memebuy23buy

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Onneksi olkoon! Laita tänne tai privaa miten hävittäminen onnistui. Sama tässä tulee itselle eteen ehkäpä jo tämän vuoden puolella.
    Kiitti. Täytyy laittaa privaa kun asiat rupeaa etenemään. Itse ajattelin et nyt on päästävä X5:sta eroon kun niistä vielä jotain maksetaan. Sen verran kovasti sähkärit rupes kuumottaa. Hyvällä tuurilla menee melkein päikseen uuden iX:n kanssa vaihdot. Toki aika nopeesti X myös vaihtoon laitettava, kovin kauaa kehtaa kahta autoa pihassa katsella.

    Uusi auto tosiaan vähän ajettu viime vuoden iX50. Mineral white ja Amidot sisällä. Ilmajouset ja 4p-ohjaus. Käytännössä kaikki tehtaan lisävarusteet oli ruksittu mitä saa paitsi B&W stereot. No kaikkea ei voi saada.

    Lisäksi alkuperäinen omistaja oli ottanut sen 4 vuoden BMW AG:n huoltosopparilla joka on myös tietenkin validi Suomessa. Malmön bemariliikkeestä ja tietty Premium Selection auto.

    Leave a comment:


  • heksu
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Eli 1000 km:n matkalla pitäisi ladata 3-4 kertaa, jotta voisi ajella suhteellisen rauhallisin mielin (latauspaikkoja on harvassa ja osa on rikki)?
    300km ajettu ”reippaasti”, 39% akkua jäljellä. Range noin 500km tuolla ajotavalla, WLTP normin mukainen range iX 50:llä noin 600km(parhaimmillaan 633km). En mie saa tuosta mitenkään 3-4 latauskertaa.
    Rajoitusten mukaan ajellessa 1 lataus, tai jos määränpäässä pitää jäädä akkuun paljon virtaa niin 2 latausta.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Niin se vain tuli itsestäkin sähköautomies. Tuli perjantaina ostettu Ruotsin Malmön bemariliikkeestä ~9tkm ajettu vm.-22 iX50. Kaikki lisävarusteet löytyy paitsi B&W popit. Hintakaan ei ollut paha euro-kruunun kurssieron takia. Muutenkin noi iX:t siellä paljon halvempia kuin kotimaassa. Pari viikon päästä jos kävis auton pihaan hakemassa. Nyt vain pitäis nykyinen G05 45e hävittää jonnekin. No täytyy Autovex/baanaa kokeilla ensimmäiseks lähtiskö sillä eteenpäin.
    Onneksi olkoon! Laita tänne tai privaa miten hävittäminen onnistui. Sama tässä tulee itselle eteen ehkäpä jo tämän vuoden puolella.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Niin se vain tuli itsestäkin sähköautomies. Tuli perjantaina ostettu Ruotsin Malmön bemariliikkeestä ~9tkm ajettu vm.-22 iX50. Kaikki lisävarusteet löytyy paitsi B&W popit. Hintakaan ei ollut paha euro-kruunun kurssieron takia. Muutenkin noi iX:t siellä paljon halvempia kuin kotimaassa. Pari viikon päästä jos kävis auton pihaan hakemassa. Nyt vain pitäis nykyinen G05 45e hävittää jonnekin. No täytyy Autovex/baanaa kokeilla ensimmäiseks lähtiskö sillä eteenpäin.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Nyt n.8000km takana iX50 mallilla. Ja todellakin paras BMW/auto kokonaisuus mitä minulla ollut. Etenkin matkassa erittäin kiva auto. Kaikki jotka ovat autollani ajaneet ovat kehuneet kokemusta. Ja 50-mallissa plussana ettei tarvitse latailla kaiken aikaa. Reilu 300km matka-ajon jälkeen oli vielä 39% akkua jäljellä kun perille pääsin vaikka tuli ajettu reippaan puoleisesti.
    Eli 1000 km:n matkalla pitäisi ladata 3-4 kertaa, jotta voisi ajella suhteellisen rauhallisin mielin (latauspaikkoja on harvassa ja osa on rikki)?

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Kahteen edelliseen viestiin. Muutaman F25:n, F10:n ja F11:n, F15:n ja G05:n omistaneena - sekä nykyään 2-sarjan myös - sanon että iX todellakin on itselle kokolailla täydellinen. Aiavn ylivoimaisesti paras BMW mitä mulla on ollut.

    Ja lasikatto ei ole talvella kylmä
    Nyt n.8000km takana iX50 mallilla. Ja todellakin paras BMW/auto kokonaisuus mitä minulla ollut. Etenkin matkassa erittäin kiva auto. Kaikki jotka ovat autollani ajaneet ovat kehuneet kokemusta. Ja 50-mallissa plussana ettei tarvitse latailla kaiken aikaa. Reilu 300km matka-ajon jälkeen oli vielä 39% akkua jäljellä kun perille pääsin vaikka tuli ajettu reippaan puoleisesti.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Kahteen edelliseen viestiin. Muutaman F25:n, F10:n ja F11:n, F15:n ja G05:n omistaneena - sekä nykyään 2-sarjan myös - sanon että iX todellakin on itselle kokolailla täydellinen. Aiavn ylivoimaisesti paras BMW mitä mulla on ollut.

    Ja lasikatto ei ole talvella kylmä

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Mites tuo iX:n lasikatto talvella. Onko kylmä ja tuleeko yhtään vedon/kylmyyden tunnetta sen kautta kabiiniin? Kuka korvaa jos siihen tulee halkeama. Kasko vai lasivakuutus?

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Sen huomaa että auto on monen mielestä kohtuu täydellinen kun jaksetaan noista karmittomista ovista narista, ei ne nyt sen kummempia ole kuin muutkaan karmittomat ovet...Toki painavampi ovi vs esim.i4 ovet. Ja jos autossa on soft close ominaisuus niin ei ole tätä "ongelmaa". Talvella ei ole mulla ollut koskaan ongelmia karmittomien ikkunoiden kanssa. Pitää ne puhtaana niin toimivat hyvin. Kuitenkin kokemusta esim.E36 M3, MB CLS, BMW 645, Tesla Model S, mitä nyt tulee äkkiä mieleen.
    Markkinoilta on vaan vaikea löytää parempaa kokonaisuutta. Audilla/Mersulla on ehkä vastaavia mutta kulutus on noissa korkeampaa. Itse en van tykkää kalliista Skodasta tai Mersun pehmeydestä.

    Ja näitä jos hieroo ja miettii ikuisuuuden niin mitään ei saa koskaan ostettua. Kohta tulee facelift, sitten uusi malli, miten käy arvon, blaa, blaa...

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Mites olette ratkaisseet iX:ssä kesä/talvirengas homman?? Aika moni myynnissä oleva iX näkyy olevan vain yksillä vanteilla. Melekonen savotta tuossakin on et puljaa noita renkaita joka syksy ja kevät samoille vanteille. Itse kyllä jo ostaisin suosiolla ne toiset vanteet.

    iX40 kerran ajanut mutta iX50:stä ilmajousilla ja 4p-ohjauksella mieli tekisi ainakin kokeilla. Jotenkin silmäkin ruvennut tottumaan tohon ulkokuoreen ja sisustan designiin. Ei tuo nyt niin pahan näköinen sit olekaan. Saksasta kun näitä rupeisi jo ihan kohtuuhinnalla saamaan.

    Onko tässä iX:ssä ns. fully charged paketti ehdoton vai pärjääkö vähemmilläkin varusteilla?

    Ps. Noi karmittomat (rämisevät ovet) pilaa kyllä muuten varsin onnistuneen sähköauton laatuvaikutelman.
    iX on erinomainen peli ei siitä mihinkään pääse, olen koeajanut autoa useampaan kertaan. Tosiaan Saksasta käytettynä korjaantuisi suurin negatiivinen asia eli ylihinta, joka autolla on uutena. Mutta vaikka tun käytettynä saaakin edullisemmin niin en ole vielä itselleni pystynyt miksi äks viitosesta pitäsi vaihtaa iX:ään.

    iX:n plussat vrt.X5 omasta mielestä
    +hiljaisempi
    +mukavamapi takaistuin
    +matalamampi painopiste rahoittaa korin liikkeitä
    +alhaisemmat käyttökulut lukuunottamatta (talvi)renkaita
    + suorituskyky
    +moderni muotoilu

    iX miinukset vrt iX
    - huonompi ergnomia (käyttöjärjestelmä, hallintalaitteet ja kruununa ratti joka on sekä ruma että ikäväntuntuinen kulmio)
    - sisätilojen materiaalit tuntuu halvoilta joka kerta kun autoon istahtaa, kangasversio....olen sanaton
    - etuistuinten säädöt on rajalliset vrt comforpenkkeihin
    - tavaratila pienempi lastattaessa katton asti,
    - alhaisempi vetopaino
    - puolet pienempi käytännön range
    - paino talvella liukkaalla heikentää ajo-ominaisuuksia selvästi vaikka äksäkään ei ole keijukainen.
    - Karmittomat ikkunat ovat äänekkäät ovia käytetteässä, ja varmasti aiheutavat joka talvi muutaman kerran vaikeuksia
    - kattoikkuna ei ole avattavissa

    Erot ei ole suuren suuria puoleen eikä toiseen ja moni juttu on samalla tasolla. Koeajon jälkeen vaan ei ole syntynyt tunnetta, että tämä se on! Sen verran pitää kuitekin väliin lisää rahaa laittaa, että järkisyillä vaihtoa ei pysty perustelemaan, joten tunnetta pitää olla mukana. Nyt tunne (ostokiima) ei vaan herää, itseasissa mitä usemamain koeajokertoja tulee niin sen vähemmän innostaa. Ehkä kuume nousisi kokeilemalla iX M60:stä.

    Leave a comment:


  • Juh4
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Mites olette ratkaisseet iX:ssä kesä/talvirengas homman?? Aika moni myynnissä oleva iX näkyy olevan vain yksillä vanteilla. Melekonen savotta tuossakin on et puljaa noita renkaita joka syksy ja kevät samoille vanteille. Itse kyllä jo ostaisin suosiolla ne toiset vanteet.

    iX40 kerran ajanut mutta iX50:stä ilmajousilla ja 4p-ohjauksella mieli tekisi ainakin kokeilla. Jotenkin silmäkin ruvennut tottumaan tohon ulkokuoreen ja sisustan designiin. Ei tuo nyt niin pahan näköinen sit olekaan. Saksasta kun näitä rupeisi jo ihan kohtuuhinnalla saamaan.

    Onko tässä iX:ssä ns. fully charged paketti ehdoton vai pärjääkö vähemmilläkin varusteilla?

    Ps. Noi karmittomat (rämisevät ovet) pilaa kyllä muuten varsin onnistuneen sähköauton laatuvaikutelman.
    En itse omista iX:ää, mutta väitän talvivanteiden puuttumisen johtuvan puhtaasti sen 21" vanteen hinnasta. Päälle 4te maksaa se sarja joten aika monet rengastyöt tuohon rahaan teet ihan rengasliikkeessä. Plus ei kait näitä kukaan enää omassa kotipihassa ala vaihtelemaan, vaikka olisi vanteineen. Se 20" orkkisvanne on edullisempi, vaan se ei niin järin näyttävä vanne ole näin lievästi ilmaistuna

    Fully Chargedin ku ottaa, niin eipä sinne oikeastaan enää montaa napsua saisikaan. Suurinosa ainakin Suomessa myytyjä on Fully- paketilla olevia.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Mites olette ratkaisseet iX:ssä kesä/talvirengas homman?? Aika moni myynnissä oleva iX näkyy olevan vain yksillä vanteilla. Melekonen savotta tuossakin on et puljaa noita renkaita joka syksy ja kevät samoille vanteille. Itse kyllä jo ostaisin suosiolla ne toiset vanteet.

    iX40 kerran ajanut mutta iX50:stä ilmajousilla ja 4p-ohjauksella mieli tekisi ainakin kokeilla. Jotenkin silmäkin ruvennut tottumaan tohon ulkokuoreen ja sisustan designiin. Ei tuo nyt niin pahan näköinen sit olekaan. Saksasta kun näitä rupeisi jo ihan kohtuuhinnalla saamaan.

    Onko tässä iX:ssä ns. fully charged paketti ehdoton vai pärjääkö vähemmilläkin varusteilla?

    Ps. Noi karmittomat (rämisevät ovet) pilaa kyllä muuten varsin onnistuneen sähköauton laatuvaikutelman.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Mulla oli yön yli -koeajossa iX50: Iso, räyhäkäs auto! Sisältä näkee ulos hyvin ja itseasiassa ei olekaan ajossa niin iso ja kolho laitos. Pikemminkin oikein näppärä. Ovi vähän rämähtää kiinni, vaikka soft close sitä vaimentaa. (kaikki ei osaa laittaa ovea kiinni). i-Drive hakee vähän opettelua ja oikeat nappulat mun mielestä olis parempia esim. persgrilliin ja ajo modeen, mutta tämä lienee totuttelukysymys. Tosin penkin säätimistähän löytyy pikaväylä jakkaran hierontaan, lämmitykseen, tuuletukseen jne. Ja penkit on hyvät. -Vaikka ulkonäkö ensikuvissa vähän mietitytti.
    Auto on hiljainen kuin mikä! Ja musiikista vastasi Bowers & Wilkinsin poppikoneet. - Jumankauta oli hyvät!
    Tehoa riittävästi ja rangeakin reilut 600 km. (joo, ainahan noita molempia voisi olla lisää..)

    Oli kyl yksi parhaista autoista mitä on ajanut!

    Miinuksena hintavahko laitos. Jos hinta olisi lähellä i4m50, vaihtaisin tilausta. (heinäkuussa pitäis tulla i4M50)

    Jarppa
    Hyviä pointteja.
    Itsellä H&K hifit ja olen myös noihin todella tyytyväinen, paremmat kuin G05 H&Kt.
    Ärsyttävyyttä on tosiaan nuo rämähtävät ovet mutta tämä on kaikissa karmittomissa ovissa sama. Toinen juttu on kun ei aina löydä puhelinta välittömästi autoon tullessa mutta nämä on pieniä juttuja. Auto on kokonaisuutena ylivoimaisesti paras jonka olen omistanut.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Mulla oli yön yli -koeajossa iX50: Iso, räyhäkäs auto! Sisältä näkee ulos hyvin ja itseasiassa ei olekaan ajossa niin iso ja kolho laitos. Pikemminkin oikein näppärä. Ovi vähän rämähtää kiinni, vaikka soft close sitä vaimentaa. (kaikki ei osaa laittaa ovea kiinni). i-Drive hakee vähän opettelua ja oikeat nappulat mun mielestä olis parempia esim. persgrilliin ja ajo modeen, mutta tämä lienee totuttelukysymys. Tosin penkin säätimistähän löytyy pikaväylä jakkaran hierontaan, lämmitykseen, tuuletukseen jne. Ja penkit on hyvät. -Vaikka ulkonäkö ensikuvissa vähän mietitytti.
    Auto on hiljainen kuin mikä! Ja musiikista vastasi Bowers & Wilkinsin poppikoneet. - Jumankauta oli hyvät!
    Tehoa riittävästi ja rangeakin reilut 600 km. (joo, ainahan noita molempia voisi olla lisää..)

    Oli kyl yksi parhaista autoista mitä on ajanut!

    Miinuksena hintavahko laitos. Jos hinta olisi lähellä i4m50, vaihtaisin tilausta. (heinäkuussa pitäis tulla i4M50)

    Jarppa

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Päivitystä omista kokemuksista.
    Nyt ajettu n.5tkm maaliskuun lopusta alkaen.
    Mitään ongelmia ei luonnollisesti ole ollut. Edelleen olen erittäin tyytyväinen autoon ja sen ominaisuuksiin. Nelipyöräohjauksen ansiosta kevyt ja näppärä pyöritellä parkkipaikoilla yms.
    Vaikka asutaan pk-seudulla, hyvin vähän näitä näkee liikenteessä mikä on positiivista vs Teslojen määrä.
    Kulutus ollut reipas 20kWh/100km. Parhaimillaan todellista rangea näyttänyt +600km.

    Leave a comment:

Working...
X