Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Basillicus
    replied
    Satuin törmäämään tällaiseen arvosteluun tänään: https://www.nettiauto.com/artikkeli/...inomainen_auto


    Noita kuvia kun katsoo niin onhan tuo aivan poikkeuksellisen ruma auto, ja bemarille poikkeuksellisesti myös sisältä. Toki tuo yksilökin on vielä erityisen ruma, mutta en usko että tuosta millään materiaaleilla saisi siedettävää, saati sitten tuon hintansa arvoista.


    Alan olemaan oikeasti huolissani merkin tulevaisuudesta. Noh, i4 vaikuttaa ihan siistiltä peliltä sentään.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jani View Post

    Harmillisesti oma pinkka ei kestä tälläisen uuden ostoa, mutta ajatus hankinnasta kutkuttaa päiväpäivältä enemmän.
    Niinpä, kyllä tilanne on kehittymässä 'haastavaksi'

    Kun iX M60 esitellään, siinä on varusteet, tilat ja suorituskyy joka on aiemmmin löytynyt tässä kokoluokassa vain M-mallista. Ämmissä hinnat ovat olleet verotuksesta johtuen abrsurdia luokkaa (~300keur) uutena ja useamman vuoden käytettynäkin hintapyynnöissä numeroita on jäljellä vielä kuusi ennen pilkkua, vaikka arvo tuleekin alas romahtamalla. Nyt sitten hinta iX M60 tulee olemaan tasolla 'erikoistarjous', kun jo pelkästään 130keur autovero puuttuu verrattuna aikaisempaan ja tuskin hinta on aivan oikean ämmäläisen tasolla muutenkaan. Joten kutkuttaahan se, vaikka järkeä ei tuossa ole sitten yhtään.

    Voisihan itselleen valehdella vielä lisää, että säästämässähän tässä ollaan, onhan iX M60 käyttökustannukset paljon pienemmät kuin X5 M:ssä, eiks niin. Ja isossa kuvassa maailmakin pelastuu kaikelta pahalta, kun sähköauto on niin niin ekologinen.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    En ymmärrä mitä hyvää kosketusnäytöstä on käyttäjälle? Ei mitään omasta mielestä. Hyvin suunnitellut ja sijoitetut nappulat + iDrive = lyömätön yhdistelmä.
    Harvassa on ne ketkä sitä oikeasti parempana pitää, näytöllinen versio on vaan hiton paljon edullisempi valmistaa.

    Harmillisesti oma pinkka ei kestä tälläisen uuden ostoa, mutta ajatus hankinnasta kutkuttaa päiväpäivältä enemmän.
    Last edited by jani; 29-12-2021, 20:28.

    Leave a comment:


  • juhamann
    replied
    Eilen "kylmät tyypit" iX 40:stä Seinäjoen käyttöautolla. Oli varattu jo koeajolle eli se ei nyt onnistunut. Jakkarat oli ihan mukavat, mutta rumat. X3:n sporttipenkit oli istumatuntumalta selkeästi paremmat ja vallan hyvännäköiset. Takana istumatilaa hyvin, takaboksi ei erityisen suuri. i4:sta ei ollut, mutta 4 sarjan Gran Coupe(tiloiltaan about sama) oli ahtaan oloinen. EQS:ää ei harmiksi ollut koko lafkassa.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    What car -koeajossa 40 -malli. Miinusta jousituksesta, hiukan ohjauksesta, ja erityisesti rangesta joka jäi (ilmeisesti arvion mukaan) 1 asteen lämmössä 280 km:iin. Sekä lämmityslaitteen säätimistä jotka itsellä tökkäsivät per heti. En ymmärrä mitä hyvää kosketusnäytöstä on käyttäjälle? Ei mitään omasta mielestä. Hyvin suunnitellut ja sijoitetut nappulat + iDrive = lyömätön yhdistelmä. Ennen nykyistä X3:sta ehdolla oli (diesel) XC60, ja se tökkäsi ilman koeajoa tuohon kosketusnäytön "kaikkivoipaisuuteen". No, se video: https://www.youtube.com/watch?v=AKnANDnGEhU

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Olikos ensivuoden aikana tulossa iX1, jos siinä ollaan lähelläkään i4:sen arvoja rangen ja tehojen suhteen, mutta hieman edullisemmin, lienee kiinnostava tuote.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Nappulatietona ix:n paljon kehutut torahampaat korjaa itse itsensä naarmuuntuessaan 24h sisällä, kun saa vain UV säteilyä.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Sähköisten mallien myötä on valitettavasti yleistynyt huomattavasti sellainen seikka, ettei ihmiset halua nahkasisustaa. Katsos kun se on "Animal based" ja hampurilaiseksi päätyneen Ammuun nahkaa ei saisi hyödyntää vegaanivasemmiston mielestä.

    Tämän voi havaita jo eri autoarvostelijoiden puheista. Koeajoauto saa miinusta jos siinä on nahkapenkit
    No eihan siinä mitään, jos haluaa muovipäällysteiset penkit, niin siitä vaan. Mutta hyvä olisi olla kunnon sisusta edelleen optiona, ettei autoa heti liikkeestä tarvii viedä verhoiltavaksi uudelleen. Toki tukeehan se paikallista yrittäjää. Muovin ekostatusta en kyllä heti ymmärrä, olkoon miten moneen kertaan kierrätettyä tahansa. Nahka on kuitenkin luonnon tuote, vai pitäiskö lihoiksi laitettujen ammujen nahkat jauhaa jollekin sapuskaksi?

    Mutta otsikon asiaan, ei nuo iX penkit aivan katastrofi ole, mutta ei niille kyllä taputtaakaan voi. iX M60 esitellään ensi kuussa, katsotaan mitä ko. mallin kabiinista löytyy. Varmaan tulee sitten ko. jakkarat optioksi näihn muihinkin ja jos ei tule, niin sittenhän on hyvä syy....

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Sähköisten mallien myötä on valitettavasti yleistynyt huomattavasti sellainen seikka, ettei ihmiset halua nahkasisustaa. Katsos kun se on "Animal based" ja hampurilaiseksi päätyneen Ammuun nahkaa ei saisi hyödyntää vegaanivasemmiston mielestä.

    Tämän voi havaita jo eri autoarvostelijoiden puheista. Koeajoauto saa miinusta jos siinä on nahkapenkit

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    BMW on pahasti myöhässä sähköautoissa ja se saattaa olla kohtalon kysymys, kun kiinalaiset valmistajat rynnivät markkinoille.

    iX on onnistunut sähkäri, joskin vain harvojen saavutettavissa hinnan vuoksi. Eniten itsellä tökkii etupenkit, jotka ovat käsittämätön halpuutus.
    Joo iX on iso ja arvokas auto, mutta sama sähkötekniikka löytyy jo i4sta ja tulevaisuudessa monesta muustakin. Mutta näinhän tämä saksalaisisa merkeillä menee, ensin tulee kalliimmat mallit . Nuotataan helppo irrallinen raha pois ja sitten esitellään halvempia malleja. Seuraavaksi tulee tähän tekniikkaan perustuva i7, jota seuraavat varmasti aika nopealla syklillä i5 ja i3 (3-sarja).

    Myöhässä olemisesta bemarin osalta olen eri mieltä, hyvin ovat kehittäneeet tekniikkaa. Sähköauto on lisäksi paljon yksinkertaisempi kuin hybridi. Esim bemarin uusimman generaation sähkömoottori on nerokas, moottorissa ei ole lainkaan kestomagneetteja. Lisäksi ensitestien perusteella systeemin hyötysuhde tuntuu olelvan kilpailukykyinen.

    iX penkeistä ja muutenkin materiaaleista olen kyllä samaa mieltä. iX sisutus verrattuna X5:n Merino-täysnahkaan ja comfort-penkkeihin verrattuna on hieman budget-luokan ratkaisu. Mutta kun kauppa käy, niin panaostavat vaihtoehtoihin sitten myöhemmin. Optioiden määrä vaikeuttavat kasausta ja kun muutenkin linjat on ylitäynnä, niin yksinkertaisempikin riittää. Tulevassa i7:ssa tälläinen 'säästäminen' olisi jo aikamoinen moka.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    BMW on pahasti myöhässä sähköautoissa ja se saattaa olla kohtalon kysymys, kun kiinalaiset valmistajat rynnivät markkinoille.

    iX on onnistunut sähkäri, joskin vain harvojen saavutettavissa hinnan vuoksi. Eniten itsellä tökkii etupenkit, jotka ovat käsittämätön halpuutus.
    Sama juttu. Ei voi käsittää noita penkkejä. En ole tuommosessa istunut, mutta lättänä sohva vaan piirtyy mieleen.

    Leave a comment:


  • Vesa
    replied
    BMW on pahasti myöhässä sähköautoissa ja se saattaa olla kohtalon kysymys, kun kiinalaiset valmistajat rynnivät markkinoille.

    iX on onnistunut sähkäri, joskin vain harvojen saavutettavissa hinnan vuoksi. Eniten itsellä tökkii etupenkit, jotka ovat käsittämätön halpuutus.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tuningki View Post
    Nyt ollaan kyllä rumuuden huipulla, kojelauta on hipelynäyttöineen kirsikka kakun päällä ja ulkoa melkeen yhtä hirveä.
    Niin se on ulkonäkö katsojan silmissä Minusta auto on ulkoa hyvinkin onnistunut. Isot 'hampaat' ovat toki huomiota herättävät, mutta jos niista vertaa esim Mersun EQS keulaan, jossa on vain musta kiiltävä muovilipare maskina, niin onhan tuo iX 'naama' paljon onnistuneempi. Muutenkin auto on luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa.

    Sisältä iX on moderni sopivasti, rauhallinen ja avara. Mittaristo on HUD:n yleistyttyä ollut jo aika tarpeeton viimeiset 15 vuotta. Kaareva kosketusnäyttö on taasen hieno keksintö (tai no vanha keksintöhän tuo - olihan lämmityslaiteen säätimet bemarissa käänetty kohti kuskia useissa mallisarjoissa), joiloin kädellä yltää kurottelematta näpläämään koko näyttöä

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Nyt ollaan kyllä rumuuden huipulla, kojelauta on hipelynäyttöineen kirsikka kakun päällä ja ulkoa melkeen yhtä hirveä.
    Last edited by tuningki; 26-12-2021, 08:56.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    iX 50 Tuulilasin ajossa https://www.youtube.com/watch?v=8L2coay6XAs

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎