iX
Collapse
X
-
Eilen "kylmät tyypit" iX 40:stä Seinäjoen käyttöautolla. Oli varattu jo koeajolle eli se ei nyt onnistunut. Jakkarat oli ihan mukavat, mutta rumat. X3:n sporttipenkit oli istumatuntumalta selkeästi paremmat ja vallan hyvännäköiset. Takana istumatilaa hyvin, takaboksi ei erityisen suuri. i4:sta ei ollut, mutta 4 sarjan Gran Coupe(tiloiltaan about sama) oli ahtaan oloinen. EQS:ää ei harmiksi ollut koko lafkassa.
-
What car -koeajossa 40 -malli. Miinusta jousituksesta, hiukan ohjauksesta, ja erityisesti rangesta joka jäi (ilmeisesti arvion mukaan) 1 asteen lämmössä 280 km:iin. Sekä lämmityslaitteen säätimistä jotka itsellä tökkäsivät per heti. En ymmärrä mitä hyvää kosketusnäytöstä on käyttäjälle? Ei mitään omasta mielestä. Hyvin suunnitellut ja sijoitetut nappulat + iDrive = lyömätön yhdistelmä. Ennen nykyistä X3:sta ehdolla oli (diesel) XC60, ja se tökkäsi ilman koeajoa tuohon kosketusnäytön "kaikkivoipaisuuteen". No, se video: https://www.youtube.com/watch?v=AKnANDnGEhU
Leave a comment:
-
Olikos ensivuoden aikana tulossa iX1, jos siinä ollaan lähelläkään i4:sen arvoja rangen ja tehojen suhteen, mutta hieman edullisemmin, lienee kiinnostava tuote.
Leave a comment:
-
Nappulatietona ix:n paljon kehutut torahampaat korjaa itse itsensä naarmuuntuessaan
24h sisällä, kun saa vain UV säteilyä.
Leave a comment:
-
No eihan siinä mitään, jos haluaa muovipäällysteiset penkit, niin siitä vaan. Mutta hyvä olisi olla kunnon sisusta edelleen optiona, ettei autoa heti liikkeestä tarvii viedä verhoiltavaksi uudelleen. Toki tukeehan se paikallista yrittäjää. Muovin ekostatusta en kyllä heti ymmärrä, olkoon miten moneen kertaan kierrätettyä tahansa. Nahka on kuitenkin luonnon tuote, vai pitäiskö lihoiksi laitettujen ammujen nahkat jauhaa jollekin sapuskaksi?Originally posted by pyroz View PostSähköisten mallien myötä on valitettavasti yleistynyt huomattavasti sellainen seikka, ettei ihmiset halua nahkasisustaa. Katsos kun se on "Animal based" ja hampurilaiseksi päätyneen Ammuun nahkaa ei saisi hyödyntää vegaanivasemmiston mielestä.
Tämän voi havaita jo eri autoarvostelijoiden puheista. Koeajoauto saa miinusta jos siinä on nahkapenkit

Mutta otsikon asiaan, ei nuo iX penkit aivan katastrofi ole, mutta ei niille kyllä taputtaakaan voi. iX M60 esitellään ensi kuussa, katsotaan mitä ko. mallin kabiinista löytyy. Varmaan tulee sitten ko. jakkarat optioksi näihn muihinkin ja jos ei tule, niin sittenhän on hyvä syy....
Leave a comment:
-
Sähköisten mallien myötä on valitettavasti yleistynyt huomattavasti sellainen seikka, ettei ihmiset halua nahkasisustaa. Katsos kun se on "Animal based" ja hampurilaiseksi päätyneen Ammuun nahkaa ei saisi hyödyntää vegaanivasemmiston mielestä.
Tämän voi havaita jo eri autoarvostelijoiden puheista. Koeajoauto saa miinusta jos siinä on nahkapenkit
Leave a comment:
-
Joo iX on iso ja arvokas auto, mutta sama sähkötekniikka löytyy jo i4sta ja tulevaisuudessa monesta muustakin. Mutta näinhän tämä saksalaisisa merkeillä menee, ensin tulee kalliimmat mallit . Nuotataan helppo irrallinen raha pois ja sitten esitellään halvempia malleja. Seuraavaksi tulee tähän tekniikkaan perustuva i7, jota seuraavat varmasti aika nopealla syklillä i5 ja i3 (3-sarja).Originally posted by Vesa View PostBMW on pahasti myöhässä sähköautoissa ja se saattaa olla kohtalon kysymys, kun kiinalaiset valmistajat rynnivät markkinoille.
iX on onnistunut sähkäri, joskin vain harvojen saavutettavissa hinnan vuoksi. Eniten itsellä tökkii etupenkit, jotka ovat käsittämätön halpuutus.
Myöhässä olemisesta bemarin osalta olen eri mieltä, hyvin ovat kehittäneeet tekniikkaa. Sähköauto on lisäksi paljon yksinkertaisempi kuin hybridi. Esim bemarin uusimman generaation sähkömoottori on nerokas, moottorissa ei ole lainkaan kestomagneetteja. Lisäksi ensitestien perusteella systeemin hyötysuhde tuntuu olelvan kilpailukykyinen.
iX penkeistä ja muutenkin materiaaleista olen kyllä samaa mieltä. iX sisutus verrattuna X5:n Merino-täysnahkaan ja comfort-penkkeihin verrattuna on hieman budget-luokan ratkaisu. Mutta kun kauppa käy, niin panaostavat vaihtoehtoihin sitten myöhemmin. Optioiden määrä vaikeuttavat kasausta ja kun muutenkin linjat on ylitäynnä, niin yksinkertaisempikin riittää. Tulevassa i7:ssa tälläinen 'säästäminen' olisi jo aikamoinen moka.
Leave a comment:
-
Sama juttu. Ei voi käsittää noita penkkejä. En ole tuommosessa istunut, mutta lättänä sohva vaan piirtyy mieleen.Originally posted by Vesa View PostBMW on pahasti myöhässä sähköautoissa ja se saattaa olla kohtalon kysymys, kun kiinalaiset valmistajat rynnivät markkinoille.
iX on onnistunut sähkäri, joskin vain harvojen saavutettavissa hinnan vuoksi. Eniten itsellä tökkii etupenkit, jotka ovat käsittämätön halpuutus.
Leave a comment:
-
BMW on pahasti myöhässä sähköautoissa ja se saattaa olla kohtalon kysymys, kun kiinalaiset valmistajat rynnivät markkinoille.
iX on onnistunut sähkäri, joskin vain harvojen saavutettavissa hinnan vuoksi. Eniten itsellä tökkii etupenkit, jotka ovat käsittämätön halpuutus.
Leave a comment:
-
Niin se on ulkonäkö katsojan silmissäOriginally posted by tuningki View PostNyt ollaan kyllä rumuuden huipulla, kojelauta on hipelynäyttöineen kirsikka kakun päällä ja ulkoa melkeen yhtä hirveä.
Minusta auto on ulkoa hyvinkin onnistunut. Isot 'hampaat' ovat toki huomiota herättävät, mutta jos niista vertaa esim Mersun EQS keulaan, jossa on vain musta kiiltävä muovilipare maskina, niin onhan tuo iX 'naama' paljon onnistuneempi. Muutenkin auto on luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa.
Sisältä iX on moderni sopivasti, rauhallinen ja avara. Mittaristo on HUD:n yleistyttyä ollut jo aika tarpeeton viimeiset 15 vuotta. Kaareva kosketusnäyttö on taasen hieno keksintö (tai no vanha keksintöhän tuo - olihan lämmityslaiteen säätimet bemarissa käänetty kohti kuskia useissa mallisarjoissa), joiloin kädellä yltää kurottelematta näpläämään koko näyttöä
Leave a comment:
-
-
Joo ei tuossa hinnassa ole mitään järkeä, Saksassa https://www.bmw.de/de/neuwagensuche.html#/results ~20 kpl iX 50 -malleja, ja (lähes) täysillä varusteilla hinnat 123-132keurin välissä. Noista joutuisi tuodessa maksamaan Suomen alvin, kun eivät ole yli 6 kk vanhoja vaan uusia autoja, hinnat näyttäisi tuolla verokorjauksella olevan aika samat kun Suomen listahinnat. Muutamissa on 'online-hinnat', jotka ovat 6-7keur alle konfiguraattorin antaman hinnan.Originally posted by paavju View PostNo hups, äkkiä kattoen n. 30 teur yli ovh:n, vaikka onkin kaksilla kumeilla (yhdet vanteet). No, myyntipaikkana Varkaus selittänee tuon
Käyttöauton iX 50 löytyy edelleen ainakin tämän linkin takaa https://loyda.bmw.fi/r/I20-iX/iX-xDr...figuratorMatch
Leave a comment:
-
No hups, äkkiä kattoen n. 30 teur yli ovh:n, vaikka onkin kaksilla kumeilla (yhdet vanteet). No, myyntipaikkana Varkaus selittänee tuonOriginally posted by tiko4tiko View PostMeni aika nopeesti, myyty noin viikossa.
Saas nähdä kuinka tälle käy https://www.nettiauto.com/bmw/ix/12599781 Toisin kuin Käyttöauton iX 50:ssa tässä on jo hintapyyntöä merkittävästi yli hinnaston
Leave a comment:
-
Meni aika nopeesti, myyty noin viikossa.Originally posted by paavju View PostKäyttöauto mainostaa jo 50:stä: https://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuv...MW/IX/FOT-589/
Saas nähdä kuinka tälle käy https://www.nettiauto.com/bmw/ix/12599781 Toisin kuin Käyttöauton iX 50:ssa tässä on jo hintapyyntöä merkittävästi yli hinnaston
Leave a comment:
Leave a comment: