Announcement
Collapse
No announcement yet.
iX
Collapse
X
-
Youtubesta tuli aiemmin katsottua ja mielikuva oli, että range näissä mieluummin yllättää ylöspäin odotuksiin nähden. iX40 varmaan 250-300km pääsee pakkasellakin. Norjan Björn näitä testaillut, 1000km matka kesti iX40 vain 10minuuttia kauemmin https://youtu.be/FtukSl-bFnw?si=1ZgQblA4AsItklyLÂ
-
-
Harkinnassa vaihtaa X3 30e joko iX 40e tai X5 45e. iX:ien (40e) hinnat näyttää tulevan vauhdilla alas. Kun tätä ketjua lukee niin liikaa positiivisia kommentteja ei näy. Millaisia kokemuksia omistajilla on 40e:n talvirangesta? parilla lyhyellä koeajolla ei näytön antamat arviot vakuuttaneet, mutta mikä lie käytännön kokemus?Tuo X5 45e tosin tuntuu jollain tavalla enemmän autolta, yksi sellainen kerkesi jo olemaan mutta piti perua kauppa kun ei sitten lopulta ollut sitä mitä piti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOnko joku sovittanut G05:n 19" vanteita IX50:een? Tiedän että tehtaalta ei 20" pienempiä näihin ole saanut, mutta mahtuuko ne jarrujen koon puolesta? Vanteiden speksithän on aika samat G05:ssa ja akselimassa jopa isompi kuin iX50:ssä. Enkä nyt ole kiinnostunut kommenteista että ne ei ole yhtä energiatehokkaat ;-)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View Post
Ei tuossa ole pelkoa luukun sulamisesta tai vaurioitumisesta? Johdollinen antaa 300-500 astetta... Käyttäisin itse kuumavesipussia, jota käytän muissakin lukko-ongelmissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by melperri View Post
Noihin luukun ym jäätymisongelmiin aivan pistämätön väline on akkukäyttöinen lämpöpuhallin. Minulla on nykyään aina autossa mukana. Hyvin aukeaa jäätynyt latauslukko ja VAG kulkineen jäätyilevät takajarrut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
Kiitos päivityksestä ja rehellisestä sellaisesta, vaikka viilentää mulla viimeisetkin ajatukset iX:n osalta. Tämä vahvistaa käsitystäni iX:n sopivuudesta talveen omassa käytössäni.
Tulin eilen illalla junalla kotiiin ja auton lämmitys ei ollut käynnistynyt etänä (todennäköisesti juna paskan netin vuoksi). Vaikka pakkasta ei paljoa ollut, kaikki ovet ja kahvat oli tukevasti jäässäTuli mieleen, että mikäköhän olis ollut tilanne autossa, jossa on nämä nykyajan sähköautoiun hienoudet - paskat oven kahvat ja karmittomat ovet. Perinteisenkin desingin oviin sai laittaa jonkin verrran voimaa mutta varoen, että kahva ei jää käteen. Ja tottakai kotipihassa latausluukku ei sitten auennut lainkaan ilman lämminvesipussia, kuin superliimalla olisi luukku ollut kiinni. Mullahan auto on taivasalla läpi koko talven, niin kuin sullakin.
Täytyy poistaa iX kokonaan seurannasta, ajanhukkaa näitä on mobile.de:sta bongailla, kun pähkäilyn ja vatuloinnin jälkeen päätyy mustalle listalle kumminkin, vaikka iX:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia.
Leave a comment:
-
-
Onko joku sovittanut G05:n 19" vanteita IX50:een? Tiedän että tehtaalta ei 20" pienempiä näihin ole saanut, mutta mahtuuko ne jarrujen koon puolesta? Vanteiden speksithän on aika samat G05:ssa ja akselimassa jopa isompi kuin iX50:ssä. Enkä nyt ole kiinnostunut kommenteista että ne ei ole yhtä energiatehokkaat ;-)
Leave a comment:
-
-
iX 50 tuli hommattua, kun käytettyjen hinnoissa vihdoin reilu pudotus alaspäin. Kokemukset tähän asti: Ajokokemus todella hyvä, ketterä kaupungissa ja todella vakaa ja hiljainen maantiellä. Range nollakeleillä jotain 450km luokkaa (toki riippuu paljon kaikesta…). Ovet ei itseä ole häirinneet, toki lumikeleistä ei vielä kokemusta. X5 45e oli toinen vaihtoehto, mutta tämä tuntui että tässä saa vähän enempi erilaista ja edullisemmat käyttökulut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
Kiitos päivityksestä ja rehellisestä sellaisesta, vaikka viilentää mulla viimeisetkin ajatukset iX:n osalta. Tämä vahvistaa käsitystäni iX:n sopivuudesta talveen omassa käytössäni.
Tulin eilen illalla junalla kotiiin ja auton lämmitys ei ollut käynnistynyt etänä (todennäköisesti juna paskan netin vuoksi). Vaikka pakkasta ei paljoa ollut, kaikki ovet ja kahvat oli tukevasti jäässäTuli mieleen, että mikäköhän olis ollut tilanne autossa, jossa on nämä nykyajan sähköautoiun hienoudet - paskat oven kahvat ja karmittomat ovet. Perinteisenkin desingin oviin sai laittaa jonkin verrran voimaa mutta varoen, että kahva ei jää käteen. Ja tottakai kotipihassa latausluukku ei sitten auennut lainkaan ilman lämminvesipussia, kuin superliimalla olisi luukku ollut kiinni. Mullahan auto on taivasalla läpi koko talven, niin kuin sullakin.
Täytyy poistaa iX kokonaan seurannasta, ajanhukkaa näitä on mobile.de:sta bongailla, kun pähkäilyn ja vatuloinnin jälkeen päätyy mustalle listalle kumminkin, vaikka iX:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia.
Uudistetun X5 ilmajousitus kyllä toimii näin talvella erinomaisesti. Pehmeämpi kuin iX50:n mielestäni. X5:lla pystyy huoletta kolistelemaan pitkin teitä ja töyssyjä ihan reilulla vauhdilla talvellakin. Auto kun ei ole moksiskaan polanteista yms. joita talvella kaupungissa kyllä riittää. Luulen että tähän faceliftattuun malliin on jousitusta/alustaa hieman parannettu tai softausta muutettu. Auto myös tuntui hieman hiljaisemmalta kuin edeltäjänsä. Erinomainen peli kaikenkaikkiin ja pieni kaipuu kyllä entiseen tuli. Koeajoyksilöstä puuttui 4p-ohjaus (tuotantorajoite) ja sen kyllä huomasi. Kaupungissa auto ei kyllä ollut läheskään yhtä ketterä kuin entinen oma josta tämä löytyi.
Työpäivän jälkeen kun omani hain takaisin, niin fiilis oli kuin leluautoon olisi hypännyt X5:n jälkeen). Ei ovenkahvoja, ei lasien karmeja josta ottaa kiinni jne. Pienen ajon jälkeen iX kyllä tuntui taas tutulta mutta erilaiselta. Autohan on kuitenkin sähköauto. Paljon ketterämpi kuin X5 (vaikka painavampi), parempi ajaa eikä keskialueella ole tunnottomuutta ohjauksessa. Tuote on vain niin paljon erilainen kuin mihin on viime vuosina tottunut. No ajellaan aikansa tällä ja katsotaan sitten onko se taas X5 mihin joutuu kerta toisensa jälkeen palaamaan!
Last edited by torso1; 16-11-2023, 13:19.
Leave a comment:
-
-
i4:ssä varmaan sama äppi ja huomannu että voi kyllä heti painaa lämmitysnappia mutta äppiä täytyy pitää käynnissä hetken aikaa sen jälkeen. Jos sulkee heti niin komento feilaa. Ärsyttävää, mutta kestettävissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostSemmoinen vinkki tuohon sovellukseen että aina kun käynnistät niin päivitä yhteys ja vasta sen jälkeen aloita lämmitys. Näin toimien on komennot menneet aina läpi. Androidissa toimii raahaamalla sivua alaspäin, iPhonesta ei kokemusta..
Leave a comment:
-
-
Semmoinen vinkki tuohon sovellukseen että aina kun käynnistät niin päivitä yhteys ja vasta sen jälkeen aloita lämmitys. Näin toimien on komennot menneet aina läpi. Androidissa toimii raahaamalla sivua alaspäin, iPhonesta ei kokemusta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostLaitetaas vähän talvipäivitystä iX:n osalta. Paskin talviauto taas pitkään aikaan kuten jo arvelinkin. Karmittomat ovet ja ennenkaikkea oven kahvojen puuttuminen on kyllä huono juttu Suomen talvessa. Vesi jäätyy toistuvasti oven tiivisteisiin kiinni ja ikkunan/ovilistan reunaan.
Lämminhän auto on kyllä talvella eli siinä mielessä on hyvä. Eikä ole myöskään polttomoottoria jota pitäisi erikseen lämmitellä. Toinen huono puoli on myös noissa karmittomissa ovissa. Ikkunan kun toistuvasti sulaa ja jäätyy niin ne sitten natisevat ikävästi tiivisteitä vasten korin liikkumisen mukana. Ai että minä tykkään kun tämmönen 100k€ kottero vaan nitisee ja natisee ennen kuin sisusta ja ikkunat/ovet sulaa kunnolla. Jos olisi lämmin talli jossa autoa säilyttää niin ongelmaahan ei olisi.
iX:n hyvät puolet on ehdottomasti alusta (ilmajouset) ja mielestäni hyvä ohjaustuntuma. Autohan on huomattavasti parempi ajaa vs. entinen G05 45e. iX:n penkit on kyllä edelleen aivan per….stä. Kummassakin siis on hyvät ja huonot puolet. Voi kun sitä joskus saisi auton jossa olisi vaan niitä hyviä puolia. Tarkemmin muisteltuna X5 45e oli kyllä lähellä sitä.
Tulin eilen illalla junalla kotiiin ja auton lämmitys ei ollut käynnistynyt etänä (todennäköisesti junan paskan netin vuoksi). Vaikka pakkasta ei paljoa ollut, kaikki ovet ja kahvat oli tukevasti jäässäTuli mieleen, että mikäköhän olis ollut tilanne autossa, jossa on nämä nykyajan sähköautoiun hienoudet - paskat oven kahvat ja karmittomat ovet. Perinteisenkin desingin oviin sai laittaa jonkin verrran voimaa mutta varoen, että kahva ei jää käteen. Ja tottakai kotipihassa latausluukku ei sitten auennut lainkaan ilman lämminvesipussia, kuin superliimalla olisi luukku ollut kiinni. Mullahan auto on taivasalla läpi koko talven, niin kuin sullakin.
Täytyy poistaa iX kokonaan seurannasta, ajanhukkaa näitä on mobile.de:sta bongailla, kun pähkäilyn ja vatuloinnin jälkeen päätyy mustalle listalle kumminkin, vaikka iX:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia.
Last edited by tiko4tiko; 03-12-2023, 17:03.
Leave a comment:
-
-
Laitetaas vähän talvipäivitystä iX:n osalta. Paskin talviauto taas pitkään aikaan kuten jo arvelinkin. Karmittomat ovet ja ennenkaikkea oven kahvojen puuttuminen on kyllä huono juttu Suomen talvessa. Vesi jäätyy toistuvasti oven tiivisteisiin kiinni ja ikkunan/ovilistan reunaan.
Lämminhän auto on kyllä talvella eli siinä mielessä on hyvä. Eikä ole myöskään polttomoottoria jota pitäisi erikseen lämmitellä. Toinen huono puoli on myös noissa karmittomissa ovissa. Ikkunan kun toistuvasti sulaa ja jäätyy niin ne sitten natisevat ikävästi tiivisteitä vasten korin liikkumisen mukana. Ai että minä tykkään kun tämmönen 100k€ kottero vaan nitisee ja natisee ennen kuin sisusta ja ikkunat/ovet sulaa kunnolla. Jos olisi lämmin talli jossa autoa säilyttää niin ongelmaahan ei olisi.
iX:n hyvät puolet on ehdottomasti alusta (ilmajouset) ja mielestäni hyvä ohjaustuntuma. Autohan on huomattavasti parempi ajaa vs. entinen G05 45e. iX:n penkit on kyllä edelleen aivan per….stä. Kummassakin siis on hyvät ja huonot puolet. Voi kun sitä joskus saisi auton jossa olisi vaan niitä hyviä puolia. Tarkemmin muisteltuna X5 45e oli kyllä lähellä sitä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: