Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juize
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    600m ei varmaan toteudu, mutta kyllä omassa ainakin laserit ja lyhyet on ihan eri kirkkaus ja etäisyys. (Toki jos edellä ajaa joku, niin sitten voivat rajata tosin lähellekin). Itsellä ei hirveästi vertailukohtaa vastaaviin, mutta suht tyytyväinen olen ollut valotehoon. Ongelma on enempikin se, että automaattipitkät ei tahdo aina toimia esim. talvella vesisateessa. En tiedä meneekö joku anturi/ umpio huuruun tai onko vain ominaisuus?
    Totta kai mullakin pitkillä tehot ja kantama on ihan eri luokkaa lyhkäisiin verrattuna. Tarkoitin lähinnä että laserit voisi olla suunnattu ylemmäksi että saisi valoa pidemmälle missä sitä tarvittaisiin. Kauempana kun minulla ei ole käytänössä muuta kuin pitkien valojen LED yksiköiden tuottama valo.
    Omassa kun lasereiden valokuvion ylä rajaus näyttää enempi jonnekki 100m päähän eikä sinne edemmäksi missä valoa saisi olla. Tiedä sitten onko tuo ominaisuus vai vika.
    Siis huonothan nuo valot ei ole, pienoinen pettymys vaan, kun valmistaja intoilee laserin pitkällä kantamalla. Kantama jää samalle tasolle kuin 5 sarjan adaptiivisilla matrix LED valoilla
    Tuon talvi vesisateessa automaattipitkien toimimattomuuden totesin itsekkin, vaikeuksia vaihtaa automaatilla pitkille. Sekoaako automatiikka kun on musta märkä asfaltti ja valkeat penkat? Edellilsissä 5 sarjalaisissa (3kpl adaptiivisilla valoilla) ei tuota ongelmaa ollut.
    Muuten loistava auto, mutta valoja ei voi erikoisemmin kehua vaikka laserit ovatkin.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Juuri iX:n valoista ei kokemusta, mutta muistattehan kokeilla myös kovemmassa vauhdissa. BMW:llä on ollut yli vuosikymmenen nopeuden mukaan säätyvät valot.
    Pitkillähän laserit sytty vasta 60 kmh vauhdissa, eikä ne siitä enää kirkastu vaikka vauhtia ois 150 kmh. Lyhyillä eri valokuvioita on muutamia, kaupunki-, maantie., moottoritie. ja huonon sään (sumu) valokuviot.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Mielestäni X5:ssä automatiikka toimii hyvin. Silloin on ongelmia, jos edelläajavalla on hyvin himmeät takavalot ja/tai pyryttää kunnolla lunta eikä X5 näe edelläajavan valoja. Silloinkin tutka näkee auton - typerää, etteivät järjestelmät keskustele keskenään sen vertaa, että kun kerran on tieto, että edellä on auto, niin kaukovalot voisi suunnata pientareelle vaikkei kamera näekään mitään.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    600m ei varmaan toteudu, mutta kyllä omassa ainakin laserit ja lyhyet on ihan eri kirkkaus ja etäisyys. (Toki jos edellä ajaa joku, niin sitten voivat rajata tosin lähellekin). Itsellä ei hirveästi vertailukohtaa vastaaviin, mutta suht tyytyväinen olen ollut valotehoon. Ongelma on enempikin se, että automaattipitkät ei tahdo aina toimia esim. talvella vesisateessa. En tiedä meneekö joku anturi/ umpio huuruun tai onko vain ominaisuus?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Juuri iX:n valoista ei kokemusta, mutta muistattehan kokeilla myös kovemmassa vauhdissa. BMW:llä on ollut yli vuosikymmenen nopeuden mukaan säätyvät valot.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    No omasta 2022 X5:sta sellainen havainto, että ihan ok. Ajoin kuitenkin hetken saman sarjan 2019 kapineella, ja tuntuma että olisivat olleet selvästi paremmat. X5 kv, esitteissä tuo lasereiden kantama oli jossain kohtaa 600 m, ja 2022 kohdalla tippui 500 m.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Mielipiteitä iX:n laser valoista? Itselle nuo oli jonkin asteinen pettymys. Noista mainitaan että kantama on jopa 600 metriä.
    Laserit kun syttyy 60 km/h jälkeen niin niiden suuntaus on järkyttävän alas, näyttää että lasereiden ylä rajaus melkein samassa kuin lyhyiden ylä raja. Josta johtuen vaikuttaa että kynttiläkin valaisisi saman verran siellä 600 m päässä.
    Mielestäni edellisessä 530e LCI:ssä adaptiivisilla LEDeillä kantama oli samaa tasoa, ellei jopa parempi.
    Ja valon sävy verrattuna tuon 5 sarjan valoihin on "keltaisempaan" suuntaan. Risteyksissä kun kääntymisvalot kirkastuu, niin ne on huomattavasti "sinisempään" päin verrattuna ajovaloihin.​
    Last edited by Juize; 21-02-2025, 19:57.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Kaikki BMW:t menee siten että mallin pienin vanne on myös kapealla renkaalla. Ja ihan hirvittävä lulla ajaa. Pykälän tai kaksi suurempi vanne tuo mukanaan leveämmän renkaan eteen ja vielä leveämmän taakse. Ajettavuus paranee, mutta kulutus nousee.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Onko noissa muka sama rengaskoko? Ainakin i4-keskusteluissa tuntuu siltä, että kaikilta on unohtunut pyöristä muut mitat kuin vanteen tuumat. On ihan pikkuisen enemmän vaikutusta sillä renkaan leveydellä esimerkiksi.
    Ihan hyvä huomio tuo leveys, mutta ei taida konfiguraattori kertoa. Vähän kyllä ihmetyttäisi, jos tehdas laittaisi niin leveät renkaat, että range pienenee 100 kilometrin luokkaa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Onko noissa muka sama rengaskoko? Ainakin i4-keskusteluissa tuntuu siltä, että kaikilta on unohtunut pyöristä muut mitat kuin vanteen tuumat. On ihan pikkuisen enemmän vaikutusta sillä renkaan leveydellä esimerkiksi.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    21" vanteilla konfiguraattori sanoo rangeksi 656 ja 582. 20" vanteita tuo ei edes tarjoa.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Osaako joku selittää, miksi LCI iX 60:n luvattu range on jopa 100 km parempi kuin M70:n? Mahtaako ero olla oikeastikin noin iso? (60: 597 - 701 km, M70: 519 - 600 km)
    Rengastus, 20" vs. 22".

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Osaako joku selittää, miksi LCI iX 60:n luvattu range on jopa 100 km parempi kuin M70:n? Mahtaako ero olla oikeastikin noin iso? (60: 597 - 701 km, M70: 519 - 600 km)

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    ..ja Ruotsissa hinnat taitaa olla vieläkin alhaisemmat kuin Suomessa.
    Samoin taisi olla Norjassa.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Vilkasin hintoja Saksan konfiguraattorissa, ne olivat korkeammat kuin Suomessa, vaikka Suomessa on alv korkeampi. Jos oikein katsoin, niin M70 on Saksassa noin 20k€ kalliimpi Outoa... Näillä hinnoilla näyttäisi siltä, että vähän käytetyn (6kk) tuonti ei ole (ainakin aivan alkuun) kannattavaa.
    ..ja Ruotsissa hinnat taitaa olla vieläkin alhaisemmat kuin Suomessa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎