Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • miyli
    replied
    Neste lataus on 0,39s ja pystyy maksamaan ihan pankkikortilla tai nestekortilla, ainut huono puoli on että asemia on harvassa vielä. Itse käyttänyt tätä aika paljon kun on sattunut kohdalle ja ei ikinä ruuhkaa. ABC kun on niin suosittu että on aina melkein täynnä kun pitäis ladata, ainakin täällä Länsisuomen, Eteläsuomen ja Pirkanmaan asemilla.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Mikä K- ja ABC-latauksen hinta on tällä hetkellä?
    K-lataus 33 c/kWh ja ABC-lataus 35 c/kWh pikalatauksille eikä kertalisää ole kummallakaan.

    Tuossa vielä sähkön keskihintoja Suomessa;

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

    Noh, ahneella on se kuuluisa loppu. Omalta osaltani siirryn K-lataukseen ja ABC-lataukseen. Ihan jo periaatteenkn vuoksi. Pitäkää tunkkinne. (Tähän pieni hymiö)
    Mikä K- ja ABC-latauksen hinta on tällä hetkellä?

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Onko muilla pysynyt helmojen etupäässä olevat, ilmeisesti valomaton led-valojen, kotelot kiinni? Täytyy katsoa vielä tarkemmin mutta näyttää, että omassa olisi molemmilta puolilta irti. Sikäli kun oikein ymmärsin niin ovat muovisen helmakotelon sisällä teipillä(!) kiinni. Mahdollisesti ei kestä teippaukset talvea. Mielenkiintoinen rakennelma myöskin siinä mielessä, että nuo ovat erilliset kotelot mutta kuitenkaan niihin ei pääse käsiksi ulkokautta vaan pitää irrottaa se koko muovinen sivuhelma. Edes se röpelöpintainen musta helmaosa minkä sisällä tuo kotelo on ei lähde ulkokautta irti.

    Sattuisiko joku tietämään varaosanumeron noille led-koteloille? Ne mustat helmat löysin mutta noita en.
    Last edited by FlyingFinn; 15-12-2023, 09:45.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    BMW Charging nostaa lataushintojaan merkittävästi; kWh-hinta nousee 6 c/kWh ja päälle tulee vielä kertalatausmaksu 0,59 c/lataus. Hinnan korotus siis rapiat 15 % nykyiseen hintaan + kertalatausmaksu.

    Perustelevat, että "markkinatilanne on muuttunut". Heh, no onhan se muuttunut, sillä sähkön keskihinta on laskenut Suomessa vs. viime talven korkeat hinnat. Nyt nämä hyväkkäät siis lätkäisevät korotukset korkeiden hintojen päälle, vaikka suunnan pitäisi olla päin vastainen.

    Noh, ahneella on se kuuluisa loppu. Omalta osaltani siirryn K-lataukseen ja ABC-lataukseen. Ihan jo periaatteenkn vuoksi. Pitäkää tunkkinne. (Tähän pieni hymiö)

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post

    Mielestäni kerää myös poikkeuksellisen helposti lunta ja jäätä etupyörien taakse helmoihin ja myös auton alle. Johtuneeko siitä, että alustassa on akku minkä ympärillä on avointa tilaa sekä koloja ja puuttuu se tasainen muovilevy.
    Totta ja se moska jää vielä todella tiukasti kiinni. Ei lähde kuin sulattamalla, kun potkia ei viitsi, eikä oikein tuo 45-koikoinen kalossi edes mahdu pyöräkoteloon.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Sellainen hauska ominaisuus etenkin näin talvella on myös, että kun pitää parkkeerata lasinpyyhkimet pystyasentoon putsausta varten niin niillä pyyhkimillä hinkataan lasia viisi kertaa edestakaisin ennen kuin ne voi pysäköidä. Olisi kiva tietää tästäkin mikähän on ajatusmalli takana ettei ne voi mennä sinne yläasentoon kertapainalluksella.
    G05 on tehnyt pari kertaa sellaisen tempun, että kun olen parkkeerannut pyyhkijät pystyasentoon ja kääntänyt ne irti lasista, yön aikana auto on päättänyt palauttaa pyyhkijät normaaliasentoon. Molemmilla kerroilla auto oli lukittuna, mutta latauksessa.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

    Lunta ja jäätä kertyy melko helposti i4:n konepellin alle, erityisesti tuulilasin alareunaan. Ja kun ei tule moottoritilasta lämpöä, niin se lumi ja jää myös jäävät paikalleen ilman sulatusta.
    Mielestäni kerää myös poikkeuksellisen helposti lunta ja jäätä etupyörien taakse helmoihin ja myös auton alle. Johtuneeko siitä, että alustassa on akku minkä ympärillä on avointa tilaa sekä koloja ja puuttuu se tasainen muovilevy.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Sellainen hauska ominaisuus etenkin näin talvella on myös, että kun pitää parkkeerata lasinpyyhkimet pystyasentoon putsausta varten niin niillä pyyhkimillä hinkataan lasia viisi kertaa edestakaisin ennen kuin ne voi pysäköidä. Olisi kiva tietää tästäkin mikähän on ajatusmalli takana ettei ne voi mennä sinne yläasentoon kertapainalluksella.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Konepelti ei suostunut aamulla aukeamaan. Avausmekanismi oli kostunut eilisen maantieajon suolakylvyssä jäätynyt ja jämähtänyt paikalleen. Pari-kolme tuntia sulatusta ja aseöljyä mekanismiin ja vaijeriin, niin taas alkoi pelittämään.

    Lunta ja jäätä kertyy melko helposti i4:n konepellin alle, erityisesti tuulilasin alareunaan. Ja kun ei tule moottoritilasta lämpöä, niin se lumi ja jää myös jäävät paikalleen ilman sulatusta.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Bemarilla on selkeesti suuria haasteita hallita eri softa- ja rautaversioita tuotannossa. Ei tuu tosiaan enää kaikkia perustasonkaan juttuja esim. vähän yli vuoden vanhoihin malleihin. Ilmankin toki hyvä auto, mutta kyllä se nykyaikaan kuuluisi, että 60+k€ investoinutta asiakasta palveltaisiin päivityksillä edes muutama vuosi.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    Uusin softa on muuten 11/2023.xx

     
    Totta, mutta sitä ei saa OTA:na vielä muutamaan kuukauteen.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by kobluna View Post

    Onpas erikoisia eroja iDriven versioiden välillä. Ymmärrän jotkut jutut, kuten erilaisen kotinäytön, kun uudemmassa on enemmän muistia ja tehokkaampaa rautaa muutenkin, mutta esimerkiksi joku tuommoinen varaustilan näyttäminen nyt ei raudalta mitään lisää vaatisi. Onhan sinulla uusin softa autossa eli 7/23? Tuossa versiossa tuli jotain parannuksia myös 8:n navigointiin, niin ehkä tuo ennustekin lisätään?
    Uusin softa on muuten 11/2023.xx

     

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by juho-85 View Post

    Itsellä 6/23 valmistunut, joten lienee 8.0 idrive vielä. Siinä näkyy siellä vas.yläkulmassa vain ajoaika ja matka. 
    Onpas erikoisia eroja iDriven versioiden välillä. Ymmärrän jotkut jutut, kuten erilaisen kotinäytön, kun uudemmassa on enemmän muistia ja tehokkaampaa rautaa muutenkin, mutta esimerkiksi joku tuommoinen varaustilan näyttäminen nyt ei raudalta mitään lisää vaatisi. Onhan sinulla uusin softa autossa eli 7/23? Tuossa versiossa tuli jotain parannuksia myös 8:n navigointiin, niin ehkä tuo ennustekin lisätään?

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Originally posted by kobluna View Post

    Se varaustasohan näkyy siinä navin vasemmassa yläkulmassa, missä näkyy myös jäljellä oleva ajoaika ja -matka. Ja mistä voi myös perua opastuksen ruksia klikkaamalla. Tai näkyy ainakin idrive 8.5:ssä sekä itse navissa että kotinäytöllä.
    Itsellä 6/23 valmistunut, joten lienee 8.0 idrive vielä. Siinä näkyy siellä vas.yläkulmassa vain ajoaika ja matka. 

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎