Originally posted by tiko4tiko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
iX
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostOliko iX:ssä talvirenkaat ?
Nyt alla ovat ne n. 9k ajetut 22” Pirellit, Style 1020 vanteilla. Yritin vaihtaa nämä pienempiin mutta eivät suostuneet. Kuulemma auto täytyy myydä niillä spekseillä jolla se on tehtaalta lähtenyt.
Leave a comment:
-
-
Täytyy heti muistaa laittaa itsekin tuo päälle kun käyn oman iX50:n ruottista hakemassa parin viikon päästä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostMy BMW omat matkat ei näytä mitään koska en ilmeisesti ole niitä aktivoinut…ehkäpä pitäisi.
Kävin juuri autossa kurkkimassa mitä latauksen jälkeen ajotiedot näyttää. Tuntimäärä ja kulutetut kWh löytyy mutta ei keskinopeutta…? Outoa. Noh, insinöörinä laskin ne itse ja sain 99km/h. Tässä siis mukana Tampereella pyöriminen ravintolaa etsien, Tampere-talolla käynti sekä pikku kakkosen puiston etsintä työteiden lomasta.Tottakai matalla nopeudella pyöriminen laskee keskinopeutta mutta myös kulutusta.
Laita MyBMW kohdilleen, kun kulutuksista olet kiinnostunut. Sieltä on hyvä seurailla kulutuksia, päivämatkojen pituuksia ja ajomääriä yleisemmin.Last edited by tiko4tiko; 04-08-2023, 22:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostMy BMW omat matkat ei näytä mitään koska en ilmeisesti ole niitä aktivoinut…ehkäpä pitäisi.
Kävin juuri autossa kurkkimassa mitä latauksen jälkeen ajotiedot näyttää. Tuntimäärä ja kulutetut kWh löytyy mutta ei keskinopeutta…? Outoa. Noh, insinöörinä laskin ne itse ja sain 99km/h. Tässä siis mukana Tampereella pyöriminen ravintolaa etsien, Tampere-talolla käynti sekä pikku kakkosen puiston etsintä työteiden lomasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostNämä on hyviä. Itsellä ei ole mitään käsitystä miten paljon iX 50 kuluttaa, omat koeajot on ko.mallilla hyvin lyhyitä ~½h korttelin kiertoja.
Auttaisi kovasti (ainakin minua) jos laitat rapsaan keskinopeuden pihasta pihaan, myBMW kertoo tuon suoraan, sieltä kai on tuo kulutuskin.
Kävin juuri autossa kurkkimassa mitä latauksen jälkeen ajotiedot näyttää. Tuntimäärä ja kulutetut kWh löytyy mutta ei keskinopeutta…? Outoa. Noh, insinöörinä laskin ne itse ja sain 99km/h. Tässä siis mukana Tampereella pyöriminen ravintolaa etsien, Tampere-talolla käynti sekä pikku kakkosen puiston etsintä työteiden lomasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostVielä yksi matka päivitys
Tänään sadekelissä Vantaa-Tampere-Vantaa, 335km.
Akkua meni 76%, vauhti 10-20% yli sallitun riippuen sateesta. Välillä mentiin 70km/h rankkasateessa. Keskikulutus jäi 24.2kWh/100km.
Hinta reissulle 9.6€.. Itsellä ei ole mitään käsitystä miten paljon iX 50 kuluttaa, omat koeajot on ko.mallilla hyvin lyhyitä ~½h korttelin kiertoja.
Auttaisi kovasti (ainakin minua) jos laitat rapsaan keskinopeuden pihasta pihaan, myBMW kertoo tuon suoraan, sieltä kai on tuo kulutuskin.
Leave a comment:
-
-
Vielä yksi matka päivitys
Tänään sadekelissä Vantaa-Tampere-Vantaa, 335km.
Akkua meni 76%, vauhti 10-20% yli sallitun riippuen sateesta. Välillä mentiin 70km/h rankkasateessa. Keskikulutus jäi 24.2kWh/100km.
Hinta reissulle 9.6€.
Leave a comment:
-
-
Tänään tuli heitettyä pääosin sadekelillä Vantaa-Tykkimäki-Vantaa keikka. Keskikulutus jäi 22.3kWh ja akkua meni 53%koko keikalla, kilometrejä kertyi pyöreästi 260. Nopeus 10% yli sallitun. Hintaa keikalle tuli 7€ kun kotona latasin eikä muualla ollut tarvetta latailla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostSanoit, että ajoit i4M50:llä maantieajoa, ajoitko siis mitä vauhtia? Cruisessa montako km/h? Ja miten pitkään ajoit? Näissä kestää jonkun aikaa ennenkuin GOM, eli rangearvio mittaristossa päivittyy
Koska en pysty ajamaan millään (ja kuka pystyisi) koejajoja akkua 100->0%, nuo mun rangearvot on ihan laskettu kulutuksesta ja nettoakusta. Nollaan kulutusmittarin ja pyöräytän lenkin 80-100kmh teitä joilla nopeutta olen pitänyt normi +20kmh päälle rajoituksen. Lenkin mitta 150-200km. Auton omien rangemittarien arvot on mitä on. Usein miten tuo rangearvio on kyllä omassa koeajossa parantunut lähtötilanteesta, joten silläkin hieman ihmettelen näitä täällä esitettyjä rangeja mutta hienosti on ajettu, kun noihin pääsee.
Seka-ajon rangella ei ainakaan mulle ole mitään merkitystä, kun autoa voi ladata kotona, joten täydennystä saa paljon ennen rangen loppumista. Näillä omilla 'testeillä' olen vaan yrittänyt itselle selvittää, mihin sähköautolla pääse nykyisellä omalla ajotavallani maantieajoa ennenkuin laturi pitää löytyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostVuosi sitten ajettiin Norjassa vaimon i4:llä 300 km:n lenkki, sähkö tuli maksamaan noin 75 senttiä :-) Valitettavasti sielläkin on sähkön hinta noussut.
X5 45e:llä keskikulutus 1000 km:n matkalla oli 7.5 l / 100 km (sekä auton ilmoittama että tankkauksista laskettu), mitä en pidä pahana tuollaiselle möhkölle (enkä yrittänyt mitenkään pihistellä ajossa). Pahimmillaan kulutus on samalla matkalla ollut 8.5 l / 100 km.
Mutta heti, kun sopiva sähköauto löytyy..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostHyvät ranget.
En tiedä, mikä mun ajotyylissä on, mutta kauaksi jää. Olen sähköbemuja kokeillut useampaakin ja ajanut niillä ihan kunnon koeajoa, ei mitään korttelin kiertoa. Heikoin on ollut iX40 240km (talvi, luminen tie, IS otsikoisi lumimyräkkä) ja paras i7 400/450km (talvi/kevät) ja loput tuolta väliltä. Esim i4m50 en saanut kulutuksen kuin marginaalisesti alle i7:n kesäkelissä eli alle 400km jää range. Nämä kaikki siis maantieajossa.
Sanoit, että ajoit i4M50:llä maantieajoa, ajoitko siis mitä vauhtia? Cruisessa montako km/h? Ja miten pitkään ajoit? Näissä kestää jonkun aikaa ennenkuin GOM, eli rangearvio mittaristossa päivittyy
Leave a comment:
-
Leave a comment: