Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bittivirhe
    replied
    21" vanteilla konfiguraattori sanoo rangeksi 656 ja 582. 20" vanteita tuo ei edes tarjoa.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Osaako joku selittää, miksi LCI iX 60:n luvattu range on jopa 100 km parempi kuin M70:n? Mahtaako ero olla oikeastikin noin iso? (60: 597 - 701 km, M70: 519 - 600 km)
    Rengastus, 20" vs. 22".

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Osaako joku selittää, miksi LCI iX 60:n luvattu range on jopa 100 km parempi kuin M70:n? Mahtaako ero olla oikeastikin noin iso? (60: 597 - 701 km, M70: 519 - 600 km)

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    ..ja Ruotsissa hinnat taitaa olla vieläkin alhaisemmat kuin Suomessa.
    Samoin taisi olla Norjassa.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Vilkasin hintoja Saksan konfiguraattorissa, ne olivat korkeammat kuin Suomessa, vaikka Suomessa on alv korkeampi. Jos oikein katsoin, niin M70 on Saksassa noin 20k€ kalliimpi Outoa... Näillä hinnoilla näyttäisi siltä, että vähän käytetyn (6kk) tuonti ei ole (ainakin aivan alkuun) kannattavaa.
    ..ja Ruotsissa hinnat taitaa olla vieläkin alhaisemmat kuin Suomessa.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    Tämä hinnoittelu on sinällään hyvin erikoista, eikä ole käsittääkseni aiemmin kuulunut BMW:n toimintatapaan Suomessa.
    Vilkasin hintoja Saksan konfiguraattorissa, ne olivat korkeammat kuin Suomessa, vaikka Suomessa on alv korkeampi. Jos oikein katsoin, niin M70 on Saksassa noin 20k€ kalliimpi Outoa... Näillä hinnoilla näyttäisi siltä, että vähän käytetyn (6kk) tuonti ei ole (ainakin aivan alkuun) kannattavaa.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Jotenkin tuntuu että tässä haetaan jotain pikavoittoja. Pelotellaan perusmallin hinnalla ja paremmin varusteltu charged malli on halvempi kuin perusmalli.
    Tuo paketti ei kyllä mitään mullistavaa sisällä mutta esim vetokoukku on monelle tärkeä. Mikäs sen parempi kuin koukun kanssa saa rahaa ”takaisin”.
    Tämä hinnoittelu on sinällään hyvin erikoista, eikä ole käsittääkseni aiemmin kuulunut BMW:n toimintatapaan Suomessa.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Jotenkin tuntuu että tässä haetaan jotain pikavoittoja. Pelotellaan perusmallin hinnalla ja paremmin varusteltu charged malli on halvempi kuin perusmalli.
    Tuo paketti ei kyllä mitään mullistavaa sisällä mutta esim vetokoukku on monelle tärkeä. Mikäs sen parempi kuin koukun kanssa saa rahaa ”takaisin”.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Millaisia ajatuksia iX-kuskeissa herättää vaihto i4 M50 -> iX 60 / iX M70? Haussa lisää tavaratilaa ja mukavuutta eikä suurempi maavarakaan olisi pahitteeksi. Rangen ei tarvitsisi laskea ainakaan merkittävästi.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Liekö M70:ssä vakiona "kaikki" varusteet kun supercharged-paketin hinta konfiguraattorissa on 0.. vai onko hinnat pielessä :-o
    Hinnat ei käsittääkseni ole pielessä. LCI iX:ien hintoja on korjattu alaspäin reilusti. Varmaan koska kauppa ei käy yhtään. Tuttu Hedinin automyyjä sanoi ettei edes muista milloin olisi viimeksi tehnyt kaupan uudesta iX:stä. Kun taas X5:sia menee edelleen hyvin kaupaksi (ja on aina mennyt). Ja näin on varmasti myös tulevaisuudessa.
    Itse odotan ainakin kovasti tulevaa iX5:sta. Toivottavasti eivät pilaa vanhaa hyvää klassikkoa ja WLTP range olisi jotain 700-800km väliin. Mutta toivossahan on hyvä elää

    Luulen kuitenkin että iX:ään tehdyt muutokset sekä hinnankorjaukset tekevät myynnille ainakin hetkellisesti hyvää. Kummankin (X5 ja iX50) omistaneena voin sanoa että kyllä iX:ssä on paljon myös hyvää. Esim. se oli mielestäni aivan loistava ajettava maantiellä. Ehkei ihan perinteistä bemaria mutta hyvä ja todella suuntavakaa oli ainakin se mun kosla. Mutta karmittomat lasit ja drivetrain fault yms. ongelmat pakottivat vaihtamaan takaisin X5:een, joka on taas hybridi teknologiasta huolimatta toiminut aivan loistavasti!

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Liekö M70:ssä vakiona "kaikki" varusteet kun supercharged-paketin hinta konfiguraattorissa on 0.. vai onko hinnat pielessä :-o

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Ilmeisesti M70 hinta on alhaisempi kuin M60 oli vastaavilla leluilla. Menee hetki, että M60 omistajat ja myyjät haukkovat henkeään ja korjaavat pyyntejään

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Ei näissä isompiakkuisten pyyntihinnoissa ole muutenkaan tolkkua jos saksasta saa -10k€ ja 3 v tehdastakuun päälle.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Olisko kellään rautalankaa vääntää.. miksi käytetty iX M60 maksaa 129000 ja bmw.fi:ssä konffattu uusi M70 "kaikilla varusteilla" (jos osasin lisätä kaiken) 120000? Puuttuuko LCI-mallista jotain olennaista vai miksi vanhempi malli on kalliimpi? (Uusi M60 on vielä hiukan edullisempi, mutta tehottomampi.)

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Mitkä ovat merkittävimmät erot uuden iX:n ja tulevan iX5:n välillä, jos ulkonäkö unohdetaan? Huhujen mukaan iX:n tuotanto ei jatkuisi kovin pitkään, mutta muuten..
    iX5 on ainakin viime viikon artikkeleiden mukaan vanhalla alustalla edelleen eli ei perustu Neue Klasseen, kuten esim tänä vuonna tuleva iX3. Tässä siis iX ja iX5 ovat yhtenevät eli kärjistäen vanhoja jo syntyessään. iX lienee tosiaan one-shot eli sille ei seuraajaa tule. iX5 tulee usella eri käyttövoimalla eli lienee aika perinteinen vehje kardaanitunneleineen ym.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎