Originally posted by SMM50
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by makebm5; 28-12-2024, 19:20.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
-
-
Originally posted by makebm5 View Post
Itsellä ratkesi asia kun kävin toisessa rengasliikkeessä ja laittoitvat renkaat uudelleen vanteelle reippailla asennuspaineilla (7bar) sekä kääntivät vielä rengasta vanteella. Ongelma oli vain takasissa.
Onneksi Kuopiostakin löytyy sentään yksi paikka, josta löytyy peräti 2 kpl uusia Hunterin Elite -sarjan Road Force tasapainotuskonetta. Maksaa kappaleelta yli 20k€ eli ei ihan halvasta laitteesta ole kysymys. Onneksi sentään löytyy tästä maasta vielä yrittäjiä joita kiinnostaa laatu ja vain paras lopputulos töistä. Yleisessä tiedossahan on että Nokialaiset pitää käyttää 7 Barin paineessa että nousevat vanteelle kunnolla. Vaikka ei sitä Nokian renkaat tietenkään myönnä
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View Post
Hyvä että asia on korjaantunut. Näitä rengassarjoista tulevia värinä/pompotus -ongelmia on vain mahdoton diagnosoida ilman road force -tasapainotuskonetta. Sen sanoin jo aiemminkin. Hedinillä niitä ei ole huollossa, koska BMW:llä ei ole sitä vaatimuksena. Ainoastaan ongelmatapauksissa (asiakas reklamoi) sitten pitää saada speksit tiettyjen raja-arvojen sisään (1. harmoninen max. 80N ja T.I.R max.120N) että täyttää bemarin vaatimukset. Takapään ongelmat huomaa kuski helpoiten takamuksellaan ja herkkiä ne autot on nykyaikana renkaille, joissa liian suuri RF tai muuta ongelmaa esim. asennusvirheestä johtuen. Alustakomponentit on kevyttä kamaa ja ongelmat huomaa herkästi. Niin se vain on. Kaikki pitää olla kunnossa että auto toimii kuten valmistaja on suunnitellut sen toimivan.
Onneksi Kuopiostakin löytyy sentään yksi paikka, josta löytyy peräti 2 kpl uusia Hunterin Elite -sarjan Road Force tasapainotuskonetta. Maksaa kappaleelta yli 20k€ eli ei ihan halvasta laitteesta ole kysymys. Onneksi sentään löytyy tästä maasta vielä yrittäjiä joita kiinnostaa laatu ja vain paras lopputulos töistä. Yleisessä tiedossahan on että Nokialaiset pitää käyttää 7 Barin paineessa että nousevat vanteelle kunnolla. Vaikka ei sitä Nokian renkaat tietenkään myönnäBMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Itelläni ei oikein ole avautunut vakkarin sujuva käyttö. Miten te kokeneemmat saatte uuden muuttuneen ajonopeuden päälle? Siis esim tilanteessa, jossa Cancel-napilla annan vauhdin tippua satasesta kahdeksaan kymppiin, niin miten sen saa aktivoitua? En ole muuta tapaa keksinyt kuin sammuttaa koko vakkari ja laittaa se uudestaan päälle, mutta on aika outo logiikka jos se oikeasti noin toimii. Tai vastaavasti jos aiempi pyyntö on ollut 90 kmh ja kiihdytän polkimella 110kmh, niin miten sen uuden nopeuden saa päälle?
Ja toisena havaintona, ettei Eco pro ajotilassa vakkari toimi ollenkaan vaan tulee ilmoitus ettei nopeudensäätö aktivoitavissa. Sitten kun käyttää Comfortissa tai Sportissa, niin sitten toimii myös Eco pro tilassa.i4 M50 -23
Comment
-
-
Originally posted by Hobbes View PostItelläni ei oikein ole avautunut vakkarin sujuva käyttö. Miten te kokeneemmat saatte uuden muuttuneen ajonopeuden päälle? Siis esim tilanteessa, jossa Cancel-napilla annan vauhdin tippua satasesta kahdeksaan kymppiin, niin miten sen saa aktivoitua? En ole muuta tapaa keksinyt kuin sammuttaa koko vakkari ja laittaa se uudestaan päälle, mutta on aika outo logiikka jos se oikeasti noin toimii. Tai vastaavasti jos aiempi pyyntö on ollut 90 kmh ja kiihdytän polkimella 110kmh, niin miten sen uuden nopeuden saa päälle?
Ja toisena havaintona, ettei Eco pro ajotilassa vakkari toimi ollenkaan vaan tulee ilmoitus ettei nopeudensäätö aktivoitavissa. Sitten kun käyttää Comfortissa tai Sportissa, niin sitten toimii myös Eco pro tilassa.
- jos aiempi nopeus on ollut 90 km/h ja polkimella kiihdyttää mainittuun 110 km/h, niin sitten jälleen SET-näppäimellä uusi nopeus päälle (vakkarin pitää tietysti olla aktivoituna)
- minulla kyllä toimii vakkari normaalisti myös Eco Pro-tilassa
i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Hobbes View PostItelläni ei oikein ole avautunut vakkarin sujuva käyttö. Miten te kokeneemmat saatte uuden muuttuneen ajonopeuden päälle? Siis esim tilanteessa, jossa Cancel-napilla annan vauhdin tippua satasesta kahdeksaan kymppiin, niin miten sen saa aktivoitua? En ole muuta tapaa keksinyt kuin sammuttaa koko vakkari ja laittaa se uudestaan päälle, mutta on aika outo logiikka jos se oikeasti noin toimii. Tai vastaavasti jos aiempi pyyntö on ollut 90 kmh ja kiihdytän polkimella 110kmh, niin miten sen uuden nopeuden saa päälle?
Ja toisena havaintona, ettei Eco pro ajotilassa vakkari toimi ollenkaan vaan tulee ilmoitus ettei nopeudensäätö aktivoitavissa. Sitten kun käyttää Comfortissa tai Sportissa, niin sitten toimii myös Eco pro tilassa.
Eco pro tilassa pitäisi vakkarin kyllä toimia normaalisti. Kyseinen herja voi tulla silloin, jos ei aja riittävän tasaista nopeutta, eli painaa liikaa tai liian vähän kaasua. Toiminto on lienee siksi tuollainen, ettei vakkari mene vahingossa päälle, jos sormi hipaisee nappia.
Comment
-
-
Originally posted by BMWMaza View PostPari kysymystä olisi herännyt i4M50 autoon liittyen, joka ollut nyt ajossa kuukauden päivät. Autossa on idrive 8.5 ja softaversio on 11/2023.73 eli yli vuoden vanha jo. Onko muilla tullut uudempaa OTA päivitystä vai ollaanko Suomessa tässä menossa?
Autossa on driving assistant pro, mutta muutamat toiminnot on poistettu käytöstä Suomessa. Onko näitä mahdollista koodata toimintaan idrive 8.5 autossa?
Maantiellä auto tuntuu menevän kohtuullisella kulutuksella, mutta pätkäajossa sähköä kuluu herkästä 30+ kWh, joka on selkeästi enemmän mitä aiempi ix3 vei. Liekö akun lämmitys jotenkin erilaista?
Uusi iDrive käyttää Secure Coding 2.0 järjestelmää, eikä sitä voi koodata normaaleilla harrastelijatyökaluilla. Ikävä kyllä. Eli hyvin hankalaa on saada kaikkia toimintoja käyttöön Suomessa, joskin maksullinen koodauspalvelu on olemassa. En ole itse sitä käyttänyt, niin en osaa sanoa toimiiko se vai ei.
Auto on tosiaan muutaman kilometrin pätkäajolla melkoinen sähkösyöppö, mutta toisaalta lämpenee nopeasti. Tuossa pyhien aikaan, kun piti päästä kylmällä autolla pikalaturille, aktivoin akun esilämmityksen jo parkissa ollessa. Auto kulutti 19kWh/h paikallaan seistessä! Eli tehoa noissa lämmittimissä löytyy.
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostEtumoottoria käytetään silloin, kun takapää sutii, tai kun pyydetään kaasupolkimella riittävän paljon tehoa. Tämä aiheuttaa erilaisen tuntemuksen hyvin liukkailla teillä kuin jatkuva neliveto (eli xdrivet jossa polttis pitkittäin keulalla). Nastarenkaat toki auttaa asiaan vrt kitkat.
Last edited by bittivirhe; 29-12-2024, 20:00.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Eikös sport tilassa luistonestot ole pois pältä? Eli herkästi tyrkyttää perää.
Kaasukin on herkällä kosketuksella.
Oletko ajanut vastaavan tehoisella/vääntöisellä fossiilimoottorisella? Vääntö saattaa yllättää. Itse en ole niin en osaa sanoa onko kuinka normaalia.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
En usko, että noin sukkasillaan ajaessa kovin hurjia tehoja on käytössä. En ole koskaan huomannut tuollaista ilmiötä esim. X5 45e:ssä (jossa toki on vain karvan alle 400 hv) "normaalissakaan" ajossa. Sport-tilaa käytin siksi, kun joidenkin tietojen mukaan silloin on "aina" neliveto käytössä. Kaasua annoin juuri sen verran, ettei vauhti hyytyisi ylämäkien takia.
Sen olen kyllä huomannut X5:n ja 500-sarjalaisen ym. kanssa, että perä irtoaa helpommin kuin etuvetoisella ajaessa, mutta i4 on kyllä vielä aivan omaa luokkaansa. Pitää varmaan vakoilla, mitkä kitkat tuossa on alla ja kokeilla jossain välissä muita ajotiloja.
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by JPM50 View Post
- vakkarin saa kytkettyä uuteen nopeuteen (esim. 80 km/h) painamalla SET-näppäintä (edellyttää tietysti, että auton kamera on tunnistanut uuden nopeusrajoituksen)
- jos aiempi nopeus on ollut 90 km/h ja polkimella kiihdyttää mainittuun 110 km/h, niin sitten jälleen SET-näppäimellä uusi nopeus päälle (vakkarin pitää tietysti olla aktivoituna)
- minulla kyllä toimii vakkari normaalisti myös Eco Pro-tilassaOriginally posted by ekaBMW View PostEikös ”pause” tilassa saa uuden (nykyisen) nopeuden kun käyttää nopeuden säätö ”tikkua”?
Eli ikään kuin nostaisi/laskisi nopeutta 1 km/h verran.
Vakkari ei vaan toista avainta käytettäessä aina toimi, joten työmaata piisaa sen selvittelyn kanssa.i4 M50 -23
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostEn usko, että noin sukkasillaan ajaessa kovin hurjia tehoja on käytössä. En ole koskaan huomannut tuollaista ilmiötä esim. X5 45e:ssä (jossa toki on vain karvan alle 400 hv) "normaalissakaan" ajossa. Sport-tilaa käytin siksi, kun joidenkin tietojen mukaan silloin on "aina" neliveto käytössä. Kaasua annoin juuri sen verran, ettei vauhti hyytyisi ylämäkien takia.
Sen olen kyllä huomannut X5:n ja 500-sarjalaisen ym. kanssa, että perä irtoaa helpommin kuin etuvetoisella ajaessa, mutta i4 on kyllä vielä aivan omaa luokkaansa. Pitää varmaan vakoilla, mitkä kitkat tuossa on alla ja kokeilla jossain välissä muita ajotiloja.
Muutama asia joka tulee mieleen.
Auto on painavampi. Toisaalta voisi kuvitella että pitoa olisi eneemmän mutta kyllähän se inertia ”jarruttaa” muutoksia eli nopeuden muutoksissa (ja ylämäessä) tarvitaan enemmän voimaa (ja pitoa jotta voima tulee hyödynnettyä).
Miten aktiivisesti lie etumoottori osallistuu. Onko ennakoivasti mukana.
Onko sähkömoottorin vääntö heti ’täysillä” kun pikkaisen kaasuun koskee. (Varsinkin jos sport mode päällä)
Leveät renkaat.Last edited by ekaBMW; 31-12-2024, 12:02.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostAuto on painavampi. Toisaalta voisi kuvitella että pitoa olisi eneemmän mutta kyllähän se inertia ”jarruttaa” muutoksia eli nopeuden muutoksissa (ja ylämäessä) tarvitaan enemmän voimaa (ja pitoa jotta voima tulee hyödynnettyä).
Miten aktiivisesti lie etumoottori osallistuu. Onko ennakoivasti mukana.
Onko sähkömoottorin vääntö heti ’täysillä” kun pikkaisen kaasuun koskee. (Varsinkin jos sport mode päällä)
Leveät renkaat.
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Onko kukaan laittanut kattotelineitä ja suksiboksia i4:seen? Hiihtolomaviikolla olisi suunnitteilla ajella Lappiin perheen ja koirien kanssa niin ilman suksiboksia on mahdotonta saada tavaroita mahtumaan kyytiin.
Tämän avulla on saa ilmeisesti asennettua kattotelineet vaikkei autossa ole kattokaiteita? https://www.virtasenkauppa.fi/automa...BoC_2QQAvD_BwE
Kulutus varmaan kasvaa jonkin verran boksin kanssa, mutta tuskin se ihan mahdottomia kasvaa?Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz
ex:
e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
e91 320d -11 Alpinweiss III
e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
e39 520i -97 touring Schwarz II
e34 525i -89 Luxorbeige metallic
e34 520i -89 Diamantschwarz
Comment
-
Comment