memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kale67
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Lähteekö se muovi pois samalla tavalla kuin bensamoottoreiden päältä? Eli periaatteessa ihan vaan suoraan ylös nostamalla irti kiinnikkeistä. Täytyyhän tuo tsekata.
    Lähtee helposti kun vaan nostaa ylöspäin. On kiinni neljästä kohdasta.

Auton lukituksesta. Saako tuon ovien automaattisen lukituksen ajon aikana pois mitenkään? Eli siis kun lähtee liikkeelle, niin auto laittaa aina ovet lukkoon. Olen nyt kahlannut manuaalit läpi, mutta ei ole löytynyt täppää tälle toiminnalle. G30:ssa oli tälle oma asetus.

Leave a comment:

• FlyingFinn
    replied
    No on erikoista. Edellisestä F22:sta hajosi paluukiertona toimiva mehupillin tyyppinen putki ja hälytys tuli kun pinta laski tarpeeksi. Lähteekö se muovi pois samalla tavalla kuin bensamoottoreiden päältä? Eli periaatteessa ihan vaan suoraan ylös nostamalla irti kiinnikkeistä. Täytyyhän tuo tsekata.

Leave a comment:

• kobluna
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post

Ymmärtääköhän tuo auto varoittaa jos nesteet vähenee riittävästi kuten bensavehkeet tekivät? Eli onko siellä joku anturi tarkkailemassa nesteen määrää?
    Toisaalla tiedettiin kertoa, ettei anturia ole, koska nesteen ei pitäisi näissä vähetä ja käyttäjän ei siten pitäisi lisäillä nestettä omatoimisesti. Vähän erikoinen logiikka, kun eihän sen polttomoottori vehkeistäkään pitäisi hävitä, mutta niissä anturi kumminkin löytyy. Ja omissa kahdessa aiemmassa bemarissa sille on myös ollut tarvetta. E46:sta hajosi "jakotukki" ja nesteet lorisi pihalle ja F30:sta taas petti Defan letkulämmittimen liitos ja taas nesteet valui ulos. Tuo anturi pelasti pahemmalta tuholta, kun se herätteli etsimään vikaa.

i4:ssä kuulemma ensin loppuu matkustamon lämmitys ja heti kohta perään tulee voimansiirron virhe (drivetrain failure). Toivottavasti tulisi pikaisesti korjattu osa, ettei samaa viallista osaa asennella aina uusiksi. Ainakin toistaiseksi neste oli onneksi maksimissa eli ainakaan suurempaa vuotoa ei taida olla. Sitä muovia en ainakaan vielä jaksanut repiä irti, kun en ihan tiedä miten se tapahtuu.

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    No niin, seuraavaa vikaa pukkaa. Onko kellään ollu comfort access kanssa ongelmia?
    Mulla ei ovet aukia tai mene lukkoon mistään kahvasta. Avaimesta kaikki toimii.

Oletko katsonut auton asetuksista, että Comfort Access on varmasti kytketty päälle..? Ja jos auto on seinonut 3 vrk paikallaan, Comfort Access kytkeytyy pois päältä ja aktivoituu uudestaan vasta kun autolla on ajettu.

Leave a comment:

• Kale67
    replied
    No niin, seuraavaa vikaa pukkaa. Onko kellään ollu comfort access kanssa ongelmia?

En ehkä ihan ymmärrä ongelmaasi, mutta itselläni on myös tuo comfort access ja ovet aukeaa automaattisesti kun saavut auton lähelle ja menevät lukkoon kun kävelet pois autolta. Ei siis tarvitse koskea mihinään kahvoihin tai avaimeen (kun se on taskussa). Ilmeisesti sen voi konffata myös siten, että pitää hiplata sormella sitä kahvaa jotta lukitus aukeaa? Tuossa jälkimmäisessä tavassa en itse näe järkeä.
    Last edited by Kale67; 09-01-2024, 14:08.

Leave a comment:

• petnen
    replied

Last edited by petnen; 08-01-2024, 19:30.

Leave a comment:

• FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Björkka View Post

Ja jos vuotoa löytyy, on sen jälkeen hyvä tarkistaa paisuntasäiliöstä nesteen määrä. Auton edessä seistessä yllämainitussa mustassa muovisessa suojassa on vasemmalla puolella luukku, jonka alta löytyy paisari. Korkki auki (järkeä käyttäen toki) ja katsomaan vieläkö nestettä on yli minimirajan. Vuodon havaittuani olen itse siirtynyt seuraamaan nesteen määrää paisarissa, odotellessa vastausta sähköpostiin, jonka aiheesta lähetin Hedinautomotivelle.
    Ymmärtääköhän tuo auto varoittaa jos nesteet vähenee riittävästi kuten bensavehkeet tekivät? Eli onko siellä joku anturi tarkkailemassa nesteen määrää?

Leave a comment:

• torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Onko tuo ongelma kaikissa i4-yksilöissä vai vain tietyllä aikavälillä valmistetuissa? Vaimo on hermona oman autonsa kanssa, kun on edessä megametrin ajo kohti etelää.

X5 50e:ssä on toisenlaisia venttiiliongelmia, vikavalot loistavat yleisesti ainakin jenkeissä..
    Siellä jenkeissä on aika paljon ongelmia ollut noissa G05:n 50e malleissa. CEL, Drivetrain malfunction, yms. vikailmoituksia aivan uusissa autoissa. Osaa korjattu uudella softapäivityksellä ja osaan autoista vaihdettu yhtä sun toista mekaanista osaa. Huoltoliikkeetkin varmaan vähän ihmeissään ovat näiden kanssa. 1-2 henkilöä löytyy kuka voi korjata ja huoltojonot venyvät tätä myötä aivan liian pitkiksi. Jännityksellä odotan kunhan oma saapuu joskus et montako päivää saan ajaa et tarvii Hedinille viedä korjaukseen)

Tässä täytyy kuitenkin muistaa se että esim. X5 on eniten myyty BMW:n malli jenkeissä. Yli 70 000 myytyä autoa joka vuosi. Ja tämä on pelkästään jenkkimarkkina. Et miten paljon sit näitä ongelmia on isossa massassa. Tuskin kauheasti kuitenkaan. Tuttu BMW:n myyntipäällikkö Hediniltä kuitenkin sanoi et yleisesti X5:n 45e ja 50e on ollut heillä kaikista vähävikaisin hybridimalli.

Leave a comment:

• bittivirhe
    replied
    Onko tuo ongelma kaikissa i4-yksilöissä vai vain tietyllä aikavälillä valmistetuissa? Vaimo on hermona oman autonsa kanssa, kun on edessä megametrin ajo kohti etelää.

X5 50e:ssä on toisenlaisia venttiiliongelmia, vikavalot loistavat yleisesti ainakin jenkeissä..

Leave a comment:

• Kale67
    replied
    Originally posted by Björkka View Post

Ja jos vuotoa löytyy, on sen jälkeen hyvä tarkistaa paisuntasäiliöstä nesteen määrä. Auton edessä seistessä yllämainitussa mustassa muovisessa suojassa on vasemmalla puolella luukku, jonka alta löytyy paisari. Korkki auki (järkeä käyttäen toki) ja katsomaan vieläkö nestettä on yli minimirajan. Vuodon havaittuani olen itse siirtynyt seuraamaan nesteen määrää paisarissa, odotellessa vastausta sähköpostiin, jonka aiheesta lähetin Hedinautomotivelle.
    Oman autoni luovutus oli viime perjantaina ja siinä oli tämä sama ongelma jo siis ihan uutena (ennen luovutusta). Oli vuotanut nestettä vaikka autolla oli ajettu vasta muutama kilometri. Olivat korjanneet vian ja sanoivat, että kannattaa nyt tarkkailla vielä jonkun aikaa vuotaako vielä. No ei ainakaan eilen ollut kun katsoin, mutta tosiaankin tämä on nyt ihan tiedossa oleva tyyppivika näissä uusissa autoissa, oma siis M50 malli. Voisi kuvitella, että jossain vaiheessa tulisi joku korjauskampanja?

Leave a comment:

• Björkka
    replied
    Kannattaa näin pakkasten jälkeen tarkistaa vuotaako konepellin alla oleva jäähdytinneste tukki/ liitospaketti.
    Muovinen musta suoja pitää ottaa irti, sen jälkeen osa näkyy kuskin puolella, johon menee mustia vesiletkuja. Itse osa on myös mustan värinen.
    Jäähdytinneste vuotaa alumiinipalkin / sähkömoottorin päälle.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta mihin i4 tarvitsee jäähdytinnestettä?
    Akkua jäähdytetään. Kylmyys ei tapa akkuja vaan liika lämpö. Tämä noin yksinkertaisesti mutkat suoraksi vetäen.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta mihin i4 tarvitsee jäähdytinnestettä?

Leave a comment:

• petnen
    replied
    Kannattaa näin pakkasten jälkeen tarkistaa vuotaako konepellin alla oleva jäähdytinneste tukki/ liitospaketti.
    Muovinen musta suoja pitää ottaa irti, sen jälkeen osa näkyy kuskin puolella, johon menee mustia vesiletkuja. Itse osa on myös mustan värinen.
    Jäähdytinneste vuotaa alumiinipalkin / sähkömoottorin päälle.
    Last edited by petnen; 06-01-2024, 09:10.

Leave a comment:

• jani
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post

Pelkästään fiskaalinen syy ei ole hyvä argumentti nostaa verotusta sellaisessa kohteessa, jossa oletetaan olevan pakollista pitää hintaohjausta yllä, jotta 1,5c tavoite saavutetaan. Kuulen mielellään parempia.
    Nyt unohdat että verot kerää Suomi, siinä voi unohtaa järkevät argumentit

Leave a comment:

Working...
X