Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by ///Jone View Post
Arvaisin, en uskoisi tarkentaen siihen, että ennen kuin ns. hintapariteetti saavutetaan, niin sähköautoiluun ei tule veronkorotuksia, ainakaan kovin kummoisia. Ajattelisin nimittäin, että on niin laajalti puoluekentältä jaettu tavoite, että liikenne sähköistyy 2035, jotta päästää 1,5c uralle, että keinovalikoimissa liikenteen sähköistyminen ei olisi kalleimmassa päässä.
Minulla ei kuitenkaan ole riittävästi tietoa arvioimaan onko liikenteen sähköistyminen sellainen seikka +1,5c uralle pääsemisessä, ettei halvempia keinoja ole olemassa, esimerkiksi rakennusten lämmitysjärjestelmiä muokkaamalla tai muuten.
Voisin nähdä kuitenkin hyvin realistisena, että painon mukaan aletaan pikkuhiljaa lisäämään joitain veroja, voisi löytyä kannatusta asettaa sellaisia ajoneuvoihin, joissa hintapariteetti on saavutettu. Tällöin kyse olisi kenties painavista tehokkaista premium autoista.
Kannattaa muistaa myös, että bensa ei ole ollut suhteessa palkkoihin koskaan näin halpaa 2000 luvulla kuin nyt: https://twitter.com/WessmanRoger/sta...13005222518784
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostEi kait kukaan oikeasti uskonut ettei sähköautojen käyttöön tulisi korotuksia esim. niin että lataus kallistuu ?
Minulla ei kuitenkaan ole riittävästi tietoa arvioimaan onko liikenteen sähköistyminen sellainen seikka +1,5c uralle pääsemisessä, ettei halvempia keinoja ole olemassa, esimerkiksi rakennusten lämmitysjärjestelmiä muokkaamalla tai muuten.
Voisin nähdä kuitenkin hyvin realistisena, että painon mukaan aletaan pikkuhiljaa lisäämään joitain veroja, voisi löytyä kannatusta asettaa sellaisia ajoneuvoihin, joissa hintapariteetti on saavutettu. Tällöin kyse olisi kenties painavista tehokkaista premium autoista.
Kannattaa muistaa myös, että bensa ei ole ollut suhteessa palkkoihin koskaan näin halpaa 2000 luvulla kuin nyt: https://twitter.com/WessmanRoger/sta...13005222518784
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostEi kait kukaan oikeasti uskonut ettei sähköautojen käyttöön tulisi korotuksia esim. niin että lataus kallistuu ?
Leave a comment:
-
-
Ei kait kukaan oikeasti uskonut ettei sähköautojen käyttöön tulisi korotuksia esim. niin että lataus kallistuu ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kale67 View Post
No on härskiä. Ihan vaan referenssiksi huomenna taas pörssisähkö putoaa alle parin sentin kun kelit alkaa lämmetä ja tuultakin luvassa. Ei oo kallista kotilataus... no mun kiesi makaa vielä Hangon satamassa (tullut 12.12), joten auton luovutus lienee vasta tammikuussa?
Saas nähdä mitä vastaavat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostOnko muilla pysynyt helmojen etupäässä olevat, ilmeisesti valomaton led-valojen, kotelot kiinni? Täytyy katsoa vielä tarkemmin mutta näyttää, että omassa olisi molemmilta puolilta irti. Sikäli kun oikein ymmärsin niin ovat muovisen helmakotelon sisällä teipillä(!) kiinni. Mahdollisesti ei kestä teippaukset talvea. Mielenkiintoinen rakennelma myöskin siinä mielessä, että nuo ovat erilliset kotelot mutta kuitenkaan niihin ei pääse käsiksi ulkokautta vaan pitää irrottaa se koko muovinen sivuhelma. Edes se röpelöpintainen musta helmaosa minkä sisällä tuo kotelo on ei lähde ulkokautta irti.
Sattuisiko joku tietämään varaosanumeron noille led-koteloille? Ne mustat helmat löysin mutta noita en.
Sitten pitäisi arpoa mihin pääkaupunkiseudun merkkikorjaamoon uskaltaisi viedä takuukorjausta varten ettei autoa pahasti naarmutettaisi ja kolhittaisi korjauksen yhteydessä.
Leave a comment:
-
-
Pysyy kyllä ihan poikkeuksellisen surkeasti pyyhkijät köyttökelpoisina pikku lumisateessa kaupunkiajossa. Puhallin ei yhtään sulata niitä kun ovat syvällä jemmassa konepellin alla. Veden/jään levittimet lähinnä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPM50 View PostBMW Charging nostaa lataushintojaan merkittävästi; kWh-hinta nousee 6 c/kWh ja päälle tulee vielä kertalatausmaksu 0,59 c/lataus. Hinnan korotus siis rapiat 15 % nykyiseen hintaan + kertalatausmaksu.
Perustelevat, että "markkinatilanne on muuttunut". Heh, no onhan se muuttunut, sillä sähkön keskihinta on laskenut Suomessa vs. viime talven korkeat hinnat. Nyt nämä hyväkkäät siis lätkäisevät korotukset korkeiden hintojen päälle, vaikka suunnan pitäisi olla päin vastainen.
Noh, ahneella on se kuuluisa loppu. Omalta osaltani siirryn K-lataukseen ja ABC-lataukseen. Ihan jo periaatteenkn vuoksi. Pitäkää tunkkinne. (Tähän pieni hymiö)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPM50 View Post
Nämä ovat merkillisiä juttuja. Jostain syystä mun auto hylkii Nesteen latauspaikkoja, vaikka mitään järjellistä syytä siihen ei pitäisi olla. Siis kertaakaan, toistan kertaankaan, ei ole lataus onnistunut Nesteen latausasemilla. Sitten kun ajan toiselle palveluntarjoajalle, lataus toimii aivan normaalisti. Haluaisin kyllä käyttää Nestettä ihan henk.koht. syistäkin, mutta eivät vaan toimi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View Post
Mulla sit taas ei kertaakaan mitään ongelmaa ja ABC latauksessa ollut yhteysongelmaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPM50 View Post^mulla ei ole tuo Neste lataus toiminut vielä kertaakaan; jokaisella kerralla mitä olen yrittänyt, lataus ei ole lähtenyt käyntiin, ja töpseli on jäänyt 5 minuutiksi jumiin autoon. Eikä irtoa millään keinolla, vaan vasta 5 min. kuluttua irtoaa itsestään.
Leave a comment:
-
-
^mulla ei ole tuo Neste lataus toiminut vielä kertaakaan; jokaisella kerralla mitä olen yrittänyt, lataus ei ole lähtenyt käyntiin, ja töpseli on jäänyt 5 minuutiksi jumiin autoon. Eikä irtoa millään keinolla, vaan vasta 5 min. kuluttua irtoaa itsestään.Last edited by JPM50; 15-12-2023, 11:05.
Leave a comment:
-
Leave a comment: