Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 315i
    replied
    Rullasta saa näppärästi valittua mikä toiminto, ei tarvi kurkotella näytölle. Tosin entinen oli parempi.

Leave a comment:

• FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Juh4 View Post
    Onko se nyt niin iso vaiva painaa sitä nappia ja valita minkä toiminnon sieltä pois haluaa? Kuitenkin sen vielä pois päältä saa, mikä ei nykyään ole täysin itsestäänselvyys.
    Ei se iso vaiva ole mutta ei toimi ajossa yhtä hyvin kuin ennen. Itse ainakin käytin tuota aliohjauksen välttämiseksi. Nyt sitä pitäisi ennakoida paljon enemmän eikä pysy fokus ajamisessa yhtä hyvin kuin ennen kun ajoasentokin menee hankalammaksi kättä näytölle nostaessa. Tulee se sekunnin osien viive ratin pyörittämiseen sillä hetkellä kun pitäisi laittaa auto sladiin ja olla kontrolli kohdallaan. On menty siis enemmän eläkeläisten auton suuntaan ajamisen iloa vähentämällä. Ei nyt mikään maailmaa mullistava puute käyttöautossa mutta kyrsiihän se ohuesti tämän merkkisessä autossa missä on vielä se M-kirjainkin.
    Last edited by FlyingFinn; 01-12-2023, 10:51.

Leave a comment:

• Juh4
    replied
    Onko se nyt niin iso vaiva painaa sitä nappia ja valita minkä toiminnon sieltä pois haluaa? Kuitenkin sen vielä pois päältä saa, mikä ei nykyään ole täysin itsestäänselvyys.

Leave a comment:

• FlyingFinn
    replied
    Taas paljastui yksi omituisuus kun pääsi lopulta ajamaan kunnolla talvikelissä. Ajonvakautusta ja luistonestoa ei saa pois napista vaan napin painalluksen jälkeen pitää valita näytön valikosta mitä haluaa tehdä. Ei taas minulle aivan aukea tämä logiikka. Joillekin toiminnoille kuten esim. penkinlämmittimille kaipaisi juuri sitä nappia mitä ei ole. Tälle toiminnolle on nappi, periaatteessa hyvä niin, mutta sillä napilla ei vaan ole mitään virkaa kun toiminto pitää kuitenkin valita näytöltä. Kolmessa edellisessä Bemarissa napin painalluksella sai ajovakautuksen pois ja kaikki estot pois pitkällä painalluksella. Mikähän tuossa systeemissä on ollut pielessä kun on pitänyt mennä sitäkin sorkkimaan. Aiemmin pystyi sormi napilla ajaen vaihtamaan moodia tarpeen mukaan. Nyt on mennyt tökkimiseksi kun pitää kurotella myös näytölle.

Leave a comment:

• Kale67
    replied
    Mulla on Thulen WingBar Edget nykyisessä 5-sarjalaisessa. Siinä on mallikohtaiset kiinnikkeet, samojen pitäisi kai kädä tulevaan i4:een mutta ainakin toista putkea joudun hieman lyhentämään. Itse ostin nuo aikoinaan käytettynä torista. Nuo Thulet on ajaneet ihan asiansa ja on helppo kiinnittää kun on kertaalleen säädetty oikeaan pituuteen, Bemarin omista ei tietoa. Varmaan nekin on hyvät.

Tuon kajaakin kanssa saa olla varovainen takaluukun kanssa, eli avauskorkeuden joutuu varmaan rajoittamaan (tai ei avaa ollenkaan), varmaan sama suksiboksin kanssa.

Leave a comment:

• ajturi
    replied
    Löytyykö suosituksia tai neuvoja kattotelineen valintaan. Kajakki (40 kg) pitäisi viedä i4:sen katolla lähemmäs 800 km matkan, autossa ei ole kattoluukkua. Mikä Thulen malli ja mistä kannattaa ostaa? Vai onko BMW:n oma sen verran laadukkaampi, että perustelee korkeamman hinnan? 

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Ärsyttävää kun 2 kertaa yrittäny tuon ostaa, mutta molemmilla kerroilla bugittanu johonkin. Vuos sitten tökkäs johonki ongelmaan. Nyt eteni lupaavasti, mutta tuli saksankielinen kysymys evästeistä johonka vastasin jotain muuta ku ”hyväksy kaikki” ni nyt ei enää mene edes koko ostosivulle. On se kumma ku o kuitenki BMW:n lataussopparin kautta luottokortti kiinni BMW:n järjestelmässä. Tuo osto vois olla yks nappi autossa mutta kun ei niin ei. Yritetään sit huomenna uudestaa.
    Tyhjennä selaimen välimuisti tai kokeile eri selaimella.

Kameravalvonnalle on tosiaan oma valikko ja sieltä sai äänet päälle. Näytön asetuksista sitten sai näkymään mittaristossa HUD:n sijaan. Hyvin toimii ja pääkaupunkiseudun liikenteessä tosiaan hyvä olla automaagisena päällä.

Leave a comment:

• JH.
    replied
    Ärsyttävää kun 2 kertaa yrittäny tuon ostaa, mutta molemmilla kerroilla bugittanu johonkin. Vuos sitten tökkäs johonki ongelmaan. Nyt eteni lupaavasti, mutta tuli saksankielinen kysymys evästeistä johonka vastasin jotain muuta ku ”hyväksy kaikki” ni nyt ei enää mene edes koko ostosivulle. On se kumma ku o kuitenki BMW:n lataussopparin kautta luottokortti kiinni BMW:n järjestelmässä. Tuo osto vois olla yks nappi autossa mutta kun ei niin ei. Yritetään sit huomenna uudestaa.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

Tuo on oikeasti hyödyllinen kapine. Se on säästänyt hintansa moninkertaisesti, jos/kun yhdenkin ylinopeussakon välttää. Vaikka ei tulkaan kaahailtua, nin vahinkoja voi sattua.

Tilasin myös vuodeksi vuodeksi kokeiluun Drive Recorderin, kun Sulo Vilenin tapaan halvalla sai. Eri asia sitten on, tekeekö sillä tallettajalla mitään, mutta tuleepahan nyt kokeiltua.
    Pääkaupunkiseudun liikenteessä varmasti oikein hyödyllinen, kun uusia kameroita on asenneltu pitkin poikin. Ei tarvitse kuin valoista lähteä hieman reippaammin, niin saattaa sakkoraja ylittyä, vaikka mikään kiire mulla ei koskaan olekaan. Perus arkiajossa ei jaksa säätää esim Wazea päälle jatkuvasti.

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post

Mä ostin kanssa
    ainakin kesällä, kun mulla oli 1kk kokeilu tuosta, niin tuli ääni ja kameran kuva mittaristoon 500 m ennen kameraa.
    Tuo on oikeasti hyödyllinen kapine. Se on säästänyt hintansa moninkertaisesti, jos/kun yhdenkin ylinopeussakon välttää. Vaikka ei tulekaan kaahailtua, niin vahinkoja voi sattua.

Tilasin myös vuodeksi vuodeksi kokeiluun Drive Recorderin, kun Sulo Vilenin tapaan halvalla sai. Eri asia sitten on, tekeekö sillä tallettajalla mitään, mutta tuleepahan nyt kokeiltua.

Last edited by JPM50; 26-11-2023, 11:31.

Leave a comment:

• 315i
    replied
    On toiminut, niin kuin aiemmin taidettu mainita, parin minutin jälkeen jopa liian kuuma. Tänää, siis eilen viimeks etälämmitetty.

Leave a comment:

• Rale
    replied
    Onko muilla toiminut ratinlämmitys normaalisti, kun Connect apilla laittaa esilämmityksen päälle. Oma on ainakin kylmä. Vielä viimetalvena toimi aivan normaalisti. Eikä enää ilmastointi valikossa ole ratinlämmitystä valittavissa.

Leave a comment:

• BFI18
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

Mä ostin kameravaroituksen 17,60€/vuosi. Tämä näkyy nyt HUD:ssa, saakohan sitä mittaristoon ollenkaan näkyville tai saako siihen Wazen tapaan äänimerkkiä mukaan?
    Mä ostin kanssa
    ainakin kesällä, kun mulla oli 1kk kokeilu tuosta, niin tuli ääni ja kameran kuva mittaristoon 500 m ennen kameraa.

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

Joo, mulla on iDrive 8 ja siitä toki viimeisin päivitys. Mistäs näitä saisi säädettyä? Eilen näyttöjen asetuksia ihmettelin ja suoraan sieltä ei mitään löytynyt.
    Eikös ne asetukset tule näkyviin, kun käynnistää kuvakkeesta sen kameravaroitussovelluksen?

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

Äänimerkin saa ja mittaristoon saa halutessaan. Ainakin iX:ssä, joten miksi ei myös muissakin malleissa. Kunhan softa on vain riittävän tuore.
    Joo, mulla on iDrive 8 ja siitä toki viimeisin päivitys. Mistäs näitä saisi säädettyä? Eilen näyttöjen asetuksia ihmettelin ja suoraan sieltä ei mitään löytynyt.
    Last edited by PNM2; 24-11-2023, 09:14.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎