Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bittivirhe
    replied
    Mitkä ovat merkittävimmät erot uuden iX:n ja tulevan iX5:n välillä, jos ulkonäkö unohdetaan? Huhujen mukaan iX:n tuotanto ei jatkuisi kovin pitkään, mutta muuten..

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    The 2026 BMW iX has an overhauled lineup with a new xDrive45 entry-level trim, followed by the iX xDrive60 and the iX M70.


    LCI:tä pukkaa. Kosmeettista siellä ja sitä ja tätä täällä niinkuin olettaa saattaa, mutta oleellisena asiana nettomallin akku kasvaa merkittävästi

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Antaa tuo iX jonkin verran luisui kaikki avutkin päällä. Pitänee kokeilla tuota luistonesto offia, se on vähän unohtunut kun Pirkanmaalla on ollut niin onneton talvi.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Aika paha, kun tälläistä olen vähän kiikaroinut seuraavaksi.
    Polle2:ssa ajonvakautuksen saa kyllä pois, mutta joku melko rajaava vetoluistonesto jää päälle.
    Kyllä sillä pyörittelee, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin melkein 500 pitäs lyödä kitkoilla oikeasti joutusaa talvella.
    Taisi kääntyä seuraavan mietintä i4 sektorille, kyllä tuo käytännössä sen verran ärsyttää.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Komu View Post
    Miten ix mallit ix40 ix50 ja ix60 suhtautuu luistoneston pois ottamiseen? Siis kaikki avut pois. Onnistuuko ja onko oikeasti kaikki pois.

    Oma ajotapa nykyisellä x5:lla on nautiskella useinkin sopivalla lumikelillä 4 pyöräluisuilla.
    Luistoneston saa pois mutta tietääkseni ei muuta, tämä on kyllä aika hanurista. G05 sai kaikki pois jos halusi.

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Miten ix mallit ix40 ix50 ja ix60 suhtautuu luistoneston pois ottamiseen? Siis kaikki avut pois. Onnistuuko ja onko oikeasti kaikki pois.

    Oma ajotapa nykyisellä x5:lla on nautiskella useinkin sopivalla lumikelillä 4 pyöräluisuilla.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Reiska56 View Post

    Hiukan ihmettelen keskustelua kulutuksesta. Jos esim. 120 000€ auton arvo tippuu kolmessa vuodessa 50 000€, niin mitä rahallista merkitystä on enää kulutuksen määrällä, jos ajomäärät jäävät alle 40 000km? Keskimäärinhän suomalaiset ajavat n. 25 000km vuodessa.
    Kyllä käyttökustannuksilla on merkitystä. Arvonalennus on rajua alkuun kalliissa autoissa, ja etenkin nyt kun pahin ”sähkö buumi” on ohi monesta syystä. Mutta söisi miestä ajaa esim.kalliilla bensa autolla ja maksaa vielä paljon polttoaineesta ajettuihin kilometreihin nähden. Sähköllä ajaminen kilometrikorvausten kanssa on kuitenkin kohtuu ok vaikka arvo tippuukin jatkuvasti. Pääasia että auto miellyttää itseä ja on loistava matkakumppani.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    .......
    Last edited by Rattiukko; 14-09-2024, 18:50.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Polttis vs. sähkö kulutussäästöt on joo ihan merkityksellisiä, myös arvonalenemaan verrattuna, jos vähänkin enempi ajaa. Mut sitten jos sähkis on jo ajossa, niin lähinnä se rangen arviointi on mielessä omassa kulutuksen seurannassa, ei niinkään säästö.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Kai vähempi on silti vähempi. Jos oletetaan että siitä uudesta bensapolttiksesta sulaa ihan yhtä paljon, niin säästää siinä siihen verrattuna kuitenkin polttoainekuluissa ja huolloissa jokusen tonnin. Niin tai näin, niin uuden auton osto tulee aina kalliiksi!

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    Originally posted by jori View Post

    Käyttökustannuksia kannattaa myös miettiä vaikka itse auto maksaisi paljon. Itse maksan joka kk velkaa pois mutta se on ollut tiedossa auton ostosta lähtien. Käyttökustannusten pienuus on sähköautoilussa plussaa, e45 bemulla olisin reippaan matka-ajon päässyt n.9l/100km joka on n.kuusi kertaa enemmän euroissa vs nykyinen iX.
    Hiukan ihmettelen keskustelua kulutuksesta. Jos esim. 120 000€ auton arvo tippuu kolmessa vuodessa 50 000€, niin mitä rahallista merkitystä on enää kulutuksen määrällä, jos ajomäärät jäävät alle 40 000km? Keskimäärinhän suomalaiset ajavat n. 25 000km vuodessa.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Itse ajanut nyt n.30tkm iX50 mallilla.
    Keskikulutus ollut reilu 24kWh/100km. Ajot n.80% pk-seudulla.
    Pisin reissu ollut Vantaa-Joensuu-Eno-Vuokatti-Sotkamo-Vantaa kolmessa päivässä toukokuun alussa.
    Lataukset tehtiin Joensuussa Kimmel ja Vuokatin Break hotelleissa samalla kun mies nukkui.
    Paluumatkalla jari-pekka Hankasalmella stoppi kun piti pysähtyä syömään ja tyhjentämään rakkoa (ei ole lappiin pysähtymättä rakkoa minulla kuten 99% Suomalaisista tuntuu olevan)
    N.1300km tuli ajettua ja aika paljon periferiassa missä ei ole latureita joka nurkalla + työkaveri sanoi kehä 3lla että ”huomasitko ettei yhtään autoa ohittanut meitä koko reissulla”. Totta tämäkin, typerää ostaa 100k€ autoa jossa +500hv ja ajaa rekan perässä kun pelkää että range loppuu…
    Uutenavuotena olin itä-Suomessa -30 pakkasissa. Hyvin sekin meni. Range oli n.330km 100% akulla mutta sieltäkin kotiin päästiin turhia pysähtelemättä.
    Sähkö on asennekysymys, jos patterissa riittää kWhta niin hyvin pärjää suurempia miettimättä.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    iX50 talvikokemuksia: Auto toimi moitteetta (myös ovet).
    Pisin reissu 1000km, joka vaatii 3 pysähdystä n.30min/kerta. Keskikulutus maltillinen 26kwh/100km kun täysi kuorma+suksiboksi.

    Lataus toimi reissussa hyvin, aloituksessa 150-190kw tehoilla ja siitä alkaa lineaarisesti laskea kun akku täyttyy. Tyypillisen 20-70% latauksen toteumat keskimäärin jotain 100-120kw.

    Myös lumisella metsätiellä eteni ok, ehkä X5 on hieman enempi luottoa umpihankimöyrinnässä, mut toki vaikea verrata.

    Sen huomasin, että kuomullinen kevytkärry nostaa tyhjänäkin kulutusta melkoisesti, ehkä menee aerodynamiikkaa rikki
    Mullakin vielä hetken aikaa iX50 ja sit taas vaihtuu X5 50e:hen.
    iX on todella hyvä ja leppoinen matka-auto. Ajettavuus ilmajousilla ja 4p-ohjauksella mielestäni täysi kymppi. Sopivan tasapainoinen kokonaisuus. Suurin miinus huonot penkit ja karmittomat ovet (lähinnä talvella). Tilaa ja avaruutta sisätiloista löytyy reilusti.

    Kärriä näillä sähkäreillä on kyllä onneton vetää. Kulutus oli Respon kuomukärrillä (kelkka kyydissä) talvella ~40kWh/100km. Eli Lappiin aika huono mennä kärrin kanssa. Tai ainakin jos kelloa vasten joutuu ajamaan. Painoa ei kyllä tunnu perässä ollenkaan. Voisi sanoa että tämä on täysin tunteeton vaikka perään heittää 700kg jarrutonta massaa.

    Ylläksellä käytiin talvella (n. 700km reissu) ja 3 pysähdystä piti ottaa. Näissä latausajat (pääosin Abc:llä) olivat n. 30-40 min. On sitä Lappiin nopeemminkin menty.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    iX50 talvikokemuksia: Auto toimi moitteetta (myös ovet).
    Pisin reissu 1000km, joka vaatii 3 pysähdystä n.30min/kerta. Keskikulutus maltillinen 26kwh/100km kun täysi kuorma+suksiboksi.

    Lataus toimi reissussa hyvin, aloituksessa 150-190kw tehoilla ja siitä alkaa lineaarisesti laskea kun akku täyttyy. Tyypillisen 20-70% latauksen toteumat keskimäärin jotain 100-120kw.

    Myös lumisella metsätiellä eteni ok, ehkä X5 on hieman enempi luottoa umpihankimöyrinnässä, mut toki vaikea verrata.

    Sen huomasin, että kuomullinen kevytkärry nostaa tyhjänäkin kulutusta melkoisesti, ehkä menee aerodynamiikkaa rikki

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Piti oikeen tarkistaa onko tää iX foorumi vai polttoaineen verotusfoorumi...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎