Originally posted by tiko4tiko
View Post
iX
Collapse
X
-
Hyvä tsäkä käynyt, että osuit tuommoseen väliinOriginally posted by volvostabemariin View PostItsellä on toiminut täydellisesti, mutta onko katoksessa. Ja softclosella varustettu niin "Lada-ovet" eivät haittaa. Sitten tuo viimeinen --> vähän oon tuurista kiinni kai. Itsellä sattui marraskuussa sellaisen tuotantorakoon ettei ollut YHTÄÄN poistoja. Molemmissa penkeissä kaikki säädöt, jalalla avattava takaluukku jne. tulivat
Jos iX:ää lähtee käytettynä Saksasta hakemaan, olisi miltei pakko raahatua paikan päälle, jotta voi tsekata puutteet, sen verran paljon linjalta on tullut vaajalla spekseillä tavaraa.
Leave a comment:
-
Itsellä on toiminut täydellisesti, mutta onko katoksessa. Ja softclosella varustettu niin "Lada-ovet" eivät haittaa. Sitten tuo viimeinen --> vähän oon tuurista kiinni kai. Itsellä sattui marraskuussa sellaisen tuotantorakoon ettei ollut YHTÄÄN poistoja. Molemmissa penkeissä kaikki säädöt, jalalla avattava takaluukku jne. tulivatOriginally posted by tiko4tiko View PostMiten iX on toiminut talvessa? Ikkunat kiinnostaa eniten. Onko pidemmässä käytössä tullut yllätyksiä, ylimääräisiä huoltokäyntejä? Saksassa joissakin on ollut moottoriongelmia, samoin lämmityslaitteen (ILP?) kanssa on ollut probleemaa. Muista mekaanista ongelmista en ole kuullut. Vaikka takuu onkin, niin korvaavan osan saamisessa on näinä aikoina melkoisia haasteita. Softan kanssa on sitten kai enemmän jumppaa, mutta se paranee päivityksissä pikku hiljaa.
Sähköautovaihtoehtoja on tullut plarattua ees taas, niin eipä sopivaa tarjontaa aivan hurjasti ole - mm. tilat 4:lle henkilölle (>175cm), mukava takapenkki (eli riittävän korkea), riittävä tavaratila (+450l, monikäyttöisyys plussaa), pitkä range ja/tai nopea lataus, vetokyky +2tn, huolto lähellä. iX on omalla suosikkilistalla korkealla. Kun käytettyjen 50-mallien hinnat ovat tipahtaneet selvästi Saksassa autojen saatavuuden lisääntyessä, iX ei ole enää niin ylihintainen, mitä se oli uutena ja käytetyn toimitus aika ei ole yli vuotta
Itselle iX osalta suurin 'jarru' on karmittomat ikkunat ja niistä syntyvät ongelmat talvella. (Auto on ulkona sään arrmoilla ilman suojaa.) Lisäksi oven rämähdys suljettaessa ei vastaa hintaluokkaa, mutta tuon saa häivytettyä softclose varusteella. Onko muita pakollisia lisävarusteita? Toki nuo Saksan käytetyt '50'on täysillä varusteilla, erona on lähinnä sterot HK tai B&W.
Uusimmista iX 50:stä puuttuu nelipyöräohjaus ja ilmajousitus. Jälkimmäisen puute ei ole vakava, mutta 4p-ohjauksen puute olisi jo harmi. Ilman 4p:tä iX on ärsyttävän kankea ahtaissa tiloissa. Ilma ja 4p taitavat olla jotenkin yhdistettyjä, en ole ainakaan nähnyt varusteita erikseen.
Saksan käytettyjen hintaan vaikuttaa voimakkaasti verhoilu - kangas on halvin, vaikka uutena siitä sai maksamaan extraa, samoin tekonahkaversiot on selvästi halvempia kuin nahkasisustukset (ero on isompi kuin verhoilun hinta uutena), miksiköhän? Onko tekonahoissa jotain ongelmaa käytössä. Kangas on sen verran aneemisen näköinen, että hyljeksintä on ymmärettävää, vaikka kangassohvilla kyllä pysyy paikoillaan paremmin kuin näillä kahdella muulla vaihtoehdolla.
Etupenkien muotoilemattomuus on yksi, tosin pieni, jarru lähteä ostoksille. Miten etupenkki toimii käytännössä? Jostain luin että apparin sohvassa olisi säätöjä ja ominaisuuksia selvästi vähemmän, muun muassa ristiseläntuki puuttuu, pitääkö paikkansa?
Leave a comment:
-
Miten iX on toiminut talvessa? Ikkunat kiinnostaa eniten. Onko pidemmässä käytössä tullut yllätyksiä, ylimääräisiä huoltokäyntejä? Saksassa joissakin on ollut moottoriongelmia, samoin lämmityslaitteen (ILP?) kanssa on ollut probleemaa. Muista mekaanista ongelmista en ole kuullut. Vaikka takuu onkin, niin korvaavan osan saamisessa on näinä aikoina melkoisia haasteita. Softan kanssa on sitten kai enemmän jumppaa, mutta se paranee päivityksissä pikku hiljaa.
Sähköautovaihtoehtoja on tullut plarattua ees taas, niin eipä sopivaa tarjontaa aivan hurjasti ole - mm. tilat 4:lle henkilölle (>175cm), mukava takapenkki (eli riittävän korkea), riittävä tavaratila (+450l, monikäyttöisyys plussaa), pitkä range ja/tai nopea lataus, vetokyky +2tn, huolto lähellä. iX on omalla suosikkilistalla korkealla. Kun käytettyjen 50-mallien hinnat ovat tipahtaneet selvästi Saksassa autojen saatavuuden lisääntyessä, iX ei ole enää niin ylihintainen, mitä se oli uutena ja käytetyn toimitus aika ei ole yli vuotta
Itselle iX osalta suurin 'jarru' on karmittomat ikkunat ja niistä syntyvät ongelmat talvella. (Auto on ulkona sään arrmoilla ilman suojaa.) Lisäksi oven rämähdys suljettaessa ei vastaa hintaluokkaa, mutta tuon saa häivytettyä softclose varusteella. Onko muita pakollisia lisävarusteita? Toki nuo Saksan käytetyt '50'on täysillä varusteilla, erona on lähinnä sterot HK tai B&W.
Uusimmista iX 50:stä puuttuu nelipyöräohjaus ja ilmajousitus. Jälkimmäisen puute ei ole vakava, mutta 4p-ohjauksen puute olisi jo harmi. Ilman 4p:tä iX on ärsyttävän kankea ahtaissa tiloissa. Ilma ja 4p taitavat olla jotenkin yhdistettyjä, en ole ainakaan nähnyt varusteita erikseen.
Saksan käytettyjen hintaan vaikuttaa voimakkaasti verhoilu - kangas on halvin, vaikka uutena siitä sai maksamaan extraa, samoin tekonahkaversiot on selvästi halvempia kuin nahkasisustukset (ero on isompi kuin verhoilun hinta uutena), miksiköhän? Onko tekonahoissa jotain ongelmaa käytössä. Kangas on sen verran aneemisen näköinen, että hyljeksintä on ymmärettävää, vaikka kangassohvilla kyllä pysyy paikoillaan paremmin kuin näillä kahdella muulla vaihtoehdolla.
Etupenkien muotoilemattomuus on yksi, tosin pieni, jarru lähteä ostoksille. Miten etupenkki toimii käytännössä? Jostain luin että apparin sohvassa olisi säätöjä ja ominaisuuksia selvästi vähemmän, muun muassa ristiseläntuki puuttuu, pitääkö paikkansa?
Leave a comment:
-
Kylläpä taas muuttui oma 45e hurjasti mukavammaksi ajaa kun vaihtoi alkuperäisen talvirengassetin (748m+Nokian R3) alle. Auto tuntuu taas kaikinpuolin juuri niin luxukselta kuin tämän hintaisen pitääkin. Jäykkärunkoiset Nokian kitkat toimivat hienosti tässä 2500kg painoisessa möhkäleessä. Vierintävastus, ketteryys, uraherkkyys (näillä sitä ei ole ollenkaan), mukavuus jne. on paljon parempi kuin kesärenkaissa.Originally posted by volvostabemariin View PostTähän vahva sama! Ei enää ikinä runflatteja. Nyt taas kun omaan 45e:hen perjantaina vaihdetaan kitkat niin muuttuu paremmaksia autoksi saman tien...
Ainut asia missä oem tähtimerkatut RFT kesärenkaat toimivat paremmin on suurempi motarivauhti. Leveämmällä takarenkaalla lienee myös vaikutusta asiaan.
Kummaa kyllä myös rengasmelu on pienempi runfläteissä. Nokiat tuottavat myös hieman cavity noisea (eivät kuitenkaan häiritsevän paljon), jota tähtimerkatut eivät ollenkaan.
Leave a comment:
-
Ei sinne varmaan saa omaa asetusta jousituksen korkeudelle.Originally posted by tiko4tiko View PostKeinutaan isolla tiellä auttaa aika paljon, jos tipautat jousitusta napsun alas päin -10 mm (automaatisesti kun nopeus >yli 140km/h) tai kaksi napsua -20mm (automaattisesti >200km/h tai sportilla).
Itse pidän isommilla teillä (päätiet ja motarit) jousituksen aina tuossa -10mm asennossa, jolloin laiva fiilis vähenee oleellisesti ja käytännön mukavuudessa ei ole eroa, ainakin ajaminen on hauskempaa (jos näin voi tälläisesta autosta sanoa
)
Puuskaisessa tuulessa ja kovemmilla nopeuksilla >150km/h (lähinnä Saksan baanalla
) olen käyttänyt sport-asentoa. Muuten 'sportilla' tulee ajettua hyvin harvoin, yleensä käytössä on 'adaptive', jolloin jousitusta pitää säätää manuaalilla. ( en ole ainakaan löytänyt miten sinne saisi omat asetukset jousituksen korkeudelle).
Tuo jousituksen automaattinen tason lasku (-10mm) ei näy missään vaikka ajaa yli 140km/h. Ainakin se jousituksen tasonsäädön merkkivalo pysyy samassa ”keskiasennossa” riippumatta vauhdista. Mistäs sen tietää et laskeeko jousitus vai ei..
Leave a comment:
-
Keinutaan isolla tiellä auttaa aika paljon, jos tipautat jousitusta napsun alas päin -10 mm (automaatisesti kun nopeus >yli 140km/h) tai kaksi napsua -20mm (automaattisesti >200km/h tai sportilla).Originally posted by torso1 View PostJos toi olisi olemassa/tulossa, niin pistäisin tilaukseen ASAP!!
Nykyisessä X5 45e:ssä häiritsee ilma-jousituksen pehmeys (keinuva laiva fiilis)
Itse pidän isommilla teillä (päätiet ja motarit) jousituksen aina tuossa -10mm asennossa, jolloin laiva fiilis vähenee oleellisesti ja käytännön mukavuudessa ei ole eroa, ainakin ajaminen on hauskempaa (jos näin voi tälläisesta autosta sanoa
)
Puuskaisessa tuulessa ja kovemmilla nopeuksilla >150km/h (lähinnä Saksan baanalla
) olen käyttänyt sport-asentoa. Muuten 'sportilla' tulee ajettua hyvin harvoin, yleensä käytössä on 'adaptive', jolloin jousitusta pitää säätää manuaalilla. ( en ole ainakaan löytänyt miten sinne saisi omat asetukset jousituksen korkeudelle).
Leave a comment:
-
Yllättävät rengasrikot noin käytännössä. Korvaa renkaan (tai osan siitä iän mukaan), ei töitä. Lisätietoa Allianzin vakuutusehtoineen bmw.fi.Originally posted by Doni View PostMitä se BMW rengasturva korvaa? Onko sama kun iPhone on vedenkestävä mutta jos laitat itse ämpäriin niin ei ole voimassa?
Leave a comment:
-
Mitä se BMW rengasturva korvaa? Onko sama kun iPhone on vedenkestävä mutta jos laitat itse ämpäriin niin ei ole voimassa?Originally posted by Tomi T View PostBMW:n puolelta, mutta tuo ei ole siihen kuuluva asia. Ei muuta kuin paikkauttaen merkkihuollossa tai rengasliikkeessä ja matka jatkuu.
Leave a comment:
-
BMW:n puolelta, mutta tuo ei ole siihen kuuluva asia. Ei muuta kuin paikkauttaen merkkihuollossa tai rengasliikkeessä ja matka jatkuu.Originally posted by 315i View PostNoh omassa autossa sunnuntaina huomasin takarenkaan osittain tyhjentyneen. Lisää ilmaa ja ajoa reilu 200 km, kaikki OK. yön aikana taas 0.5 baaria
kadonnut. Oliskohan joku naula tai ruuvi. Onko tuo rengasturva siis bemarin vai vakuutusyhtiön puolelta?
Leave a comment:
-
Noh omassa autossa sunnuntaina huomasin takarenkaan osittain tyhjentyneen. Lisää ilmaa ja ajoa reilu 200 km, kaikki OK. yön aikana taas 0.5 baaria
kadonnut. Oliskohan joku naula tai ruuvi. Onko tuo rengasturva siis bemarin vai vakuutusyhtiön puolelta?
Leave a comment:
-
Joo niin taitaa olla. Lähinnä se vaan rupesi naurattaa kun vertasi i4 M50 alustaa ja ajomukavuutta omaan X5:een joka on kuitenkin ns. täysilmajousituksella eli edessä ja takana ilmajouset.Originally posted by 315i View PostEikös i4 ole kaikissa ilmajouset takana? Luulin että i4 40 olis perinteisillä kierrejousilla ja nuo M säädettävillä ilmajousilla, yllätyin että omastakin löytyi ilmat takaa.
Pointti on vaan et runflat renkaat on perseestä ja niitä ei olisi ikinä edes pitänyt laittaa normaali henkilöautoihin. Viranomaiskäyttö yms. vielä ymmärrän.
Kummasti se on Bmw AG konserninkin kanta muuttunut runflat renkaisiin kun sähköautoihin niitä ei voi millään laittaa, koska Wltp yms yms. ei vaan toimisi. Uusin autoihin ei tule edes paikkaussarjaa, saatikka pikkukompuraa mukaan. Soittaa vaan hinurin paikalle ja rengasturva kattaa sijaisauton kunnes oma on kunnossa. Helppoa kun heinänteko kun sen vaan näin päättää.
)
Leave a comment:
-
Eikös i4 ole kaikissa ilmajouset takana? Luulin että i4 40 olis perinteisillä kierrejousilla ja nuo M säädettävillä ilmajousilla, yllätyin että omastakin löytyi ilmat takaa.
Leave a comment:
-
Tähän vahva sama! Ei enää ikinä runflatteja. Nyt taas kun omaan 45e:hen perjantaina vaihdetaan kitkat niin muuttuu paremmaksia autoksi saman tien...Originally posted by torso1 View PostOnneksi kun joskus ostan ensimmäisen täyssähkö bimmerini, niin pääsen eroon niistä kammotuksista. On sitä odotettukin. Niitä runflättejä kun ei laiteta täyssähkö bemareihin huonon vierintävastuksen vuoksi. Range tippuisi aivan karmeasti ja wltp-lukemat näyttäisi huonolta paperilla.
Leave a comment:
-
Jos toi olisi olemassa/tulossa, niin pistäisin tilaukseen ASAP!!Originally posted by bittivirhe View PostVoi kun iX:n rinnalla olisi täyssähköinen X5 sisustoineen.. olisi piiikkuisen houkuttelevampi kuin iX. (Joo, varmaan olisi oma haasteensa saada akusto mahtumaan X5:een, mutta siltä osin saisi rakennetta muuttaa. ;-)
Nykyisessä X5 45e:ssä häiritsee ilma-jousituksen pehmeys (keinuva laiva fiilis) sekä 20” pyörät johon ei saa muita *merkattuja renkaita kuin niitä kovia ja painavia Run Flättejä. Huh! Onneksi kun joskus ostan ensimmäisen täyssähkö bimmerini, niin pääsen eroon niistä kammotuksista. On sitä odotettukin. Niitä runflättejä kun ei laiteta täyssähkö bemareihin huonon vierintävastuksen vuoksi. Range tippuisi aivan karmeasti ja wltp-lukemat näyttäisi huonolta paperilla.
Ps. Kävin testaamassa männä perjantaina i4 M50 mallia jossa oli 19” sekarengastus 40-profiilin Hankookin *kumeilla. Auto lisäksi on lisäksi rautajousilla ja hitto vie sehän oli mielestäni mukavampi ajaa kuin oma X5 20” pyörillä. Ei voi kuin nauraa. Mut tosiasiassa en pysty ikinä ostamaan i4 autoa kun sillä tulisi jo tiukkaa päästä mökille sekä lisäksi mihis kaikki kamat lyödään lapin reissuilla.Last edited by torso1; 08-10-2022, 22:23.
Leave a comment:
Leave a comment: