Onko muilla alkanut latausluukku nikottelemaan: väittää että luukku on auki, mutta on kuitenkin kiinni? Vika on latausportin pohjassa (vika varsinaisesti mikrokytkimessä). Osa nro 51177953712. Mulla löytyis yksi pohja ylimääräisenä.
Jarppa
iX
Collapse
X
-
Sama kokemus itsellä 22 tuuman kesä- ja talvirenkaista. Aivan unelma ajettava ja hiljainen. Kesäkumeina uusinta mallia Contin SportContact ja kitkoina uusin malli Contin kitkoistaOriginally posted by torso1 View Post
Aivan tautisen mukava ja hiljainen oli talvella.
Leave a comment:
-
Tämä on myös erittäin hyvä vaihtoehto. Varsinkin jos nykyiset kesägummit alkavat olla jo ehtoopuolella. Ei näihin oikeasti kannata laittaa mitään höpöhöpö-tarvikevanteita. Vain alkuperäistä alle. Mulla oli iX50:n jossa oli 21” talvirenkaat Nokian R5 EV kitkoilla. Aivan tautisen mukava ja hiljainen oli talvella.Originally posted by Turder View Posti7:n kohdalla tein niin, että autossa olleille vanteille laitoin talvirenkaat, ja ostin sitten ebayn kautta samanlaisen oem vannesetin kesärenkailla ennen seuraavaa kesärengaskautta. Toimi hyvin kun nuo orkkiskesärenkaat alkoi olemaan jo takaysillä elinkaaren suhteen, joten sai kätevästi tilalle laitettua uudet nordic-kitkat. Autossa sama look kesät talvet ja hyvät vanteet. Kun ostin tuolleen pakettina toisen setin niin oli keskikupit ja rengaspainemittarit myös mukana. Kolmisen tonnia maksoi mutta minusta ok hinta kun kesärenkaat noissa isoimmissa kokoluokissakin on jo pitkälti toistatonnia...
Leave a comment:
-
i7:n kohdalla tein niin, että autossa olleille vanteille laitoin talvirenkaat, ja ostin sitten ebayn kautta samanlaisen oem vannesetin kesärenkailla ennen seuraavaa kesärengaskautta. Toimi hyvin kun nuo orkkiskesärenkaat alkoi olemaan jo takaysillä elinkaaren suhteen, joten sai kätevästi tilalle laitettua uudet nordic-kitkat. Autossa sama look kesät talvet ja hyvät vanteet. Kun ostin tuolleen pakettina toisen setin niin oli keskikupit ja rengaspainemittarit myös mukana. Kolmisen tonnia maksoi mutta minusta ok hinta kun kesärenkaat noissa isoimmissa kokoluokissakin on jo pitkälti toistatonnia...
Leave a comment:
-
Noi mun linkkaamat Styling 1002 -orggisvanteet näyttää olevan 8,5x20" ET28 joten tarvikevanteiden ET25 on käytännössä identtinen (tulee 3 mm ulommas).Last edited by Petri.Kekkonen; 20-08-2025, 11:49.
Leave a comment:
-
Kiitos vinkeistä. Makuasioitahan nämä ovat, mutta ainakin nuo yllä linkatut ebayn tummat vanteet näyttäisi samanvärisessä tumman harmaassa autossa hassuilta.
Lähinnä mietin tuota ET25 yhteensopivuutta noilla tarvikevanteilla, mutta tuskin on ongelma, koska 20" renkaat ovat muuten niin paljon pienemmät, vaikka niissä paksummin kumia onkin päällä kuin nykyisissä 22" kesävanteissa.
Leave a comment:
-
Ebay.de löytyy tietysti myös, esim. https://www.ebay.de/itm/186179193892?_skw=ix&itmmeta=01K3363JDMD01H0E9B2VD W7QQR&hash=item2b59250c24:g:YT4AAOSwCgZlYI-d
Leave a comment:
-
Sama vinkki täältä. Ja vielä sellainen toki makuasia, mutta vahva suositus silti: Etsi nimenomaan iX alkuperäinen vannesarja jostain. Tarvikevanteilla tulee _erittäin_ helposti pilanneeksi sadan tuhannen euron auton ulkoisesti tyystin. "Säästin 500€ ja pilasin auton". Vähän sama kuin Sakan ja Kamuxin vaihtoautoriveissä on pilvin pimein edelleen näitä muuten siistejä autoja, mutta sitten on siihen Ruotsin huutokaupasta ostettuun 2019 Passattiin laitettu talveksi halvimmat Rialin 5-puolaiset tinapyörät suoraan 90-luvun lopusta, jotka aiheuttaa huutonaurua jo kilometrin päähän...Originally posted by torso1 View Post
Ensisijaisesti kannattaa katsella Torin/Facebook ryhmien tarjontaa käytetyistä alkuperäisistä iX:in rengassarjoista. Niitä on silloin tällöin tarjolla todella kohtuulliseen hintaan. Heittää vaikka entiset kuluneet kumit mäkeen ja ostaa uudet tilalle. Nastarenkaista varmasti parhaat (turvallisimmat) ja hiljaisimmat ovat Nokian HKPL 10 EV:t.
Saksassa on myös muutama iso liike, joka myy käytettyjä orkkissarjoja.
Esim. https://www.baum-bmwshop24.de/ https://www.or24.de/en/bmw/i-models/ix/ jne. jos ei meinaa Suomesta löytyä.
Last edited by pyroz; 20-08-2025, 10:28.
Leave a comment:
-
Ensisijaisesti kannattaa katsella Torin/Facebook ryhmien tarjontaa käytetyistä alkuperäisistä iX:in rengassarjoista. Niitä on silloin tällöin tarjolla todella kohtuulliseen hintaan. Heittää vaikka entiset kuluneet kumit mäkeen ja ostaa uudet tilalle. Nastarenkaista varmasti parhaat (turvallisimmat) ja hiljaisimmat ovat Nokian HKPL 10 EV:t.Originally posted by ajelija View PostPitäisi löytää Saksasta tuomaani iX:ään talvelle nastarenkaat ja vanteet.
Mitä katsoin Suomen virallisia talvirenkaiden kokoja niin ne olivat:
235/60/20
255/50/21
Näille on olemassa ainakin nämä nastarenkaat:
235/60R20 Hankook iON Nordic i*ce SUV IW04A XL nastarengas
235/60R20 Goodyear Ultra Grip Arctic 2 Suv 108 T XL nastarengas
255/50 R21 Nokian Hakkapeliitta 10 EV 109T XL EV SilentDrive nastarengas
Autossa on nyt kesävanteina 22" vanteet ja haluaisin talveksi 20" vanteet ehkä paremman talviajettavuuden ja äänenvaimennuksen vuoksi.
Googlasin että auton vanteiden ET olisi 37, mutta esim. tällaiset vanteet väitetään olevan yhteensopivat silti: 2DRV WH37 (Musta) 8.5x20 ET25 5x112 66.6
Näistä mitään tietävänä kysynkin, että voiko noita vanteita käyttää yhdessä mainittujen Hankook tai Goodyear renkaiden kanssa tässä autossa?
BMW:n myymät viralliset talvirengaspaketit maksaa noin kaksi kertaa enemmän kuin noiden kombo.
Leave a comment:
-
Pitäisi löytää Saksasta tuomaani iX:ään talvelle nastarenkaat ja vanteet.
Mitä katsoin Suomen virallisia talvirenkaiden kokoja niin ne olivat:
235/60/20
255/50/21
Näille on olemassa ainakin nämä nastarenkaat:
235/60R20 Hankook iON Nordic i*ce SUV IW04A XL nastarengas
235/60R20 Goodyear Ultra Grip Arctic 2 Suv 108 T XL nastarengas
255/50 R21 Nokian Hakkapeliitta 10 EV 109T XL EV SilentDrive nastarengas
Autossa on nyt kesävanteina 22" vanteet ja haluaisin talveksi 20" vanteet ehkä paremman talviajettavuuden ja äänenvaimennuksen vuoksi.
Googlasin että auton vanteiden ET olisi 37, mutta esim. tällaiset vanteet väitetään olevan yhteensopivat silti: 2DRV WH37 (Musta) 8.5x20 ET25 5x112 66.6
Näistä mitään tietävänä kysynkin, että voiko noita vanteita käyttää yhdessä mainittujen Hankook tai Goodyear renkaiden kanssa tässä autossa?
BMW:n myymät viralliset talvirengaspaketit maksaa noin kaksi kertaa enemmän kuin noiden kombo.
Leave a comment:
-
Auto on LCI-mallin iX 60 21" Nexen-renkain. Sovelluksen mukaan ajettu 421 km, kulutus 95.2 kWh (22.6 kWh/100 km) ja 592 km, kulutus 121.4 kWh (20.5 kWh/100 km). Keskinopeudet 92.7 km/h ja 79.6 km/h. Eli jälkimmäisellä osuudella olisi päässyt noin 530 km täydellä akulla (tälle matkalle sisältyi yli 500 metrin korkeudesta alas laskeutuminen), ensimmäisellä osuudella luokkaa 480 km. Kesäkeli, tosin osan matkaa satoi vettä. Tällä kärryllä piti WLTP:n mukaan päästä melkein 700 km per lataus.Originally posted by Jarppa63 View PostKyllä mun m60 pääsee koko ajan yli 500 km yhdellä latauksella. Toki talvella tilanne eri. Eli ei mitään ongelmaa rangen kanssa. 21" kesäkiekot alla.
Hetken jo kuvittelin, että voisi pian siirtyä sähköautokantaan, mutta olin taas väärässä.
Leave a comment:
-
Nuo vaahtomuovit vaikuttavat todella paljon. Itsellä kuluivat kahdessa kesässä ensiasennus Pirellit ihan loppuun ja kun alle laitettiin uudet Contin SportContact 7:t (275/40 22") niin melu kasvoi melkoisesti.Originally posted by torso1 View PostTuli tuossa etelä-Suomen lomareissulla huvikseen otettua muutaman tunnin koeajolla Espoon Hediniltä iX60. Charged M-sport varusteilla. Ilmajouset sekä 4p-ohjaus. Ilman lasikattoa oli tämä auto. Onhan se aivan jäätävän hiljainen vielä noilla 22” vanteilla. Alla oli uudet Hankookin iON evo kesärenkaat (vaahtomuovi sisällä). Auto on kyllä todella ketterä ja miellyttävä ajaa. Tuossa on jo semmosta taikamatto-fiilistä koska auto lipuu niin eleettömästi maantiellä. Mutta iX on vähän ongelmallinen auto. Tuotanto ei enää jatku tämän LCI:n jälkeen. Vuoden kahden sisään tulee paljon uutta BMW:n sähköisestä lineupista ulos neue klasse sarjat (iX3), G65 iX5 jne. Itse taidan jäädä odottelemaan mitä tarjonta on vuoden päästä koska onhan iX jo vähän vanhahtavaa tekniikkaa vaikka hieno auto muuten onkin.
Sitten hajakommentti --> itsellä on ollut nyt tämä iX 2,5 vuotta. Yleensä olen auton vaihtanut tässä ajassa ainakin kerran
mutta nyt tuntuu siltä että pidäön tätä ptkään. Täydellinen menopeli mulle. Kaikki varusteet otin mitä listalta sai ja vallankin Bowers & Wilkins saa aina naaman näkkärille
Leave a comment:
-
Kyllä mun m60 pääsee koko ajan yli 500 km yhdellä latauksella. Toki talvella tilanne eri. Eli ei mitään ongelmaa rangen kanssa. 21" kesäkiekot alla.
Leave a comment:
-
Näytti range olevan pitemmällä matkalla kaukana 700 kilometristä. Keskisestä Suomesta Tornion ja Kilpiksen kautta pohjoiseen, yhdellä akullisella ei päässyt edes 500 kilometriä (vaikka olisi ajanut 100 -> 0%). Pöh.Originally posted by bittivirhe View Post600-700 kilometrin range alkaa jo olla aika kiva.
Leave a comment:
-
Tuli tuossa etelä-Suomen lomareissulla huvikseen otettua muutaman tunnin koeajolla Espoon Hediniltä iX60. Charged M-sport varusteilla. Ilmajouset sekä 4p-ohjaus. Ilman lasikattoa oli tämä auto. Onhan se aivan jäätävän hiljainen vielä noilla 22” vanteilla. Alla oli uudet Hankookin iON evo kesärenkaat (vaahtomuovi sisällä). Auto on kyllä todella ketterä ja miellyttävä ajaa. Tuossa on jo semmosta taikamatto-fiilistä koska auto lipuu niin eleettömästi maantiellä. Mutta iX on vähän ongelmallinen auto. Tuotanto ei enää jatku tämän LCI:n jälkeen. Vuoden kahden sisään tulee paljon uutta BMW:n sähköisestä lineupista ulos neue klasse sarjat (iX3), G65 iX5 jne. Itse taidan jäädä odottelemaan mitä tarjonta on vuoden päästä koska onhan iX jo vähän vanhahtavaa tekniikkaa vaikka hieno auto muuten onkin.
Leave a comment:
Leave a comment: