilemattomuus on yksi, tosin pieni, jarru lähteä ostoksille. Miten etupenkki toimii käytännössä? Jostain luin että apparin sohvassa olisi säätöjä ja ominaisuuksia selvästi vähemmän, muun muassa ristiseläntuki puuttuu, pitääkö paikkansa?
Leave a comment:
-
Miten iX on toiminut talvessa? Ikkunat kiinnostaa eniten. Onko pidemmässä käytössä tullut yllätyksiä, ylimääräisiä huoltokäyntejä? Saksassa joissakin on ollut moottoriongelmia, samoin lämmityslaitteen (ILP?) kanssa on ollut probleemaa. Muista mekaanista ongelmista en ole kuullut. Vaikka takuu onkin, niin korvaavan osan saamisessa on näinä aikoina melkoisia haasteita. Softan kanssa on sitten kai enemmän jumppaa, mutta se paranee päivityksissä pikku hiljaa.
Sähköautovaihtoehtoja on tullut plarattua ees taas, niin eipä sopivaa tarjontaa aivan hurjasti ole - mm. tilat 4:lle henkilölle (>175cm), mukava takapenkki (eli riittävän korkea), riittävä tavaratila (+450l, monikäyttöisyys plussaa), pitkä range ja/tai nopea lataus, vetokyky +2tn, huolto lähellä. iX on omalla suosikkilistalla korkealla. Kun käytettyjen 50-mallien hinnat ovat tipahtaneet selvästi Saksassa autojen saatavuuden lisääntyessä, iX ei ole enää niin ylihintainen, mitä se oli uutena ja käytetyn toimitus aika ei ole yli vuotta
Itselle iX osalta suurin 'jarru' on karmittomat ikkunat ja niistä syntyvät ongelmat talvella. (Auto on ulkona sään arrmoilla ilman suojaa.) Lisäksi oven rämähdys suljettaessa ei vastaa hintaluokkaa, mutta tuon saa häivytettyä softclose varusteella. Onko muita pakollisia lisävarusteita? Toki nuo Saksan käytetyt '50'on täysillä varusteilla, erona on lähinnä sterot HK tai B&W.
Uusimmista iX 50:stä puuttuu nelipyöräohjaus ja ilmajousitus. Jälkimmäisen puute ei ole vakava, mutta 4p-ohjauksen puute olisi jo harmi. Ilman 4p:tä iX on ärsyttävän kankea ahtaissa tiloissa. Ilma ja 4p taitavat olla jotenkin yhdistettyjä, en ole ainakaan nähnyt varusteita erikseen.
Saksan käytettyjen hintaan vaikuttaa voimakkaasti verhoilu - kangas on halvin, vaikka uutena siitä sai maksamaan extraa, samoin tekonahkaversiot on selvästi halvempia kuin nahkasisustukset (ero on isompi kuin verhoilun hinta uutena), miksiköhän? Onko tekonahoissa jotain ongelmaa käytössä. Kangas on sen verran aneemisen näköinen, että hyljeksintä on ymmärettävää, vaikka kangassohvilla kyllä pysyy paikoillaan paremmin kuin näillä kahdella muulla vaihtoehdolla.
Etupenkien muotoilemattomuus on yksi, tosin pieni, jarru lähteä ostoksille. Miten etupenkki toimii käytännössä? Jostain luin että apparin sohvassa olisi säätöjä ja ominaisuuksia selvästi vähemmän, muun muassa ristiseläntuki puuttuu, pitääkö paikkansa?
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostTähän vahva sama! Ei enää ikinä runflatteja. Nyt taas kun omaan 45e:hen perjantaina vaihdetaan kitkat niin muuttuu paremmaksia autoksi saman tien...
Ainut asia missä oem tähtimerkatut RFT kesärenkaat toimivat paremmin on suurempi motarivauhti. Leveämmällä takarenkaalla lienee myös vaikutusta asiaan.
Kummaa kyllä myös rengasmelu on pienempi runfläteissä. Nokiat tuottavat myös hieman cavity noisea (eivät kuitenkaan häiritsevän paljon), jota tähtimerkatut eivät ollenkaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostKeinutaan isolla tiellä auttaa aika paljon, jos tipautat jousitusta napsun alas päin -10 mm (automaatisesti kun nopeus >yli 140km/h) tai kaksi napsua -20mm (automaattisesti >200km/h tai sportilla).
Itse pidän isommilla teillä (päätiet ja motarit) jousituksen aina tuossa -10mm asennossa, jolloin laiva fiilis vähenee oleellisesti ja käytännön mukavuudessa ei ole eroa, ainakin ajaminen on hauskempaa (jos näin voi tälläisesta autosta sanoa)
Puuskaisessa tuulessa ja kovemmilla nopeuksilla >150km/h (lähinnä Saksan baanalla) olen käyttänyt sport-asentoa. Muuten 'sportilla' tulee ajettua hyvin harvoin, yleensä käytössä on 'adaptive', jolloin jousitusta pitää säätää manuaalilla. ( en ole ainakaan löytänyt miten sinne saisi omat asetukset jousituksen korkeudelle).
Tuo jousituksen automaattinen tason lasku (-10mm) ei näy missään vaikka ajaa yli 140km/h. Ainakin se jousituksen tasonsäädön merkkivalo pysyy samassa ”keskiasennossa” riippumatta vauhdista. Mistäs sen tietää et laskeeko jousitus vai ei..
Leave a comment:
-
Originally posted by torso1 View PostJos toi olisi olemassa/tulossa, niin pistäisin tilaukseen ASAP!!
Nykyisessä X5 45e:ssä häiritsee ilma-jousituksen pehmeys (keinuva laiva fiilis)
Itse pidän isommilla teillä (päätiet ja motarit) jousituksen aina tuossa -10mm asennossa, jolloin laiva fiilis vähenee oleellisesti ja käytännön mukavuudessa ei ole eroa, ainakin ajaminen on hauskempaa (jos näin voi tälläisesta autosta sanoa)
Puuskaisessa tuulessa ja kovemmilla nopeuksilla >150km/h (lähinnä Saksan baanalla) olen käyttänyt sport-asentoa. Muuten 'sportilla' tulee ajettua hyvin harvoin, yleensä käytössä on 'adaptive', jolloin jousitusta pitää säätää manuaalilla. ( en ole ainakaan löytänyt miten sinne saisi omat asetukset jousituksen korkeudelle).
Leave a comment:
-
Originally posted by Doni View PostMitä se BMW rengasturva korvaa? Onko sama kun iPhone on vedenkestävä mutta jos laitat itse ämpäriin niin ei ole voimassa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomi T View PostBMW:n puolelta, mutta tuo ei ole siihen kuuluva asia. Ei muuta kuin paikkauttaen merkkihuollossa tai rengasliikkeessä ja matka jatkuu.
Leave a comment:
-
Originally posted by 315i View PostNoh omassa autossa sunnuntaina huomasin takarenkaan osittain tyhjentyneen. Lisää ilmaa ja ajoa reilu 200 km, kaikki OK. yön aikana taas 0.5 baariakadonnut. Oliskohan joku naula tai ruuvi. Onko tuo rengasturva siis bemarin vai vakuutusyhtiön puolelta?
Leave a comment:
-
Noh omassa autossa sunnuntaina huomasin takarenkaan osittain tyhjentyneen. Lisää ilmaa ja ajoa reilu 200 km, kaikki OK. yön aikana taas 0.5 baariakadonnut. Oliskohan joku naula tai ruuvi. Onko tuo rengasturva siis bemarin vai vakuutusyhtiön puolelta?
Leave a comment:
-
Originally posted by 315i View PostEikös i4 ole kaikissa ilmajouset takana? Luulin että i4 40 olis perinteisillä kierrejousilla ja nuo M säädettävillä ilmajousilla, yllätyin että omastakin löytyi ilmat takaa.
Pointti on vaan et runflat renkaat on perseestä ja niitä ei olisi ikinä edes pitänyt laittaa normaali henkilöautoihin. Viranomaiskäyttö yms. vielä ymmärrän.
Kummasti se on Bmw AG konserninkin kanta muuttunut runflat renkaisiin kun sähköautoihin niitä ei voi millään laittaa, koska Wltp yms yms. ei vaan toimisi. Uusin autoihin ei tule edes paikkaussarjaa, saatikka pikkukompuraa mukaan. Soittaa vaan hinurin paikalle ja rengasturva kattaa sijaisauton kunnes oma on kunnossa. Helppoa kun heinänteko kun sen vaan näin päättää.)
Leave a comment:
-
Eikös i4 ole kaikissa ilmajouset takana? Luulin että i4 40 olis perinteisillä kierrejousilla ja nuo M säädettävillä ilmajousilla, yllätyin että omastakin löytyi ilmat takaa.
Leave a comment:
Leave a comment: