memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kobluna
    replied
    Originally posted by juho-85 View Post
    Osaako joku sanoa saako sen ennustetun akun varaustason navigoinnin määränpäässä jotenkin näkymään koko ajan? Ärsyttävää kun näkyy vain siinä kohtaa kun syöttää paikan naviin. Ps. Tultiin eilen Ylläkselle i4 M50:llä ja täytyy sanoa että on kerrassaan loistava matka-auto, eikä ainakaan näin pienen lapsen kanssa matkustaessa lataukset hidastaneet matkantekoa ollenkaan. Myös tuo manuaalinen akun esilämmitys tuli todettua hyväksi ominaisuudeksi.
    Se varaustasohan näkyy siinä navin vasemmassa yläkulmassa, missä näkyy myös jäljellä oleva ajoaika ja -matka. Ja mistä voi myös perua opastuksen ruksia klikkaamalla. Tai näkyy ainakin idrive 8.5:ssä sekä itse navissa että kotinäytöllä.

    Meillä kanssa juuri pidempi reissu takana ja hyvin tuo talvellakin toimi. En laittanut esilämmitystä päälle, vaikka pakkasta olikin -11C. Ei ollut lähtöaika ihan tiedossa ja meinasin, että nopeastihan se kumminkin lämpenee. Niinhän se tekikin ja rekuperaatiokin toimi heti lähdöstä, vaikka akku olikin seissyt yli vuorokauden. Tehot oli kylläkin rajoitettu n. 80% tienoille, mitä ei ajossa kyllä huomannut mitenkään. Akun manuaalista esilämmitystä tuli käytettyä aakkosasemalle mennessä, kun niitä latureita ei navista löydä. Itse huoltsikka sentään löytyi haulla.

    Edit. Unohtui vielä mainita, että automaattiset pitkät toimi paremmin kuin F30:n xenonit. Itse toiminta on periaattessa samanlaista mekaaniseen varjostukseen perustuvaa, mutta kamerat ainakin lienee paremmat, kun nyt paloi pitkät auringonlaskua kohti ajaessakin. Edellisessä autossa pitkät ei syttyneet, jos taivas oli vaalea, vaikka maasto alkoikin kaivata jo valoa. Toki nuo ledit myös syttyy varjostuksen jälkeen sivistyneemmin kuin xenonien kerralla täyskirkkaus tyyppinen ratkaisu.
    Last edited by kobluna; 06-12-2023, 17:19.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Hyvä vaan jos ei etupyörät vedä liikaa, ei aliohjaa niin paljon.
    Samaa mieltä.
    Piti oikein kokeilla paremmin traction ja dsc-off tiloissa pyöritellä lumella vähän isommalla pihalla. Verrattuna entisiin xDriveihin (ICE), mitä mulla on ollut niin on tämä takapainoisempi, mutta kyllä ne etupyörätkin siellä vauhtia työntää mukavasti lisää. DSC off tässä mun makuun tarpeeksi salliva.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Hyvä vaan jos ei etupyörät vedä liikaa, ei aliohjaa niin paljon.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by jobo View Post

    Missä olosuhteissa siis tiputtaa etupään pois? En ole vielä itse ehtinyt testaillut pyöritellä tuota mutta netissä videoita missä vetävät m50 radalla pitkää luisua ja ainakin näyttäisi että etupää sutii siinä menossa myös.
    Todella nuukasti eturenkaat nostaa lunta: https://www.youtube.com/watch?v=9hkvVuqFNNk&t=33s kun vertaa esim. F30 xdriveen: https://www.youtube.com/watch?v=8rEukV0O3CY

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Ei varmaan koko ajaksi saa näkyviin, paitsu kun pitää kartan zoomia niin, että se range rinkula näkyy. Tai sitten kurkkaa navin puolelta reittikatauksesta, vai mikä sen nimi olikaan. Niin ja taitaa auto alkaa mussuttamaan jos päämäärään ei päästä ko. latauksella ilman mitään stoppeja. Ja ne voi määrittää jostain valikosta...

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    M50:llä ei voi vetää pitkää luisua tai pyöritellä ympyrää nelivedolla. Kytkee edestä vedon pois heti kun alkaa hauskuus --> autosta tulee takavetoinen yhtäkkiä kesken vedon ja siitäkös tilanteita syntyy. Tokihan sillä lumisesta mäestä pääsee liikkeelle paremmin kuin takavedolla, mutta omaan makuun nuo rajoitteet vesittää täysin ajatuksen "544 heppaisesta nelivedosta". Aivan liipalaapaa kun ei voi kunnolla käyttää edes...
    Harmi juttu kyllä tuo! Ois kyllä luullu että varsinkin M-kirjaimella varustettuna tuota olis tehtaalla testannu ja ei olisi tuollaisia. Tässä kun on muuten sellanen hyvä perinteinen bemarimeininki ts. ajaminen tuntuu analogiselta vrt. suurin osa muun merkkisistä sähköautoista.

    Leave a comment:


  • jobo
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    M50:llä ei voi vetää pitkää luisua tai pyöritellä ympyrää nelivedolla. Kytkee edestä vedon pois heti kun alkaa hauskuus --> autosta tulee takavetoinen yhtäkkiä kesken vedon ja siitäkös tilanteita syntyy. Tokihan sillä lumisesta mäestä pääsee liikkeelle paremmin kuin takavedolla, mutta omaan makuun nuo rajoitteet vesittää täysin ajatuksen "544 heppaisesta nelivedosta". Aivan liipalaapaa kun ei voi kunnolla käyttää edes...
    Missä olosuhteissa siis tiputtaa etupään pois? En ole vielä itse ehtinyt testaillut pyöritellä tuota mutta netissä videoita missä vetävät m50 radalla pitkää luisua ja ainakin näyttäisi että etupää sutii siinä menossa myös.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Edrive40:llä en ainakaan huomaa mitään rajoituksia. Pyörähtää ainakin kaasulla paikallaan talvella tai kesällä ja menee ihan niin pitkää luisua kun kuskilla on halua. Jos siinä nelikossa sitten on jotain voimalinjan suojauksia mitkä jossain ääritilanteessa voi tulla esiin.Â
    M50:llä ei voi vetää pitkää luisua tai pyöritellä ympyrää nelivedolla. Kytkee edestä vedon pois heti kun alkaa hauskuus --> autosta tulee takavetoinen yhtäkkiä kesken vedon ja siitäkös tilanteita syntyy. Tokihan sillä lumisesta mäestä pääsee liikkeelle paremmin kuin takavedolla, mutta omaan makuun nuo rajoitteet vesittää täysin ajatuksen "544 heppaisesta nelivedosta". Aivan liipalaapaa kun ei voi kunnolla käyttää edes...

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Osaako joku sanoa saako sen ennustetun akun varaustason navigoinnin määränpäässä jotenkin näkymään koko ajan? Ärsyttävää kun näkyy vain siinä kohtaa kun syöttää paikan naviin. Ps. Tultiin eilen Ylläkselle i4 M50:llä ja täytyy sanoa että on kerrassaan loistava matka-auto, eikä ainakaan näin pienen lapsen kanssa matkustaessa lataukset hidastaneet matkantekoa ollenkaan. Myös tuo manuaalinen akun esilämmitys tuli todettua hyväksi ominaisuudeksi. 

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Edrive40:llä en ainakaan huomaa mitään rajoituksia. Pyörähtää ainakin kaasulla paikallaan talvella tai kesällä ja menee ihan niin pitkää luisua kun kuskilla on halua. Jos siinä nelikossa sitten on jotain voimalinjan suojauksia mitkä jossain ääritilanteessa voi tulla esiin. 

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by jobo View Post

    Eikö se DSC off tila muka laita kaikkea pois päältä? Edellisissä on kyllä tehnyt niin. traction/dynamic traction control tilassa taas on voinut vetää pikku sladissa ajonvakautusta vasten.
    Jää sinne jotain rajoituksia päälle, niistä on tällä foorumilla aiemminkin juteltu. Kai se tehonrajoitus ratin kääntökulmaan nähden (joitain käyttäjiä) eniten haittaa. Itseä ei ole haitannut vielä oikeastaan missään olosuhteissa tämä em.

    Leave a comment:


  • jobo
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Paitsi että eipä saa kokonaan. Vähän pienemmälle vaan
    Eikö se DSC off tila muka laita kaikkea pois päältä? Edellisissä on kyllä tehnyt niin. traction/dynamic traction control tilassa taas on voinut vetää pikku sladissa ajonvakautusta vasten.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Juh4 View Post
    Onko se nyt niin iso vaiva painaa sitä nappia ja valita minkä toiminnon sieltä pois haluaa? Kuitenkin sen vielä pois päältä saa, mikä ei nykyään ole täysin itsestäänselvyys.
    Paitsi että eipä saa kokonaan. Vähän pienemmälle vaan

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Rullasta saa näppärästi valittua mikä toiminto, ei tarvi kurkotella näytölle. Tosin entinen oli parempi.
    Tuo olikin hyvä vinkki, kiitos.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Rullasta saa näppärästi valittua mikä toiminto, ei tarvi kurkotella näytölle. Tosin entinen oli parempi.
    Totta, täytyypä testata tätä kunnolla. Ehkä pienellä harjoittelulla toimii paremmin kuin näytön näppäily.

    Leave a comment:

Working...
X