memebuy23buy

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Aikamoisia hintaleikkauksia (-15...-20k€) käytetyissä iX 50/m60 malleissa (mobile.de) '50'-mallia hyvillä varusteilla alkaa löytymään jo erittäin runsaasti ikkunassa 90-100k€ ja m60 110-120k€ alle 20tkm ajettuina.

    Aikamoinen hinnanmuutos on viimeisen ½ vuoden aikana. Vielä viime vuonna oli käytettyjen pyynnöt korkeammat kuin uuden listahinnat. Pahin uutuuden kiima lienee mennyt ohi, ja hinnat normalisoituvat? Vai onko EQS/EQE SUVit nyt tämän kokoluokan kingit ja hieman erikoisemman iX:n kysyntä on selkeästi vähäisempää.

    Alkaa nämä olemaan houkutelevalla tasolla, ja turha nipottaa erikoisista ratkaisuista (ratti, penkit, karmittomat ikkunat, kovamuovipinnat). Autohan sinänsä on erinomainen (tilava, hiljainen, hyvä range, hyvä vetokyky, muunneltavt tilat), sillä onhan iX suunniteltu nimenomaan sähkäautoksi. Kesän jälkeen m60 on <100k€ ja '50' ikkunassa 80-90k€ :think Kyllä tämä tällä hintatasolla vie Taycan CT:lta ns. B-suunnitelman position. Montaa päivää ei tarvii odottaa enää 'puuttuvaa palasta' omiin päätöksiin eli uutta viisisarjaa. Uuden vitosen ulkokuorihan paljastui jo tänään, ei ihmeellisyyksiä siinä.
    Hyvää pohdintaa täällä. Samankaltaiset on itselläkin suunnitelmat. Kyllä iX50 kiinnostaa myös itseä edelleen. Vaikka ulkokuori on mitä on, niin hyvä se on kyllä ajaa ja hiljainen myös. Siitä ei pääse mihinkään. Takakontti siinä ei ole yhtä suuri kuin X5:ssa. Possu (Taycan) olisi itselle aivan liian pieni auto nykytarpeisiin. Joten ei jatkoon.

    Uutta EQE SUVia pääsee ajamaan jossain kesäkuun tietämillä. Sittenhän sen näkee minkälainen on. Toki en tiedä saako musta mersumiestä millään. Ja siinäkin helposti hinta karkaa n. 120k€ jos vähänkin varusteita ruksii mm. Air-matic, 4p-ohjaus, ajoavustinpakettia, paremmat penkit, kunnon stereot jne…samoihin menee helposti mitä iX50 jos riittääkään. Suurin haaste lienee nykyisen myyminen. Liikkeillä (ainakin Bavarialla) ostokielto päällä ja yksityisten välillä kauppa on nihkeää tässä hintaluokassa.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Aikamoisia hintaleikkauksia (-15...-20k€) käytetyissä iX 50/m60 malleissa (mobile.de) '50'-mallia hyvillä varusteilla alkaa löytymään jo erittäin runsaasti ikkunassa 90-100k€ ja m60 110-120k€ alle 20tkm ajettuina.

    Aikamoinen hinnanmuutos on viimeisen ½ vuoden aikana. Vielä viime vuonna oli käytettyjen pyynnöt korkeammat kuin uuden listahinnat. Pahin uutuuden kiima lienee mennyt ohi, ja hinnat normalisoituvat? Vai onko EQS/EQE SUVit nyt tämän kokoluokan kingit ja hieman erikoisemman iX:n kysyntä on selkeästi vähäisempää.

    Alkaa nämä olemaan houkutelevalla tasolla, ja turha nipottaa erikoisista ratkaisuista (ratti, penkit, karmittomat ikkunat, kovamuovipinnat). Autohan sinänsä on erinomainen (tilava, hiljainen, hyvä range, hyvä vetokyky, muunneltavt tilat), sillä onhan iX suunniteltu nimenomaan sähkäautoksi. Kesän jälkeen m60 on <100k€ ja '50' ikkunassa 80-90k€ :think Kyllä tämä tällä hintatasolla vie Taycan CT:lta ns. B-suunnitelman position. Montaa päivää ei tarvii odottaa enää 'puuttuvaa palasta' omiin päätöksiin eli uutta viisisarjaa. Uuden vitosen ulkokuorihan paljastui jo tänään, ei ihmeellisyyksiä siinä.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Pääsiäisen mietteitä:
    - Paras matka-auto ikinä
    - Moottoritiellä kulutus 21” kesärenkailla, 135km/h ja n.100km ajettua +10c 26kWh/100km, +2c 29kWh/100km
    - Rauhallisemmassa ajossa n.20kWh/100km
    - Pirun hiljainen kyyti ja lapset nukkuu

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Ihan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think
    Varmasti sulaa pois arvo mutta alkoi myös Model S arvo pudota lähiviikkoina niin rajusti vaikka ikää jo kolme vuotta että tartuin hyvää tarjoukseen. Muualta saadut tarjoukset vastaaviin iX malleihin oli lähinnä naurettavia. Kiitos vielä Seinäjoelle reiluista kaupoista.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Ihan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Osuit naulan kantaan! Jos ikinä hankin iX50 mallin, niin se on kyllä käytetty. Ainakin tietää mitä on saamassa. Huono puoli on vain et näitä ei ole hirveästi saatavilla. Hintaa on vähän ajetulla n. 120k€ hankkipa sen Suomesta tai Saksasta. Ja uutta ei todellakaan jaksa odotella. Uuden 50e hybridin hankinnassa en vain näe enää järkeä. Kyllä seuraavan on oltava täyssähkö. No kunhan eqe suv tulee koeajettavaksi niin käydään sekin kokeilee.
    Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.
    Tesla on hyvä sähköauto. Laatu vanhempien Fordien ja Opelin tasolla. Ymmärrän täysin monien Model Yn oston. Se on hyvä kokonaisuus. Uudehkoissa Tesloissa arvo voi vaan heittää nopeaan. Selkeä tavoite Teslalla on tehdä omista malleistaan uusi Corolla/Golf maailmaan, kaikille sopiva helppo sähköauto ja siinä Tesla on jo onnistunut Y:n kanssa. Moni joka ennen on ns.laatuautoilla ajanut on vaan pettynyt ostokseensa alkuhuuman jälkeen. Näitä on myös lähipiirissä.
    Itselle Model S oli hyvä auto ja pidin siitä tavallaan...mutta on ilo taas ajaa bemarilla ja jotenkin helpottunut olo että en ole enää Tesla mies

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Tuolle rämäykselle ei voi muuta kuin softclose. Kaikissa karmittomissa sama ”ongelma”.
    Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
    Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.
    Osuit naulan kantaan! Jos ikinä hankin iX50 mallin, niin se on kyllä käytetty. Ainakin tietää mitä on saamassa. Huono puoli on vain et näitä ei ole hirveästi saatavilla. Hintaa on vähän ajetulla n. 120k€ hankkipa sen Suomesta tai Saksasta. Ja uutta ei todellakaan jaksa odotella. Uuden 50e hybridin hankinnassa en vain näe enää järkeä. Kyllä seuraavan on oltava täyssähkö. No kunhan eqe suv tulee koeajettavaksi niin käydään sekin kokeilee.
    Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Kyllä iX:n ovi rämähtää joka kerta perin rumasti, kun laitaa oven kiinni ilman softclosen apua. Olen aiemmin soft closea pitänyt turha ja vikaantumisherkkänä keksintönä, mutta iX-mallissa kyllä yksi pakollisista varusteista. Vaikka ovi onkin äänekäs suljettaessa, niin kiinni ollessaan melu pysyy hyvin auton ulkopuolella ja liikeellä auto on erittäin hiljainen.
    Tuolle rämäykselle ei voi muuta kuin softclose. Kaikissa karmittomissa sama ”ongelma”.
    Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
    Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Eikä rämise , mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
    Kyllä iX:n ovi rämähtää joka kerta perin rumasti, kun laitaa oven kiinni ilman softclosen apua. Olen aiemmin soft closea pitänyt turha ja vikaantumisherkkänä keksintönä, mutta iX-mallissa kyllä yksi pakollisista varusteista. Vaikka ovi onkin äänekäs suljettaessa, niin kiinni ollessaan melu pysyy hyvin auton ulkopuolella ja liikeellä auto on erittäin hiljainen.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Itseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
    Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta&#129300 mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.

    Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti.
    Youtube videota tuli katsottua iX 50 mallista kun muuta tietoa ei hirveästi ollut. Kyllä tuo kotimaisissa sekä ulkolaisissa pätkissä on kehuja saanut kovasti, siis 50 malli. Kokonaisuus on kyllä pirun hieno. Voimalinjasta tykkään ertyisesti. Pehmeä ja rauhallinen ajettava jos niin haluaa mutta voimaa vähintääkin riittävästi. Tarkka, tunnollinen ja jämäkkä ajaa. Eikä rämise , mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
    Voin laittaa tänne kokemuksia kunhan niitä kertyy. Pääsiäisenä olisi luvassa useampi sata kilometriä sekä pääsiäisen jälkeen +500km työreissua Kaakkois-Suomeen.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Itseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
    Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta&#129300 mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.

    Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
    Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
    Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
    Samat penkit kaikissa iX malleissa.

    Mutta hinnastoon on tullut semmonen perheauto nimeltään XM. Sen voi ostaa jos kaipaa elämään enemmän M-hömppää 🫢

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
    Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
    Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
    Samat jakkarat on iX m60:ssä, eiköhän iX istuimet toimi pitkässä ajossa mainiosti.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Mites ne jakkarat? Saako niihin vielä(kään) sporttipenkkejä? Ne oli, mitä autoa olen kylmiltään tyyypittänyt, ehkä se heikoin lenkki.
    Toisin en i4 ole vielä vaihtamassakaan
    Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
    Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
    Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Nipea View Post
    Onhan se, mutta ei hirveästi.

    Tesla S 4978 mm
    Ix 4953 mm
    Talliin kun ajaa iXn tuntuu että jää vähemmän tilaa pituuden puolesta…
    Mutta möhkömpi tuo on vs Model S, korkeus tekee omansa.

    Leave a comment:

Working...
X