memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JPM50
    replied
    Originally posted by petnen View Post

    Niin vaan tuokin vika saatiin korjattua. Akun resetointi auttoi.
    Akun resetointi?

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Originally posted by petnen View Post

    Auto käytetty korjaamolla. Mitään vikaa ei herjannut eikä mitään vikaa löydetty, mutta mikään ovenkahva ei toimi.
    Niin vaan tuokin vika saatiin korjattua. Akun resetointi auttoi.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Mulla toiminut ok, heikoin ns. auto-ohjaus päällä.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post

    Liian usein. Ohjailee autoa itsesään ja täristelee siinä, jos vähänkään käy lähellä reunaviivoja. Joka kerta ajon alkuun täpättävä paska pois päältä. Ja samaa mieltä, turha varuste.
    Täytyy testata uudestaan toimiiko se kun ei ole minulla muodostunut riesaksi asti. Mielestäni piti olla käytännössä reunaviivan päällä ennen kuin se reagoi enkä kyllä siellä ajele vaan pysyttelen viivojen välissä, silloinhan se ei haittaa.

    Leave a comment:


  • Nipea
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    Eli vanhemmissa yksilöissä venttiilin pitäisi kestää?
    Ainahan sitä toivoisi että niissä se kestää, mutta ei välttämättä sitä varmuutta ole.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Missäs tilanteissa tuo kaistavahti on osoittautunut häiritseväksi? En ole oikeastaan huomannut koko varusteen olemassa oloa. Uutena kaupasta ulos ajon jälkeen kerran kokeilin että toimii. Reilut puoli vuotta myöhemmin yhden kerran auto ilmeisesti luuli lumista tien reunaa kaistaviivaksi ja vähän yllättäen teki pienen liikkeen. Ei ole tosiaan tainnut tämän vajaan vuoden aikana ollut toiminnassa kuin tasan kaksi kertaa. Omassa käytössä ei ole haittaa ollut, eikä kyllä hyötyäkään. Kohtuullisen turha varuste tämäkin.
    Liian usein. Ohjailee autoa itsesään ja täristelee siinä, jos vähänkään käy lähellä reunaviivoja. Joka kerta ajon alkuun täpättävä paska pois päältä. Ja samaa mieltä, turha varuste.

    Leave a comment:


  • Kale67
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

    Juu, näin tiesi kertoa myös huollon työnjohtaja. Sen jälkeen siis kyseistä osaa on paranneltu uudestaan, ja tämän uusimman version pitäisi olla kestävämpi.
    Tämä onkin mielenkiintoinen juttu, minun auto oli siis valmistettu 11/23 ja siinä tuo osa hajosi jo ennen luovutusta tammikuun alussa (eli osa oli vielä vanhaa mallia), kun auto oli ilmeisesti seisonut kovassa pakkasessa joulun ajan Hankoniemellä/Tampereella autoliikkeen pihassa. Jäi semmonen käsitys, että olivat korjanneet sen samanlaisella koska myyjä mainitsi mahdollisesta takaisinkutsusta myöhemmin. Tai sitten myyjä ei vaan tiennyt. Ehkä näitä uusia osia ei vielä ollut pari viikkoa sitten saatavilla? No jäädään ihmettelemään mitä tapahtuu...

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Nipea View Post

    Viimekesänä linjastolta valmistuneissa i4 on venttiiliä muokattu hieman ja ne on sit hajonnu näillä pakkasilla.
    Eli vanhemmissa yksilöissä venttiilin pitäisi kestää?

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by Nipea View Post

    Viimekesänä linjastolta valmistuneissa i4 on venttiiliä muokattu hieman ja ne on sit hajonnu näillä pakkasilla.
    Juu, näin tiesi kertoa myös huollon työnjohtaja. Sen jälkeen siis kyseistä osaa on paranneltu uudestaan, ja tämän uusimman version pitäisi olla kestävämpi.

    Leave a comment:


  • Nipea
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

    Omassa autossani vuotoa ei (ainakaan vielä) ole.

    Kävin Hedin Herttoniemellä, jossa huoltopuolen työnjohtaja tarkasti autoni. Hän kertoi, että uusi paranneltu ja kestävämpi osa on juuri tullut saataville. Hän oli sitä mieltä, että tehtaan pitäisi laatia takaisinkutsukampanja kaikille i4 autoille, jossa kyseinen osa vaihdetaan varmuuden vuoksi kestävämpään.

    Saa nähdä, tuleeko kutsua.
    Viimekesänä linjastolta valmistuneissa i4 on venttiiliä muokattu hieman ja ne on sit hajonnu näillä pakkasilla.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by kobluna View Post

    Vuoto löytyi omastakin autosta, mutta onneksi vielä on paisarissa taso lähes maxissa eli sen suurempaa vahinkoa ei vielä päässyt syntymään. Nyt sitten jännäämään kauanko korjaus kestää ja löytyykö enää sijaisautoja.
    Omassa autossani vuotoa ei (ainakaan vielä) ole.

    Kävin Hedin Herttoniemellä, jossa huoltopuolen työnjohtaja tarkasti autoni. Hän kertoi, että uusi paranneltu ja kestävämpi osa on juuri tullut saataville. Hän oli sitä mieltä, että tehtaan pitäisi laatia takaisinkutsukampanja kaikille i4 autoille, jossa kyseinen osa vaihdetaan varmuuden vuoksi kestävämpään.

    Saa nähdä, tuleeko kutsua.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Missäs tilanteissa tuo kaistavahti on osoittautunut häiritseväksi? En ole oikeastaan huomannut koko varusteen olemassa oloa. Uutena kaupasta ulos ajon jälkeen kerran kokeilin että toimii. Reilut puoli vuotta myöhemmin yhden kerran auto ilmeisesti luuli lumista tien reunaa kaistaviivaksi ja vähän yllättäen teki pienen liikkeen. Ei ole tosiaan tainnut tämän vajaan vuoden aikana ollut toiminnassa kuin tasan kaksi kertaa. Omassa käytössä ei ole haittaa ollut, eikä kyllä hyötyäkään. Kohtuullisen turha varuste tämäkin.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Kannattaa näin pakkasten jälkeen tarkistaa vuotaako konepellin alla oleva jäähdytinneste tukki/ liitospaketti.
    Muovinen musta suoja pitää ottaa irti, sen jälkeen osa näkyy kuskin puolella, johon menee mustia vesiletkuja. Itse osa on myös mustan värinen.
    Jäähdytinneste vuotaa alumiinipalkin / sähkömoottorin päälle.
    Vuoto löytyi omastakin autosta, mutta onneksi vielä on paisarissa taso lähes maxissa eli sen suurempaa vahinkoa ei vielä päässyt syntymään. Nyt sitten jännäämään kauanko korjaus kestää ja löytyykö enää sijaisautoja.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Pahimmillaan nykyautojen kohdalla ei enää ole kyse ajamisesta, vaan ohi aiheen menevästä specsaamisesta.

    kaikista autoista pitäis löytyä ns pussihousumoodi, jossa suurin osa turhista säädöissä ohitetaan ja estetään käyttämästä ja auto ns perusasetuksiin.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post

    En pysty minäkään käsittämään. Pidän ehdottomasti laadun heikennyksenä ettei käyttäjä pysty päättämään perustoiminnoista. Päivittävät kyllä aplikaatioiden taustakuvia, mittareiden fontteja ja näytölle ilmestyy ties mitä joulukinkkuja ja ilotulitusta. Tätä pidän lähinnä keskisormen osoituksena tylliin kyllähän me kaikenlaista voitaisiin tehdä, kun tällaiset turhuudetkin pystytään ohjelmoimaan, mutta ei viitsitä tai olemme niin lapsia että emme pysty myöntämään selviä virheitä. Muun merkkisiin sähköautoihin käsittääkseni tulee päivityksiä ja parannuksia.
    Prioriteetit kohdallaan - 5-sarjaan tulee iDriveen pelejä. Kyllä nyt kelpaa.

    Näkee kyllä, mitä firmaa BMW yrittää matkia minkä kerkiää..

    Leave a comment:

Working...
X