Mitkä ovat merkittävimmät erot uuden iX:n ja tulevan iX5:n välillä, jos ulkonäkö unohdetaan? Huhujen mukaan iX:n tuotanto ei jatkuisi kovin pitkään, mutta muuten..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
iX
Collapse
X
-
Antaa tuo iX jonkin verran luisui kaikki avutkin päällä. Pitänee kokeilla tuota luistonesto offia, se on vähän unohtunut kun Pirkanmaalla on ollut niin onneton talvi.
Leave a comment:
-
-
Aika paha, kun tälläistä olen vähän kiikaroinut seuraavaksi.
Polle2:ssa ajonvakautuksen saa kyllä pois, mutta joku melko rajaava vetoluistonesto jää päälle.
Kyllä sillä pyörittelee, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin melkein 500 pitäs lyödä kitkoilla oikeasti joutusaa talvella.
Taisi kääntyä seuraavan mietintä i4 sektorille, kyllä tuo käytännössä sen verran ärsyttää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Komu View PostMiten ix mallit ix40 ix50 ja ix60 suhtautuu luistoneston pois ottamiseen? Siis kaikki avut pois. Onnistuuko ja onko oikeasti kaikki pois.
Oma ajotapa nykyisellä x5:lla on nautiskella useinkin sopivalla lumikelillä 4 pyöräluisuilla.
Leave a comment:
-
-
Miten ix mallit ix40 ix50 ja ix60 suhtautuu luistoneston pois ottamiseen? Siis kaikki avut pois. Onnistuuko ja onko oikeasti kaikki pois.
Oma ajotapa nykyisellä x5:lla on nautiskella useinkin sopivalla lumikelillä 4 pyöräluisuilla.
-
👍 1
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Reiska56 View Post
Hiukan ihmettelen keskustelua kulutuksesta. Jos esim. 120 000€ auton arvo tippuu kolmessa vuodessa 50 000€, niin mitä rahallista merkitystä on enää kulutuksen määrällä, jos ajomäärät jäävät alle 40 000km? Keskimäärinhän suomalaiset ajavat n. 25 000km vuodessa.
Leave a comment:
-
-
Polttis vs. sähkö kulutussäästöt on joo ihan merkityksellisiä, myös arvonalenemaan verrattuna, jos vähänkin enempi ajaa. Mut sitten jos sähkis on jo ajossa, niin lähinnä se rangen arviointi on mielessä omassa kulutuksen seurannassa, ei niinkään säästö.
Leave a comment:
-
-
Kai vähempi on silti vähempi. Jos oletetaan että siitä uudesta bensapolttiksesta sulaa ihan yhtä paljon, niin säästää siinä siihen verrattuna kuitenkin polttoainekuluissa ja huolloissa jokusen tonnin. Niin tai näin, niin uuden auton osto tulee aina kalliiksi!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View Post
Käyttökustannuksia kannattaa myös miettiä vaikka itse auto maksaisi paljon. Itse maksan joka kk velkaa pois mutta se on ollut tiedossa auton ostosta lähtien. Käyttökustannusten pienuus on sähköautoilussa plussaa, e45 bemulla olisin reippaan matka-ajon päässyt n.9l/100km joka on n.kuusi kertaa enemmän euroissa vs nykyinen iX.
-
👍 1
Leave a comment:
-
-
Itse ajanut nyt n.30tkm iX50 mallilla.
Keskikulutus ollut reilu 24kWh/100km. Ajot n.80% pk-seudulla.
Pisin reissu ollut Vantaa-Joensuu-Eno-Vuokatti-Sotkamo-Vantaa kolmessa päivässä toukokuun alussa.
Lataukset tehtiin Joensuussa Kimmel ja Vuokatin Break hotelleissa samalla kun mies nukkui.
Paluumatkalla jari-pekka Hankasalmella stoppi kun piti pysähtyä syömään ja tyhjentämään rakkoa (ei ole lappiin pysähtymättä rakkoa minulla kuten 99% Suomalaisista tuntuu olevan)
N.1300km tuli ajettua ja aika paljon periferiassa missä ei ole latureita joka nurkalla + työkaveri sanoi kehä 3lla että ”huomasitko ettei yhtään autoa ohittanut meitä koko reissulla”. Totta tämäkin, typerää ostaa 100k€ autoa jossa +500hv ja ajaa rekan perässä kun pelkää että range loppuu…
Uutenavuotena olin itä-Suomessa -30 pakkasissa. Hyvin sekin meni. Range oli n.330km 100% akulla mutta sieltäkin kotiin päästiin turhia pysähtelemättä.
Sähkö on asennekysymys, jos patterissa riittää kWhta niin hyvin pärjää suurempia miettimättä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MeisterW View PostiX50 talvikokemuksia: Auto toimi moitteetta (myös ovet).
Pisin reissu 1000km, joka vaatii 3 pysähdystä n.30min/kerta. Keskikulutus maltillinen 26kwh/100km kun täysi kuorma+suksiboksi.
Lataus toimi reissussa hyvin, aloituksessa 150-190kw tehoilla ja siitä alkaa lineaarisesti laskea kun akku täyttyy. Tyypillisen 20-70% latauksen toteumat keskimäärin jotain 100-120kw.
Myös lumisella metsätiellä eteni ok, ehkä X5 on hieman enempi luottoa umpihankimöyrinnässä, mut toki vaikea verrata.
Sen huomasin, että kuomullinen kevytkärry nostaa tyhjänäkin kulutusta melkoisesti, ehkä menee aerodynamiikkaa rikki
iX on todella hyvä ja leppoinen matka-auto. Ajettavuus ilmajousilla ja 4p-ohjauksella mielestäni täysi kymppi. Sopivan tasapainoinen kokonaisuus. Suurin miinus huonot penkit ja karmittomat ovet (lähinnä talvella). Tilaa ja avaruutta sisätiloista löytyy reilusti.
Kärriä näillä sähkäreillä on kyllä onneton vetää. Kulutus oli Respon kuomukärrillä (kelkka kyydissä) talvella ~40kWh/100km. Eli Lappiin aika huono mennä kärrin kanssa. Tai ainakin jos kelloa vasten joutuu ajamaan. Painoa ei kyllä tunnu perässä ollenkaan. Voisi sanoa että tämä on täysin tunteeton vaikka perään heittää 700kg jarrutonta massaa.
Ylläksellä käytiin talvella (n. 700km reissu) ja 3 pysähdystä piti ottaa. Näissä latausajat (pääosin Abc:llä) olivat n. 30-40 min. On sitä Lappiin nopeemminkin menty.
Leave a comment:
-
-
iX50 talvikokemuksia: Auto toimi moitteetta (myös ovet).
Pisin reissu 1000km, joka vaatii 3 pysähdystä n.30min/kerta. Keskikulutus maltillinen 26kwh/100km kun täysi kuorma+suksiboksi.
Lataus toimi reissussa hyvin, aloituksessa 150-190kw tehoilla ja siitä alkaa lineaarisesti laskea kun akku täyttyy. Tyypillisen 20-70% latauksen toteumat keskimäärin jotain 100-120kw.
Myös lumisella metsätiellä eteni ok, ehkä X5 on hieman enempi luottoa umpihankimöyrinnässä, mut toki vaikea verrata.
Sen huomasin, että kuomullinen kevytkärry nostaa tyhjänäkin kulutusta melkoisesti, ehkä menee aerodynamiikkaa rikki
Leave a comment:
-
-
Piti oikeen tarkistaa onko tää iX foorumi vai polttoaineen verotusfoorumi...
Leave a comment:
-
Leave a comment: